מי הוא האדם המאושר?

סלסרו

New member
בכל השרשור הזה חסרה הגדרה:

אושר מהו? אולי באופן הכי בסיסי ניתן לומר שרמת האושר נקבעת לפי עד כמה האדם מעריך את סך חייו כחיובי יותר מכשלילי. ככל שתעריך את סך חייך כחיוביים יותר, כך תהיה מאושר יותר. דהיינו: 1) המדד לאושר הוא סובייקטיבי ואישי לחלוטין, כלומר תלוי לחלוטין באינטרפרטציה האישית למתרחש בחיי האדם, ורק האדם יכול לקבוע באמת האם הוא מאושר; 2) היות האדם מאושר אינו נמדד ע"פ רגעי שמחה, אלא ע"י הסתכלות על סך החיים. לשם הבהרבה, בכדי להסביר את כוונתי בשרשור לעיל אצטרך להקדים שני דברים. א. הגדרת ערך: ערך הינו מושג מופשט שהאדם מחשיבו כחשוב. שוב, הדבר תלוי לחלוטין בראיה סובייקטיבית. ב. קיים סולם ערכים. הן במישור האישי-פסיכולוגי והן במישור החברתי, אין זה נכון לומר שכל הערכים קיימים על מישור שווה, אלא שקיימת היררכיה ערכית. ערכים מסויימים נתפסים כחשובים יותר מאחרים, כלומר שבמצב שבו אנו נדרשים להקריב אחד מהשנים, נעדיף להקריב את הערך הנמוך ולשמר את הערך הגבוה. (למשל, נעדיף לשקר אם זה יציל חיי אדם, כי אנחנו מציבים את ערך חיי אדם מעל לערך אמירת אמת). כעת נחבר את כל הנ"ל ונבין שככל שהאדם מנהיג את חייו יותר בהתאם לערך הממוקם גבוה יותר בסולם ערכיו האישיים, הוא יהיה מאושר יותר. מכיון שערך = מושג מופשט שהאדם מחשיבו כחשוב, וערך נעלה = ערך שהאדם מחשיבו כחשוב ביותר, אזי ככל שחייו מותאמים יותר למה שהוא מחשיב כחשוב ביותר כך הוא יעריך את סך חייו כחיוביים יותר משליליים. וכמו כן להפך, כשהאדם מתנהג (אם ברצון אם בכפיה, ע"י מאורעות וכד') באופן הנוגד את ערכיו העמוקים ביותר, הוא יראה את סך חייו כשליליים יותר מחיוביים ולא יהיה מאושר.
 
או! אז זה בדיוק מה שאני מנסה להוכיח

שכן יש אדם שמאושר 24 שעות. (כרגע אין לי הוכחות, אבל אני בטוח שאמצא). כן הבנתי לגבי האור'(לא אומר מילים גסות)
אבל זה לא בדיוק נכון, אתה לא יכול לדעת אם הוא קיים או לא, אף פעם לא יצאת מהעולם וכו' וכו'
 

uri80

New member
לא הבנתי את המשפט האחרון שלך

מה שאמרתי הוא שלהפריך בשלילה טענה מסוימת זה יותר קל מלהוכיח משהו בדר"כ. מספיק להביא דוגמא אחת שלגביה הטענה לא תתקיים, כדי להראות שהיא לא תמיד תהיה נכונה ולכן הטענה תיפול.
 

Mr Majar

New member
דיכאונית

קודם תנסי להביט דרך עיניים של אחרים ולא רק דרך אלה של עצמך- יש אנשים מאושרים, והרבה כאלה. "רגעי השמחה הם מדומים"- זו אמירה צינית, עצובה, כוללנית, דיכאונית.
 
