ברגע שהן שומעות שאני דרוזי הן מתקפלות,

k e r e n m

New member
מצטערת יקירתי

קשה לי לכבד אדם שמציע לנקוט בגישת אי אמירת אמת בנושא כ"כ מהותי.אני תמיד חושבת על אותו אדם אומלל שיושב כנגד. אז כשאת תהיי רגישה לענייני כבוד או סתם לאנשים אולי גם יכבדו אותך ואת דעותייך. וכן זה כוון אלייך אי אפשר לטעות..
 
אני מסכים עם שתיהן.

מסכים עם lil kitty שחטפה קריזה (בצדק) על התגובה הזועמת (מדי..) של קרן... אבל לגופו של עניין אני מסכים עם קרן - דת של בחור זה עדיין עניין מהותי ביותר (ויכול להיות שתמיד זה יהיה כך). גם בעיניך זה מהותי - עובדה שבסופו של דבר תשאף להתחתן עם בחורה מהעדה שלך. כשיש פרט כזה מהותי - אין ספק שהבחורה צריכה לדעת אותו בהקדם. אי אפשר לתאר כמה הייתי זועם אם הייתי מגלה שהשמיטו ממני פרט כזה בהתחלה. החברה הישראלית-יהודית עדיין מאוד קנאית לעניין (יש שיקראו לזה גזענית - אבל אי אפשר שלא להעריך עם שמנסה לשמור על עצמו מאיבוד זהות, בדיוק כמו שהדרוזים שומרים על עצמם). אחי, אתה כאן חייב להיות הוגן. אתה הרי לא מחפש כלה (אם הבנתי נכון). מבחינתך כלה תהיה דרוזית. אצלך זה מוחלט. באותה צורה אתה חייב לקחת בחשבון שעדיין רובו המוחלט של הציבור היהודי בארץ חושב שכלה/חתן צריכים להיות יהודים. וזה גם מוחלט. ואת זה אתה חייב לכבד. יכול להיות שדברים יישתנו בשנים הקרובות, ויכול להיות שלא. (אותה בעייה אגב היתה פה פעם גם בנישואים בין אשכנזים לספרדים, וגם מהקטע הזה לא כולם יצאו...) ולכן, לרוב הבחורות שתכיר הפרט הזה יהיה סופר-מהותי. אין מצב לשלוף את הפרט הזה אחרי חודש ככה "על הדרך".. קשה לי למצוא משהו דומה, אבל זה כאילו שמישהי שאני יוצא איתה חודש תודיע לי פתאום שהיא בכלל לסבית ..כלומר אין מצב לשום התקדמות בקשר, אלא היא יוצאת איתי סתם... (דוגמה לא משהו... כי לסבית, כרגיל, נותן לי רעיונות נוספים ויצירתיים..) אני אגיד לך איפה הטעות שלך, ותתקן אותי אם לא קלטתי נכון. אצלכם (ככלל) בחורה לא תצא סתם, לא תשכב, אלא רק עם בעלה, ורק בקטע רציני. אתה אומר לעצמך, הרי היהודיות עושות את כל זה עם לא מעט גברים עד שהן מתחתנות, אז מה אכפת להן שאחד בשרשרת לא היה יהודי כשר לחתונה? מה... כל אחד שהן יצאו/שכבו איתו היה פוטנציאל לנישואין? ופה אני אגיד לך 3 דברים: אחד - אל תתבלבל, גם בחורה שיצאה עם עשרות גברים, בסופו של דבר, רוב הגברים היו בעיניה בהתחלה עם פוטנציאל לקשר ארוך עד חתונה. שני - יש לא מעט בחורות שנמצאות בתקופה שממש לא מעניין אותם חתונה, ולכן הולכות על סטוצים ואז תיאורטית לא מעניין אותן יהודי/דרוזי. (אני אומר תיאורטית - כי גם אצל הסטוציונרית הגדולה ביותר פועם עמוק בלב הצורך לסנדל מישהו....) שלישי - זה בדיוק מה שהבחורה צריכה להחליט. ולכן היא חייבת לדעת מי ומה אתה. סיכומו של עניין- כל עוד אתה לא מחפש כלה אלא רק חברה/יזיזה - אני מבטיח לך שתצליח להסתדר גם אם בחורות ידעו שאתה דרוזי. כאלה הן בנות ישראל, טובות לב וחרמניות. אני בכלל חושב שאתה תסתדר לא רע בכלל דווקא בגלל העובדה שאתה מתחיל ללמוד באונברסיטה, ותוכל להכיר בחורות בצורה טבעית בלי צורך להכריז "אני דרוזי".... (בניגוד להיכרות באיטרנט או בליינד דייט..) אח שלו - תצליח. מגיע לך.
 

