כרוניקה של כאב

Moon rise girl

New member
כרוניקה של כאב

היום: 06/04/07 המקום: חוף מציצים הזמן: רבע שעה לפני כניסת שבת. בבוקר עשה רושם שיהיה חם, אני בטוחה שאם לא היינו מחליטות לנסוע לים היה ממשיך להיות חם - אבל מרפי הוא מניאק, אז כל שנותר לנו זה לשבת עם עור ברווז מול הגלים ולהשתזף באין-שמש. הפלאפון שלי מצלצל. על המסך מהבהבת המילה: "אמא". פאוזה קטנה: ההורים שלי לא יודעים שאני לא דתיה לגמרי, מבחינתם אני דתיה לייט, והאמת היא שלא ממש מצאתי לנכון לעשות להם את "השיחה" - כי קשה לי לפגוע בהם, וכל עוד אני חיה את חיי ורק כשאני באה לבקר אותם פעם ב... (הם גרים רחוק רחוק) אני מכבדת אותם ונוהגת את מנהגיהם, מה שכמובן אמשיך לעשות גם לאחר שהם ידעו שיצאתי לגמרי מהדת. פליי. ידעתי שברגע שאענה אמא שלי תדע שאני לא בבית, אבל את אמא שלי אני בחיים לא מסננת. עניתי. "היי אמא". "היי, איפה את"? איפה אני.... לא משקרת, בטח שלא לאמא. גם שונאת להכאיב, בטח ובטח שלאמא. "אני עם חברה". עניתי בדיפלומטיות. "עשר דקות לפני כניסת שבת"?? היא שאלה בפליאה. "כן, אני תכף בבית".
בסוף כן התפלק לי שקר קטן, למרות שאני בספק אם היא האמינה, אבל אני בספק יותר גדול אם היא מעלה בדעתה שהבת שלה לא שומרת שבת. אני בטוחה שאפילו המחשבה על זה מכאיבה. ועכשיו מגיעה השאלה לשמה התכנסנו, ואני באמת מעריכה את מי שהגיע עד כאן (אם יש מישהו כזה
) מה עדיף, להכאיב כאב גדול פעם אחת או הרבה כאבים קטנים והדרגתיים? מצד אחד, אולי עדיף הדרגתיות, שהידיעה הסופית תבוא פחות ב"בום". מצד שני, כל פעם זה כאב מחדש - ההורים שלי כואבים עכשיו למשל עד מאוד את העובדה שאני לא מקפידה על הכשר "מהדרין" בפסח ומתפשרת על הכשר עלוב של הרבנות. אולי מראש היה עדיף להכאיב להם בכך שהייתי אומרת להם שההכשר שהיה על השוקולד שראו שקניתי הופיע שם במקרה, שאפילו לא חיפשתי אותו כי זה בכלל לא מעניין אותי, ואז הכאב היה הרבה יותר גדול מצד אחד, אבל מצד שני הכאב הבא שיבוא בעוד X זמן כשאספר להם שאני לא מתייחסת לתעודות וחותמות ההכשר באופן כללי היה נחסך? בקיצור - כאב אחד גדול ב One real shot או הרבה כדורי גומי קטנים בהדרגה?
 
דעתי האישית

לאט ובטוח. כל דבר בחיים צריך לבוא לאט ובטוח , מערכת יחסים דיאטה, השכלה, כל דבר... אין דבר כזה "בום" רוב בני האדם לא מוכנים לשום מכה פתאומית ואם חשובים לך הורייך "הרגילי" אותם להשקפתך , אל תחביאי כלום. הגבתי לך גם בבלוג.
 

