מישהו מכיר סיבה טובה להמשיך לחיות?

R a c h e

New member
../images/Emo140.gif../images/Emo140.gif../images/Emo140.gif../images/Emo140.gif../images/Emo140.gif../images/Emo140.gif../images/Emo140.gif../images/Emo140.gif

 

איולי24

New member
אפינ'קה... למה לחיות?!

אני אצרף לכאן משהו שכתבתי לפני תקופה ארוכה, אך עדיין רלוונטי: "איזו גישה עדיף וקל יותר לאמץ כלפי החיים ע"מ שנמצא עצמנו בריאים יותר, שלמים יותר, מחייכים יותר? אז כמובן קיימת לה הגישה המפורסמת, זרועת האהבה הסובלנות והשמחה הנקראת - אופטימיות. אופטימיות מחשבתית והתנהגותית. פשוט, לא...? ולצידה יושבת ולרוב מתריסה וחוגגת בחיוך מרושע ומתנצח - הפסימיות. מספר תהיות התרוצצו במוחי על כוח המחשבה והפרספקטיבה הפרופורציונאלית המחברת אותנו לקרקע הבטוחה והבריאה של החיים, וידעתי מייד בעיני רוחי כי לא משנה באיזה שלב של חיי אהיה או לחילופין עד כמה מאושרת וטובת לב, הפסימיזם תמיד יוציא קלף מנצח נגדי במערכה הסופית כי גם כשאני הכי מאושרת בעולם, זמן האושר הזה- זמן התחושה הטובה והעילאית, רווי פחד סמוי שהאושר ייגמר מאוד בקרוב, וכאילו שם לי שעון דיגיטאלי מול עיניי ומעביר את השניות במהירות מעופית. ע"מ שלא אתרגל לטוב. ולמרות זאת כוח המחשבה הוא אחי לקרב שכן בעזרת עבודה קשה ומפרכת המתבססת על הישענות לרציונל והפרדה בין התפל והעיקר ברובה, הוא הוציא אותי לא מעט פעמים אופטימית מחדש, בזה בחריפות לקושי ושפויה מתסבוכות רגשיות שנטעו בי בהלה לא מעטה וכל זאת בזכות ברק שמציף את השמיים בנסיעה לילית חשוכה, מריח של גשם ראשון, מסופר שמעלה על הכתב את מחשבותיי בדייקנות מדהימה, מקובץ צלילים שערב לאוזניי וגורם לויברציות דקות וארוכות במוחי, מאפיית עוגיות, מנתינת צדקה, מלצפות בכדורגל אנגלי עם אבא שלי עם המון "היינקן" המתגלגל במורד הגרון בנעימות..." כל אחד והסיבות שלו לחיות. תחפש עמוק פנימה, אני בטוחה שתמצא נק' קטנטנות של אור... ואם זה לא מספק אותך: כל דבר רע שאנו עוברים בחיינו, לא משנה כמה זמן הוא לעיתים לוקח, ועד כמה הכאב הוא גדול - יש בכוחו לחשל אותנו, להפוך אותנו עם הזמן לחזקים יותר. אני מאמינה בכל כוחי כי מי שאנחנו כולל את הכשלונות שלנו, האכזבות שלנו, הפחדים שלנו והכאבים שלנו. תהיה חזק, תמיד זמינה בשבילך. איילת.
 

ephi79

New member
תודה בעיקר על המשפט בסוף,

ולגבי השאר, ברור לי שאני מעדיף לחזור אחורנית בזמן (למה עוד לא המציאו את מכונת הזמן????), לתום ולתמימות, כי הכאב לא באמת מחשל, הוא רק פוגע, ולא מוכן לקרוא לזה בשם אחר.
 

איולי24

New member
הכאב פוגע, אין עוררין על כך.

אך ממרומי 24 שנותיי הרצופות כאב, אני יכולה לומר לך בפה מלא: הוא מחשל. הכשלונות שחוויתי לימדו אותי להעריך את ההצלחה. השקרים שחוויתי לימדו אותי להעריך את האמת. הפרידות שחוויתי לימדו אותי להעריך את הזוגיות. כל כאב שחוויתי, מהקטן ועד הגדול, לימד אותי שלכאוב זה לא רע... אם תאמין שכל דבר בחייך נובע מסיבה כלשהי, ותנסה להבין את מהות הסיבה, יהיה לך קל יותר לקבל את מציאות הדברים, ולהפיק מהם את החיובי. באומרך כי המשפט האחרון עשה לך את זה, התכוונת: "איילת"???
 

