אז אמרתי לה חתונה...

אז אמרתי לה חתונה...

שנינו הבנו שזה בדיוק מה ששנינו רוצים. לחיות בתוך מוסד. אז אמרתי לה חתונה.. והיא אמרה כן, והייתה חתונה. החתונה הכי יפה בעולם. וכמה רגש היה! בחיי! יותר מרגש מבטלוויזיה! כן, כן, קשה לרגש יותר מבטלויזיה, אבל אני והיא הצלחנו. למה? כי אנחנו יפים וחמודים ביחד. אני כזה גבוה ומצחיק והיא כזאת בלונדינית ויפה, ושנינו גדלנו בסביבה טובה, אם ערכים מושלמים. אבל אחרי שנתיים התגרשנו. למה? שאלה טובה, אני לא ממש ידע איך להסביר את זה. הרי אחרי הכל- עשינו בדיוק כמו שלימדו אותנו לעשות: יצאנו, התנשקנו, שכבנו, התאהבנו, התחתנו, הבאנו ילד אחד חמוד שקוראים לו ערן, ואז פתאום מישהו דפק בדלת אמר: "שלום, אני המציאות, באתי להציע לכם סתירה מצלצלת במחיר אטרקטיבי, מעוניינים לשמוע?" ולמחרת מצאתי את עצמי ישן באוטו כשהיא אורזת תיק כדי לישון אצל אחותה עד שהיא תמצא דירה חדשה ואת ערן בוכה בלילה כשהוא לא מבין למה אבא כבר לא מגיע לספר לו סיפור לפני השינה ולמה אמא בוכה במקום לעשות לו :"קוקי, מאמי, מי מתוק של אמא"... ובחיי, התגרשנו בצורה מרגשת. זה היה פשוט מקסים, הרבה יותר טוב מאיך שמראים את זה בטלויזיה. הרבה יותר משכנע מאיך שכותבים את זה בספרים. זה פשוט היה כמו בחלומות: הוא כזה שבור ולא מגולח והיא כזאת שחורה מאיפור מרוח ובאמצע יושבת האמא שלה ומחזיקה תינוק שעוד לא קלט שמה שאבא ואמא עוברים גם הוא יעבור, כי ככה חינכו אותנו לחיות... מוקדש כחומר למחשבה מטעם הרשות לביצוע עבודות שיפוץ בחייהם של אנשים שלא יודעים שאהבה לא צריכה מוסד והמוסד לא צריך אהבה...
 

jessy19

New member
חיי נישואים

חיי נישואים אינם בעלי מתכון מיוחד להצלחה- או שהם מצליחים או שהם לא ויש מלא גורמים להצלחה או לחוסר הצלחה של נישואים ולפעמים עדיף להיפרד.
 
נתחיל מזה...

נתחיל מזה, שבבסיס החינוכי, נישואין בדרך כלל באים כתרופה לפחד עצום מבדידות, נצחית. האחיזה באדם התלות המשפטית והחוקית בו, היא קוטלת אהבה. מצחיק איך אנשים בעולם המודרני לא מסוגלים לחשוב על אלטרנטיבה אחרת. ובדיוק בגלל זה, אנשים רואים בנישואין כמטרה בפני עצמה ולא כאמצעי לחיזוק הקשר. בדיוק בגלל זה אנשים מתחתנים ומאבדים את תחושת חוסר הסיפוק שהייתה לפני החתונה. בדיוק מהסיבה הזאת אנשים נשואים מפסיקים להרגיש אהבה, כי עכשיו: אתה שלי חוקית.. וכשזה חוקי.. זה מובן מאליו.
 
זו נקודת מבט אחת

ואילו מנקודת מבטי נישואים הם רצון להצהיר לכל העולם "אני אוהב/ת אותו/ה ורוצה להזדקן עימו/ה" יש כאלו שעושים זאת כדי להאחז במה שלא ניתן להאחז בו אך בשביל מה להסתכל על זה מנקודה שלילית? אלו ששורדים הם אלו שהתחתנו מתוך אהבה ורצון להזדקן יחד.
 
ומנקודת מבט אחרת

אהבה עזה... רצון עז להזקן ביחד... האם אלו זקוקים לפיסת דף קטנה שמאשרת לך שאכן אתה המאושר באדם? אבל אני לא מתווכח עם מה נקודת מבטך... אני מתווכח עם הגישה של רבים להפוך את הנישואין למטרה קדושה ולא לאמצעי.
 
