ברגע שהן שומעות שאני דרוזי הן מתקפלות,

Seeking Advice

New member
ברגע שהן שומעות שאני דרוזי הן מתקפלות,

שלום, הסיפור שלי קצת מסובך, אני אתחיל ברקע קצר עלי. אני בחור דרוזי מצפון הארץ, קצין קרבי בצנחנים במיל', השתחררתי לפני מספר שבועות, באוק' השנה אני מתחיל ללמוד פיסכולוגיה באונ' ת"א, אני נראה די טוב (אני לא רוצה להישמע שחצן או משהו אבל אני גם לא ממש דוגמן), אני רואה את עצמי כבחור סלחן חייכן ויודע להקשיב. כשאני מכיר בחורות בין אם זה באינטרנט או בדרכים אחרות, ברגע שהן יודעות שאני דרוזי אז הן אומרות "מצטערת בעייתי, זה לא יילך, לא מתאים לי, ביי" וכו'...לפני שהן ידעו שאני דרוזי הן תמיד אומרות "איזה חתיך, מתוק, אחלה בחור, כיף לי איתך" וכו'...(ציטוטים אמיתיים חבר'ה). אני מספר על ההתחלה שאני דרוזי כי זה מה שאני ואני לא מנסה להסתיר את זה כי אין לי סיבה, גם אם הייתי מתגייר לא הייתי נראה אחרת או בעל אישיות שונה, הרבה חברים שאני מכיר מסתירים את זהותם הדרוזית רק כדי להתחבר לבחורה, סביר להניח שהן חושבות שאני מחפש רק סקס אבל באמת שלא, אחרת הייתי פונה לנערת ליווי. או שהן פשוט מפחדות כי זה שונה, וזה מובן. השאלה שלי אליכם היא איזה סיבה לדעתכם מונעת מהן לא לשלול אותי? האם יש משהו שניתן לעשות? באמת חבל שמוצא עדתי הורס קשרי חברות, גם אם היה לי שירות צבאי מאתגר במיוחד. תודה רבה לעונים ואם אפשר בבקשה תגיבו תגובות עניינות כי זה מאוד חשוב לי.
 

k e r e n m

New member
אני לא מבינה

מה אתה לא מבין? את העניין שאותן בחורות מעדיפות מישהו יהודי כמותן? זה לא אמור להיות לגיטימי? אתה יודע שכן ועדיין קשה לך לקבל זאת. הלא בבוא היום כשתרגיש שאתה מוכן לנישואים אתה תתחתן עם מישהי דרוזית כמותך ואת זה מבינות גם אותן בחורות שמסרבות להכירך. וגם אם תחליט לשבור מוסכמה ולהתחתן עם מישהי יהודיה היא תצטרך להתחבר יותר לעדה שלך ולאבד מזהותה כיהודיה- גם את זה לוקחות בחשבון כל אותן המסרבות. מה גם שכולנו יודעים שהחברה בחוץ ממש לא סובלנית כלפי זוגות מעורבים מבחינה דתית למרות שאי אפשר להשוות בין דרוזי למוסלמי למשל אבל עדיין.. אני מעריכה שכל "יפי הנפש" שחולמים לתקן את העולם לבטח יקפצו עליי אבל יצא לי לראות במו עיניי את היחס לילד מעורב כזה עצוב אבל זו המציאות. שורה תחתונה תשקיע את מרצך בלהכיר בחורות מהעדה שלך(ולא חסרות יפות ואיכותיות), אל תחפש את השונה זה מביא רק צרות. ואם אתה מחפש רק להתיידד אני מעריכה שזה יקרה באופן טבעי כשתתחיל ללמוד באוניברסיטה. בהצלחה.
 
יחס ל"בן מעורב"

מישהו שהיה פעם בפורום הזה , והוא שילוב של ערבי ויהודי , אמר לי שהמון בנות יהודיות , שוכבות איתו כי הן מנסות להוכיח משהו לעצמן , בנוגע לכיבוש , ויחסי יהודים ערבים - אז זאת תופעה כזאת בארץ , שיהודיות עושות ערבים כי זה אקזוטי. מזכיר לי את הרוסיות שעושות תורכים בתורכייה..
 

BlackUnicorn

New member
מסכימה. אנחנו חיים במדינה כזו בעייתית

מבחינה פוליטית והיסטורית שאי אפשר לצפות לקבל תשובה חיובית במקרה כזה. אפשר לנסות אבל הסיכויים לקבל תשובה חיובית הם פשוט קלושים או נמוכים מאוד.
 

