שאלה...

בייבי34

New member
שאלה...

יש לי בן מקסים בן שנה וחצי שנראה כאילו יש לו בעיה מוסיימת עם דברים רכים/נוזליים הוא אוכל יפה מאוד בכפית בלי בעיה וגם אוכל ביד מאוד יפה כריכים או עוגיות או כל דבר שהוא מוצק ויבש אך דברים רכים ו/או רטובים ו/או רכים הוא לא מוכן לאכול ביד הוא ממש נראה כאילו הוא נגעל לגעת בהם למשל אבוקדו כשהוא נגע בו ביד הוא ממש הצתמרר פיצה שיש עליה גרוטב למעלה הוא לא מוכן לאכול כבר ביד כל דבר לפני שהוא נוגע בו הוא ממש מסתכל מתחיל לגעת לאט לאט בקצות האצצבעות ואז מחליט אם לגעת בו אין לו בעי הלמשל עם חול בגינה הוא אפילו אוהב לשחק בחול אני יודעת שבגן הגננת נותנת לו לשחק בצבעי ידיים ובצק כדי לשפר את המצב אבל עדיין הוא לא מוכן לאכול ביד דברים שציינתי קודם מה אפשר לעשות כדי לשפר את המצב ושיתחיל לאכול ביד???
 

נאוה ר

New member
בייבי 34 שלום!

האם כאשר האוכל מונח על הכפית הוא מוכן? האם הוא נוגע בצבעי הידיים והבצק? האם כשאת במטבח הוא אוהב להצטרף? באיזה דברים רכים את נוגעת בידיים? איך הוא במקלחת? אוהב סבון , שמפו, מקלחת? האם יש עוד דברים שמרתיעים אותו או לא נעימים לו מבחינת משחק במגרש משחקים?,חוץ מהאכילה איך ההתפתחות המוטורית, שפתית שלו? במה הוא אוהב לשחק? נסי לענות על השאלות האילו ואנסה לעזור.
 

בייבי34

New member
תשובות

כאשר האוכל מונח על הכפית אין בעיה והוא אפילו אוכל לבד עם הכפית הוא נוגע בצבעי הידיים והבצק עכשיו אחרי שהגננת התחילה לעבוד איתו על זה הוא גם מתחיל לאחרונה לגעת בגבינה בקצות האצבעות וישר להוציא את היד ככה גם בקטשופ כשאני במטבח הוא אוהב להיות איתי ולראות כל מה שאני עושה אני נוגעת בכל דבר בידיים אין לי בעיה לגעת בהכל כולל התעסקות עם בשר חי בלי כפפות אני אוהבת לאפות ואת ההתעסקות עם בצקים בכלל. באמבטיה הוא בסדר גמור אוהב מאוד קצף ובועות סבון במגרש משחקים הוא דווקא מאוד אוהב לשחק בחול ולהכניס את הידיים ממש לתוך החול למרות שלבעלי יש בעיה גדולה עם חול הוא ממש לא סובל חול ומאוד לא אוהב לגעת בחול אבל רק בחול לא בשאר הדברים מבחינה מוטורית הוא מפותח כרגיל לבני גילו ואפילו טיפה יותר הוא בדיוק בן שנה וחצי הוא חוזר על כל מילה שאומרים לפעמים גם אם יוצאת לו מילה דומה הוא התחיל ללכת בגיל שנה, הוא מבין מה שאומרים לו ומבצע פעולות יודע להסביר עם המילים שהוא יודע מה הוא רוצ, רוקד, שר קצת, אוהב משחקי ידיים בשירים מבחינת משחקים הוא בונה מגדלים מכוסות הוא מאוד אוהב לשחק בכל מה שקשור לגלגלים ורכבים בימבה אופניים מכוניות קטנות הוא מאוד אוהב להדביק מדבקות ועושה את זה ממש יפה ועם המון סבלנות אוהב מאוד את המשחקים שצריך להכניס את הצורות וגם מצליח כבר לעשות את זה בלי בעיה מאודדדד אוהב סיפורים וספרים וכמו שאמרתי להחזיק ביד בורקס או עוגייה אין לו בעיה אתמול שמתי לב להתקדמות מסויימת הוא אכל תפוח אדמה והראתי לו איך לטבול בקטשופ אז הוא עשה בכאילו שם את התפו"א ליד הקטשופ אני לא יודעת אם בכוונה או שהוא חשב שהוא שם בקטשופ ושם בפה זאת איזו שהיא התקדמות מבחינתו כי בפעמים קודמות אם היה משהו רך בצלחת הוא פשוט לא היה מוכן לגעת בשופ דבר שליד והצביע עלי שאני אתן לו. מקווה שעניתי על כל השאלות אשמח לעזרה..
 

נאוה ר

New member
בייבי שלום!

עד כמה שאפשר "לאבחן" דרך האינטרנט, הילד שלך נשמע תקין. נראה שיש קושי קטן וספיציפי שכרגע משפיע באופן חלקי על האכילה העצמאית שלו. ללא השלכות על המשחק ועל התנועה. בנוסף נשמע שאתם במגמת שיפור עם הזמן ובלי לחץ. ניתן כמובן לאבחן ולטפל אבל אני לא בטוחה שהמאמץ שווה את זה. אבל כמובן רק אתם יכולים להגיד אם המאמץ שווה. למשל אם בעלך חלם כל חייו להיות גנן בגן ילדים ורק המחשבה על החול מונעת ממנו אז אולי הוא חושב שכל טיפול יהיה שווה.... בברכה נאוה רמון
 

בייבי34

New member
תודה על התשובה

אכן יש שיפור השאלה היא מה אני יכולה עוד לעשות כדי לשפר את המצב כלומר יש דברים מסויימים שאני יכולה לעבוד איתו כדי לעזור לו עם העניין פרט למשחקים בצבעי ידיים ובצק?
 

נאוה ר

New member
התשובה היא סבלנות

לא להלחיץ. לתת אפשרות להתנסות אבל לא להכריח - זה הפרוש של לא לטפל. אין באמת קשר בין שיפור בצבעי אצבעות לשיפור בהתנסות באכילה.
 
למעלה