פלקט חדש של פסטיבל כרמיאל 2016 - קובץ להורדה למחשב

פלקט חדש של פסטיבל כרמיאל 2016 - קובץ להורדה למחשב

עשו קליק ימני בעכבר ולאחר מכן > שמור תמונה בשם והורידו את הפלקט למחשבכם האישי. בתפוז לא תוכלו להנות מהקובץ. אפשרות נוספת היא קליק ימני במחשב ולאחר מכן הצג תמונה. רצוי כמובן לשמור את הפלקט במחשב.

קובץ המקור נוצר היום (חמישי 16/06/2016) לאחר השעה 15:00.

נתוני DATA למרגלים בפורמט XML הכוללים את נתוני ה-XMP של הגרפיקאי, יפורסמו בהודעת ההמשך.

תהנו!

 
תמונה בפורמט jpeg שחולצה מתוך קידוד Base64

קידוד Base64 הוא קידוד מיוחד שנועד לצורך ייצוג נתונים בינאריים בתוך ASCII (טקסט רגיל) וזאת על מנת שהנתונים הבינאריים ישתלבו בתוך קבצי טקסט בפורמט XML שניתן גם לערוך אותם ולהציג אותם באמצעות עורכי טקסטים.

תמונות כמו התמונה מטה המקודדות בקידוד Base64 נמצאות בתוך נתוני ה-XMP של קבצי הגרפיקה לדפוס שהם בפורמט PDF.

נתוני ה-XMP הם בפורמט XML וניתן לחלץ אותם מתוך קבצי ה-PDF באמצעות עורכי טקסטים.

התמונה המוקטנת מטה מציגה את שער החוברת הפרסומית של פסטיבל מחול כרמיאל 2016 שנסגרה לדפוס היום (חמישי 16/06/2016) לאחר השעה 15:00 והועלתה לאתר האינטרנט של הפסטיבל. את החוברת הפרסומית המלאה תוכלו למצוא באתר האינטרנט של הפסטיבל. ואם הגישה לחוברת הפרסומית הזו תוסר מאתר האינטרנט של הפסטיבל, אני מעריך שתוכלו להגיע אליה דרך החיפוש המתקדם של גוגל תוך כדי שימוש במאפייני החיפוש של דומיין + סוג קובץ (PDF) + תאריך.

את החוברת הפרסומית אני לא מתכוון לפרסם.

בהצלחה!

 
תמונתה של הנערה היפה שעוררה את קנאתה של ונוס

בתוך החוברת הפרסומית של פסטיבל מחול כרמיאל 2016 היתה תמונת חטיפתה של פסיכה מאת ויליאם אדולף בוגרו. פסיכה היא הנערה היפה מהמיתולוגיה הרומית שעוררה את קנאתה של ונוס.

פסיכה, הייתה הצעירה מבין שלוש אחיותיה, ועל פי האגדה הייתה כה יפה עד כי כולם העריצוה וכינו אותה "ונוס החדשה". ונוס, אלת האהבה, התקנאה ביופייה של בת התמותה. היא הטילה על קופידון, בנה, לרדת לארץ ולגרום בעזרת חצי הזהב שלו לכך שפסיכה תתאהב באיש המכוער ביותר בתבל. קופידון מסכים אך בהביטו בה, הוא מתאהב בפסיכה בעצמו, ולוקח אותה השמימה מראש הצוק עליו הופקרה אל ארמונו... (מתוך ויקיפדיה).

את תמונת הציור של הנערה היפיפיה שצייר הצייר הצרפתי ויליאם אדולף בוגרו, חילצתי מתוך קובץ הגרפיקה לדפוס בפורמט PDF שנוצר על ידי מר אמיר בסו המעצב הגרפי של פסטיבל כרמיאל.

את התמונה חילצתי מתוך קובץ ה-PDF באמצעות התוכנה pdfimages שבה אני משתמש לצורך חילוץ אובייקטים לגרפיקה מתוך קבצי PDF.

תהנו!

