מי הוא האדם המאושר?

קראתי עד הסוף.

בקטע הבינוניות אני די מזדהה, כלומר, זה מין גלגל שחוזר על עצמו ללא הפסקה. נאמר ש"שמחה בחלקך" תביא לך אושר, אבל כרגע כשאתה עדיין לא שמח בחלקך אתה מאמין שדווקא אי השמחה בחלקך תביא לך אושר (כלומר הדברים שעדיין לא השגת) אולי השאלה היא, מה נותן את האושר החיפוש אחר הדברים החסרים או ההסתפקות בקיימים (התייחסת לחיפוש בהמשך). אני מאמין מאוד באושר תמידי, אני מאחל לעצמי שאמצא אותו, אני מרגיש שאני בכוון הנכון, למרות שהדרך עוד רבה. התקווה לעתיד, עוזרת להווה, ומה קורה בעתיד? הרי תמיד יהיה עוד עתיד...
 
אורי כדורי!

אז ככה. אני חושב ש"החיפוש אחר האושר" הוא בדיוק הרועץ לה. האושר, כמו המים שואף נמוך... ככל שהשאיפות גבוהות יותר הוא רחוק יותר. אם יש משהון שחז"ל דייקו בו במאת האחוזים, לדעתי, היא מה שאמרו שהאושר הוא נחלת חלקו של השמח בחלקו. "החיפוש" הזה מקבע את האמונה שיש משהו, אי שם, שחסר לי ואני לא יודע מהו... ואף אחד לעולם לעולם לא ימצא אותו, כי אין משהו חסר... נשבע לך, שאני אוהב את עצמי ואת החיים שלי מאוד מאוד. אבל, הדבר היחיד שהייתי מוכן להקריב למענו את חיי בעצימת עיניים הוא זה: אם אלוהים היה בא אלי ועושה אתי הסכם, תמורת חייך, אנשים יפסיקו לדמיין שקיים אושר ויהיו כל אחד שמחים בחלקו. תאמין לי הייתי מוכן ככה למות בכיף... רק מה העניין, שאלוהים הכין פוגרמת חיים שיהיה קשה לעמוד בה ובעצם נתן עיגון חוקי לפער הזה בין ה"אני לבין מי שאני רוצה להיות" כחרדי, התחושה בתמידית שצלווה את האדם היא "אני לא מספיק צדיק אני לא מספיק ואני לא מספיק...)
 
זה פשוט

אדם מאושר הוא אדם שמחליט שהוא מאושר. נקודה. לא כתבתי אדם שמחליט שהוא צריך להיות מאושר, לא כתבתי אדם ששואף להיות מאושר, כתבתי אדם שמחליט שהוא מאושר, ודוק.
 
אם ככה...

אתה יכול בבקשה לרוקן את חשבון הבנק שלך לחשבוני, להעביר על שמי את רכבך ודירתך? מה הבעיה? תחליט שאתה מאושר אחרי זה ואני אחייה בביתך...
 
../images/Emo45.gif אני מסכים

קח את המינוס ואת מנהל הבנק איתו. החלטתי שאני מאושר לפני זה כך שאשאר מאושר גם אחרי זה.
 
אין חיה כזאת

יש רגעים מאושרים חלקי יום ולילה כאלה אין אושר מתמשך בלי שיש מלנכוליה עצבות כאב או דיכאון קל הרגעים הקטנים של האושר של התקווה והצפיה לטוב הם שיכולים לדעתי להביא אדם לאושר חלקי לא שלם.
 

סלסרו

New member
לדעתי, כן. בהכרח.

העדר או ההפך מאושר קורים כש: א) קיים קונפליט בין הערכים הפנימיים. מצב בו ערך X מחייב פעולה A וערך Y מחייב פעולה B וA וB לא יכולים להתקיים ביחד. ב) הנסיבות אינן מאפשרות יישום הערכים הפנימיים. ג) קיים דיסוננס בין הערכים הפנימיים למעשים (דבר הנובע לעיתים מחוסר הכרה בערכים הפנימיים, כך שנדמה לאדם שהתנהגותו תואמת לערכיו אך הוא טועה; לעיתים נובע מכך שהערך הוא בלתי יישים; ומעוד סיבות).
 

uri80

New member
יש אנשים שמשתדלים לחיות כך אבל

הנסיבות החיצוניות לא מאפשרות להם.
 

סלסרו

New member
ואז...

או שהם לא מאושרים, או שהם מאמצים לעצמם ערך כגון "הסתפקות במועט" וכד' ואז חייהם תואמים לערך..
 
מה?

הבנתי מה זה "בהתאם" הבנתי מהם "ערכים" אינני מבין מהם "עמוקים" אדם יכול לחיות שלא בהתאם לערכיו ה"לא עמוקים?" מה הופך ערך לעמוק? היותו בתחתית בריכת הערכים, בשל כובד משקלו? רגע, ואם משקלו הוא כבד כל כך, איזה כבר ערכים הצליחו לנצח אותו ולגרום לאדם לחיות על פיהם ולא על פי העמוקים? הם חזקים יותר מהעמוקים או חלשים? אם הם חזקים יותר מדוע לא ניצחו מלכתחילא ואם הם חלשים יותר הרי שאם הוא יחייה על פיהם מצבו יורע ויורחק מן האושר... לא?
 

Le Fay

New member
טוב נו, לא כל המילים ששבתאי כתב,

אלא רק אלה: "אדם שגם ככה שלם עם מי שהוא, אדם שגם ככה לא קיים פער בין מי שהוא לבין מי שהוא רוצה להיות".
 

סלסרו

New member
לא מסכים בתור הגדרה

כי אישית אני מאמין שתמיד צריך לשאוף להתקדם, כך ש"פער בין מי שהוא לבין מי שהוא רוצה להיות" יכול להיות דבר חיובי ומקור לאושר..
 

סלסרו

New member
כן.. רק אם "להיות עצמו במינימום

פוזות והתחפשויות" זה הערך האישי שלו.. אדם שזה אינו ערכו האישי, ונניח שלהפך, אוהב פוזות והתחפשויות, ירווח נחת ואושר מפוזות והתחפשויות..
 
למעלה