אז אמרתי לה חתונה...

tokit

New member
מסכימה עם כל מלה שלך..

שותפה להרגשה שחתונה הפכה למטרה במקום לאמצעי, שאנשים חושבים שהעובדה שנישאו מבטיחה להם חיי זוגיות מאושרים לנצח. ניתן לאהוב גם ללא אישור מוסדי, וניתן לשנוא עם טבעת. לא רואה קשר בין הדברים. אבל.. מוסד הנישואין קיים מזה דורות ואני לא מאמינה שהוא ייעלם במהרה.
 

ליאן.

New member
..'הפכה'..

משום מה נדמה שחתונות (וגירושין) הפכו לספורט לאומי חדש. למרות המיתון אנשים לא עורכים חתונות פאר.. כמה שיותר יותר טוב.. ונראה שזה העיקר. וגם נראה שזה מדבק.. העיקר שהתחתנו. יאללה, עכשיו אפשר להתגרש.
 

tokit

New member
צודקת ביותר..

אלא שהתכוונת לרשום "אנשים עורכים חתונות.." קראתי המון הודעות בפורומים השונים בהן נשים מדברות על הרצון להתחתן והדבר המרכזי והבולט בהודעות אלו היה החתונה עצמה, שמלת הכלה, מוטיב הסינדרלה. כמעט אף הודעה לא התייחסה ליום שאחרי או על המשמעות האמיתי של הארוע. עצוב..
 

BlackUnicorn

New member
מה מטרת הדיון כאן בדיוק אם יותר לי

לשאול? הרי דברים כמו האם להתחתן או לא הם מאוד אינטימיים.. כל מקרה לגופו. להאמין שתוכל לשנות דעה כאן של מישהו? נראה לי קצת אופטימי "מדי". אתה צריך להבין שאי אפשר לעשות הכללות בנושא.
יש אנשים שמתחתנים מתוך פחד, כמו שאמרת
יש אנשים שמתחתנים כי הם רואים בחתונה כמשהו סמלי לאהבתם אחד לשני (זו לדוגמא הסיבה, שלדעתי חתונות נוצריות יותר יפות מחתונות יהודיות.. אבל זה כבר לדיון אחר)
יש אנשים, שמתחתנים בגלל לחץ חברתי, בגלל ההורים, הסביבה וכו'.
יש אנשים, שמתחתנים כי הם ראו קצת יותר מדי סרטים והחליטו שכשמתחתנים - הכל נהיה מושלם פתאום ואין בעיות.
יש אנשים שמתחתנים, כדי "לפתור" בעיות כלכליות (לדוגמת אישה צעירה ויפה שמתחתנת עם אדם זקן ועשיר בשביל הכסף)
יש אנשים שמתחתנים, בגלל היותם דתיים ושודך להם חתן/כלה. הנקודה כאן היא, שכל מקרה לגופו - כל אחד מתחתן מהסיבות שלו. מחד, לצערי העובדות מדברות בעד עצמן - והרוב הגדול מתחתן מהסיבות הלא נכונות, ואפילו לא מודע לכך.. מאידך, יש לא מעט אנשים שמתחתנים מהסיבות הנכונות. אותם אנשים, שבאמת מתחתנים כדי להגיד לעולם שזהו בן זוגם האחד והיחיד. מין מוצא את מינו - אתה תמצא לך בחורה שלא תרצה להתחתן, גם , ממניעים אידיאולוגים - ויהיה לכם טוב ביחד, אני בטוחה. (כמו בלתי צפוייה כאן, שתמיד אמרה שהיא לא מאמינה במוסד החתונה, וכך גם בן זוגה) אז כל אדם והרגשתו האישית - ואני לא חושבת שתוכל לשנות כאן משהו (אם זאת המטרה שלך בדיון כאן). להתווכח על אם הסיבה של כל אדם להתחתן היא נכונה או לא - זו משימה ממש בלתי אפשרית, שכן אתה לא יכול לשפוט את רגשותיו ומניעיו שכל אדם, במיוחד רק על פי מה שהוא רושם בפורומים. בכל אופן שיהיה לך בהצלחה. להזמין אותך לחתונה שלי?
 