 
מצורף קובץ DATA בפורמט XML עם נתוני ה-XMP

מצורף קובץ הנתונים של המעצב הגרפי אמיר בסו.

נתוני ה-XMP חולצו מתוך קובץ הגרפיקה לדפוס בפורמט PDF באמצעות עורך הטקסטים VIM. מעיון בנתונים תוכלו לראות באיזה תאריך ובאיזו שעה החלה העבודה על העיצוב הגרפי של החוברת הפרסומית של הפסטיבל, באיזה תאריכים ושעות בוצעה עבודה על העיצוב הגרפי של החוברת הפרסומית, ובאיזו תוכנות בוצע העיצוב הגרפי ונתונים רבים נוספים.

תהנו!
 
התמונה הנסתרת שבתוך החוברת הפרסומית של הפסטיבל

בתוך החוברת הפרסומית של פסטיבל מחול כרמיאל 2016 נמצאת תמונה נסתרת שלא ניתן לראותה אלא לאחר חילוץ התמונות באמצעות תוכנה מיוחדת לחילוץ תמונות מתוך קבצי PDF.

תהנו!

 

dudusapir

New member
תודה על הפרסום. עכשיו אני ממש לא מבין אותך

אתה נגד הפסטיבל או לא?
אם אתה נגד השחיתות והמתכונת הנוכחית אז למה לפרסם?
&nbsp
&nbsp
 
אני לא נגד הפסטיבל, אני נגד הצורה והאופן שבו מנוהל הפסטיבל

אני נגד הצורה החובבנית והרשלנית ביותר שבה מנוהל הפסטיבל מזה שנים.

הפסטיבל מנוהל מזה שנים על ידי מנכ"ל שכבר יצא לפנסיה ומקבל כיום משכורת מקרן הפנסיה (בתוספת הפרשים מעיריית כרמיאל שמשולמים לו באמצעות העמותה העירונית). במקום למנות לפסטיבל מנכ"ל חדש וצעיר ממשיכים להעסיק את הפנסיונר שכבר ממזמן צריך היה לשבת בבית (או בבתי מלון...) ולהנות מהפנסיה שלו שהוא כבר מקבל כמה שנים.

המנכ"ל הפנסיונר הוא כבר אדם מבוגר ולא מתאים כיום לנהל את הפסטיבל הזה. מה שכל אדם צעיר מבין, הפנסיונר לא מסוגל להבין.

ובאשר לשלמה ממן,

שלמה ממן הוא כוריאוגרף מוכשר ביותר, אבל הוא לא ראוי לנהל את הפסטיבל הזה מאחר והוא סובל מחוסר הבנה מוחלט בכל נושא שאינו בתחום הכוריאוגרפיה. ולכן שלמה ממן צריך לעזוב את כרמיאל ולפנות לתחום הבמה ששם יוכל לממש את כישוריו האמנותיים בתחום הכוריאוגרפיה. לפסטיבל כרמיאל הוא לא מתאים כלל והפסטיבל ירד לאשפתות מאז ששלמה ממן הפך להיות מנהלו האמנותי תפקיד שכאמור לא מתאים לו.

כיום המצב הוא שיד רוחצת יד ושמור לי ואשמור לך. כלומר, כיום לא מעניין את שלמה ממן שום דבר מלבד הכסף וטובות ההנאה הרבים שהוא מקבל מעיריית כרמיאל באמצעות עמותת הפסטיבל שהיא עמותה עירונית של עיריית כרמיאל.

כל עוד עדי אלדר הוא ראש העיר של כרמיאל אז המצב ימשיך להיות ללא כל שינוי אלא אם כן תהיה התעוררות של אנשים שיחרימו באופן מוחלט את הפסטיבל.

שלמה ממן מכניס לכיס הקטן שלו את דגנית רום (ראה שרשור חדש בעניין זה) ואת כל הכוריאוגרפים הצעירים שחושבים שהם המציאו את העולם. אבל כאמור לעייל שלמה ממן הוא מוכשר ביותר בתחום הכוריאוגרפיה, בשביל לנהל אמנותית פסטיבל צריך כישורים נוספים ואין אותם לשלמה ממן וזו אחת הסיבות שהפסטיבל בניהולו ירד לאשפתות. לאחר תום עידן שלמה ממן תישאר רק אדמה חרוכה.

