אליק הראוי לנו לרחם על המרקיד האם הוא נזקק לרחמים?

rak dan

New member
אליק הראוי לנו לרחם על המרקיד האם הוא נזקק לרחמים?

אליק ידידי סיבכתני קשות, כפרקליט השטן - בלועזית "אדבוקטוס דיאבולי" (Advocatus Diaboli) ;. לא זכור לי שראיתך מעולם כל כך נרגז וכעוס בהרקדה, גם ניסתי לרדת לסוף דעתך, האם הנך מקטרג או שמא מסנגר אתה ברב רחמים.

במצוקתי לתהות מהי אותה מידת הרחמים, פניתי לידידתי הותיקה "ויקיפידיה":
"רחמים הם מצב רגשי חברתי, המתעורר בתגובה למצוקתו של אחר, ומדרבן את הפרט לעזור לבעל המצוקה . הרחמים נועדו לשרת את המבנה החברתי על ידי מתן תמיכה אנסטינקטיבית לבן החברה שחווה נפילה ארעית -קרי מצוקה- שבהינתן העזרה הוא ישוב למעמד הקודם".

אינני יכול להסכים שהגדרה זו של "הרחמים", היא הנכונה או המתומצת ביותר.
אכן תהיתי ביני לביני, האם תגובתך ורחמיך הכנים למצוקתו של האחר, אכן יואילו לו והוא ישוב למעמדו הקודם.......
 

אליק 31

New member
רק דן ידידי הטוב, אכן צדקת, אני הייתי כעוס בהרקדה

אבל ידעתי כי לא ניתן לעשות דבר בנדון. מכאן התיסכול.
למה הדבר דומה?
משל לילד קטן ששבר לך את הואזה היפה, היקרה, הנדירה,
מה טעם כי תרגז?
והלא הילד אינו יודע כי חטא.
נזכרתי בהבדלים שהספרות מוצאת בין האיש הטרגי והאיש הפתטי.

להלן:
"שני טיפוסים עיקריים: טיפוס פתטי וטיפוס טראגי... הטיפוס הטראגי הוא מישהו מסכן, עלוב נפש, עני מרוד, חסר השכלה, מעורר רחמים ועוד בדומה לזה אלא שהוא אינו יודע ואינו מבין שהוא כזה ולכן לעולם לא יוכל לשנות את מצבו לטובה...
הטיפוס הפתטי לעומת זאת הוא אותו אדם טראגי מסכן ועלוב ועגמומי ורדוד וכל מה שנאמר, אלא שהוא מבין את מצבו היטב ויודע מה קורה לו ולמרות זאת אין ביכולתו לשנות את מצבו לטובה לעולם".


עכשיו לך ומצא מול איזה טיפוס אנחנו עמדנו באותו מעמד שבו כעסתי.
 

rak dan

New member
לא מראים לחמור חצי עבודה, half measure is no measure


אליק הנכבד בברצינות יתרה לשאלתך. באותו מעמד שבו כעסת, מול איזה טיפוס אנחנו עמדנו פתטי או טראגי ? בצער רב הנני להודיעך שלעניות דעתי הבלתי קובעת, הוא לא זה ואף לא זה. וה-"טיפוס" כדבריך שלך הינו בחזקת ספק.
בכל מקרה הצלחת להוציא את הקליינט שקוף, ללא עוון וללא קלון. מחמת הספק לקולא ולא לחומרא. כלומר: בספק בדין המקראי יש להחמיר (לחומרא), ובספק בדברי חז"ל יש להקל (לקולא). ובמילים מכובסות לשיטתך, יעאנו פוליטקלי קורקט, יש להתייחס לשכמותו במידת הרחמים !

אבל לא הוגן להשאיר את קוראינו הנאמנים בעלטה בלא שנאיר את פרטי הארוע ההזוי. מרקיד שיצר ריקוד חדש חם ישר מהתנור, הודיע לקהל הרוקדים שהוא מתנצל שהולך ללמד ריקוד, למרות שהוא אינו בטוח שזו הגירסה הסופית. ושבת הזוג שלו עדיין לא למדה אותו לפני ההרקדה, ושהרוקדים יהיו שפני הנסיון והמדד שלו להצלחה.
מסתבר שכבר אין גבול לכל תעלול של מרקידים יוצרים, ושכן מראים לרוקדים שרוטים חצי ריקוד.
 

אליק 31

New member
רק דן יקר, אני מוכן להתייחס לאימרה היפה שציטטת:

half measure is no measure
ולהכריז, כי הלהיטות של הכוריאוגרף או של המרקיד, לייצר עוד ריקוד ועוד ריקוד בטבון ערבי משוחזר,
היא חצי מחלה.

ואעפ"כ, אחרי שכתבתי מה שכתבתי,
אני הייתי מציע לבדוק את אחריותם של כמה רוקדים מובילים
בנושא של ריבוי הריקודים
רוקדים "מובילים" אלה שצברו מעמד של מיוחסים
מפעילים לחצים כבדים על מרקידים ללמד עוד ועוד ריקודים.

ועוד צד לנושא הזה:
גדי ביטון, אחד המרקידים הכי כריזמטיים ב 67 השנים האחרונות
נגוע בלהט של יצירת ריקודים
ובמעמדו בעולם ריקודי העם
הוא יצר את הלהיטות הזאת לכתוב ריקודים
והשפיע על רבים וטובים.

לא אשכח לו
שבתכנית טלויזיה של ליל שבת
קבל כל העם והעדה
הוא התפאר בפני השדרנית, כי הוא מייצר ריקוד תוך 5 דקות
ולנגד עיניה הוא ייצר ריקוד.
זאת היא הזילות של היוצר במיטבה
ואנחנו הם בשר התותחים שלו.
 

אליק 31

New member
והייתי מוסיף עוד שני משפטים

למשפט האחרון בתגובה שלי לעיל:


ואנחנו הם בשר התותחים שלו.
הייתי מוסיף:

1. שפני ניסיון
2. עכברי מעבדה
 
למעלה