דילמה

tombenarye1234

New member
כל שבוע שאדם אוכל בשר

עוד בעל חיים עובר שחיטה לאחר חיים שלמים של התעללות. אין לנו "זכות" לפגוע בבעלי חיים ולכן אני חושב שזה לגיטמי לגמרי לנסות לגרום לאנשים להפסיק לאכול בשר.
 
עשיתי טעות שכתבתי פה

הגמלים לא יכולים לראות את הדבשת של עצמם. היגיון לא יעזור.
 

noa555555

New member
לא ראיתי פה שום צמחוטבעוני שניסה לכפות את

דרכו על מישהו, לשכנע זה לא לכפות. איפה ראית כפיה? מותר לנסות לשכנע בצדקת הדרך? או שגם זה לא?
מדובר פה בבחורה שאיימו עליה (אלק בצחוק) בפרידה , איום שהפחיד אותה מספיק כדי לאכול חתיכות בשר למרות רצונה המוצהר, כי היא כל כך פוחדת לאבד את המערכת הזאת .

הייתי אומרת שהובעה פה ביקורת מאוד לא ענינית עם מטענים אישיים, מישהו דיבר על גמלים ודבשות? .....
 
איזה מטען אישי?

דוקא אני הצמחונית בין כל הקרניבורים, פשוט הגבתי לטענה כאילו לנסות לשכנע וללחוץ לצמחונות זה סבבה, אבל לשכנע וללחוץ לקרניבוריות זה לא סבבה.
לגופו של המקרה, אני חושבת שלא משנה מה הוא מנסה להכריח אותה לאכול, הוא עובר כל גבול. הוא לא חייב להכין לה מנה צמחונית, וגם לא הוריו, אם לא בא להם והם מתעצלים. אבל היא לא חייבת לאכול מה שלא נכון בעיניה.
 

קרקלה

New member
תראי, אני חושבת שהבעיה יותר עמוקה מצמחונות

בעד או נגד. אני לא מכירה אתכם ואת הדינמיקה בינכם, וקל לשפוט, אני יודעת - ובכל זאת:

נראה לי שהוא לא מכבד אותך ואת בחירותיך, ומנסה לשלוט בך. יכול להיות שהוא אמר לך שהוא יפרד ממך באמת רק בצחוק בלי כוונות מיוחדות, אבל לי זה נשמע כמו איום פאסיבי-אגרסיבי... לא רק שהוא לא מתענין ולא מנסה להתענין בדברים שחשובים לך, כמו זכויות בעלי חיים, הוא בז להם ומבטל אותם. זה לא נשמע כמו יחס אוהב ומכבד. מה אני אגיד לך, אני לא רואה שום מצב שבן זוג שאוהב ומכבד אותי יגיד לי שהכרעה משמעותית לי, שחשבתי עליה, היא החלטה מטומטמת וסוג של הפרעת אכילה. אני בפירוש לא הייתי מקבלת את זה. גם המצב שאת מתארת, בו את מבקשת ממנו להכין מאכל כלשהו, והוא נותן לך כל מני סיבות למה זה לא יקרה - מוזר לי מאד ולא אמור להתקיים לדעתי. אנשים שאוהבים ומעריכים אותך לא צריכים להשתיק ולבטל את רצונותייך ככה.
 

eietmo

New member
מסכימה עם האחרים

מערכת יחסים (לדעתי) מבוססת על כבוד הדדי. זה לא נראה כאילו זה המצב.
 
T

tapa4ik

Guest
אחח noa555555 והאלזה איפה אתן


 

TDKR

New member
מה בדיוק את מצפה לשמוע?

אילו תשובות את חושבת שתקבלי כאן? אם את נמצאת במצב שהסביבה מכתיבה לך מה לעשות, זה מצב לא תקין ובעייתי מאוד. מבחינתי מדובר בסביבה חולה, שבגללה את מבטלת את הרצונות והרגשות שלך. בתור חבר, על אחת כמה וכמה כשמדובר בבן זוג, הוא אמור לתמוך בך בהחלטה ולא להציב לך תנאים.

כשהנורמה לא שפויה, מי בכלל רוצה להיות נורמלי?
 
הבעיה שלך היא לא הצמחונות כן או לא..

הבעיה שלך שאת לא יודעת בתוך הזוגיות (או אולי בכלל?) לשים גבולות, ולעמוד על הרצונות והאמונות שלך.
ואם נניח מחר הוא ירצה שתשקלי 40 קילו, כי אחרת ירמוז שיעזוב אותך, האם עדין תעשי הכל לרצות?

