שאלה לנשים

אני אכתוב מידע מסוים וכל אחד שימצא לנכון

מה לעשות עם אותו מידע. לא רק מהפינה הטבעית,הנטרופתית שמדברת על קוסמטיקה כבלוף, אף הקונבציונלית שלא נגועה במסחרים כלכליים אומרת כך. למשל הספר ויהי עור של פרופסור רוני וולף,מומחה למחלות עור ומין. מנהל יחדת עור ומין המרכז הרפואי קפלן,חבר קליני לדרמטולוגיה בבית ספר לרפואה של האוניברסיטה העברית והדסה בירושלים. הוא טוען ובצדק כל המוסיף גורע,כמה שפחות ככה יותר יפה,מרוב שנוגעים יותר מידי ומחפשים הרבה הרי בסוף גורעים מכלל המראה. מיתוסים ועובדות מיתוס:קרם הגנה מאפשר שיזוף בריא. עובדה:הבל הבלים,כל שיזוף עלול לגרום לנזקים חמורים ברבות הימים.אין שיזוף בריא. מיתוס:קרם לחות המכיל ויטמינים ומרכיבים חיוניים נוספים,מזין ומעשיר את העור. עובדה:הבל הבלים.הוא מזין ומעשיר רק את היצרן שלו.את העור מזינים מתוך הגוף ולא מבחוץ. מיתוס:שתייה מרובה חשובה לעור,מוסיפה לו לחות ושומרת עליו מהתקמטות. עובדה:הבל הבלים.שתייה מרובה אכן חשובה לבריאותינו,אך אין לה קשר ישיר עם בריאות העור. מיתוס:הרחצה בסבון היא הפעולה החשובה ביותר לבריאות העור. עובדה:כלל וכלל לא.הרחצה מעניקה תחושהה טובה,אבל היא אינה מוסיפה דבר לבריאות העור ולשלמותו.רחצה אגרסיבית מידי עלולה אף להזיק. מיתוס:איפור תמידי - פעולה קלה, פשוטה, תציצה ומומלצת. עובדה:לא נכון. פעולה זו אינה קלה. היא דורשת מיומנות רבה וכרוכה בסיכונים לא מעטים. מיתוס:תכשירים שלאחר הגילוח ("אפטר שייב") דרושים לחיטוי העור וחשובים לבריאותו. עובדה:שטויות.תכשירים אילו אינם נחוצים לחיטוי ולבריאות ותכליתם היחידה היא לתת ניחוח נעים. במקרה הטוב, הם אינם מזיקים. יש עוד אבל זה מספיק נראה לי.
 

אלפלפא

New member
אז מה כן?

כתבת המון הסגות וניפצת מיתוסים. חוץ מאחד בו נאמר שהזנת העור היא מבפנים ולא מבחוץ. אז מה הפרופסור המהולל אומר על התזונה? במה צריך להזין כדי שהעור לא יתייבש או כדי שלא יהיה שמנוני?
 
אז מה כן? למה צריך כן?

למה את צריכה את השטיפת מוח הזו רק כי יש כאילו שקבעו צו אופנה כזה? למה סבתא שלי בת 80 עוד מעט בלי עין הרע לא השתמשה מעולם בקרמים ואיפור ויש לה עור של בת 20? נכון שזה גם גנטיקה אבל עדיין היא לא הכניסה רעלים לעור שלה. למה סבתא רבא שלי שנפטרה בגיל 102 לא השתמשה מעולם בשום מוצר קוסמטי או איפור והיה לה עור חלק ויפה? חלאס לשטיפת המוח של הגורמים בדבר, מי שרוצה להעשיר אותם שיבושם לו. אני רק המלצתי שאם בכל מקרה את הולכת להשתמש במוצרי טיפוח רצוי שלא יכילו כימיקלים מזיקים, רצוי שיהיו מחומרים טבעיים ורצוי שיהיו אורגניים,כמובן שלא מכילים רכיבים מהחי ולא נוסו על בעח. לפחות אם לא יועיל הרי שזה לא יזיק. לגבי תזונה תאכלי בריא והכל יהיה בסדר, כפי שאמרתי במקום לשים מלפפון בעינים ולמרוח אבוקדו על הפנים פשוט תאכלי את זה,איך אמר לי חבר ערבי, מה למרוח תן לי לאכול את זה וצחק. עוד דבר שאת שוכחת זה גנטיקה, אני למשל בעל עור שמן. שאני מתקלח עם סבון למשל הרי שזה פעם ביום ובחורף פעם ביומיים,מעולם לא השתמשתי בסבון פעמיים ביום זה הורס את העור ומייבש אותו. תקני את הספר ויהי עור, כל השאלות אחר כך ייגמרו לך. אותו פרופסור זו דוגמה לקול שפוי והגיוני שאבד מזמן בגלל שיקולים כלכליים בלבד. לי הוא לא חידש כלום כמעט, כי את הרוב ידעתי,אבל פה ושם הוסיף עוד היגיון נכון.
 

