דילמה

gray star

New member
דילמה

אני מאוד רוצה להיות צמחונית וטבעונית, אבל כל פעם שאני מתחילה להסביר למה אני לא רוצה לאכול בשר זה הופך לריב, ריב עם הבן אדם שאני הכי אוהבת- החבר שלי. בחודשים האחרונים אכלתי איזה 4 פעמים בשר או עוף רק בגלל לחץ חברתי..
אתמול למשל הייתי אצלו והתחלתי לבקש ממנו שאולי נכין משהו אחר חוץ מהבשר שהם מכינים והוא אמר שההורים עכשיו במטבח וזה עלול להפריע ובכלל עושים שם בבית מה שהאבא אומר. הוא מאוד רוצה שאנ י אהיה נורמטיבית ואוכל בשר כמו כולם. עוד לא הגעתי בכלל לנושא זכויות של בעלי חיים כי זה בכלל לא מעניין לו את הביצים. הסברתי לו שזה מכביד עלי ואני מרגישה עייפה והוא אמר שזה טוב כי הגוף שלי מעכל וזה משביע. בסופו של דבר אכלתי חתיכת בשר למרות שממש לא רציתי, אבל מצד שני הוא יהיה מאוכזב ממני, הוא אמר לי בצחוק שאם אני אהיה צמחונית אנחנו ניפרד, בפועל זאת נראית לו החלטה מטומטמת וסוג של הפרעת אכילה. תראו.. אני לא רוצה להרוס שלום בית, לאכזב את ההורים שלו ושהם ימטירו את זה עליו כמה שאני לא בסדר וכו'. אני לא רוצה לצאת בהצהרות של צמחונות. פשוט לאכול מה שאני רוצה ומה שלא- לא! אבל בשום פנים ואופן לא לאבד אותו בגלל זה. יש דרך להיות צמחונית בלי להצהיר על זה ולהסביר ולעורר ריבים? סתם פריקה...
 

tombenarye1234

New member
את לא צריכה לעשות משהו רק כי החבר שלך רוצה

מה הוא חושב שאת, הרכוש שלו? גם אם תמשיכי לאכול בשר, אני ממליץ לך להיזהר עם הקשר או לפחות לדרוש ממנו שלא יחליט לך מה לעשות ושלא יכנס לך לצלחת.

הוא רב איתך על מה ש*את* תאכלי? מה נסגר עם הבן אדם...נשמע כאילו יש לו בעיות שליטה. זה לא כאילו מדובר מבחינתו במשהו מהותי של חיים ומוות (כמו שזה קורה כשצמחוני מבקש מחבר לא לאכול בשר), זה סתם כוחניות כלפי מישהו קרוב אליך בלי סיבה וזה נשמע ממש מגעיל
 
כל כך מסכימה איתך (הגעתי מהראשי)


אם בחור לא יודע לתת חופשיות לבחורה לאכול מה שבא לה במיוחד כשהיא רוצה לבשל ולהכין ודווקא מתנהגת בצורה הוגנת ומשתפת אותו זו שטלתנות לשמה שעדיף לה להתרחק ממנה כמו מאש כי זה לא יסתיים רק בנושא הזה זה יתבטא בעוד נושאים
 

noa555555

New member
פטריה שהגיע מהראשי , שימי לב -

גם במה שאת ניסחת יש בעיה "אם בחור לא יודע לתת חופשיות לבחורה לאכול מה שבא לה" ?
ממתי הוא נותן? מה זה, יש פה בוס שנותן חופש מהעבודה או משהו ?
חופש לא נותנים.
חופש פעולה זו זכות בסיסית שלא ניתנת מאף אחד.
מסכימה איתך שזו שתלטנות איומה מצידו, וייטב לה שתתרחק וכמה שיותר מהר. כי זה רק סימפטום קטן מאוד, מה שקרה פה, יש לו בעית שליטה נוראית והיא תתגבר ככל שהוא ירגיש שיש לו נכנעת פאטמה לידו .
 
לזה היתה כוונתי וחשבתי שאם אכתוב בצורה כזו

יובן יותר על ידי פותחת השרשור בעיקר כמה הוא מנסה לשלוט בה וכמה זה גרוע
 

noa555555

New member
אני מזועזעת מהכל ,

אני רואה את זה בפרספקטיבה של זמן ויודעת שזה עלול להגיע למקומות הרי אסון לגמרי, יחסי שליטה כאלה. פשוט זוועה שיש אנשים בעולם שחושבים שיש להם זכות כלשהי לשלוט במישהו . לא מבינה את זה. לא אבין את זה לעולם .
 

Gidi Shemer

New member
ההממ... (כחכוך גרון מלא משמעות)

"נכנעת פאטמה"? יש גם פאטמות שאינן נכנעות
 

noa555555

New member
לקחתי את הסיכון

שתקפוץ על המילה פאטמה, (או מישהו אחר ) זה בסדר
ובחרתי בכל זאת, כי זאת המחשה בלתי נמנעת לדעתי במצב הזה. לא נראה שכל דרך אחרת תיקלט . אבל נכון, יש הקשר שבו זה עלול להשמע צורם. מבינה אותך.
ואני בטוחה שכל כך הבנת למה התכוונתי שכל הסבר יהיה פשוט מיותר.
 

Gidi Shemer

New member
אני באמת הבנתי, אבל דווקא

ממך, שמקפידה כל כך להימנע מאפליות והכללות וליפול לסטיגמות שקשורות בבעלי חיים (ואני כותב זאת בהערכה, לא בציניות), ציפיתי שלאליפול למכודת הזאת. אני חושב שהשיח חשוב ושככל שנוציא מהר יותר את הסטיגמות בסגנון פאטמה מהשיח (באותה מידה שנוציא את הסטיגמה "נועדנו לאכול בשר" מהשיח) כך ייטב לכולנו.
 
אני מכירה רק בחורה אחת שקוראים לה פאטמה

והיא ממש מקסימה, אחת הבנות היותר כייפיות ומתוקות שיצא לי להכיר, ואגב גם ממש התעניינה בצד ה"אידאולוגי" של הטבעונות.
(לא של צער-בעלי-חיים, אלא הקונספט הזה של לא לפגוע באחרים גם אם זה רק ברמת העיקרון.)

בכלל לא ידעתי שיש ביטוי כזה, חשבתי שזה סתם שם שמצחיק אנשים (יהודים) שלא מכירים אותו כי זה נשמע דומה ל"פטמה" או משהו כזה.
 

subatoi

New member
גם אני לא הכרתי את הביטוי הזה

ותהיתי האם הוא הומצא במקום או שזה עוד סלנג אחד מני רבים שאני לא מכיר (וכנראה טוב שכך).
 

noa555555

New member
סלנג. לא משנה

ידעתי שלא אצא פה פוליטיקלי קורקט , זה בסדר. לא עומדת פה להצדיק או להצטדק. זהו . (זה לא נאמר אליך אלא שורשר בהמשך לכל הענין ).
 
אהמ

גם כשצמחוני מנסה להמיר את חברו הקרניבור יש כאן בעיית שליטה.
חיה ותן לחיות.
 
למעלה