קורסים בשיטת גרינשפן DIR

אדביבית

New member
קורסים בשיטת גרינשפן DIR

שלום. רציתי לדעת האם מישהי מכירה קורסים בשיטת DIR?
 
קורסים בשיטת DIR/Floor Time

אדביבית שלום, קורסים שכאלה מתקיימים במקומות שונים בארץ: חיפה, תל-אביב וסביבותיה, ירושלים את מוזמנת ליצור עימי קשר במייל ואשמח לעזור לך. [email protected] ענת אופנהיים, חברת צוות ההיגוי של DIR ישראל
 

קרני 12

New member
האם הקורסים מיועדים רק למרפאים בעיסוק?

או שזה פתוח לקהל הרחב? כמה זמן מתקיים קורס כזה ומה העלויות?
 
הכשרה על פי מודל הDIR/Floor Time

למידת המודל מיועדת למטפלים בעלי תעודת הסמכה טיפולית או חינוכית ממגוון מקצועות שמכירים ועובדים עם ילדים בספקטרום האוטיזם. בכנסים התיאורטיים משתתפים ומוזמנים גם הורים. בארה"ב הורים אף משתתפים בסדנאות ההכשרה. קורס שכזה הינו בעל שלבים רבים ולוקח מספר שנים עד סיום ההכשרה וקבלת התעודה המסמיכה את המטפל לעבוד על פי מודל זה. מומלץ לבקר באתר ICDL האמריקאי ולקבל מידע נוסף. בקרוב יוקם אתר הDIR ישראל.
 
לכל המתעניינים בשיטת DIR/Floor Time

אני מבקשת לתקן טעות קטנה. אין זו גישת גרינשפן אלא DIR/Floor Time שאכן בין הוגיה גם ד"ר גרינשפן. אכן ניתן ללמוד קורס בסיסי דרך האינטרנט, דרך אתר המודל שנקרא ICDL. הקורס אף מועבר על ידי ד"ר גרינשפן. אך כדי להיות מורשה לעסוק בטיפול על פי המודל יש לעבור את דרך ההכשרה הכוללת מספר שלבים. ביניהם, למידה תיאורטית של המודל, השתתפות בסדנאות המתקיימות אחת לשנה באלוטבע שבכרמיאל, והשלמת מספר מוקצב של שעות הדרכה פרטנית וקבוצתית. שלב סיום תהליך ההכשרה, בו מטפלים אשר נמצאו מתאימים יידרשו להציג מקרה כתוב על פי קריטריונים של ה-ICDL (פרטים מצויים באתר ה-ICDL). זהו תהליך אינדיווידואלי וההתקדמות הינה בהתאם לעבודה שהמטפל מציג ויכולתו הרפלקטיבית לבחון ולשנות את עבודתו. לפרטים נוספים אשמח לענות במייל [email protected] בשם צוות היגוי DIR ישראל.
 
מודל DIR

נאוה, לא הבנתי את שאלתך? באופן כללי אפשר להפנות אלי למייל את כל מי שמעוניין לדעת יותר על ההכשרה והלמידה של מודל DIR בקרוב גם יוקם האתר הישראלי ועד אז מומלץ לקרוא באתר ה-ICDL
 
רשום באתר שמקבלים תעודה מטעם האירגון

שמאפשרת להיות מטפל בשיטה ואגב אני מכירה המון מטפלים ש"למדו" את השיטה תוך כדי התבוננות במטפל אחר ותחת הנחיה של מנחה בשיטה
 
הכשרה על פי מודל DIR

התעודה שמזכירים היא תעודת סיום הקורס הבסיסי. לא ניתן להכריז על כך שאת או אתה מורשים לטפל על פי מודל זה, אלא לאחר סיום כל חובות ההכשרה זהו תהליך המכיל בתוכו מספר שלבים המתחילים בלמידה הבסיסית והתיאורטית וממשיכים עם הצגות מקרה בסדנאות שאנו מארגנים אחת לשנה וכן הדרכות שותפות. קצב ההתקדמות הינו אינדוידואלי ובסיום, אם המטפל עמד בכל חובות ההכשרה ונמצא מתאים, יש להגיש עבודה ובסיומה המטפל מקבל רשיון לעסוק בטיפול על פי מודל זה. אם את רוצה לדעת פרטים נוספים על התהליך את מוזמנת לכתוב לי למייל [email protected] בקרוב גם יוקם האתר הישראלי של DIR שהוא שלוחה של זה האמריקאי, כך שתוכלי לקבל יותר אינפורמציה
 
רישיון לטפל

ע"פ האינפורמציה שקראתי באתר הקורס עצמו מקנה את הכלים לעבודה (אחרת למה משלמים כמה מאות דולרים?) עוברים שם סדנאות מכל מיני סוגים והרצאות בשידור חי בסוף אכן אמורים להיות מטפלים ע"פ השיטה איני מבינה מדוע את טוענת אחרת מעולם לא שמעתי על תעודת סיום קורס שאינה מקנה דבר מעבר לזה ואינה טומנת בחובה את היכולת להתעסק בדבר עצמו ברמה כזו או אחרת ,כפי שעולה מדברייך באתר עצמו אין איזכור של סדרת החובות אותן את מציינת . מה גם ששנים הסתובבו אנשים עם תשוקה ללמידה וחיפוש קדחתני ללא מענה .
 
הכשרת DIR

שוב שלום, כל מה שאני כותבת הוא מהיותי חלק מצוות ההיגוי של DIR ישראל, שהוא שלוחה של אלה האמריקאים תוך עבודה למול ד"ר גרינשפן וד"ר שרינה ווידר. אינני טוענת שום טענות שהן לא על סמך המציאות. אני חוזרת ומדגישה שהתהליך הינו בעל מספר שלבים רב בו על המעוניינים, להשתתף בסדנאות שאנו מקיימים ולעבור הדרכה פרטנית וקבוצתית. בתהליך זה כוללים למידה אינטנסיבית תוך שימוש בצילומי וידיאו של הטיפולים. אם תשלחי לי את המייל שלך אשמח לשלוח לך את כל האינפורמציה. ושוב אני ממליצה לקרוא בעיון באתר ה-ICDL.
 
מודל DIR

אנחנו פה כבר כמה שנים, רק שאנחנו עושות הכל בהתנדברות ולכן ה"הפצה" לוקחת זמן. רובינו בצוות ההיגוי הוכשרנו בארה"ב, ז"א נסענו לכנסים ולסדנאות וגם המשכנו את ההכשרה בארץ, עם הרבה הדרכה מחו"ל ועם ד"ר שרינה ווידר שמגיעה ארצה כמה פעמים בשנה.
 
יפה!

שמחה לשמוע על ההתפתחות בארץ. עכשיו, במקום שבחתימה שלך יהיה כתוב רק "ענת אופנהיים" כתבי גם צוות הגוי ככה וככה ודרך התקשרות.
 
למעלה