אלפלפא

New member
אני לא צריכה שטיפת מח

אני צריכה לחות לעור. כי אני לא גרה בתל אביב הלחה והיובש פה מקשה עלי לחייך ואני אוהבת לחייך :) אני לא מחפשת מותגים אלא מוצר שמוכח כטוב. אתה צודק שמצב עור הפנים קשור לגנטיקה וכן גם לעישון סיגריות, לחשיפה לשמש, לתזונה ומקום מגורים גאוגרפי. למשל, לא מזמן היתה השוואה בין עור הפנים של שתי תאומות זהות בעלות אותו המטען הגנטי (מן הסתם). האחת עובדת במשרד ולא נחשפה הרבה לשמש והשניה עובדת בחוץ. זו העובדת בחוץ "מקומטת" הרבה יותר מזו העובדת במשרד. אני הפסקתי להשתמש בסבון פנים מאותן הסיבות שאמרת. במקום זאת אני מנקה עם תחליבים ומרגישה בהבדל. וכן חשוב לי בעיקר שהמוצר לא נוסה על בעלי חיים. אם זה אורגני או טבעי... זה כבר ערך מוסף מבחינתי.
 
5 שנים של מגורים בהרים באיזור ירושלים

(לחות נמוכה) לא השתמשתי בשום תכשיר לחות. דווקא כן עבדתי בחוץ. שום שינוי לא התחולל בעור שלי בזמן הזה, על אף שלפני כן (כשעוד גרתי במרכז) הייתי קצת אובססיבית לקרמים/מי פנים/שטיפות פנים וכיו"ב. בניסוי בעל טווח בינוני על עצמי הוכחתי לעצמי שמה שנאמר פה נכון - הכל בולשיט.
 
פילינג,מסיכה,מי פנים, חלב פנים-אוי איזה קשקוש

אבל כל עוד יהיו את אילו שיאמינו בכך, אז יהיו את אילו שייתפרנסו מכך, אני גם רואה מידי פעם בפארמים השונים בנות להוטות כאילו עכשיו זה יעזור לה, נפשית היא מנסה, אם זה עושה לה את ההרגשה אז ניחא, העיקר ההרגשה בסוף. אבל עצוב לראות שהכל סובב סביב הכסף והחומר ולא סביב האמת והנכון והדאגה לאחר של טובתו האישית. מי שלא הבינ/ה כל מה שנאמר פה זה רק המלצה מדאגה לכם/ן ולא משהו אחר,חלילה.
 
אבל הכי הזוי זה

קרם לרגליים וקרם ליידיים, קרם לעיניים, וקרם לכל איבר אחר בגוף חחחח, העור בכל הגוף הוא אותו עור, ולכן הכל בולשיט, איך ייעשו הרבה כסף ועוד כסף? היו צריכים לפצל.
 
FYI

העור בעיניים עדין הרבהיותר מהעור בידיים ושניהם הרבה הרבה יותר עדינים מהעור בכפות הרגליים. כשכפות הרגליים יבשות אני לא יכולה לשים עליהן תקרם לחות של הידיים, ואני אמנם עדיין צעירה מדי לקרם עיניים אבל רק המחשבה מקרם ידיים על העיניים גורמת לי להתחצ'קן. כנ"ל לגבי פילינג רק הפוך. בפילינג לרגליים יש גרגרים גדולים וגסים יותר מפילינג לגוף. לא לכולם יש עור מושלם ולא כולם יכולים לרשות לעצמם את הפריווילגיה להזניח אותו מהסיבה שזה לא אסטתי במקרה הטוב וכואב במקרה הרע.
 
העור בכל הגוף הוא אותו עור

כל אדם יש לו עור ועורו בכל גופו הוא אותו עור. שוב פעם מי שרוצה להאמין ליצרנים ולהעשיר את היצרנים אין בעיה עם זה.
 

אלפלפא

New member
אז אני מקנאה בך

ובעור העמיד והלא רגיש שלך. אני מרגישה בהבדל בין המקומות ובאקלים כמו בירושלים העור מתייבש. ידוע שברוח וקור העור מתיבש. זו לא המצאה.
 


