פוחדת מפרידה

פוחדת מפרידה

אני והבן זוג שלי כבר 5 שנים ביחד.. הוא היה הראשון שלי והחבר היחיד שהיה לי
אני מרגישה שבשנה האחרונה הוא לוקח אותי מאוד מובן מאליו.
היו לנו כבר כמה פרידות וחזרות השנה (יש לציין שב3 שנים ראשונות לא נפרדנו אפילו פעם אחת. והפרידה הכי ארוכה שהייתה לנו השנה היא - חודש) בכל פעם שהייתי נפרדת ממנו הוא היה מתקשר או שולח הודעה אחרי שבועיים שלוש וכרגיל אומר לי כמה שהוא ישתנה וכמה שצדקתי לגבי ההתנהגות שלו ושהוא ישתדל ושאני יראה שיפור.

ואז תמיד היינו חוזרים ואני בתקווה שבאמת הפעם יהיה שונה - והוא באמת מתנהג אחרת אוהב יותר מתייחס יותר וכו' אבל זה אף פעם לא נמשך יותר מחודש, הוא היה חוזר לעצמו תמיד.
תמיד בכל פרידה לא לקחתי לעצמי בראש שזה סופי ולתמיד ,רציתי פשוט שיבין את עצמו ואת ההתנהגות שלו וישתנה. ולמרות שלקחתי לעצמי בראש שזה לא סופי תמיד הייתי בוכה וסובלת ומתגעגעת מאוד בפרידה. בפעם ראשונה באמת שאני מבינה הפעם שהוא יהיה ככה כל החיים ולא ישתנה וקשה לי לעכל את זה.

אני מאוד מפחדת להיות עם מישהו אחר קשה לי לדמיין את זה אבל אני רוצה שיהיה לי טוב אני רוצה שהגבר שלי באמת יאהב אותי ויספק לי את מה שאני צריכה, אני מרגישה בזוגיות הזאת שאני יותר אוהבת יותר דואגת יותר אכפתית ויוצאת מתוסכלת.

הוא אומר לי שהוא מאוד אוהב אותי אבל אני לא באמת מרגישה את זה בהתנהגות שלו. אני השתנתי בשבילו הרבה, ואני מרגישה שזה אף פעם לא מספיק לו, במקום להחמיא לי בכל הדברים שאני באמת טובה בהם הוא רק מעיר עם מה שלא בסדר, בלי להתגאות אבל אני מאוד יפה ומושכת והוא נותן לי הרגשה שאני לא-והוא אפילו לא שם לב. אני מרגישה שאין לי שיחות עמוקות איתו כמו שיש לי למשל עם חברים שלו.

הוא לא נותן לי מספיק יחס. אין לו את הפחד הזה שאני יהיה עם מישהו אחר.
ובנוסף גם קשה לדבר איתו על זה .הוא לא אוהב לדבר על הקשר כל פעם שאני רוצה לדבר על היחסים הוא מנסה להעביר נושא בתירוץ שהוא לא רוצה לריב עכשיו. וגם כשכן דיברנו אני מרגישה שפשוט אין לו הבנה!! שהוא פשוט לא מבין מה אני מדברת איתו.

וגם הוא כל הזמן אוהב לשבת בבית או לשבת לשתות ולישון. אני יותר אוהבת לצאת לבלות לנסוע למקומות. הוא לא יוזם בכלל. יצאה לי הנשמה עד שהצלחתי להוציא אותו לאילת .
כשאני דואגת ומנסה לעזור בדברים שלו ,הוא ישר מתעצבן שאני לא יתערב ושזה לא ענייני במקום שיגיד תודה שכמה אכפת לי אפילו יותר ממנו.