והערה קטנה לי אליך,

מה שעשיתי לעייל זה לא פרסום. אני לא קורא לזה פרסום.

אני פשוט שיתפתי את הגולשים בפורום במה שאני עושה במחשב בזמני הפנוי. אני מחפש בזמני הפנוי קבצים ברשת האינטרנט. ולאחר שאני מוצא קובץ אני חוקר אותו עד הביט האחרון. כל קובץ מחשב שאני מצליח לשים את ידי עליו (ובמקרה ומדובר בקובץ מקור), אני בודק אותו בכל תוכנה אפשרית. אני מחלץ ממנו את כל נתוני ה-Metadata ובמידה וקיימים בו נתוני Metadata. אם מדובר בקובץ גרפיקה מקורי לדפוס, אני מחלץ ממנו את כל האובייקטים של הגרפיקה שבהם השתמש הגרפיקאי. אם מדובר בקובץ מוסיקה מקורי שנוצר באולפן הקלטות, אני מחלץ ממנו נתונים כמו שם אולפן ההקלטות, תאריך ושעה שבה נוצר הקובץ באולפן ההקלטות, התוכנה שיצרה את הקובץ, וכו... אם מדובר בקובץ שיש עליו זכויות יוצרים אני מחלץ ממנו את שמותיהם של בעלי זכויות היוצרים. כל נתוני ה-Metadata האלה מוטבעים בתוך כל קובץ וקובץ כנתונים בפורמט ASCII (טקסט).

שים לב שגם שיתפתי את הגולשים בפורום בתוכנות שבהן אני עושה שימוש. כולן תוכנות חופשיות בקוד פתוח. את כל קבצי הגרפיקה שאני מפיק או מייצא מ-PDF, אני מפיק באמצעות התוכנה החופשית GIMP.
 
ראה בבקשה מה אני עושה עם קובץ מוסיקה שאני שם את ידי עליו

אם חלילה וחס חשבת שאני שומע את המוסיקה, אז יש לך טעות חמורה ביותר!!!

הדבר הראשון שאני עושה כאשר אני מצליח לשים את ידי על קובץ מוסיקה זה לבדוק את הפורמט של הקובץ או נכון יותר לומר תבנית השמע. קובץ מאסטר שיוצא מאולפן ההקלטות יופק תמיד באיכות תקנית ובתבנית שמע של PCM (קובץ בפורמט WAV). בעניין זה חשוב להדגיש ולציין שיש לבדוק היטב את תבנית השמע ולא להסתפק בכך שרואים את הסיומת של הקובץ וזאת מאחר וקיימים קבצי WAV רבים שהם בתבנית שמצע של MP3 ואפילו בקצב סיביות של 128Kbps. לכן חשוב ביותר לבדוק את תבנית השמע וחשוב ביותר שתבנית השמע תהיה PCM. על מנת לבדוק את תבנית השמע של הקובץ יש לעשות קליק ימני בעכבר על הקובץ ולאחר מכן לבחור במאפיינים ולאחר מכן קליק על לשונית סיכום. ואז ניתן בפשטות לראות את תבנית השמע וגם את קצב הסיביות. וכמובן שאני יוצא מנקודת הנחה שמישהו לא זייף את הנתונים שבקובץ וזאת מאחר ואני יודע שניתן בקלות באמצעות תוכנה מסוג disk editor לזייף את הנתונים בקבצים ולשנות אותם בקלות. אני אף ניסיתי בעצמי לשנות את הנתונים האלה לצורך למידה. למידה אוטודידקטית.

ולאחר שבדקתי את תבנית השמע אני בודק את קצב הסיביות. קובץ מאסטר (לא לשימור) שמופק כיום באולפן הקלטות יוצא מהאולפן בתקן של 1,411.2Kbps. זהו כאמור התקן ליצוא לדיסקים. התקן לשימור הוא גבוה הרבה יותר ולמעלה מ-2,116Kbps.