k e r e n m

New member
אוי איזה מזל שאתה כאן

אחרת מי היה מציל את כבודה של מיס ליל קיטי
. וזכותה של קרן לזעום כאשר מדובר בעניין שטומן בחובו שקר כי קרן לא אוהבת שקרים וגם אתה לא, אז אין צורך להתייפיף יקירי..מעבר לכך מסכימה עם כל מילה שכתבת..
 

k e r e n m

New member
יפה

אז סימן שלא צריך להחביא ולהסתיר שום דבר מי שתהיה מעוניינת זו זכותה המלאה..
 

k e r e n m

New member
ואני אתרגם

מטרת ההיכרות מבחינתך היא להעביר את הזמן ולהשתעשע עד לרגע החתונה, ובחורה יהודיה(במקרה הנ"ל) גם אם היא מחפשת להשתעשע ולהעביר את הזמן בסתר ליבה אולי גם תקווה שיוכל גם לצאת מכך קשר- אצלך האופציה לא קיימת.מעבר לעניינים האחרים. לגבי נוצרי מארה"ב? העניין הוא שונה כי אין את אותם"המטענים" והאסוציאציות שמתלווים לכך כמו בארץ , ומה גם שאותו נוצרי אמריקאי לא מחוייב בבוא היום להתחתן רק עם מישהי מדתו ולכן התקווה איתו פתוחה- אז הדוג' הזו אינה רלוונטית למקרה שלך. ועוד משהו לעניין ההשכלה שלך אין השפעה לגבי בחורה שמבחינתה הסירוב הוא עקרוני . אה כן ..ואני יותר מבטוחה שאתה איש נחמד
ובגלל זה חבל שתשבור את ליבה של אותה הבחורה היהודיה שתתאהב בך
 
:)

"אתם רוצים להגיד לי שכל בחור שיצאתם איתו חשבתם להתחתן איתו" לא שחשבנו להתחתן איתו מיד.. אבל אני חושבת ברצינות על הקשר. ואם אני מראש יודעת שזה בחור שאני לא אתחתן איתו כי הוא לא יהודי כמוני, אז למה שאני אתחיל לצאת איתו מלכתחילה? זה לא גזענות, זה רצון לשמור על היהדות במשפחה, שמירת מסורת והכל.
 

רועי21רג

New member
אז מה הבעיה להכיר דרוזיות ?

תראה אני לא גזען ויש לי חברים דרוזים שאני מאוד מאוד מעריך , אבל אני כן מבין את אותן בחורות. ולאו דווקא מסיבות גזע וכו' , עצם העובדה שהעניין יוביל לבעיות מסויימות בעתיד או עלול להוביל , הן יודעות שמדובר במיטה חולה ולא רוצות ללכת על זה , באותה מידה שיהודיות ידחו אותך , אז דרוזיות ידחו אותי. זה גם נשמע כאילו אין נשים דרוזיות בעולם שאתה לחוץ מיהודיות, יאללה אחי הפיתרון הוא פשוט , יהודיות לא רוצות אז הולכים על דרוזיות , קלי קלות.
 

Miss Tory

New member
אניחושבת שחלק מהבעיה היא

שנשים דרוזיות הן שמרניות יותר מגברים דרוזים, וההורים מגוננים עליהן יותר ומרשים להן פחות. לדעתי הוא חי כיהודי, בכל זאת הוא שוכר דירה עם שותף, משרת בקרבי, ושומע מטאל, ואלה דברים שעד לפני כמה שנים ממש לא היונפוצים בקרב העדה. היום לדעתי גם יהיה לך קשה למצוא נשים דרוזיות שחיות ככה. אני לא מכירה את העדה מספיק מקרוב וכל מה שאני אומרת הוא על סמך מה שנדמה לי, אבל נראה לי הגיוני שבחורה דרוזית תישאר בכפר ותתחתן עם דרוזי ואולי מאוחר ותר הם יעברו לעיר אולי יהודית, בעוד בחור דרוזי כן יעדיף לצאת מהכפר ו"להתגייר" בחיי היומיום.
 

רועי21רג

New member
וזו הסיבה שהן דוחות אותו

כי אחרי שהוא יגמור עם הבחורות היהודיות (תרתי משמע) הוא יחזור לאישה דרוזית ... , אני מבין שהוא לא מדבר על סטוצים אבל עדיין הכל בהגדרה של זמני לא ?
 