תכלעס, אם לשני בני זוג יש מערכת יחסים תקינה ואוהבת, יש חברות וכבוד הדדי, אני לא מוצאת שזה מעניינו של השני מה בן זוגו אוכל,
אלא אם מדובר על הפרעה שפוגעת ישירות בבריאותו, (נניח אחד מבני הזוג מחליט לצום, או אחד מבני הזוג מחליט שמהיום הוא יחיה על גבינ"צ ושוקולד..)
 
מסכימה עם כל מה שנאמר.

הבעיה פה היא בכלל לא הצמחונות/טבעונות, הבעיה היא הקשר. קשר לא יכול לעבוד ככה כשצד אחד מחליט בשביל על השני החלטות כאלו גורליות ובסופו של דבר.. פרטיות.
לא רוצה לשפוט מבלי להכיר, אבל לרוב דברים שמתחילים ככה, רק גדלים וגדלים כשהבנאדם מקבל כוח. לא רוצה שתמצאי את עצמך עוד 5 שנים מרגישה מנוצלת ואומללה.
דברי על זה עם מישהו שחשוב לך שהוא לא החבר.. הורים? חברים אחרים?

שיהיה לך המון בהצלחה
 

ladybug6

New member
מחזקת את כל מה שאמרו לפני

נשמע שלחבר שלך אין כבוד לבחירות ולרגשות שלך, והוא מנסה לשלוט בך כדי שתתאימי לאיזה ריבוע כלשהו שנראה לו נכון. במערכת יחסים צריך להיות מקום לשני הצדדים להתפתח ולחשוב באופן עצמאי, ולא רק לאחד.

ובנימה אולי קצת יותר שיפוטית, אני חייבת להתייחס לזה שהוא חושב שלהיות צמחוני מטעמי מוסר/בריאות זה הפרעת אכילה.. כי זה כבר פשוט מוגזם וחשוך בעיניי.

העצה הפשוטה יותר שיש לי לתת לך זה לשבת לדבר איתו ולהסביר לו שזה משהו שחשוב לך וגם אם לא מוצא חן בעיניו, את מבקשת שיכבד אותו ולא יתייחס אליו בזילזול, בדיוק כמו שאת היית מנסה לכבד ולקבל החלטות שלו שנראות לך מוזרות.
אבל העצה היותר כנה שלי אליך, מהבטן, היא לחשוב היטב האם זו זוגיות שאת באמת רוצה לחיות בה...
 

l coyote l

New member
רכושנות זה לחלשים. שתלטנות גם.

את לא צריכה לעמוד על הרצונות שלך.
רק ליישם אותם. ואם הסביבה נלחמת, אולי היא לא תואמת את הרצונות שלך ויש להחליף אותה.

נותר לי רק לאחל לך שאת תעשי ראשונה את הצעד למימוש הרצונות שלך, ויפה שעה אחת קודם.
 

gray star

New member
תודה לכולם

דיברנו ונכבד את ההחלטות אחד של השני גם אם אנחנו לא מסכימים איתן
 

האלזה

New member
שמחה שלא נבהלת מהתגובות הנחרצות

(שלא יהיו אי הבנות, אני מסכימה עם כל מה שנכתב).
 

noa555555

New member
הוא אומר את זה כרגע כדי לרצות אותך זמנית

זה לא אומר שהוא הפנים. תהיי עם יד על הדופק. בעיות קשות כאלה של שליטה בחלש (כי את משדרת חלש ) , לא נפתרות בקלות בשניה. לא אוכלת את זה. סורי
. אז אמר, תבדקי שהוא גם מתכוון לזה,
מה מחר הוא יחליט, שלא תיפגשי עם חברה זו או אחרת? שלא תיכנסי לפייסבוק כדי לבודד אותך חברתית שתהיי רק שלו ?

שימי לב,
ואל תמהרי לשום מקום.
מותר לי לשאול בת כמה את ? לא חובה לענות, רק אם לא מפריע לך . אם פוגע בפרטיות תשכחי מזה. כשאני רואה הודעות כאלה אני דואגת עד עמקי נשמתי שנשים צעירות נופלות במלכודת הסילאן של האהבה (או שהן משלות את עצמן שמדובר באהבה) ואוכלות אותה לכל החיים. סליחה שאני חריפה, אבל בעיות לא נפתרות בקלות כזאת . לא בעיות כאלה. חפשי את הסימנים אל תהיי בת יענה. אם יש לו בעית שליטה איומה כזאת שאת לא מסוגלת להגיד לו לא כדי לשמור על שלום בית - את בבעיה .
 
למעלה