RAMDN

New member
לי יש!!

כי יש פה הרבה אנשים שאכפת להם ממך. גם אם אנחנו לא רואים אותך כל יום אנחנו מחייכים כשאנחנו רואים אותך. לא שאתה צריך להמשיך לחיות בשבילנו, אבל תמשיך לחיות בשבילך כדי שאנחנו יכולים לעלות חיוך על הפנים כשאנחנו רואים אותך. חוץ מזה אולי תשנה ניק כי אתה מתחיל להישמע כמו בן 79!!!
 

boaZone

New member
וואלה ../images/Emo12.gif

הרבה זמן לא חשבתי על זה... עסוק בלחיות אותם. נראה לי הרבה יותר כיף ופרקטי. יצא כמה פעמים לקרוא ספרים, שבהחלט לא עונים על ההגדרה שלי לספרים טובים, אבל הם ללא ספק היו מותחים מאוד, ואף על פי שלא הרגשתי שהספר מעניק לי ערך מוסף רב, רציתי מאוד לדעת מה קורה בעמוד הבא. כך גם חיינו, לפעמים אנו חווים רגעים עם טעם, לפעמים (לעתים רבות מדי) החיים די תפלים ויבשים. אני מת לדעת מה יקרה בעמוד הבא של ספר חיינו. הגיג נפאלי עתיק אומר: "כשיורד מונסון - כולם נרטבים", לא ברור לי למה התכוון המשורר... מצד שני, הוא הנפאלית שלי אף פעם לא הייתה משהו... נמסטה לכולם.
 
רגע, רק אני חושבת שאין סיבה?

אני איתך אפי, אם תמצא דרך לעשות את זה עדכן אותי. ולא, אני לא בקטע של דכאונות וכאלה אבל גם אני לאחרונה מתחילה לחשוש שאין לנו באמת סיבה טובה להיות כאן.
 

uri80

New member
לא חושב שאנחנו נולדים עם סיבה

אנחנו יוצרים סיבות כאלו ע"י מעשינו. עוד נקודה שמדי פעם עוזרת לי לתפוס פרופורציות: במקרה הכי גרוע, נניח ונכשלת לגמרי בכל מה שעשית, הכל גרוע,עצוב ושום דבר לא מסתדר. ביג דיל. מה קרה? העולם התמוטט? לא-פשוט מנסים שוב ושוב ושוב.
 
זו בדיוק השאלה

אז אני חוזרת בי, לא צריך סיבה בשביל לחיות אבל לא חושבת שצריך לחיות בכל מחיר. לא מתאים לבנאדם לחיות [ואפי, אני לא מתכוונת אלייך עכשיו]? לא הולך לו, לא מתאים לו, לא בא לו, אז לא. אל תתנו לי כאן כל מיני תירוצים [חלקם די בנאליים ולא מרגשים] למה כן כדאי להמשיך.
 

איולי24

New member
לעיתים, אנשים המביעים מצוקה כלשהי,

עושים זאת בכדי לקבל מעט חיזוק. אם הם באמת ירצו לעזוב הכל, הם יעשו זאת, עם הבנאליות ובלעדיה. אני מאמינה שלחיים יש ערך נשגב ועליון, שלא צריך להתייאש ולזרוק אותם כל פעם כשמעט רע. וכן, גם אם חלק מהתירוצים כאן לא מרגשים אותך, יכול להיות שעבור אדם אחר הם עולם ומלואו. אני חושבת שלפחות במקרה של אפי, הוא יעריך את החברים שכתבו לו כאן. ובאשר לדברייך - אולי לא צריך לחיות בכל מחיר, אך גם לא צריך לוותר על החיים בכל מחיר.
 
לא יודעת

אם לזה התכוון המשורר כשפתח את השרשור, נחכה לתגובה שלו [מקווה שתגיע...] כדי לדעת. בכל מקרה, קבלי ח"ח על המשפט האחרון.
 
למעלה