פסטיבל רחובות 2016. לדעתי היה כישלון גדול

  • פותח הנושא EZCA
  • פורסם בתאריך

EZCA

New member
פסטיבל רחובות 2016. לדעתי היה כישלון גדול

מעט מאד רוקדים הגיעו.
חצי מהם אני מכיר.
זה אומר שאין הרבה רוקדים ריקודי עם בארץ
אלה רק אותם משוגעים שרצים ועוברים כל יום להרקדה אחרת 7 ימים בשבוע.
גם אני אחד מהמשוגעים האלה.
ההרקדות ביום התקיימו על רצפת אספלט, שאין יותר גרוע מזה לרקוד על אספלט.
בין ההרקדות התקיימו הרקדות המחול של שלמה ממן.
איכות הרקדות במה אלה היו באיכות הגרועה ביותר,
בלי טעם ובלי ריח.
כמו שהרקדות ריקודי העם שלנו נהיו מודרניות יותר בהתאם לתקופה,כך
גם הרקדות הבמה נהיו מודרניו ולא כמו שפעם היו.
הזמרים השונים על הבמה היו בעיני גרועים ומשעממים.
מנחת הערב גיאת היתה המוצלחת של הערב.
לזכות העיריה יאמר שהם השקיעו הרבה כסף בפסטיבל.
מול הבמה ישבו לפחות 1000 אנשים על כסאות והשאר עמדו מיסביב.
בקיצור אלפי צופים ומעט מאד רוקדים בהרקדות.
כמובן שחזרתי הביתה מאוכזב,אבל הפקתי לקחים מהערב הראשון שלא יחזור שנית על אותה שגיאה.

מתי הרוקדים קיבלו שני אולמות הרקדה טובים,
נכון,רק בשעה 11 בלילה, כאשר אנשים רוצים כבר לחזור הביתה לישון ולקום בבוקר ליום חדש.
 
אני מאוד נהניתי

הגעתי יחסית מוקדם מצאתי שני מתחמי הרקדה ברמה סבירה ביותר.דיי הרבה רוקדים.פחות מקרב רוקדי הנוסטלגייה לא חדש בשבילי רובם מקטרים אך לא באים לרקוד.
על הבמה היתה הופעת מחול של אוניברסיטת תל אביב מושקעת ויפה,שבין הריקודים שולבו זמרים .
אחרי ההופעה היתה עוד שעת הרקדה כפולה במתחם ובשעה אחת עשרה עברו רבים לאולם תקוותנו ששם הרקיד ישראל שיקר בחן רב.
האולם היה מלא רוקדים לטעמי ערב יפה ונעים כן ירבו כמותו.
 
אתה בכלל לא אובייקטיבי!!! עזרא כרמל היה אובייקטיבי!!!

עזרא כרמל רקד בשנות ה-70' וגם בשנות ה-80' ואף בהרקדות שנות ה-70' שבהן הרקיד המרקיד שלמה ממן בטרם הקים את אימפריית להקות המחול שלו בראשית שנות ה-80'.

ולכן עזרא כרמל מכיר היטב את תחום ריקודי העם עוד משנות ה-70' ולכן הביקורת שלו במקרה עסקינן היתה ביקורת אובייקטיבית של אדם המכיר את התחום.

ואתה צעד פולני?

כמדומני אתה הגעת אל התחום רק בשנת 2000 ואין לך כל שמץ של מושג מה היה כאן ומה היה פה לפני שנת 2000. ורואים את זה היטב בתגובתך שרק מראה ומוכיחה שאין לך כל שמץ של מושג בתחום להקות הבמה.

מי שיש לו שמץ של מושג בתחום המחול העממי לבמה, לא יכתוב שההופעה היתה מושקעת ויפה וזאת מאחר שההופעה היתה מגעילה ודוחה ביותר ומעוררת גועל ואף רצון להקיא את תכולת הקיבה.

אין כל ספק שהיתה כאן השקעה יפה, אבל מדובר למעשה בהשקעה כספית לצורך העברת כספי הציבור בתחבולות ובדרכי עורמה ובצורה חוקית למהדרין ובאישור עורכי הדין של העירייה, אל חשבונות הבנק של שלמה ממן ועוזריו וזאת כנגד האובליגו שלהם.

זאת לא הדרך להפיק מופעים. שלמה ממן מסוגל להרבה הרבה יותר.
 