yatusha

New member
בדיוק אותו דבר

הזכרת לי אותי לגמרי... ביום שישי הייתי אצל חברה מחוץ לעיר ותכננתי לחזור בלילה ואבא שלי התקשר להגיד שבת שלום ושאל איפה אני -עניתי בכנות ואמרתי שאני נמצאת בישוב איקס ואז קלטתי: 2 דקות לשבת! אז מלמלתי משהו על זה שאני עושה שם שבת כי זה מספיק קרוב כדי להגיע לעבודה במוצאי שבת. ‏ בעניין ההכשרים; באמצע העבודה יצאתי לקנות סיני לצהריים וניתקלתי באחותי עם חברות ודיברתי איתה על הקושי לקנות אוכל ושאני בדרך לסיני (לחמניות פסח זה יקר ודוחה) היא כמובן התחלחלה כי זה קטניות ואני הסברתי שזה לא בשבילי, זה בשביל הבוסית (לא חשבתי שזה הזמן המתאים להסביר שאני יאכל לחם אם אני ימצא)
 

yatusha

New member
לג בעומר

טיפ לחיים ארוכים: לא להכניס את הקופסא של הסיני לטוסטר אובן במחשבה שהיא רק תתחמם- זה עשה לי מדורה קטנה במטבח...
 
את משלמת מחיר גבוה

משיחתי אתך למדתי שאת ובן זוגך משלמים מחיר לא פשוט על המשך ההתחזות שלך לדתיה לייט. סבורני שבשלב שבו את נמצאת הגיע הזמן לחשוף פעם אחת את האמת. יהיו לזה מחירים לא פשוטים, אבל אם הוריך באמת אוהבים אותך הם יסכימו לשמור על מערכת יחסים דומה כולל ארוח אצלם בשבת . אני מאמין שגם אם יהיה משבר בהתחלה, הזמן יעשה את שלו. אם לא עכשיו, אז כשיוולדו להם נכדים מהבת שהתפקרה רחמנא לצלן.
 

yatusha

New member
הזיות?

מתי שוחחנו? חיה עם בן זוג? אתה מדבר על החתול הג`ינג`י? יקירי, התבלבלת.
 

אבזץ

New member
בני לא יודע לשרשר.

אל תקחי את זה אישי. הוא התכוון לפותחת השירשור. מצד שני, את יכולה ללמוד מכך כי הוא קרא את הודעתך.
 
אתה ושכמותך

חושבים שזה הפתרון הכי טוב , לומר פעם אחת ולתמיד את האמת, כי ככה אתם רואים את פני הדברים ממרומי גבהכם. אבל בגובה שלנו (מטאפורית) יותר קשה לומר את זה בגובה העיניים. בלתי אפשרי לדעתי.
 
לא אמרתי להגיד הכל בבת אחת

למרות שאני מכיר לא מעט יוצאים שעשו זאת והשמים לא נפלו. היו גם מקרים שההורים שמעו את זה ואמרו שהם ידעו מקודם, אבל העדיפו לא לדבר על זה. כשמשלמים מחיר לא פשוט על ההונאה התמידית, צריכים להיות מספיק אמיצים כדי לאמר את האמת, או את רובה להורים, אבל אפשר כמובן לטפטף אותה בהדרגה. אפשר בהתחלה לאמר שלא הולכים לבית כנסת בשבת, לא מניחים תפילין. אחר כך אפשר לדבר על זה שלא שומרים שבת ולא ממש שומרים כשרות. אפשר להציג את עצמכם כמעין מסורתיים שלא עושים הפרדה של בשר וחלב אבל לא אוכלים בשר עם חלב, לא אוכלים חזיר ושרצים, לא אוכלים חמץ בפסח . אפשר לשקר ולהגיד שביום כיפור צמתם ובראש השנה הלכתם לבית כנסת. יש הורים ששקרים קטנים כאלה יעשו להם טוב ויש כאלה שגם זה נראה להם כאסון נורא שבגללו אינם מוכנים לשמור על קשר עם הילד הסורר.
 

enigmatic1

New member
לשקר אין רגליים...

