מי הוא האדם המאושר?

Le Fay

New member
אני לא אשאל אותך מה אתה עושה ער

עכשיו, אבל זה לא צריך להפריע לך לספר...
אה, אז דומני שמסכימה עם שבתאי (אבל זה חד-פעמי בהחלט!). לעניות דעתי אנשים שבוחרים בפוזות והתחפשויות הם לא-מאושרים בהגדרה. אלא אם יש להם מקום פרטי, עם חבר או שניים, לידם הם יכולים להסיר את התחפושות ולהיות הם בלי כחל וסרק.
 

סלסרו

New member
לא יודע -

אני לא מתיימר לקרא מחשבות ולדעת מה הולך בליבם של אחרים. אני רק חושב שאם אדם באמת אוהב פוזות ותחפושות, זה יהווה מקור לאושר. במדה והאדם יהיה אמביוולנטי, ו/או ישתמש בפוזות בכדי לחפות על ריקנות - כלומר שקיים אצלו קונפליקט ערכי פנימי - אז, כן, את תצדקי ב100%. רק תשגיחי שכשאת מנתחת אחרים, אל תניחי שיש להם את אותו עולם ערכי כששלך. קל מאד להניח שאחרים הם כמונו, למרות שלכל אדם עולם ערכי שונה וא"א לקבע דברים כאלה במסמרות. ראיתי מספיק אנשים שאמרו לי שהם מאושרים מדברים שמתמיהים אותי - וזה בסדר גמור. הם לא אני. לי יש סולם ערכים שונה משלהם. לא טוב יותר, רק שונה.
 

Le Fay

New member
להערכתי גם 'מתחפשים'

(וזה לא שאני לא מעריכה ואוהבת אנשים אחדים כאלה) צריכים לנוח לפעמים, כי פוזות והתחפשות תמיד מצריכות השקעת אנרגיה (ולהיות מה שאתה זה תמיד הכי פחות מאמץ. לכולם). יצא לי להכיר שניים-שלושה אנשים שמתחפשים דרך קבע, אפילו בפני עצמם. לפעמים הם טוענים שהם מאושרים, אבל להערכתי הם פסיכופאתים, ואני לא מאמינה למילה שהם אומרים...
 

Le Fay

New member
לא פיספסתי. את ההגדרה הפרטית שלי

כרכתי כמדומני בהודעה הראשונה שהצבתי בשרשור הזה: "כיום אני תופסת אושר כתחושת נחת (well being) מתמשכת ברקע החיים". רק שהגדרות מילוליות מדוייקות זו דרך מסופקת בעיני לשבות מצב נפשי. אם בכלל רוצים לוודא שמדברים על דבר מסויים ולא אחר, אולי יעיל יותר לתאר סימפטומים. כמו שצירוף של ארבע תופעות או יותר מרשימת סימפטומים (אבדן תיאבון, נדודי שינה, קשיי ריכוז, עייפות אקוטית, עצבות מתמשכת, אפאתיה) מעיד על מצב נפשי של דכאון, אפשר לומר שהופעת מספר מינימלי של סימפטומים מרשימה (נגיד עירנות, ברק בעיניים, שינה טובה, תיאבון, השכמה נלהבת, סף כאב גבוה, עמידות טובה בפני מחלות וכיוצא באלה) מעידה על אושר. לא טוב? אבל לטעמי אלה מושגים שמוטב להניח להם בלי לחטט: שכטוב לי יודעת שטוב. כשלא, יודעת שלא. בדיוק כמו שכשמאוהבת, יודעת כשזה מתחיל ויודעת כשנגמר. למה לסבך? במקרה הכי גרוע - טעיתי (מוכנה להסתכן בזה).
 
נראה לי שאנחנו צריכים להגדיר מהו

אושר... פוזות והתחפשויות הן ערך? לדעתך אדם שאוהב שוקולד ואוכל כל היום שוקולד הוא אדם מאושר? הרי המציאות מפריכה את הטענה הזו)
 

hafraapsichotit

New member
תגיד תודה שיש לך עיניים

קיטש! אם יש לך את הכח לאהוב אם יש לך ידיים לחבק בלי לחשוב אם את טיפת האושר אתה מוכן גם לגנוב אז יש סיכוי שיהיה לך טוב יש לך אולי אהבה שחושבת רק עלייך והיא עדיין רק שלך אז אל תיתן לזה ליפול לך מבין האצבעות תגיד, מתי כבר תתחיל לראות? לפני שנעלם תסתכל ותראה את הכחול של השמיים ותגיד תודה שיש לך עיניים יום אחד אני מגלה שבשבילי אתה היית כמו אויר לנשימה אז אל תיתן לי לחכות לך לחכות יותר מידי אני לא רוצה שתבזבז את חיי לפני שנעלם תסתכל ותראה את הכחול של השמיים ותגיד תודה שיש לך עיניים אם יש לך את הכח לאהוב אם יש לך רגליים לצאת אל הרחוב אם יש לך את הכח לקום ולעזוב אז יש סיכוי שיהיה לך טוב לפני שנעלם תסתכל ותראה את הכחול של השמיים ותגיד תודה שיש לך עיניים יש לך את הכח לאהוב. תגיד תודה שיש לך עיניים/חנה גולדברג
 

סיטרא

New member
האדם המאושר, בעיני

הוא זה שקיבל על עצמו להיות מאושר, ללא תנאים מוקדמים. כמו שעמיתי היקר אבזץ, נרו יאיר, כתב כמה שורות מעלי. הכל יפה עכשיו, חייב להיות.
 
אושר זה לכוסיות.

עשב מאושר,אמבה מאושרת,הם שלמים בתוך עצמם,מותאמים לגמרי לסביבה שלהם,לא חשים שום סבל. לא רוצה להיות עשב.
 

uri80

New member
מעניין מתי הם יתחילו לשווק את

"חומוס חושני" או כל דבר מטומטם אחר.
 
מה זה "קיבל עליו"?

היי מה ענינים גבר גבר... מה שלומך??? אם יורשה לי לחלוק עליך אחלוק ואומר: ראשית אינני מבין מהו "קיבל עליו" איך זה קורה? למה לא כולם מקבלים עליהם? מה כבר יותר פשוט מ"לקבל עליך?" שנית אינני מבין מדוע המצב הוא כזה שכדי להיות מאושר צריך "לקבל עליך" להיות מאושר ולא הפוך, שכדי להיות "לא מאושר" צריך לקבל על עצמך להיות לא מאושר. חוץ מזה, אם העניין קשור במה שאתה "מקבל עליך" האם אני יכול "לקבל עלי" להיות מאושר אפילו שאני רעב? אולי אציע ניסיון? לך הבייתה, תמלא אמבטיה, תכניס תראש עד הסוף ותנסה "לקבל על עצמך" שאתה מאושר ותראה, אם תצליח ותמות הרי שלא הפסדת כלום, רק הרווחת שכשאשמע את סיבת מותך אדע שצדקת... טוב, אני דיי מתלוצץ אבל אני לא מאמין בבחירה חופשית וביכולת הזו "לנתב" את הלכי הרוח בנפש האנושית. אצלי זה פשוט לא עובד...
 

shimi580

New member
מאושר?

מאושר הוא אדם שלא רץ ומחפש באובססיביות את האושר |סלינק|
 
למעלה