 
ידוע וידוע שגם הקוסמטיקה זה בלוף

אז מה הקשר? אכן גוף האדם רגיש לקור, אבל קסמים לא ייעזרו פה.
 

אלפלפא

New member
דווקא בנושא הזה קיצוניות היא כן מילה גסה

אף אחת לא טענה שקוסמטיקה היא קסם. ואי אפשר להתווכח עם העובדות שבהקלה המיידית לאחר מריחת קרם על עור יבש או תכשירי וזלין למניהם לשפתיים יבשות וסדוקות. אתה יכול גם לעלות את זה לדיון בקרב משלחות להרים גבוהים בעולם או חיילים המשרתים בחרמון או במדבר, אם הקרמים והתכשירים שארזו בבית או שאמא דחפה להם, הקלו או לא על ההרגשה, אם השפתיים המשיכו להתפוצץ או שחוו רגיעה בכאב לאחר השימוש? לא, זה לא קסם וסביר להניח שאם יפסיקו את השימוש השותף, היובש יחזור. אבל זה בהחלט עוזר לשעות ארוכות ולפעמים גם ימים. על כן אני אמרח קרם אחרי כל מקלחת כי אני מרגישה הקלה מיידית שנשארת ליום שלם. קרם פנים עוזר. תלוי איזה ומה הוא מכיל אבל הוא עוזר. אני גם רואה את ההבדל בפניה של אמי כשהיא מחליפה קרמים ובהתאמה היא גם תגיד לי מה עשה לה תחושה טובה ומה לא. למה יש הבדל? מה הם המרכיבים? אילו ריכוזים טובים לנו או לא? אני לא בקיאה בכימיה של הדבר אבל אני מתארת לעצמי שכמו שלאלוורה יש סגולות ומשתמשים בה להקלה בפגעי עור, גם לדברים אחרים יש סגולות שאותן מנצלים בתכשירים.
 
אין בעיה עם עזרה חיצונית רגעיתכאשר המוצר

עשוי מחומרים טבעיים והמוצר מאה אחוז חומרים טהורים, כלומר לא כל הכימיקלים שדוחפים שם. למשל קרם אבוקדו,שמן קוקוס,קרם אלוורה,שמן לבנדר ודומיהם כן ייקלו רגעית,אבל לא עליהם אנחנו מדברים.
 
והנה אנחנו דיברנו על פלאים ולא על רגעיות

ואם את מבינה שזה מטפל רגעית רק בסיפטומים, מדוע את לא מחפשת את שורה הבעיה? וכן אנחנו לא נמצאים באנטארטיקה.
 

אלפלפא

New member
מי אמר שאני לא מחפשת?

אל תצא מנקודת הנחה שכולנו הולכות שבי אחרי הפרסום וההבטחות. אני מאמינה אדוקה בגישה "נפש בריאה בגוף בריא" ואף סולדת לעיתים מהרפואה הקונבנציונאלית. גם כשרופאת העור רצתה לתת לי משחה טיפולית ליובש, עמדתי על כך שהמשחה לא תכיל סטרואידים או קורטיזון שכן לדעתי זה נורא ובאמת קיבלתי תכשיר עדין וטבעי והרופאה גילתה לי שגם היא, מעדיפה את התכשירים טבעיים ונקיים. בעיות עור הן אחת התופעות הפיזיות פסיכוסומטיות השכיחות ביותר ונראה את זה הרבה אצל אנשים הסובלים מסטרס, חרדות וכו'. בד בבד, יחד עם החיטוט בנבחי הנפש, קרם פנים המזין את העור (לא כזה שמבטיח לי פנים חלקות ללא קמטים או כתמים ושאשאר צעירה לנצח) יכול בהחלט להשתלב. אני לא מצורעת וגם לא סדוקה כמו ב"ישראל מתייבשת". פשוט רוצה לאזן את הלחות בעור הפנים. וכן אני אוכלת טוב ובריא וצורכת את כל הויטמינים והמינרלים. אם אתה עומד על כך שתחושת האיזון בעור היא פסיכולוגית אז אין לי יותר מה להוסיף.
 
יש את הספר באנגלית?

הסגנון שלך תוקפני משהו אבל אני מסכימה עם רובו. בתור הבחורה היחידה בארה"ב בלי מניקור (טוב בטח יש עוד כמה) אין לי אלא לקוות שהאופנה הזו תעלם מהעולם
 
למעלה