ליאן.

New member
גם אני חושבת שלא

צריך להכליל. כל אחד מתחתן או לא מתחתן מהסיבות שלו.. גם אם לא תמיד הן הסיבות ה'נכונות', אלו הסיבות הנכונות לאותו אדם, באותו רגע.
 
בוודאי!

אני אף פעם לא אומר לחגיגה טובה, לאנשים שמחים ולהרבה אוכל!
תראי, אני בטח שלא בא לשנות דעות, קטונתי. אני העלתי את הדיון לא כדי לשנות דעה של מישהו אלא כדי להציג את דעתי. אני בא מתוך גישה שמוסד הנישואין מחובר בקשר מאוד חזק ולא עקיף קלל למוסדות החינוך. החתונה הושרשה בנו כערך עליון לאהבה, וכל זאת כדי ליצור אמצעי נוח לבקרה ולשליטה. היום אנשים לא נשואים נראים מאוד מוזרים בעיני החברה, ואני שואל "למה?" האם אנשים לא נשואים הם פחות נאמנים? האם הם פחות מסוגלים להבין את המושג "מחוייבות"? האם הם פחות פנויים ופתוחים רגשית? האם הם לא מבינים דבר באהבה? ושאלה נוספת וחשובה יותר, האם אנשים נשואים כן מבינים את כל זה? אני בטוח שתסכימי איתי כשאגיד שזוג מאוהב הוא חזק יותר מאשר כל מוסכמה חברתית כזאת או אחרת... אז אני בעד לפרוץ את הגבולות, והרגיש את החופש, לאהוב באמת, ולשכוח מהמוסד.... ושוב, זו דעתי בלבד, ואיש לא חייב להסכים איתה (רק ראו הוזהרתם, אם לא תסכימו, אשלח עליכם את רקסי הדוברמן הנאמן והלא נשוי שלי
) דודו.
 

BlackUnicorn

New member
אז אני אענה לך בשמחה -

"היום אנשים לא נשואים נראים מאוד מוזרים בעיני החברה, ואני שואל "למה?" האם אנשים לא נשואים הם פחות נאמנים? האם הם פחות מסוגלים להבין את המושג "מחוייבות"?" בשביל זה קיים גם מושג שנקרא "ידועים בציבור" - שדי סותר את כל מה שאמרת... לפחות לגבי התקופה של היום. שכן המדינה נותנת אפשרות עקיפה לאנשים אשר לא רוצים להתחתן, מטעמים אידיאולוגים לדוגמא, אך יודעים שמגיעות להם זכויות, שלא שונות עד כדי כך (והמודעות גדלה בארץ במיוחד מיום ליום, במיוחד מבחינה חוקתית) מהזכויות המגיעות למחותנים (אגב, אל תתפסו אותי במילה. אמנם אח שלי עו"ד, אבל אני עדיין לא
). לא חסר אנשים שלא נשואים, גם מבחינה אידיאולוגית (לדוגמא אנשים שמתנגדים לכל עניין הנישואין דרך הרבנות), גם מבחינת פסולי חיתון, וגם אנשים כמוך. אדם אשר בא ואומר, שאדם אשר לא נשוי הינו פחות פנוי רגשית, הוא אדם פרימיטיבי מבחינתי. דעתי היא, שכשאנשים באים ואומרים לך שאדם כזה או אחר לא נשוי בגיל מבוגר, ולכן הוא מוזר - הכוונה היא בד"כ לאנשים שלא מצאו זוג כלל. ושוב, אני לא הייתי מתייחסת לאדם בעל דעות פרימיטיביות, אשר מאמין שזוג בגיל ה- 30 לדוגמא, שלא נישא (מכל טעם כזה או אחר, כפי שציינתי) - הוא אינו מחוייב, פחות נאמן וכו'. מישהו אמר שהם לא מבינים באהבה? מקווה שפתחתי לך קצת את הראש לדעות גם כאלה :) אגב, כמעט שכחתי לציין, אחרי כל ה"טענות" שלך כלפי השמות ה"ארוכים והמסובכים" כאן... טרחת להסתכל על השם שלך?
אז מה תגיד עכשיו?
 
