די כבר!!! כמה אפשר עם הwhatsapp??

טוב

אין לי בעיה להודות שלפחות חלק ממה שכתבת יכול להיות פלוס
אבל בכל זאת לא צריך להיות מחובר כל הזמן
ומה שקורה זה שאנשים מחוברים למכשיר כמו זומבים. ובהחלט אפשר בלי זה.
ועניין אחר זה שאנשים מבזבזים כסף כל שנה על מכשיר חדש. ולא סתם מכשיר אלא הכי חדש של אלפי שקלים. מבחינתי הם קוקואים לגמרי. קונים מכשיר שעולה כמו מחשב אישי שלם.
אם זה מכשיר של 200-300 ש"ח, מיילא. אבל לרוב זה לא. ובואי לא נשכח שזה גורר גם חשבון אינטרנט נפרד בנוסף לאינטרנט הביתי (כחלק מחבילה סלולרית). ולא הרבה יבחרו בחבילה של 20 ש"ח 1GB... אלא יותר.
 
אוקיי

לי אין סמארטפון עדיין ואני לא מרגיש צורך
 

sharpcookie

New member
די כבר!!! כמה אפשר עם הwhatsapp??

צריכה קצת להתלונן...
גם לכם זה קורה? חלק בלתי נמנע מהזוגיות/ חברות המודרנית?

אני ממש לא טכנופובית אבל זה משתלט על כל שעות היום ואין לזה סוף. פעם היו יודעים שאת עסוקה ומקסימום מתקשרים פעם אחת לשאול מה נשמע אבל היום ההודעות מגיעות בלי הפסקה... "בוקר טוב ולילה טוב ואיך הולך בעבודה ומה עושה עכשיו ומה עושה אח"כ. מה את רואה ומה את שותה ומה את אוכלת ועם מי מדברת"... וזה עוד בקטנה, לפעמים גולש לדיונים ארוכים ממש בהתכתבות מהנייד, צורת הקלדה בלתי נסבלת מבחינתי ליותר מכמה דקות. הדיונים הפכו לעילגים בגלל האותיות הקטנות והאוטוקורקט ולפעמים צריך ממש להתאמץ כדי להבין את כוונת המשורר.

לפעמים זה בכלל מעצבן כי קיים מעקב אחרי השעה האחרונה בה התחברתי ואז מתחילה חקירה של "למה היית מחוברת בכך וכך ולמה לא הלכת לישון בזמן"... או אם ראיתי הודעה ולא עניתי ישר, או אפילו לא הסתכלתי עליה בכוונה כדי ששני הVיים לא יכחילו, אבל אז רואים אותי באונליין, אז נעלבים "ומי יותר חשוב ממני?" ואם אני מבטלת את האופציות האלו אז ישר "למה ביטלת את האופצייה של השעה/ נראות, את מנסה להסתיר משהו?"... ואם בערב סתם בא לי לנוח אחרי יום מתיש ולראות איזו סידרה בשקט וללא הפרעות ושמה את הטלפון בצד, אז ישר "איפה היית ולמה לא ענית? הסידרה יותר חשובה בשבילך?"... כל כך נמאס לי מהאפליקצייה הזאת שבא לי להעיף אותה לכל הרוחות, אם לא הייתה לי שם גם את הקבוצה של העבודה שאני כן צריכה לעקוב אחריה. וזה לא רק הקשר הבעייתי שלי שאני מתארת, משיחות עם חברים זה נהיה ממש נפוץ ולא רק אצל בני נוער אלא גם בקרב אנשים בשנות ה20 וה30. מה יהיה?!
 

גברת ע

New member
אצלי

הוואטאס אפ הוא פתרון טוב כי אני שונאת שונאת שונאת לדבר בטלפון ובעבודה אני נאלצת להיות המון בטלפון.
עם זאת, אני לא נותנת לזה להגיע למצב שמכתיבים לי מתי לענות איך לענות ולמי לענות, האופציה של מתי הייתי מחוברת מבוטלת אצלי ולמי שיש בעיה עם זה שיקפוץ לי, האופציה של הוי הכחול בנתיים השארתי, אבל גם פה מי שלא מתאים לו שלקח לי זמן לענות אני מסבירה בצורה יפה שלא עברתי ניתוח לחיבור הנייד לגוף שלי ושלא ידעתי שיש חוק שקובע תוך כמה זמן צריך לענות, ובדרך כלל זה קורה רק עם אנשים חדשים ואם למישהו לא מתאים אז ... שיקפוץ לי.
 

