קרמל שוקולד חלב - מתכון

genoise

New member
קרמל שוקולד חלב - מתכון

בעקבות הדיון על שוקולד חלב אני מביא מתכון נפלא ופשוט לטופי שוקולד חלב. כשהייתי קטן להורים שלי הייתה חנות ממתקים. הממתק הכי ממכר היה בשבילי סוכריות טופי-חלב... הסוג החביב עלי ביותר היה זה של כרמית. אם אני זוכר נכון, הסוכריות של כרמית היו בטעמים שונים ובאריזה מהפנטת (ואת זה אני אומר היום בניסיון להבין מה משך אותי בהן כילד). השבוע הייתי אצל רופא השיניים שלי. אחרי שנייה שהציץ לי בפה, החליט להתבדח ואמר לי: "אוי... אתם... נהיה לכם חורים בשיניים רק מאבקת הסוכר שאתם נושמים באוויר אצלכם"... לך תסביר לו שאני עדיין מכור ל"טופי" שוקולד חלב תוצרת בית... קרמל שוקולד חלב מומלץ בפני עצמו או כפטיפור לסיום ארוחה. קרמל שוקולד חלב מתכון ל-49 ריבועים 150 גר' סוכר 150 גר' גלוקוד 200 גר' שמנת מתוקה 35% 130 גר' Jivara Lactee תוצרת Valrhona 15 גר' חמאה רכה 2.5 גר' fleur de sel 1) קוצצים את השוקולד. 2) מביאים לרתיחה את השמנת והסוכר. מוסיפים את הגלוקוז ומבשלים עד לטמפרטורה של 115 צלזיוס. 3) מוסיפים החמאה ומערבבים במהירות עד להמסה מלאה. מורידים מייד מן האש. 4) מוסיפים את השוקולד ומערבבים עד לקבלת תערובת אלסטית, חלקה ומבריקה. 5) מוסיפים המלח ומערבבים קלות עד לפיזור אחיד. 6) יוצקים לטבעת בגודל 18*18 ס"מ ומייצבים מספר שעות (בטמפרטורת חדר נורמלית). 7) חותכים ריבועים בגודל של 2.5*2.5 ס"מ ומניחים גם אותם להתייצב מעט. 8) תלוי בשימוש ונתון לבחירתכם (ראו הערות). מספר הערות: * מומלץ להשתמש בסיר עמוק למדי כי התערובת מטפסת במהלך הבישול. * אפשר לעטוף בנייר צלופן או בנייר עטיפה מתאים אחר, כמובן אחרי שמוודאים שהוא מתאים לעטיפת מזון. יחד עם זאת, במסעדות בצרפת נוהגים להגיש את ריבועי הקרמל ללא עטיפה, בצמוד לפטיפורים אחרים. לבחירתכם. * לצערי, החום הישראלי כנראה יחייב מקרר לייצוב ולחיתוך. בכל זאת חשוב לי לציין שאין זה מומלץ מסיבות שימור (לחות). * אם אין ברירה, וריבועי הקרמל אכן שהו במקרר, מומלץ מאד להניח להם לטמפרטורת החדר לפני ההגשה כדי שיגיעו למרקם הנכון. * המתכון מתאים לסוג השוקולד שציינתי.
 

ranlevy

New member
נשמע ונראה מצויין ../images/Emo45.gif

במסעדות הטובות בצרפת נוהגים להגיש מיני פטיפורים קטנים עם הקפה אחרי הארוחה. קרמלים כאלו לרוב מככבים בצלחת פטיפורים כזו. יאמי. -- רן.
 

judi1

New member
אתה עושה לי רגשי נחיתות..

את הזהבים האלה היינו אוספים פעם.. ושאלה: למה לצקת לטבעות אם הולכים לחתוך ריבועים? למה לא תבנית ריבועית 20*20? ..והתערובת כבר נמצאת בסיר על הגז..
 

genoise

New member
נו... זה בגללי... ../images/Emo4.gif

באומרי "לצקת לטבעת 18*18 ס"מ" התכוונתי למסגרת ריבועית של 18*18, ללא תחתית (כזו שמשתמשים בה להרכיב עוגות מוס). הבעייה היא שלא ידעתי איך להגיד בעברית "רינג מרובע" ואיך לתרגם את המילה "cadre" (בצרפתית)...
אין מניעה להשתמש בתבנית, אבל כדי למנוע ייסורים בשלב השליפה, תרפדי אותה מכל הכיוונים בנייר אפייה לפני היציקה. לדעתי, הרבה יותר נוח להשתמש ב"רינג ריבועי" כי לא צריך לבזבז זמן על מדידה וחיתוך לגודל המתאים לתבנית. רגשי נחיתות? חס וחלילה... רק זכרונות נעימים מפעם... (אולי בכלל זה מה שמלהיב אותי במתכון הזה)...
 

judi1

New member
מאחר..

ואני חסרת סבלנות... לא יכולתי להתאפק ולהמתין לתשובה שלך, ..יצקתי את הכבודה על תבנית פיירקס 20*20 המרופדת בנייר אפייה. ..התקשתה יופי! באמצע התהליך, בטמפרטורה של 108 קרתה לי תאונה.. המדחום הדיגיטלי נפל לעיסה ושבק חיים ברגע.. כנראה מחדירת מים.. כך שאת ה115 קבעתי כבר לפי הרגש.. עלי לציין שמדחום הכספית שלי לסוכר לא היה יעיל כתחליף בכמות קטנה זו.. הגובה בסיר היה נמוך ולכן עלתה הכספית באיטיות רבה מדי עד שויתרתי . כשסיימתי, וראיתי שהתקשה, פרצתי בתשואות שמחה וקראתי לבני הבכור לבוא ולהתפעל, הלה ברוב חוצפתו, הגיב, יופי אמא, עשית טופי, כולו טופי, אז לכי תמכרי טופי... .."בנים גידלתי ורוממתי"..
 

genoise

New member
נו טוב...

שלחי אותו להתלהב מיוגורט קולה
אל תספרי לו, אבל אני יכול להבין למה הוא לא התלהב מהקסם... הקרמלים הללו נפלאים לדעתנו... אבל אנחנו לא אובייקטיבים... לנו יש מהם זכרונות מלבד הטעם (המצויין כשלעצמו ובהקשרים הנכונים)... בישול מועט מדי יביא לקרמלים רכים מדי. בישול מוגבר יביא לסוכריות קשות מדי. לכן, חשוב להגיע ל-115 צלזיוס. מקווה שקלעת בול.
 

judi1

New member
אם נפל לכם..

המדחום הדיגיטלי אל תוך העיסה
ושבק.. .אל תמהרו להשליך אותו לפח! ..לאחר יומיים של התאוששות על השיש במטבח.. הוא מתייבש וקם כמו חדש..
 
למעלה