האורך לא קובע!

הוא רק מעצבן
וזה ברור, אבל את יודעת איך זה... מישהו עם אף דפוק יתחיל להציק לכל אלו שיש להם אף דפוק רק כדי שכולם יסתכלו על האפים של אחרים ולא על האף של עצמו... במקרה שלי, מישהי (ממש במקרה זאת את) הבחינה באף הדפוק שלי... אבל איך שלא יהיה... דפוק או לא... אני אוהב את האף שלי.. וגם את המטפורות דפוקות שלי
דודו 2 - הנקמה
 

BlackUnicorn

New member
ואולי במקרה.....

ניסית לגרום לי גם הפעם להסתכל על "אפים" אחרים ובזאת לנסות להתחמק מתשובה הולמת להודעה שרשמתי לך? :) אחרי הכל העניין של הניק היה רק כבדרך אגב ולא יותר! :)
 
שיט!

אוקיי.. עלית עלי... בוודאי שניסיתי להסיט את הדיון עם עיניין האורך... אבל אי אפשר להתחמק מהמבט שלך.. אה?
בכל מקרה, הבעיה עם "ידועים בציבור" היא שהמדינה מקבלת אותם אבל לא הדת. כלומר ילד שנולד לזוג ידועים בציבור נחשב לממזר... וממזר כאמור הוא פסול חתונה... דבר שני, אני מסכים איתך בכל שאר הנושאים, אין קשר בין בגרות רגשית לבין עיניין החתונה. במצבים מסויימים המצב יכול להיות אפילו הפוך לגמרי. הבעיה היא שבני אדם נשואים הם בעלי סטטוס מסויים בחברה. לדוגמא: אדם נשוי נחשב למצליח יותר, ואחראי יותר, ל"מסודר יותר". הידעת למשל שנשים (וגם גברים) שמגיעים לרעיונות עבודה כשאין להם בקורות החיים את המילה "נשוי" או "נשוי פלוס"... מועדפים פחות... ובכלל זה מעלה את השאלה... למה בקורות חיים צריך להופיע בכלל הנושא של "מצב משפחתי"? האם העובדה שאני נשוי אומר שאני עובד מוכשר יותר? או מצד שני, האם העובדה שאני רווק אומר שאני מסור יותר לעבודה מלמשפחה? או שיש לי "יותר זמן על הידיים"? את מבינה עד כמה החברה שלנו מסתכלת על העיניין הזה בצורה רקובה? ותסבירי איך זה יכול להיות שכל-כך הרבה אנשים מתוסכלים מהעובדה שהם לא נשואים? על מה התסכול? על מה? על זה שהם לא בסטטוס? על זה שהם לא בעלי עמדה? על זה שאין להם חתיכת טבעת על היד? מבינה את תמיהתי?
 

BlackUnicorn

New member
מבינה אותך לגמרי..

