איפה כדאי ללמוד?

lilachb2

New member
איפה כדאי ללמוד?

שלום
אני מתכננת להתחיל ללמוד בשנה הבאה ריפוי בעיסוק. אני מאוד שלמה עם בחירת המקצוע, אך מתלבטת מאוד בין אוניברסיטת ת"א לאונברסיטה העברית. ברור לי שאין תשובה חד משמעית, וכל אחד יענה לי כראות עיניו ולפי השקפתו, אך חשוב לי לשמוע את דעתכם. אציין שאני מהמרכז, ולכן מבחינת הנוחיות והאפשרות הכלכלית אני מאוד נוטה לבחור בת"א. הבעיה היא שאני נתקלת בשמועות על יחס קר, סביבה לא תומכת, על כך שמקשים שם על התלמידים- וזה מאוד מערער אותי. ומאידך, אני כל הזמן שומעת על כמה אוניברסיטת ירושלים נעימה וחמה. אשמח לקבל את עזרתכם, לשמוע מניסיונכם. אם יש מישהו שלמד בת"א, אשמח לשמוע על זה. תודה רבה מראש!!!!
 

mapibu

New member
איפה ללמוד

שלום לילך, תעשי חיפוש בהודעות הפורום, כיוון שהשאלה שלך נשאלה כבר הרבה פעמים.
 
חשוב שתדעי

שאין שום משמעות למקום הלימודים שלך אחר כך כשצטרכי לחפש מקום עבודה שיש הבדל משמעותי באופן ההוראה בין ירושלים לתל אביב. על ההבדלים תוכלי לקרוא באתר האוניברסיטה. בחרי לפי איפה שנוח לך לגור, איך שאת אוהבת ללמוד וכד' - לא שיקולים שקשורים לכדאיות אחרת.
 
סיימתי השנה בת"א

(או אם נדייק, אני בתהליכי סיום...) אין לי מושג מה סיפרו לך על ת"א או על י-ם. ת"א היא אוניברסיטה, וככזו אל תצפי ליחס של תיכון, או משהו בסגנון. מבחינת אוירה- בעיניי הרבה תלוי בשנה שלך, בתלמידים שאיתך. לרוב, יש יחס מאוד נעים בין כל הסטודנטים. מתחלקים בחומר, מעבירים סיכומים, אצלינו קנו מתנות לתינוקות שנולדו במהלך התואר... מבחינת המרצים- אין לי מושג למה את מצפה. היחס משתנה ממרצה למרצה- אבל בסך הכל מאחר ואין המון סטודנטים יוצא להכיר באופן יותר אישי חלק מהמרצות בחוג. מבחינת שיטת לימוד- כפי שכבר הוזכר, בת"א יש דגש מאוד חזק על פיתוח חשיבה ביקורתית, למידה עצמית. תחום זה בא לידי ביטוי בעיקר בקורסי הPBT. מעבר לזה? בכל אוניברסיטה בעיניי יש קטעים חביבים יותר או פחות. תלוי אם איזה סטודנט יצא לך לדבר, תלוי איך הוא היה בחוג. (לי יצא לשמוע דברים לא הכי נחמדים גם על העברית, כך שאני נוטה לחשוב שבסופו של דבר הרבה הבדל אין.) אם את רוצה לשמוע יותר ספציפית- את מוזמנת לשאול. אני כאן... שיהיה בהצלחה!
 
אני לומדת באת"א

בגדול נהנית מאד, אבל כמו שכתבו- חשוב שתשימי לב שבאת"א שיטת הלימוד היא בעלת דגש גדול על מחקר עצמי. אם יש לך שאלות ספציפיות-את מוזמנת לשאול כאן ואענה או שתמסרש"י... הרבה הצלחה!
 
למעלה