רק על עצמי לספר ידעתי

צר עולמי כעולם נמלה(רחל). ואני בנאדם שהדבר האחרון שניתן להכליל בין רשימת מאפייניו הבולטים הוא דיכאון או עצב.חוץ מאותם לילות רעים המבצבצים מידי פעם וחולפים (השבח לשטף החיים שאינו מאפשר עצירה והתבחבשות מוחלטים).שבת שלום.מנוחה שלווה למתברגנים והמסודרים מבינכם ועבודה נעימה לתפרנים שסומכים על ה150%.
 
מאמתי מדומה=רגעי?

אני בכל חשבתי ש"מדומה" יכול להיות הר גדול שכשמתקרבים אליו מגלים שהוא בעצם הארמון של הרבי מילובביץ. זה מדומה, טעותי... אבל "הרגשה" מדומה? מה זה בכלל. אם היא קיימת היא קיימת, היא לא הופכת למדומה בשל היותה חולפת. היא אמיתית, היא הייתה שם... לא???
 
מדומה זה

רעש של אופנוע שמתברר שזה הכיסא גלגלים של קנייבסקי או גלגלי המוח של אזרחי. בכלופן מה שאני חושבת שאם רגעי העונג היו בעצם אושר א.הם לא היו רגעיים אלא תכופים יותר ב.הם היו מקרינים על כל ההתנהלות וההתנהגות.כמה פעמים קרה שהיו רגעים כאלה ואחריהם נפילה גדולה?!כמה פעמים היו רגעים כאלה שאחריהם לא הבנתם מה הריגוש הגדול?! ובעניין הריגושים זה באמת החלק היותר נחמד של היוצב"שיות שכמעט כל חוויה היא ראשונית ומרגשת.אבל אושר.. אני מסתפקת בלהרגיש מסופקת בחיי להתרגש מהדברים הקטנים לחוות המון חוויות ולהמשיך את החיפוש אחרי האושר(ולא למצוא.הידיעה הזו לא אמורה להפריע) וזהו.נשבעת שאני לא כותבת עוד מילה בנושא.
 
אם היית מדברת מנקודה בה סיימת

את חייך, ואת מסתכלת מ"מלמעלה" ייתכן והייתי מאמין לך. את קובעת שה"מציאה" אינה מאפשרת זאת. ייתכן שהמציאות שלך לא אפשרה זאת ולכן את חושבת כך? אני יכול להביט בעיניי, ולא רק וירטואלית, להיות כן, ולומר שהמשמעות של החיים ומציאת האושר הנצחי, היא זו שמניעה את חיי, בסבתה אני אוכל, שותה ישן, לומד, כל יצר החיים שלי הוא מונע ע"י הרצון להיות מאושר באושר נצחי. או בעצם, להיות נצחי, אני מאמין שהמאושר הוא הנצחי. והרי רצוננו להיות נצחיים. שיזכרו אותנו תמיד. את כל ההודעות שלך את כותבת מפלא'? אוי וי. (את אנוסה או משהו?)
 
שוב...

השאלה הראשונה הייתה האם קיים אדם מאושר. תשובתי לא! (נותרה בעינה) האם קיים חיפוש לחיים של אושר? כן רבתי...ה האם תיתכן " מציאת" האושר לא. אחד מהפרדוקסים הקיומיים. זה לא קשור להאם סיימתי את חיי ואני מתבוננת עליהם מלמעלה. זה ניתוח פשוט. וכתבתי עליו כבר שכל הישג גורר הצבת רף חדש. אושר הוא כמו אופק (אני נגררת לאנלוגיות רומנטיות וזה לא מוצא חן בעיני) בקיצור אין לי כוח להתווכח על עמדתי הצודקת. בין כה וכה תגיע לאותה מסקנה עוד כמה שנים.
אני לא אנוסה אבל אין אינטרנט זמין.
 
את לא יכולה לדעת אם קיים אדם מאושר.