וזה אכן מתסכל לאנשים שמופלים לרעה בצורה הזאת. ולצערי, או לצערנו בעצם, זה קורה לא רק בנושא החתונה. לדוגמא אותם אנשים שלא התגייסו לצבא, מסיבה זו או אחרת. (לא נכנס לזה כי זה לא קשור) - הרי כשהם יגיעו לראיון עבודה במקום מסויים, בד"כ הם ישאלו על עברם הצבאי, למרות שישנו חוק האוסר על מעביד לשאול על העבר הצבאי של העובד שלו. ונו מה? מישהו יתלונן על כך? הרוב הכמעט מוחלט של האנשים לא יתלונן, מהסיבה הפשוטה שהם באו למצוא עבודה, לקבל משהו מהמעביד.. וברגע שתתלונן גם בראיון - מי יעסיק אותך? אז נכון, החברה מסתכלת בצורה מאוד רקובה על עניין החתונות... וזה כבר משהו אחר. ותקן אותי אם אני טועה (ניחוש "פרוע") - הדעה שלך נובעת מתסכול על איך שהחברה מסתכלת על חתונה, ולא על הסיבות שאנשים מתחתנים.. נכון? ואגב, סתם לרקורד - אם הייתי מעסיקה מישהו אני מניחה שהייתי מעדיפה רווק... למה? (תרוקנו את הראש מהמחשבות הכחולות, אתם ממש לא בכיוון) מהסיבה הפשוטה שהוא בטח יעבוד יותר שעות אצלי ויהיה שקוע בעבודה במקום בבית
אבל אני סתם צוחקת כמובן
לסיכום - אם מישהו מתייחס אליך בדרך זו או אחרת בגלל שאתה לא נשוי - תן לו משיכה באף כמו שצריך!!
 
טוב זה כבר נושא לדיון שלם...

על דעות קדומות בחברה... אבל לא בזה אנחנו עוסקים כרגע. להגיד שאני מתוסכל זה לא ממש מגדיר אותי נכון. אני לא מתוסכל, אנימנסה לעשות כאן איזו שהיא הבחנה מוסרית ובאותו הזמן גם להראות עד כמה מוסד הנישואין (כמו כל מוסד אחר-אגב) הוא מוסד אשלייתי. ומשיכות באף זה תמיד כיף
(במיוחד כשיש לך אף מכוער)
 
לא קראתי את כל התגובות אך אני אומרת

כך: אנשים מתחתנים כי בהתחלה הם אוהבים ורוצים לבנות משפחה בכדי ליצור המשכיות. זה נכון שאהבה נגמרת באיזשהו שלב אך נשארים חברים טובים ולכן צריך לדעת זאת עוד לפני שמתחתנים. הכוונה לזה שיש בין בני הזוג מן המשותף ושהם יכולים להתפשר על דברים מסוימים ולעשות דברים אחד למען השני וגם להתחשב אחד בשני.
 
תן לאצבעות (ולמוח) ללכת במקומך..

לדעתי מאוד מעניין לראות שהפחד מחתונה מתעורר דווקא בתקופה הזאת, דווקא אבל אולי התשובה נמצאת בעמוד הראשי של תפוז
מספיק להיכנס לדף הראשי של תפוז ולראות את הפירסומות לפורום סטוצים שנמצאות במומלצים, ולאתרי הכרויות למטרת סקס, שמככבים קבוע, כשסקס קיים בהישג יד ובמקרה הזה אפילו בהישג אצבע, יש פלא שלא מבינים למה צריך להתחתן ולמסד קשר, כשתמיד יש פיתויים מבחוץ? כשתמיד נראה שכר הדשא, או (כר הסיליקון) ירוק יותר?, כש"עוגת הקצפת" האסורה נמצאת ממש מתחת לאף? עם מסרים כאלה, מה הפלא שדווקא בתקופה זו "חתונה אאוט" וסטוצים הם "אין"..
ומי שיגיד שפירסומות כאלה לא משפיעות עליו.. אז give me a break. אני מתכוונת כמובן לא רק לפירסומות באינטרנט, אלא גם בטלויזיה, לסקס בהישג יד שנרמז שם בכזו צעקניות שמחלחלת לתת מודע. אם יש עוגות, למה לאכול לחם..
 
אוי!! כל כך אהבתי את הבלוג הזה!

פשוט צודק במאה אחוזים! עצוב שלוקח זמן לשנות כאלו נורמות.
 
למעלה