סטינגר21

New member
אני גם דרוזי....דעה שונה

שלום לכולם, אני בחור דרוזי בן 24 ואני גם קצין בחיל האוויר. לי יצא לפגוש המון בחורות,יהודיות,דרוזיות,ערביות..פשוט הכל מהכל... היו לי פעמים שהבחורות נרתעו בדלל שאני דרוזי ....ואני קיבלתי את זה בהבנה מלאה...אך בשום אופן לא הרגשתי נחות או דחוי בגלל שאני דרוזי... מצד שני אני גם יכול להגיד שיצאתי עם המון בחורות שכן ידעו שאני דרוזי וחלקם זה גם נרתעו בהתחלה אך הם בחרו להסתכל עליי בתור בנאדם ללא שום קשר לשייכות העדתית שלו... אם מישהו לא דרוזי ידבר עם בחורה דרוזית סביר להניח שגם היא תרתע ולרוב היא תנתק את הקשר... אוי לנו להרגיש נחותים או דחויים...אני משיג דברים (לא רק בחורות...) בזכות האני מאמין שלי ולא בגלל שאני דרוזי או יהודי.. על זה יכולות להעיד הבחורות שאני מכיר.... לשאלות,תגובות,בעיות,התייעצויות אפשר להיכנס למסנג'ר שלי: [email protected]
 

SoulWandering

New member
ב"יפי נפש" את מתכוונת אתאיסטים?

את אומרת באותה מידה שבחורה יהודייה לא תרצה להכיר איזה אמריקאי נוצרי כי הם לא יוכלו להתחתן. אבל אוי, נראה לי שזה לא כל כך תופס.. נכון ? יש הבדל בין בחורה שלא מעוניינת להתחתן עם בחור מדת שונה, לבין בחורה אתאיסטית שלמען האמת לא מעניין אותה אם הבחור שלה הוא במקור נוצרי, יהודי, דרוזי או אתאיסט גם כן. לעומת זאת, מישהי שזה כן חשוב וכן מפריע לה - כאן אפשר להבין את הבעייתיות.
 
כי דרוזים מתחתנים עם דרוזים

אז לצאת עם אחד כזה , כשאי אפשר אפילו לפנטז על עתיד משותף איתו.. זה דיי מתסכל.. זאת כמובן דעתי בעיניין לי אין בעיה לצאת עם דרוזי , פעם אחת שמעתי שהדת הזאת מאוד מסתורית וסודית .. ואין כמו לעבור שיעור אנתריפולוגיה אחד על אחד ... אבל שוב מתוך סקרנות בלבד ... חוץ מזה שרועי21רג ניסה לשדך לי היום בבוקר דרוזי כי הייתי רעבה והוא אמר לי שבעדה הדרוזית לעולם לא אהיה רעבה
לכן תהיה אופטימי יש המון בחורות רעבות בעולם .... שיהיו שמחות לצאת עם בחור דרוזי ובנוגע אלי.... כנראה שאני אמשיך להיות רעבה עוד הרבה זמן , או עד שרועי סוף סוף יכין לי לאזניה ...
 
אני מבין את המרירות והכעס שלך

נכון שזה מעצבן לקרוא שלוש הודעות שחוזרות על עצמן?
 
-->

אני מניח שמבחינת הבחורות שאתה מכיר, לא הבעיה להכיר מישהו דרוזי - אלא בעיה להכיר מישהו שהוא שונה ממה שהן מכירות ורגילות מהבית - ואותו הדבר אני מניח שהיו מגיבות אם היית איטלקי או טורקי ספרדי או כל דבר אחר אני חושב שזה מאפיין הרבה אנשים באופן כללי, ישראלים ולא ישראלים כמו גם הרבה אנשים שאין להם את הפחד הזה איך בחורות דרוזיות מקבלות בחורים יהודיים?
 
לא נראה לי שיש להן אופצייה כזאת

יש לכם שידוך כבר בגיל מאוד צעיר אם אני לא טועה ורק מעטות לא מתחתנות
 

zaradoz

New member
תראה אחי,

אני מבין את התסכול שלך, אבל בסופו של יום אנחנו חיים בחברה גזענית למדי. החברה הישראלית לא מוכנה לקבל נישואים מעורבים וכנגזר מזה מערכות יחסים מעורבות. אני מסכים איתך שזה מטומטם, שזה דוחה, אבל זאת המציאות. החברה הזאת כל כך גזענית שעדין רוב האנשים יסתכלו בצורה מוזרה על זוגות יהודיים מעורבים, יש לי חבר שיצא תקופה מסויימת עם אתיופית והוא חטף קיטונות של ביקורת מ"חברים", על אף ששניהם יהודים כשרים. לשאלתך - לדעתי חלקן דוחות אותך בגלל המוסכמות החברתיות, יהודים מסתובבים עם יהודים, דרוזים עם דרוזים. כמו שלא תראה יותר מדי זוגות של חרדית וחילוני יוצאים. עכשיו השאלה - מה באמת אתה מחפש בקשר שכזה, אתה מחפש מישהי רק להעביר איתה את הזמן? כי אם כן, רובן ישללו אותך בלי קשר למוצא. אם אתה מחפש מישהי לטווח ארוך, אפילו לנישואין - ברור לך שרוב הבחורות יחשבו פעמיים, במיוחד יחשבו מה המשפחות שלהן יגידו. אם אתה מחפש בחורות להעביר את הזמן, אני בטוח שבאוניברסיטה תפגוש עשרות כאלה. אני הכרתי כמה ידידות טובות נוצריות באוניברסיטה, כל עוד המטרה שלך היא לא סקס אני בטוח שתמצא ידידות בקלות.
 