מצד שני אני אוהבת אותו ועברתי איתו הרבה ואני רגילה אליו..
ומאוד מאוד קשה לי בפרידות הגעגוע ופתאום אני שוכחת את כל התכונות הרעות ומשכנעת את עצמי כמה הוא מתאים לי, והסרט הזה להיכנס לוואצאפ כל שנייה לראות מתיי היה מחובר להיכנס לפייסבוק לראות אם העלה תמונה ממש כמו ילדה קטנה.. ועוד יותר הפחד שיהיה עם מישהי אחרת ,והפחד שאני לא ימצא מישהו אחר או יתחרט. כל הפחדים האלה מונעים ממנילהיפרד להמשיך האלה. אני מתוסכלת אני לא יודעת מה לעשות. קשה לי אחרי כ"כ הרבה שנים להגיע למסקנה שזה פשוט לא זה. ואיך להמשיך אחרי שהבנתי את זה..

להמשיך הלאה או לנסות להישאר ולתקן את הזוגיות אחרי כל השנים שעברנו ביחד?
 

sharpcookie

New member
אף אחד לא יכול לענות על זה חוץ ממך

הגעת למסקנה נכונה - הוא לא ישתנה. כבר ניסיתם להיפרד ולחזור ובסופו של דבר שום דבר לא השתנה לטובה בעבר וגם לא ישתנה בעתיד, אם כבר, אז אולי רק יחמיר (את אומרת שהוא לוקח אותך כמובן מאליו כבר עכשיו, למה שתהיי פחות מובנת מאליו בעוד 5 שנים נוספות?).

את צריכה להחליט אם זאת תחושה שאת יכולה להתרגל לחיות איתה, או שלא, גם בתמורה לכך שתצטרכי לקחת סיכון ולעבור תקופה לא קלה. אין שום סיבה שלא תמצאי זוגיות הרבה יותר מספקת, עם בן זוג יותר תומך ויותר מתאים, אבל זה יקח זמן ומאמצים. תצטרכי להירשם לאתרי הכרויות / אפליקציות / אירועים חברתיים, לצאת לדייטים, להכיר ולהיפתח בפני אנשים חדשים. זה גם יכול להיות כיף, אם תדעי לקחת דברים בקלות ולא להתבאס מידי כשלא מסתדר. תצטרכי ללמוד לחיות עם הידיעה שכנראה שגם הוא ימשיך הלאה.

לדעתי האישית, עדיף לא לתת לפחד להכתיב את ההחלטות שלך בחיים.
 

tal902

New member
כמו שאמר זה שלפני

זה הבחור . להשתנות הוא לא ישתנה. אם כבר אז לרעה.
&nbsp
אבל בואי תכניסי עוד נתון לסיפור. אתם חמש שנים יחד. גילך לפחות לפי מה שכתוב פה הוא 36. כבר לא ילדה. האם הוא בכלל רוצה חושב על להתחתן איתך? לעשות איתך ילדים?
&nbsp
לפי הדברים שכתבת (והם כמובן סובייקטיבים לגמרי) לא ממש איכפת לו אם תיפרדו או לא.
&nbsp
וזאת לא בדיוק אהבה. אולי הוא כבר רגיל אלייך ומפחד לעשות את הצעד אמיץ.
&nbsp
אבל אם אחרי 5 שנים אתם לא יודעים לאן פני הקשר מועדים זה לא נראה טוב.
&nbsp
אולי כדאי שתדברי איתו אבל לא בטון של נזיפה וכעס וחוסר שביעות רצון. אולי מתוך שתגידי לו שיחשוב עם עצמו אם זה מה שהוא רוצה מעצמו וממך. ולאן הוא רוצה לקחת את הקשר הזה. כי אם הוא לא רואה את הקשר שלכם כקשר עם חתונה אז סה"כ הוא גם מבזבז את הזמן שלו. (ולא רק שלך).(אגב, אתם גרים ביחד?)
&nbsp
כמובן שאם אתם לא בקטע של ילדים או חתונה אז זה פחות רלוונטי ובהחלט אפשר להישאר ברמת קשר כפי שאתם עכשיו.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