מתישהוא ההורים שלך יעלו על זה שאת משקרת להם, ואז זה יהיה הרבה יותר גרוע מלהגיד להם בעצמך. אם הסיבה האמיתית לזה שאת לא מספרת להם היא שאת רוצה "להגן" עליהם מהאמת - אז זה אומר שאת לא ממש מחזיקה מהם: את חושבת עליהם שהם כאלו נאיביים כדי להאמין לשקרים שלך עכשיו, וגם אין לך אמון ב"חוסן הנפשי" שלהם כאשר ישמעו בשורה שכזו. אז תני לי לספר לך, שבלי להכיר את ההורים שלך, אני מניח שהם כבר מרגישים שמשהו מוזר וגם שלמרות שללא ספק זו תהיה "מכה" בשבילם, הם בסוף יתגברו אף יקבלו אותך. השאלה היא האם את באמת חוששת מלספר להם בגלל שאת רוצה להגן עליהם - או שאת רוצה להגן על עצמך? אולי את פוחדת מהתגובה שלהם ומשינוי יחס (שבודאי יהיה) אליך? עד עכשיו היית "ילדה של אמא", ופתאום את מתנערת מכל מה שלימדו אותך, זה ודאי יביא לריחוק מסוים מאמא שלך, כי היא תרגיש שהיא נכשלה בחינוך שלך. אפשרות נוספת היא שיש בך חלק (ולו קטן) שלא שלם עם ההחלטה שעשית. ואם זה העניין אז כדאי שתהיי שלמה לגמרי לפני שאת מספרת להם, כי את צריכה לבוא לא מנקודה של מישהי חלשה שלא יכולה לשאת עול מצוות, אלא כמישהי חזקה שבחרה לעצמה דרך חיים חדשה. אז אם את מכבדת באמת את ההורים שלך, עצתי היא שתעשי את "השיחה". זה יהיה קשה גם לך וגם להורים שלך, אבל ככל שתעשי את זה מוקדם יותר כך תהליך ה"החלמה" יתחיל מוקדם יותר. עדיף שתיזמי מאשר שתמצאי את עצמך עם הגב לקיר אחרי שאחד השקרים שלך יתגלה. זה הרבה יותר מכובד וזה הדבר הנכון לעשות.
 

Moon rise girl

New member
אם יש משהו שההורים שלי לא,

זה טיפשים. הם מבינים שאני לא דתיה לגמרי, אבל מבחינתם, כפי שכתבתי, אני "דתיה לייט". אני יודעת, בוודאות, שהם לא יודעים עד כמה אני לא דתיה. אולי הם יודעים שאני לא מדקדקת במצוות, אבל מפה עד חילול שבת, מבחינתם, הדרך עוד ארוכה ארוכה ארוכה... אני מכבדת את ההורים שלי, אבל מרגישה שלפעמים גם הם מעדיפים לא לדעת הכל וכך חיים הרבה יותר בשקט. לדוגמא, אני זוכרת שבתיכון שאלתי את אמא שלי, באחת משיחות הנפש שלנו בשישי בערב כשאבא שלי והאחים שלי היו הולכים לתפילה, איך הייתה מגיבה אם "באופן היפותטי" הייתי מבקשת ממנה לבוא איתי לרופא נשים לקחת מרשם לגלולות. היא חשבה כמה דקות, ואז אמרה לי כזה דבר: "הייתי מעדיפה שלא היית אומרת לי כלום. אם את מבקשת את העזרה שלי - אני תמיד אעזור לך, כי אני אמא שלך, אבל יש לי בעיה מאוד קשה, כי עצם זה שהייתי באה איתך זה בעצם לתת אישור לדבר שאני לא מסכימה לו מבחינה חינוכית, לכן מלכתחילה הייתי מעדיפה לא לדעת". כמובן שבתום השיחה הרגעתי אותה שאני בתולה זכה וטהורה, שהכל בסדר והשאלות הן רק לצורך מחקר
ברור לי שאורח חיים אי אפשר להסתיר וצריך לשתף, אבל הקושי באופן השיתוף הוא עצום מבחינתי.
 

uri80

New member
את כבר מזמן לא ילדה.