ייתכן שהוא יושב בכפר נידח בסין. את יכולה לטעון, שלא יכול להיות קיים אדם שמאושר 24 שעות ביממה, אבל אז את צריכה לנסות להוכיח את הטענה (ואת זה עדיין לא עשית) את יכולה גם לומר שאת פשוט מאמינה בכך שאין אושר מושלם ונצחי, ואז א"א להתווכח כי זו אמונתך.
 
הבטחתי(לעצמי בעיקר) למשוך אצבעותי

משירשור זה יען טחינת מים אינה מלאכה חביבה עלי ביומיום אבל בכ"ז דבר אחרון(כמו שאחיינתי מצייצת "אחרון ודי") ברור שזו דעתי ולא עובדה הניתנת להוכחה/הפרכה.ברור שמה שאני טוענת לגבי מהו אושר והאם הוא ניתן להשגה. זו עמדתי ודעתי, ואם תרצה אמונתי. ולא יותר מזה.לדעתי אין דבר כזה אדם מאושר לדעתי החיפוש אחר הדברים שיגרמו לי לאושר והניסיון להשיגם הוא אינטגרלי וברגע שהוא נעלם הנשמה מתה והאדם הופך למכונה עייפה.זהו עד כאן דבריי.
 
כנראה שלא נמאס להתבחשש

אני שואלת את עצמי האם אני בנאדם מאושר? התשובה שלי היא - לא. מקסימום אני פראיירית. אני לא שואפת לאושר, בטח ובטח לא נצחי! למה לא? כי אני מחזיקה עצמי זכאית לרגעי צער ויגון, אכזבה ומרירות, עצב ואנחה, כעס וחרון. ואני לא מוכנה שהאושר יגזול את זכותי להם. ובכל זאת, אני מחייכת די הרבה. למה? כי יש לי חוש הומור. סוג ההומור שלי נקרא ציניות. וכאן נכנס יפה המושג פרקודס (שציינת: שם, למעלה.) כשמסתכלים על כוס מלאה מים עד החצי, אני רואה מים וסבבה לי, לא נעלם מעיני החסר, להפך הוא מצחיק אותי. וכשאני צוחקת אני מרגישה טוב, זה סוג של סם, שאני מעריכה וצורכת (ומכורה). הוא די רגעי, כלומר רגע מכובד, שעובר. אבל מעבר לזה שכל העניין הוא לשים לב לרגע (ולעיתים, לתרגל חיים בהווה), אני בעד סמים. ואת יודעת, התגובה הזאת זהה להלוטין לתגובה של חממנוע למטה, כמוהו אני מזיינת שכל ומצטטת כל איזכור קשור ברצף, רק שאני מטיפה לדת שלי. לא שאני מנסה לעשות נפשות (להחזיר בתשובה, למסיין, זה אסור ביהדות, מותר בשלי) אלא בבחינת זה כך אני מאמינה. מה שאני מנסה לומר - הכל אפשרי. והדרך הכי טובה להוכיח - זה להפריך. הדרך הכי טובה להפריך - זה דוגמא נגדית. אם היא קיימת, אני אמצא אותה, ובעולם הטבע תמיד יש. >ספל חמאה לוליטה<
 

אבזץ

New member
"השמח בחלקו"

איזה קטע. בזה בדיוק עסק החיבור שלי בבחינת הבגרות לפני כך וכך שנים. לא כש... לא אם... ולא עם... אלא עכשיו, הרגע, ובלי תנאים מוקדמים. עכשיו - כשיש לך עומס בלימודים-עבודה; עכשיו - כשאין לך בת זוג ואתה מתוסכל ומדוכא; עכשיו - כשצ'קים שלך חוזרים. עכשיו - כשכל השלושה הנ"ל מתקיימים יחדיו. עכשיו!!! גם לי מותר לבכות לפעמים.
 
../images/Emo9.gifאני אוהב אותך!

ותמיד אהבתי. אני לא יודע אם ידעת, הרב דסלר כתב את זה לפניך:) בכ"מ אשמח לצטט גם אותך.
 
למעלה