Shamy

New member
בהחלט תופעה מוכרת ומעצבנת

מה שאני עשיתי לתקופה זה מי שהיה כותב לי בוואטסאפ הייתי לא עונה,חוזרת כשיכולה-בשיחת טלפון (לא בהודעה ) ואם לא היו עונים לי הייתי מנסה להתקשר שוב למחרת אבל לא כותבת ולא עונה לשום וואטסאפ וכשהיו מתחילים הטענות של ...למה ואכלו לי ושתו לי;הייתי אומרת אני לא אוהבת את כלי התקשורת המיידית איתי אם תרצה פנה 10 דקות ודבר איתי בטלפון אני אשמח.וזהו ואם היו אומרים לי אבל בעבודה אי אפשר -אז עניתי -נכון בעבודה אי אפשר,דבר איתי בהפסקה וזהו לא זזתי מעמדה זו.בסוף למדו שאיתי מדברים בטלפון ואם זה מקרה חירום כותבים לי להתקשר בוואטסאפ ובזה נגמר הסיפור. מציעה לך אולי לעשות כן גם.
 

ommerl

New member
זה לא נשמע כאילו הבעיה היא בוואטסאפ

אני אגיד לך איך אני הייתי פועל אם מישהו היה מתנהג אליי ככה:
אני הייתי מסביר לו שלפעמים אני עסוק ואני עונה מתי שנוח לי. לפעמים אני רואה את ההודעה אבל אין לי זמן לענות ולפעמים גם אין לי חשק לענות. אני אומר את האמת גם אם היא לא נעימה.
&nbsp
אם יש למישהו בעיה עם האמת שלי, שלא יהיה חבר שלי. לא רוצה לוותר על אותנטיות בשביל חברים ולא מוכן לתת לאנשים אחרים לנהל את הזמן שלי. הזמן שלי שייך לי.
&nbsp
אני מעדיף מעט חברים שאני אותנטי איתם והם יודעים מי אני באמת (וזה מאפשר גם לרגשות להיות אמתיים ועמוקים יותר) מאשר להיות סבבה עם כולם ולא אותנטי.
 
יש לך שתי אפשרויות לפחות...

לחנך את כל הסביבה שלך כמו שהמליצה המנהלת וגילוי נאות נמצאת בזוגיות ואין לה צורך להציב כל מיני תנאים שאולי מוציאים אותה לא נעימה לבחורים צעירים.
&nbsp
האפשרות השניה היא לחנך את עצמך. אני לא אכנס מראש לקשר גם עם בחורה מאוד מושכת, אם היא כבר נשואה ליד ימין כשהיא מחוברת לסמארטפון שלה 24/7.
אבל כולנו נסחפנו קצת עם כל הזמן ללא הפסקה, כי כל עצם הרעיון הוא שכל מה שיש במחשב נמצא נגיש כל הזמן באותה מהירות גם בלי מחשב.
אז קודם חנכי את עצמך לשים גבולות, אם את רואה סדרה? תראי סדרה.
אם את בבית ורוצה ערב שקט או 24 שעות פס בשבת? תשימי אותו על שקט.
תלמדי לגשת אליו כשאת צריכה אותו ולא כמו המקרר לפתוח כל חמש דקות כשנמצאים בבית. אנשים שנעלבים וחוקרים- להגיד ישר "אני לא את/ה". "ואני אדם נפרד ולא חייבת
לך דין וחשבון". טיפ של הדלאי למה לשאלות מסריחות עם כוונה מסריחה- לשאול בחזרה
מדוע הם מעונינים לדעת.
&nbsp
יש גבול כמה אפשר לרמוז לאנשים מבוגרים למראית עין, שמי שחשוב לך ידבר איתך ותרצי לדבר איתו בטלפון ולהפגש ולא להתכתב כל היום מה את לובשת ומה היה לך
בפיתה אתמול. אבל אפשר לרמוז למי שהגברת מעוניינת ביקרו.
 

דביאן

New member
זאת התוצאה כשהופכים לנגישים מדי

מי בכלל צריך לדעת אם את מחוברת לאנשהו?
אני החלפתי לטלפון כשר שאין בו כלום חוץ משיחות, וגם למי שמתקשר אני לא תמיד עונה.
 
מיותר

סמארטפון מיותר לדעתי...
קניתי טאבלט שהיה במחיר טוב אבל תכלס גם בזה אני לא ממש משתמש.
אם יש מחשב בשביל מה צריך את כל החכמים למיניהם? לא מספיק לגלוש כל היום במחשב, צריך גם בנסיעה לגלוש? כל שניה?
&nbsp
 

sharpcookie

New member
תודה לכולכם על התגובות


בהחלט מעודד לשמוע, כי הרבה אנשים נותנים לי את התחושה שזה ברור מאליו שאני צריכה להיות זמינה כל היום ואם אני לא, אז זה נתפס כמשהו חריג...
&nbsp
להתנתק לחלוטין זאת לא באמת אופצייה מבחינתי, הבעייה היא אכן בהצבת גבולות, מה שאני כנראה לא יודעת לעשות. יש לי נטייה לנסות לרצות את כולם ולא נעים לי לפגוע ברגשות, אז אני מנסה תמיד לתת איזשהו מענה, מקסימום לרמוז בצורה עדינה שאני לא מעוניינת בהמשך השיחה-מה שלא תמיד מתקבל ולפעמים זה נהיה ממש חונק. מה שמצחיק הוא שאותם אנשים שעושים לי חור בראש מרוב הודעות, כשאנחנו כבר נפגשים במציאות, מתעסקים תוך כדי בהתכתבויות אחרות...
 
למעלה