כלל לא

אני סבורה כי נישואין הן אך ורק פיסת נייר כמוך אך המשמעות של הטבעת היא דבר אחר. ייתכן שזה רצון של אנשים מסויימים להגצהיר כפי שכתבתי בהודעתי הקודמת על האהבה העזה. בעיני הנישואים הם כמובן אמצעי ולא מטרה. שכן, לפי דעתי זה שזה נעשה כיום בחברה פשוט הכתיב את דברים שצרכים להעשות במהלך חיינו וייתכן שהם מאבד מהערך שלהם ומהנקודה הראשונית שלשם כך הם יועדו. הסיפור איתו פתחת את ההודעה הראשית, עד כמה אתה מעורב בו? האם יש לך חלק אינטגרלי בו? זה פרט חסר.
 
אני חושב

שהחלק האינטגרלי שלי בסיפור איתו פתחתי, הוא שאני חי בעולם שאלו הם התכתיבים שלו... נוצר במהלך השנים הרושם שערכה של החתונה הוא עליון. שזוג ללא חתונה הוא זוג שחי בפחד מהלהצהיר. אני יכול לחשוב על מליון דרכים אחרות להצהיר אהבה חסרת פחד. בנישואין יש אלמנט שמחדיר פחד.. מבינה למה אני מתכוון? ושלא תביני לא נכון. אני לא אומר חס וחלילה שאין זוגות נשואים מאושרים עד הגג, אבל זה כבר סיפור אחר... ואני רוצה להאמין שאותם זוגות יכלו לחיות באושר דומה אם לא גדול יותר מחוץ לטבעת (המטאפורית והלא מטאפורית)
 
אני בהחלט מבינה

למה אתה מתכוון כשאתה כותב אלמנט שמכניס פחד. ולעיתים אני תוהה אם יכול להיות יותר טוב בלי חתונה ולהפך, שהיא דווקא יכולה להרוס כי היא מכניסה לשגרה ולעוד כמה דברים..
 
והנה עוד סיפור...

הייתה לי חברה טובה ומאוד חכמה שידעה את אשר על ליבה. היא התכוננה להתחתן עם בחור צעיר שגם הבין מה עליו לעשות כדי להראות לעצמו, לה ולאחרים שהנה הם מאוהבים... ולכן השניים החליטו להתחתן. ואז עלו החששות, והתחילו המריבות על הבסיס הזה. וזה היה עוד לפני שהשניים התחתנו. את מבינה את האבסורד? ריבים על בסיס העתיד. זה הדבר הכי אבסורדי בעולם: להתווכח על מה שעוד לא קרה ובטח גם מעולם לא יקרה... וזהו, האהבה מתה... הם נפרדו. הוא בעולמו והיא בעולמה. לאן זה הביא אותם? רעיון המוסד הוא רעיון שכולו נובע מתוך פחד. אנחנו בעולם שלנו זקוקים למוסד שיכניס סדר ושליטה בחיינו הפרועים. אבל האבסורד הוא שהכוחות הגדולים של היקום הרבה יותר גדולים וחזקים מהמוסדות המפגרים והבירוקרטיה המטופשת שנועדה לתת לנו רק את האשליה של הביטחון...
 
אפשר היה לפתור את החששות שלהם בצורה

אחרת
אני לא חושבת שרעיון הממסד נובע מתוך פחד אצל כל האנשים שמחליטים להשתמש בו.
 
תראי את תגובתי למטה ותביני...

עד כמה את טועה... המוסד נוסד בגלל הפחד הבסיסי של כולנו. ואנחנו משתמשים מוסד כדי לשלוט בפחד. כדי להעלים את הכאוס (שמשמעותו של הכאוס הוא אהבה). אנחנו בוחרים במוסד, כי אנחנו פוחדים לבחור בדרך אחרת... אנחנו לא רוצים להכיר בדרך אחרת, כי אנחנו פוחדים להכיר בעובדה שיכול להיות שיש דרך אחרת... פחד הוא מוטיב חוזר באלמנט המוסד... אגב, לא רק בתחום הנישואין
 
אסביר לך מדוע אינני טועה

מפני שמנקודת מבטי, אין לי שום כוונה להשתמש בממסד הזה מתוך פחד אם כי מתוך רצון למסד את הקשר שלי עם בן זוגי. אינני מתכוונת לעשות זאת מתוך המניעים השליליים אותם ציינת.
 