אתה לגמרי מגזים -

- אבל לגמרי לגמרי מגזים לא יודע מאיפה לך הסמכות לדבר בשם החברה הישראלית, אבל יש אנשים גזעניים ויש אנשים לא גזעניים, ואני אישית מכיר כאלה שאין להם שום בעיה עם נישואין מעורבים, וכמובן גם אנשים שכן יש להם בעיה עם זה, ולדעתי גם אלה - אז מי אמר שזה מתוך גזענות? זה גם יכול להיות פשוט מתוך פחד מהזר ומהשונה - או פחד מ(הלחץ של) החברה שפוחדת מהזר ומהשונה. מי שגזען הוא גזען - יש הרבה כאלה בכל מקום, ויש גם כאלה שהפוך מזה, והרוב הדומם - סתם פוחד, לדעתי
 

zaradoz

New member
מהיכרות שלי עם החברה הישראלית

אני מכיר לא מעט זוגות מעורבים, ובתור פעיל במרצ ושלום עכשיו בעבר אני גם מכיר לא מעט ערבים ודרוזים. אני גם מכיר את ההתייחסות של החברה הכללית, תספיק לראות טלוויזיה, או לשמוע קצת תוכניות דיבורים ברדיו (יש עם מי לדבר, ז'וז'ו אבוטבול, זהבי עצבני וכו') כדי להבין עד כמה המדינה הזאת גזענית. יש לי זוג חברים, הוא יהודי, היא נוצריה ערביה, אחרי שלוש שנים יחד הם החליטו להתחתן. המשפחה שלה קיבלה את זה (אם כי לא בשמחה רבה), המשפחה שלו ניתקה איתו מגע, נכון להיום רק אמא שלו ואחיו מדברים איתו, וגם זה לעיתים רחוקות. הם התחתנו בקפריסין וניסו לגור בת"א. אפילו בת"א מעוז הסובלנות והליברליות הציקו להם, השאירו להם מכתבי נאצה מתחת לדלת, ואפילו איימו עליהם באלימות. היום הם חיים בלונדון, וגילו ששם הייאוש באמת נעשה יותר נוח. אני יודע שמי שחי בתוך סביבה סובלנית מאמין שהמדינה שלנו נאורה ומתקדמת, בפועל, יצא לי להכיר הרבה מאד אוכלוסיות במדינה ואני עומד מאחורי המילים שלי שרוב המדינה עדין שמרנית וגזענית (גם האנשים עצמם ובמיוחד הבירוקרטיה).
 
-->

אתה פעיל מרצ, אבל זה לא אומר שאתה חף מהכללות. ואני לעומת זאת אומר, שלא משנה בכמה גופים מפלגתיים אתה חבר, ולא משנה לכמה ולאיזה תכניות רדיו אתה מקשיב - אתה עדיין לא מכיר, ולא יכול להכיר, את החברה הישראלית מאיזה שהיא נקודת מבט-על. אם אתה מתיימר להיות אותו אחד בעל אותה נקודת-על, אז באמת יופי, אני עוד לא נתקלתי במישהו כזה. בקשר למי שחי בסביבה סבלנית ומאמין שהמדינה שלנו נאורה ומתקדמת, כשבעצם היא לא - אז תשים לב שאני לא טענתי שכן. אני רק טוען שיש גזענים, יש שאינם גזענים, ויש את הרוב שלדעתי פשוט פוחד, גם אלה שחיים בסביבה סבלנית - יש בינהם דעות לכל הכיוונים, אני לא יכול להצביע על "חברה" בהקשרים אלה.
 