עברו הימים שבהם הם גידלו אותך, אמרו לך כיצד לנהוג או איך נכון לחיות. יש לך בן זוג, חיים עצמאיים. כמו שכתבו כאן מעלי, מתישהו זה יתגלה ואם לא עכשיו אז בפעם אחרת. מתי תגלי להם בסופו של דבר? כשכבר יהיו לך ילדים או באיזה נקודה אחרת? קשה מאד לחיות את כל חייך בשקר. אני לא בעד פיצוץ או נתק אבל רצוי לטפטף להם את זה בהדרגתיות עד הגילוי המוחלט שממנו קשה לי להאמין שתצליחי להימנע. כן, זה יכאב להם. אפילו מאד. בשלב מסוים הם ככל הנראה ישלימו עם זה, הכאב יתעמעם, כמו שמשלימים עם כל דבר אחר בחיים.
 

Moon rise girl

New member
לדעת הם ידעו,

ולטפטף בהדרגתיות זה בהחלט מה שאני עושה, אבל מדי פעם יש לי "נפילת מתח" כשאני קולטת שכל טפטוף קטן פשוט מכאיב מחדש, וכל פעם זה לגלות עוד משהו ועוד משהו. בסוף הם ידעו, השאלה היא כמה טפטופים/כאבים עוד יהיו עד אז.
 

rigoletto111

New member
אפשר להמשיך ו"לזרום" כך

ומתישהו האסימון ייפול להורים לבד... ואני לא בטוח שזה רע שהאסימון ייפול בצורה כזו.
 
פרוייקט: הורים.