ועכשיו אני מתחיל בהרפתקאות,

אני פותח את הקובץ באמצעות התוכנה הישנה והטובה Norton Commander שעובדת על המחשב ב-MS-DOS, האם אתם זוכרים את התוכנה החביבה הזו? אני בטוח שמי שזוכר את התוכנה החביבה הזו מעלה חיוך של נוסטלגיה על פיו.

ולאחר שפתחתי את קובץ המוסיקה בתוכנת Norton Commander, אני רואה את מה שרואים בתמונה מטה.

השלב הבא הוא מעבר לתוכנה מתקדמת הרבה יותר ששולפת מהקובץ את כל נתוני ה-Metadata החבויים בו וגם יודעת ליצא אותם לקבצי טקסט בכל פורמט אפשרי. לצורך כך אני מאוד אוהב להשתמש בתוכנת שורת הפקודה exiftool שמייצאת את כל נתוני ה-Metadata לקובץ בפורמט txt שזה פורמט הטקסט הבסיסי ביותר וניתן לערוך אותו בכל עורך טקסטים ואף במעבד תמלילים. וניתן גם להציג אותו בדפדפן האינטרנט.

ורק לאחר שהסתיימה העבודה אפשר להאזין למוסיקה.

 
ועכשיו תוכל לראות את מה שמיצאת התוכנה ExifTool

עכשיו תוכל להשוות בין מה שראית בתצלום המסך של Norton Commander לבין הנתונים שיוצאו לקובץ טקסט על ידי תוכנת שורת הפקודה ExifTool.

נראה יפה, נכון? ועכשיו אני אגלה לכולם עם איזה תוכנות עבדתי:

1. את הנתונים שלפתי לקובץ טקסט בפורמט txt באמצעות תוכנת שורת הפקודה ExifTool.

2. לאחר מכן ביצעתי המרה של קובץ הטקסט בפורמט txt לפורמט tif (לתת הפורמט של הפקסים) באמצעות התוכנה IMAGE MAKER: Spittin' Image Software Inc. V1.0. זוהי תוכנה מיוחדת הנמצאת בתוך תוכנות תקשורת למרכזות הטלפון של חברת נורטל נטוורקס שפשטה את הרגל. התוכנה מיועדת לצורך טיפול בפקסים ולצורך המרת קבצי טקסט לפורמט של פקסמיליה.

3. לאחר מכן ביצעתי המרה מפורמט tif לפורמט jpeg באמצעות הצייר הפשוט של חלונות (Microsoft Paint) וזאת מאחר וגיליתי שהצייר של חלונות מוסיף לקבצים נתוני Exif.

4. לסיום ועל מנת שהתמונה תראה יפה, ביצעתי עיצוב אחרון וחיתוך באמצעות התוכנה החופשית GIMP. התוכנה החופשית GIMP הוסיפה לקובץ נתוני XMP בפורמט XML וכך קיבלת תמונה יפה עם נתונים על קובץ WAV שמכילה גם נתוני Exif וגם נתוני XMP.

 
וכיצד נראה קובץ בפורמט MP3 שיצא מאולפן הקלטות יוקרתי?

יתכן וזה נשמע הזוי שאולפן הקלטות איכותי ויוקרתי מוציא קבצים בפורמט MP3, אבל במקרה עסקינן מדובר בסקיצות. שימו לב לחותמת של אולפן ההקלטות המוטבעת בתוך הקובץ בפורמט ASCII.

ואגב, מי שגרם לי לאובססיה הזו לבדוק קבצים הוא לא אחר מאשר שלמה ממן.

 
תרגום הנתונים הבינאריים לטקסט פשוט

שימו לב לתגית המידע Copyright והרישום המוטבע בקובץ לטובת אולפני הקלטה אשל.

מיותר לציין שבמקרה עסקינן המוסיקה איננה מעניינת אותי כלל וכל מה שמעניין אותי זה רק מידע ומידע בלבד והדרכים לצורך השגתו.

 
למעלה