רועי21רג

New member
בוא לא נהיה צבועים בבקשה

זה שבנאדם לא רוצה להיות במערכת יחסים עם מישהו ממוצא שונה משלו לא אומר שהוא גזען ולא נעליים , ויש אנשים שאם כן הם יהיו זה רק לזמן קצוב עם הידיעה שבעתיד זה צריך להסתיים , בידיעה שזה שעון מתקתק. אם לי נגיד חשוב לשמר את הזהות היהודית שלי , ואני נורא חילוני דרך אגב אבל בכל זאת זה חשוב לי , אני בחיים לא אגיע למשהו יותר מדי רציני עם מישהי לא יהודיה , ובאותה מידה גם דרוזי בקשר ליהודיות , שאצלם כפי שאני מכיר מאוד מאוד מאוד חשוב להם העניין של שימור הזהות גם אם אתה הכי חילוני. אני לא אומר שזה קשור לשמרנות וחלילה גזענות , אני אישית בנאדם מאוד ליברלי , אפילו אחד החברים הכי טובים שלי הומו אז להגיד שאני שמרן וגזען יהיה טעות , אבל בכל זאת אני אגיד ששימור הזהות שלך , ולדעת ושהילדים שלך יהיו בני אותו מוצא זה טבעי בכל אדם , ובטח שלעם קטן כמו היהודים זה חשוב וקל וחומר בעם כמו העם הדרוזי שפזור בכל העולם הערבי ובכל זאת שומר על זהותו.
 

zaradoz

New member
אבל זאת בדיוק הצביעות

שים לב שהאנטי הזה קיים בעיקר בישראל. אצל היהודים בארה"ב יש דווקא תהליך זוחל של התבוללות. אם אתה שואל אותי, השאלה פה היא לא דתית או שמרנית, אלה יותר לאומנית. שמירת הצביון היהודי של מדינת ישראל. הלאומנות הזאת באה לידי ביטוי קיצוני יותר כשרואים כמה זוגות מעורבים של יהודים ונוצריות יש (ולהיפך), אני מכיר שלושה זוגות כאלה שהכירו כשהאשה היתה מתנדבת בקיבוץ (שלושת הזוגות נשואים כבר מעל 20 שנה, רק אחת מהנשים התגיירה.
 

רועי21רג

New member
כל אחד ושיקוליו

לך זה נראה מטומטם לאחרים זה לא , גזענות זה לשנוא או לסלוד מאדם רק על עצם מוצאו , וזה שמישהו לא מוכן להזדיין ולחיות יחד עם מישהו שונה מהמוצא שלו לא אומר עליו כלום. אף אחד לא חייב לעשות שום דבר בשביל לשפר סטטיסטיקות , ולי אישית אין בכלל את העניין של שמירת צביון יהודי למדינת ישראל , מדינת ישראל מעניינת אותי כמו קמצוץ של אורז , יש זהות ויש מדינה , תשים כל דבר לחוד. רוב האנשים , שומרים על צביון היהודי של עצמם , ובמדינת ישראל זה גם בא מרקע היסטורי שלהרבה יהודים זה חשוב להם בגלל הרקע שלהם. אני לא אהיה צבוע ובשביל להיראות יפי נפש ואגיד אין לי בעיה להיות עם ערביות , אין לי בעיה להיות עם דתיות , אין לי בעיה עם X וY וכו' וכו' , כי כן יש לי בעיה עם זה , וזה יפה מאוד להיות פעיל שלום , אבל להקריב את עצמי ולחיות חיים שלא מעט אנשים יעשו לי כאב ראש עליהם זה דבר אחר , אני הייתי מעדיף להיקרא גזען ושמרן מאשר שיהיו לי כל מיני הפרעות מצד גורמים חיצוניים. ובקשר לפותח השרשור , אני מצטער אם אני נשמע מעוות אבל אצל העם הדרוזי שמירת הצביון הוא דבר חשוב מאוד , וכולם יודעים את זה , ונכון שאף אחד לא חושב על חתונה וחיים משותפים בתחילת קשר , ואפילו שנה לאחר מכן אבל למה לגרור משהו בידיעה שזה הולך להסתיים 100% ?
 

zaradoz

New member
אני יכול לכוון אותך לעשרות מחקרים בנושא

אולי גזענות היא מילה קשה מדי, המילה המדוייקת היא קסנופוביה - פחד מזרים. בכל חברה יש את אלו הליבראלים יותר שכן יצרו קשרים ואפילו יחסים רומנטים עם חברים בחברה הזרה, אולם הרוב המוחלט ישאף להסתגר בתוך המוכר. יש לזה סיבות וסימוכין פסיכולוגיים, סוציולוגים ופוליטיים. עיקר הסיבה היא הלכי הרוח בתוך החברה וצורת החינוך בחברה. שים לב שבמדינות מסויימות בארה"ב די נדיר לראות זוגות מעורבים שחורים ולבנים, לעומת זאת באנגליה (מדינה ליבראלית בהרבה) יש אחוז גבוה יחסית של זוגות כאלה.
 
למעלה