ki92

New member
אומרים שלא טוב להתחתן

עם הבן זוג הראשון, אבל יש כאלה שזה עבד להם...
זה לא משנה מה אנשים אחרים יגידו לך, השאלה מה את מרגישה לגבי הקשר הזה..
לומר לך תאמת,
זה נראה מהצד שאת מנסה להחזיק בכוח משהו שכבר מת מזמן ואין לך האומץ לסיים את זה ולהתחיל משהו חדש שמי יודע אולי יהיה יותר טוב בשבילך..
קשה להיפרד מאנשים שאוהבים זה ממש לא קל...
אני לא בעד פרידה, אני תמיד בעד לנסות לתקן דברים... השאלה אם את לבד במערכת או שיש לך פרטנר שמעוניין גם לתקן... האם הוא רואה בך כאישה של חייו?
 
אומרים הרבה שטויות, שכל אחד ינסה מה עובד וטוב לו

בלי להקשיב מה אומרים וכל מיני אמרות סבתא מהשנים בהן עדיין היו שידוכים
בגיל 15 ומכירת נשים תמורת עיזים, לצד נסיכות ועריצים מהאגדות...
 

shlang

New member
זו הבעיה, אשה מקווה שבן זוגה ישתנה, אבל הוא לא משתנה

גבר מקווה שבת זוגו לא תשתנה, אבל היא כן משתנה
לפעמים צריך להשלים עם מה שיש
 
את מפחדת מהשינוי ומעדיפה את הקיים כי מצב טוב יותר הוא

לא ידוע כרגע כיצד ואיך וכמה תכאב הדרך לשם. אני מציע שתיזמי פרידה טוטאלית לחודש
בלי הודעות ושיחות ופגישות, ותתני את ההמשך בכך שקודם ישתנה ויראה לך ציוני דרך והישגים בשינויים לבד מבלי לחזור אליו. אם יראה רצינות ושינויים במציאות ולא הבטחות על הניר את יכולה להבין שהופתעת אחרי 5 שנים ויש פרטנר ועם מי לעבוד. אם את לא מספיק קשוחה בעמדתך ולא מתמידה בהחלטותך הוא יכאיב ויקח אותך כמובן מאליו תמיד.
&nbsp
ההצעה שלי נשמעת כמו win-win, תוכלי לתרגל את הלבד, לראות עולם ומה שהוא מציע, ואם בן זוגך יתמיד לבד בשינויים הוא יוכל להרוויח מחדש את מקומו לצידך.
 

ai21

New member
חלק חשוב בזוגיות זו התקשורת.

להיות מסוגלת לדבר על זה איתו בתקשורת פתוחה, לא מעליבה, ולא משפילה.
לא ליצור ריב, קנאה ו"ירידות", אלא רצון להשתפר ולצור קרבה, כך שאחרי השיחה שניכם תהיו מאושרים,
ולקבל את זה שחלק מהדברים פשוט לא ישתנו.

יש כאלו שמתקשים בזה באופן חריג,
אבל כנראה שבכל מעורכת יחסים הבעיות האלו יחזרו,
אז בכל מקרה עדיף לנסות לשפר את התקשורת.


ובמקביל,
את צריכה להבין אם את אוהבת אותו ומסוגלת לחיות איתו תמיד - כמעט כמו שהוא היום,
או שאת רק התרגלת, ופוחדת מלהישאר לבד,
אז את דוחקת בו להיות מישהו שהוא לא יהיה.

ולעניין עצמו:
תחשבי טוב,
האם את מחפשת משהו ריאלי? כי לכל אדם יש חסרונות.
צריך להבין, לא האם יש לו חסרונות - אלא מה חשוב לך, והאם אותם חסרונות הם מהותיים.
אם הם מהותיים, את לא יכולה לחיות כך והוא לא יכול להשתנות - התשובה ברורה.
 

Bogen2

New member
כל כך מזדהה איתך

נתקלתי בהודעה בראשי...

גם אנחנו שנים ביחד on and off והקשר תקוע...

לפעמים פשוט נמאס להמשיך ככה...

לפעמים הכל עדיף על להישאר לבד...

מייאש כל כך, ומפחיד .
 
למעלה