9 חודשים היא סחבה אותנו בבטן, נסחבה איתנו באוטובוסים לטיפת חלב, סבלה את ההיפר-אקטיביות שלנו, שלחה אותנו לחיידר כל בוקר עם סנדוויצ', הקשיבה והייתה שם תמיד בשבילנו. נכון לפעמים רבנו, לפעמים שנאנו, חשבנו שהיא הייתה יכולה להיות אמא טובה יותר, אבל אנחנו לא יכולים לפגוע בה, אסור לנו. להפיל עליה את זה בבת אחת, זה לדקור אותה בגב ובבטן בו זמנית, יש צורך בהכנת השטח. הם צריכים קודם כל ומוקדם ככל האפשר להבין איך אדם מסוגל לחלל שבת, מה גורם לו לחשוב שאין רע בללכת בלי כיפה / עם מכנסיים. הם מוכרחים לשמוע את הצד השני. לא להסכים, להבין. הם צריכים להיות מוכנים ליום בו הם יראו אותך חילונית מול העינים. והיום הזה יבוא, אוהו יבוא. עמימות. לא נאמר בפה מלא- 'אני מחלל שבת' או 'אני אוכל לא כשר', מצד שני גם לא להיפך- 'אני שומר שבת' וכשההורים לוקים בחוסר טאקטיות ושואלים, צריך להתחמק מתשובה ישירה ולהפנות את השאלה ממה אני עושה בתכל'ס, למה אני מאמין שצריך ומותר לעשות בתכל'ס. הם צריכים לשמוע ממך את הצד שלך. להבין שאת לא חושבת על לבגוד בה, אלא שבסה"כ את כנה עם עצמך ואיתה. לתת לה להבין שאת לא רואה רע בחיים האחרים, בלי לשתף שאת כבר חייה את החיים האחרים. השאלה- "תיאורטית, היית רוצה שאהיה דתיה רק בשבילך?" אולי תגרום לקצת דרמה, אבל לדעתי צריכה להשאל. אסור להשלות. לפעמים יש פיתוי לזרוק עצמות להורים, לתת הרגשה טובה ולומר דברים כמו- "מה? בטח שזה בד"ץ!" או "וודאי חוף נפרד" או סתם שאלה "מתי כניסת שבת?" הדברים הקטנים האלו סתם משלים. כמו לומר לבחורה כמה היא יפה כשאתה יודע שמחר זה נגמר. איגואיסטי ומגעיל. וויכוחים
. בשביל מה? הרי התווכחתם כבר עם רבנים, אתם יודעים שאמא לא תתן לכם תשובות, אז מה העניין? למה להתווכח בקולי קולות אם התורה מסיני ואיפה כתוב שיש גן עדן. אז מה אם היא התחילה, תהיו בוגרים וצאו מזה, אלא אם כן אתם רוצים להוציא גם אותה בשאלה
רגעים טעונים. איך שאנחנו שונאים אותם- שבת, 3 לפנות בוקר: אמא הופכת דרמטית, מלחלחת עינים ואמרת "ילד שלי, אני רק רוצה שיהיה לך טוב..." ואם אתם דוברי אנגלית זה בכלל הופך למרגש פי 2, אל תפחיתו ערך! כנסו לסרט, זה מספיק חשוב בשביל להוריד כמה דמעות, תעצימו את הדרמה, זרקו מילים כמו "את תמיד תהיי האמא שלי" וקוו לתגובה זהה. הרגעים האלו הם עוד שלב השלמה של ההורים עם המצב. אי אפשר לדלג עליהם. לשקר או להכאיב. בשאלות של- איפה הייתם בשבת? בליל הסדר? אין סיבה לומר את האמת ולהכאיב. זה אדיוטי לספר להם שהייתם בים, או בטיול אופנועים. שקרו במצח נחושה, ספרו שהייתם אצל משפחה של חברים והיתה שבת נהדרת מלאה צ'ונט ודגים. דתי לייט. אם אתם באמת מתכוננים להיות כאלו, סבבה. אבל אל תמכרו להורים שלכם שאתם מקפידים על דברים קטנים, כשאתם לא מתכוננים לשמור כלום, זה מכאיב להם בלאו הכי. (זה לא סותר את הסעיף הקודם, אתם הרי בכלל לא אומרים ששמרתם שבת, רק לא מפרטים את החילול) תפסו אתכם על חם. את/ה עומד/ת מול אבאמא באמצע הרחוב עם מכנסיים/בלי כיפה, חילוני/ת לכל דבר. אין לי מה לומר לכם... רוצו! רוצו כמו מטורפים, השכבו מתחת למכונית שחקו אותה מחפשים משהו וקוו שהם עד כדי כך נאיבים שיאמינו שאתה מחפש ת'כיפה שנפלה לך. (יש כאלו) וברצינות... יכאב להם בטירוף (וכתוצאה, גם לכם) אבל עמוק בפנים הם יידעו שעשית את מה שהרגשת שנכון לעשות. לא חיית בשביל מישהו אחר, או בשביל מה שיותר נוח. אני בטוח שבתוך הבאסה, אמאל'ה תמצא מקום לטיפ טיפה הערכה ואפילו גאווה.
 

Moon rise girl

New member
פששש....

סחתיין על התגובה המושקעת והמשעשעת, קבל עליה את הערכתי הכנה. האמת היא שאמא שלי היא הפחות בעייתית. היא ליברלית מאוד, יש לה חברים חילונים והחברה הכי טובה שלה היא בכלל אישה מתוקה ונוצריה מקנדה. הבעיה היא בעיקר אבא שלי, אדם קשה שבטוח שהמונופול על האמת נמצא אצלו ביד וסבא וסבתא שלי, אנשים קשים גם כן. לאבא שלי, שאני אוהבת מאוד למרות הכל, אין בעיה להוציא מהפה משפטים כמו: "אז את לא הילדה שלי יותר" או "זה לא הבית שלך יותר" וכיוצ"ב. יהיה פסדר בסוף, אולי.
 
למעלה