Miss Tory

New member
אל תהיה כל כך בטוח

אני לא חושבת שחסרים לו סטוצים. הוא נשמע בחור מאוד לעניין מבחינת סגנון הדיבור והחשיבה. קשה לי להאמין שלכל סטוץ שהוא מביא הביתה מהפאב הוא מספר שהוא דרוזי כי תכלס זה לא כזה מעניין והיא ממילא על תקן סטוץ, כנ"ל הוא. אני חושבת שהוא מדבר פה על מקרים שבהם הקשר מראש נראה רציני יותר מרק סטוץ ללילה, ואז למה שמראש הוא יפנטז על אישה דרוזית כשהוא מאוהב ביהודיה? או להיפך? מה זה בכלל משנה?
 

רועי21רג

New member
פה הבעיה שהוא מגדיר מראש יהודיה

מילא אם התאהבת ביהודיה ויש לך עכשיו בעיה , אבל הוא לא מאוהב , הוא פשוט מתוסכל שלא הולך לו עם יהודיות. ואני כן מאמין שיש דרוזיות ליברליות והבחור בעצמו אמר את זה.
 
שלום

נסה ליצור קשרים לאט במסגרות חבתרתיות ומתוך אהבה. התחל בידידות והמשך בהדרגה בקשר חזק יותר. השקע בקשריך באהבה ובמעשים טובים, ואז יהיו יציבים וחזקים. אם אתה אדם נחמד וטוב, אין סבה שלא ירצו אותך.
 

בלאגנית

New member
כי הדרוזים זה עדה סגורה עם דת סודית לפי מה

שלמדתי וכמו שאמרו פה בבוא מן הימים גם אתה תחפש אישה לחיות איתה שתהיה דרוזית (ככה זה ב- 99 אחוז מהמקרים) אז בשביל מה סתם לשרוף אנרגיה וזמן על קשר שלא מוביל לשומקום
 

tookmy

New member
זה מאד מורכב

כמו שאתה יודע, אני מניחה שלאחותך לא היו נותנים לצאת עם יהודי, שתהיה הכי מתקדמת בעולם. דבר שני, זו לא רק עדה, זו תרבות וזו דת. אני אישית יכולה לומר לך שלמרות שפגשתי בחיי כמה אנשים שנראים מאד טוב בעייני, אם הם לא היו יהודים , או אפילו ישראלים (גרתי בחו"ל תקופה) היה לי מאד קשה לחשוב עליהם ברצינות. אישית אני קשורה לתרבות ולמסורת שלי, אין לי התנגדות לאנשים שלא מהדת שלי אבל אישית אני חושבת שהייתי צריכה לגשר על פערים גדולים מדיי ולא בטוחה שאני מסוגלת לזה. לאחותי יש חבר לא ישראלי עכשיו (ולא יהודי) ואני מאד שמחה בשבילה שהיא אוהבת אותו ושטוב להם אבל אני הייתי יוצאת עם יהודי מפני שאני מרגישה שאחרת זה לוותר על חלק מאד גדול בזהות העצמית שלי ולהכניס את עצמי מראש לקשיים גדולים. אני אגיד עוד דבר- אני מניחה שיכול להיות שנסיבות החיים היו מובילות אותי לפגוש בחור שאינו מהדת שלי ולהתאהב בו (אם כי אני בספק), אבל מראש באינטרנט, כשאפשר לסנן, לא הייתי בוחרת להיפגש עם מישהו שמראש יש סיכוי שיהיו לנו בעיות קשות חברתית ותרבותית.
 

dietoday

New member
פשוט לא מצאת את זאת שנכונה לך..

נשמע אולי קיטשי ופלצני, אבל זה נאמר ברצינות לגמרי. אתה פשוט צריך למצוא לך את הבחורה שתתאים לך ותעריך אותך כבן אדם בלי קשר לדת ולמוצא בדיוק כמו שאתה תעריך אותה.. לי היה חבר דרוזי, ואני יהודיה לכל דבר. גם הוא סיפר לי ביום השני להיכרות שלנו על המוצא שלו, כדי לא להוליך אותי שולל (מילים שלו...), והסברתי לו שממש אין לי בעיה. בן אדם הוא קודם כל בן אדם, אח"כ דת ומוצא.. השאלה היא מה אתה בעצם מחפש ומה בכלל אפשרי.. האם תהיה מוכן להתחתן עם מישהי מחוץ לעדה שלך? האם תהיה מוכן לצאת עם מישהי מתוך העדה שלך (כי אני יודעת מסיפורים של האקס שאין דבר כזה חברים ואז להיפרד, אלא בן זוג אחד שאיתו מתחתנים בסופו של דבר..)?
 
למעלה