שלא תביני אותי לא נכון..

אני לא אומר שנישאין = פחד... אני גם מתעקש להגיד שיש דבר שנקרא פחד מנישואין שהוא נוראי כשלעצמו... בכל מקרה אני מדבר על השימוש במוסד כאמצעי לשליטה, וכדי ליצור תחושת ביטחון מסוייפת. נישואין הם בכל מקרה מוסד משלה... מה שאי אפשר להשלות זה את האהבה... ואת, כנראה, ברת מזל מספיק כדי לאהוב ולא לפחד. וזה חשוב. אבל אני אומר שאין צורך במוסד. אפשר להעלות דרגה ביחסים גם בלי להתחתן. ושהרבה מתחתנים כדי להשלות את עצמם שעכשיו הם יאהבו לנצח.
 
אני מסכימה איתך

לגבי זה שאפשר לעלות ביחסים דרגה בלי להתחתן. א.יש אנשים שרואים בנישואים דרגה בפני עצמה ב.אינני חושבת שהרבה מתחתנים כדי להשלות את עצמם שהם יחיו לנצח. אנחנו חיים בחברה מודרנית שמודעת אל הרצונות שלה. אולי אתה מפרש זאת כטעמי "אהבה לנצח" יש כאלו שעושים זאת למשל מטעמי נוחות וזה בכלל לא מפריע להם מה אחרים יחשבו. שוב, אינני חושבת שאתה מתעמק מספיק במה שאני כותבת מפני שלא כתבתי ולו רמז אחד או מילה מפורשת על חתונה = לאהוב לנצח אם כי חתונה = הצהרה של אהבה עזה עם רצון להזדקן נכון לרגע זה הרי, אנשים מודעים היטב לזה שהכל יכול להקטע ברגע אחד על ידי גרושים ולכן הם גם עושים הסכם ממון. הוכחה שאין יותר טוב ממנה כדי להראות לך שאנשים מודעים למה שהם עושים ולאן הם נכנסים שכן אנשים שכה בטוחים בעצמם כי יאהבו אחד את השני לנצח לא יעשו הסכם ממון!
 

ליאן.

New member
הניסוי עבד..

הם הצליחו להוכיח לעצמם שהם לא מוכנים למחויבות הזו.. בדרך הכואבת..
 
עוד דבר

קורה שאנשים מתחתנים והאהבה נגמרת או שהם לא מסתדרים בינהם לאחר תקופה מסויימת. זה לאו דווקא מעיד כי האינטרס היה לאחוז בבלתי ניתן לאחיזה.
 
שמעתי לא אחת

אנשים אומרים וחושבים.. שזה שבן אדם ביצע את טקס את החתונה עם אדם אחר, זה אומר משהו. לגבי נפש תאומה ואהבה ומציאת היעוד בחיים. לך למטה קרא את ההודעה של פרי סול, אם אתה רוצה לקבל דוגמא. פעם סיפרתי למישהי על מישהי שהכרתי שהתחתנה שבועיים אחרי שהיא פגשה את הבן אדם בגלל שהיא הייתה ממורמרת שכולם מסביב מתחתנים והיא לא רואה את זה באופק בכלל. הבחורה שסיפרתי לה את זה אמרה "ואו! היא מצאה את האהבה שלה!" אז אמרתי לה "אני.. לא חושב שקלטת בדיוק מה ניסיתי לומר.." אז היא אמרה "אבל בכל זאת היא התחתנה איתו!! זה אומר הכל! איזה כיף לה" מבין את העצוב?
 
רגע רגע...

הפרי האסור 2003 (לא יכולת לקצר את הניק?? טוב מי אני שידבר..
) כמה זמן לקח לך להבין שאת מאוהבת? ככה במושגים של זמן ומרחב.. כמה זמן זה לקח? ועכשיו לא במושגים של זמן ומרחב, אלא במושגים של רגש? כמה זמן לקח לך להבין שאת מאוהבת? את עדיין חושבת שזאת בדיחה טובה? בכל מקרה, מה ש"אין לי שם בסדר?" (מה יש לאנשים עם ניקים מסובכים?) אומר זה שחתונה הפכה אצלנו בתודעה להיות הסימן האולטימטיבי לאהבה. וזה בעייתי משהו...
 
למעלה