שאלה בנושא התפתחות

נומה הי

New member
שאלה בנושא התפתחות

שלום לכל המרפאות בעיסוק
יש לי שלושה ילדים, הגדולים (6 ו- 3.5) דיספרקטים ומטופלים ע"י קלינאית תקשורת ומרפאה בעיסוק כצפוי, אני מלאת חששות לגבי התפתחותה של הקטנה (10 חודשים עוד שבוע) ורציתי לשאול האם יש סיבה לדאגה/ מעקב או שאני אמא חרדתית (הרווחתי ביושר ). מה עושה? אוכלת באצבעות, מחזיקה חפצים, מעבירה מיד ליד, יושבת, זוחלת, עומדת, מחייכת, צוחקת מ-קו קו, מביטה בעיינים, עוצרת כאשר אומרים לה לא, מגיבה לשם שלה, ממלמלת מה לא עושה? מנופפת לשלום ואוחזת בקבוק (כאשר יושבת בכיסא ואני מניחה לפניה בקבוק נוגעת בו ומנסה להרים. כאשר אני מנסה לעזור לה היא עוזבת את הבקבוק), לא אומרת מילה משמעותית- למשל "את זה" או אבא (כן ממלמלת) האם יש סיבה לדאגה?
 
שאלה בנושא התינוקת שלך

היי נומה זוהי אינה שאלה בנושא התפתחות, זוהי שאלה בעניין הבת שלך והתפתחותה, וזו שאלה חשובה, וחשוב לענות עליה בשיקול דעת ובמקצועיות. אם הבנים שלך מטופלים על ידי מרפאות בעיסוק, נראה לי הכי מתאים להתייעץ עימן, לבקש שיעשו הערכה קצרה ויראו אם יש מקום להתערב עכשיו, או לחכות מעט. את לא אמא חרדתית, את אמא שיודעת שכדאי לשים לב, ושלמדה משני ילדיה הגדולים שכדאי להתחיל לעבוד מוקדם. אם לא תגיע עזרה מכיוון המרפאות בעיסוק שמטפלות בבנייך, את יכולה לפנות להתפתחות הילד של קופת החולים שלך באיזור מגורייך ולבקש הערכה והתייעצות לגבי בתך. איני רואה כל נזק בכך שאיש מקצוע יראה את ביתך, ומקסימום יתן הדרכה לעידוד החזקת הבקבוק והדיבור. בהצלחה שרון
 

נומה הי

New member
תודה לך שרון.

בעקבות תשובתך אני מבינה שאני צריכה לשאול משהו יותר ספציפי- האם יש לכן תרגילים שאתן יכולות להמליץ עליהן לעידוד החזקת הבקבוק?
 
תרגילים

אנסה להיות יותר ברורה. לדעתי עלייך להתייעץ עם מרפאה בעיסוק שתראה אותך ואת ביתך התינוקת. מכיוון שאיני יודעת מדוע היא אינה מחזיקה את הבקבוק, בוודאי שאיני יכולה לייעץ מה לעשות בקשר לכך. סוג כזה של יעוץ אינו אחראי ואינו מקצועי. אם זה משהו שחשוב לך, אנא התייעצי עם מרפאה בעיסוק לא וירטואלית.
 

שירהד1

Member
מנהל
עניין החזקת הבקבוק

יכול להיות בסך הכל עניין של פינוק, כמו שהיה אצל הבת שלי...אבל שרון צודקת שלא ניתן לענות על כך בוודאות דרך המחשב.
 

נומה הי

New member
שרון, הבנתי וקיבלתי את תשובתך

לא ציפיתי שינתן לי יעוץ מיקצועי דרך האינטרנט ומצטערת אם זה נשמע כך. זה בהחלט חשוב לי ובהחלט אשאל כאשר אהייה בטיפול הבא עם אחד מילדי. קיוויתי שעד אז אוכל לנסות תרגיל אחד או שניים (הרי זה לא ממש ניתוח מח) בבית ולראות אם מתקדם מעט לפני שאני מוסיפה לעצמי טיפול חמישי בשבוע. ואם עדיין את סבורה שזה לא מתאיםאני מכבדת ומודה לך מאוד על ההתיחסות.
 
עוד בעניין החזקת הבקבוק

שלום לך נומה הי. אני מצטרפת לקודמותי שעודדו אותך ללכת למטפלת לא-וירטואלית. עם זאת, לפני שתלכי לאחת כזאת, אני רוצה להסב את תשומת ליבך לכמה שאלות שאולי יוכלו לתת עוד מידע על ביתך: כשאת מחזיקה את ביתך על הידיים, היכן ידייה מונחות, האם הם מובאות קדימה או מושטות אחורה? כשבתך משחקת בצעצועים, האם היא מכניסה אותם לפה? פרט לתאור של הפרטים הנ"ל, האם ניסית לתת לביתך בקבוק עם ידיות? יתכן שאחיזה בידיות תהיה לה נוחה יותר ותאפשר את העצמאות שאת רוצה בשבילה. בהצלחה אורלי
 

נומה הי

New member
תודה אורלי !!!

בדיוק היום שמתי לב שידיה מאחורי (מושטות אחורה) ותהיתי בייני לבין עצמי איך היא בעצם יכולה לאחוז בבקבוק? רעיון טוב לקנות ידיות. יתכן שהבקבוק גם רחב בשבילה , אנסה לקנות בקבוק צר יותר. תודה על הרעיונות, רצה ליישם !! היום הלכנו לרופאה התפתחותית שטענה שהילדה גאונה (ז"א- בסדר גמור) ואין מה לדאוג :
 
ידיים מושטות לאחור

הי נומה הי! אני שמחה בשבילך שביקרת אצל רופא ועכשיו את רגועה יותר. את מתארת ששמת לב שבתך מושיטה את ידייה לאחור כשאת אוחזת אותה. את יכולה לאחוז אותה כך שגבה מופנה את בטנך, ידייך מתחת לירכיים שלה, ורגליה שלובות. אחיזה כזו מומלצת בכל מקרה. נסי להחזיק אותה כך וספרי איך היה. את מוזמנת לפנות אלי במסרון אישי אם יש לך שאלות נוספות שוב בהצלחה אורלי
 
למעלה