אליק 31

New member
עזרא יקר, תודה על דיווח עיתונאי מקצועי של

אירוע ציבורי מתחום ריקודי העם.
תיארת יפה את האירוע מכל צדדיו
ולא חסכת את שבט ביקורתך, אבל עשית זאת בחן.
מצאה חן בעיניי
הציניות שלך, שמכל המאורע מצאת את המנחה גיאת, כשווה תשומת לב...
 
ואכן מופעי הבמה היו באיכות הגרועה ביותר האפשרית,

בלי טעם ובלי ריח. וזה בכלל לא מופעי מחול ואפילו לא מזכיר את מופעי המחול שהיו פעם. אין בריקודים האלה כל אלמנט פולקלוריסטי ולמעשה האלמנט הפולקלוריסטי אבד ונכחד לחלוטין וכיום האלמנט השולט בתחום הוא אלמנט העושק של כספי הציבור, עושק שנעשה בתחבולות ובדרכי עורמה ובסיועם של הטובים שבעורכי הדין המועסקים בשלטון המקומי ומכירים היטב את דיני השלטון המקומי על בוריים.

שום אלמנט של פולקלוריסטיות לא קיים בתחבולות ובדרכי העורמה הנעשים בסיועם של הטובים שבעורכי הדין. וכאמור האלמנט השולט כיום בתחום הוא אלמנט העושק של כספי הציבור.

כל מי שיטען אחרת אין לו כל שמץ של מושג בתחום ו/או שהוא אינטרסנט ולקקן של שלמה ממן.

לא צריך להיות גאון וידען גדול בשביל להבין שמה שיש כיום זה לא מחול פולקלוריסטי ואף לא ניסיון ליצור מחול שכזה. כל מי שמסתכל כיום על הנעשה בתחום הבמה, רואה שנעשה ניסיון ליצור משהו וולגרי להמונים, משהו וולגרי וגס ביותר שאין בו כל רכות ונועם, כלומר, משהו גס ובוטה הפונה אל הרגשות של ההמונים ובצורה השלילית כמובן.

הפולקלוריסטי עם הרכות והנועם והניואנסים שהיה פעם, הפך להיות לוולגרי וגס ובוטה ומשעמם ביותר ואין בו כל דבר המעורר עניין.
 
האמת לא מבין

זה הפסטיבל הרביעי
מי שלא אוהב שלא יבוא
זה חכמה קטנה לבוא ולהתלונן
 
אכתוב לך את תגובתי בקצרה:

שנות ה-80' היו שנות הפאר וההדר של המחול העממי הישראלי לבמה. שנות ה-80' היו הפסגה של היצירה האמנותית הפולקלוריסטית לבמה. שנות ה-80' היו פסגת ההייטק (אם בכלל אפשר להשתמש במושג הייטק) של המחול העממי הישראלי לבמה.

מאז שנת 1988 החלה דעיכה מתמדת הגדלה משנה לשנה.

כיום לאחר 30 שנה לא נשאר כל זכר לימי הפאר והזוהר שהיו כאן בישראל בשנות ה-80'. האלמנט הפולקלוריסטי אבד לחלוטין מכל הריקודים. מרבית ההפקות כיום בזות למחול הפולקלוריסטי ומקדשות את הוולגריות הגסה והדורסנית. ושלא לדבר על כך שלמפיקים הצעירים כיום (שעובדים עם מחשב...) אין כל שמץ של מושג מה הקשר של סכין הגילוח להפקת מופע מחול פולקלוריסטי.... בראשית שנות ה-80' לא היה מפיק מופעים שלא ידע מה זה סכין גילוח ומה חשיבותו להפקה האמנותית של המופע (חיתוך סרט הקלטה מגנטי...).

מה שיש כיום זה זבל ולא ראוי לכל התייחסות.
 

EZCA

New member
נכון הורה אילת,אבל זו הפעם הראשונה שלי והאחרונה

בפסטיבל הכושל הזה.
אני דוקא מעריך כידיד עם שלמה ממן,
אבל הפעם הופתעתי לרעה,
כנראה שזה מה שעם ישראל רובו אוהב ורגיל לשמוע ולראות
ולא את ארץ ישראל היפה שחלים בה שינויים כל הזמן
עם דור חדש וטעם אחר.
כיום למשל אוהבים לשמוע את אביב גפן מאשר את ירדנה ארזי ויהורם גאון.
כיום למשל האנשים אוהבים ללבוש מכנסיים קרועים ובלויים מאשר מכנסי אלגנט נקיים ללא שום סריטה וללא שום כתם קטן.היום אוהבים לעשות קרחת ולגדל זקן.הפוך ממה שפעם עשו.אז כנראה שהקוף צודק שהוא טוען שהוא יותר יפה מבני האדם.
 
למעלה