שאלות לאורח מר ישראל סגל

סיטרא

New member
שלום, מר ישראל סגל,

מקווה ששלומך טוב כשלי. שאלה קטנה לי, אם יורשה, מהם תחביבך בשעות הפנאי?
 
רינה אופיר בדרישת שלום מאילת...

רינה אופיר (מנהלת סניף ה.ל.ל בירושלים) שביקרה היום במשכני האילתי, ביקשה אותי למסור דרישת שלום לישראל סגל ולכל משתתפי הפורום. ולצרף שאלה בשמה: ולשאלה, היא קראה את ספרך והתרשמה היטב מכישרון הכתיבה והניסוח. הכל היה מדהים. ורק שהיא זיהתה בו מן איבה כלפי הציבור החרדי וביקשה לשאול מדוע לדעתך נצור הכעס על החרדים בלבך אפילו בגילך המבוגר יחסית? שוב דרישת שלום מאילת שבתאי
 
לאנדרנליסט

אי אפשר לנקוב בתאריכים. מדובר בתהליך ארוך ומורכב שנמשך במקרה שלי כמעט שלוש שנים.
 
שלום ישראל

שמעתי שכאשר התראיינת בתוכנית "לונדון את קירשנבאום", אמרת שאתה רואה את ההשפעה שלך על הציבור החילוני, כהשפעתו של אחיך על העולם החרדי.\ האם אמרת את הדברים? אם אכן כן, איפה יוצא לך להרגיש ככה, ומדוע בעצם? האם דך התקשורת, או דרך הספרים שלך? האם אתה אכן הרגשת פעם כמו שחאיך מרגיש כשהוא בשיחת מוסר מול מאות נערים חרדים, ומעלה אותם לדרגות רוחניות כמעט בלתי שייכות.
 
לזה אני כאילו

מעולם לא אמרתי דבר כזה - הרייטינג של אחי בעולם החרדי גבוה בהרבה משלי בעולם החילוני. אינני מטיף לאחרים, בקושי רק לעצמי
 

uri80

New member
שאלותי:

שלום ישראל, קודם כל, אני שמח מאד לראות אותך מתארח אצלנו. וכעת לשאלותי: עד כמה לדעתך, המשפחה שלך מאפיינת את המשפחה החרדית הרגילה? האם תסכים כיום, לפיוס עם אחיך? האם תיזום פיוס כזה? מה היה הטריגר הראשוני (אם היה בכלל) שגרם לך לפקפק בנושא הדת או האמונה? כיצד לדעתך תיראנה החברה החרדית והדתית בישראל בעתיד? האם לדעתך הפרדת הדת מהמדינה היא צעד ראוי, חיוני? האם הרעיון מציאותי ובר ישום לדעתך? מודה שעדיין לא קראתי את ספרך, אך הוא ברשימת ההמתנה שלי. אוריאל
 
ליורי 80

כל השאלות שלך נוקבות ואמיתיות. אני מקווה שאת התשובות תמצא בספרי. באשר לחברה החרדית בעתיד - מי יודע? כן, אני בהחלט בעד הפרדת הדת מהמדינה, לטובת שניהם.
 
ישראל!

מה נותן לך את הסיפוק והחשק לחיות הלאה? בשביל מה בכלל לחיות? היו לך מחשבות התאבדות בעבר?
 
לאברהם אבינו 56

דברים רבים נותנים לי חשק לחיות. מה הקשקקוש הזה על התאבדות? ממתי החיים שווים פעולה כזו דרסטית!
 
ישראל סגל היקר

קיבלתי את הספר שלך כמתנת יום הולדת ואני רוצה לומר לך תודה, כי הייתה לי חוויה מעניינת לקרוא אותו. נורא לא אהבתי את זה שההורים נותנים גיבוי ל"צדיק" יותר מ"לרשע" ואני חושב ש"הרשע" יצא בשאלה בייחוד כדי לתת לעצמו ביטוי ייחודי. יש לדעתך תכונת אופי שניתן לאפיין בה את היוצאים בשאלה? אני דתי לאומי, וחשבתי לא פעם על יציאה בשאלה.
 
לשמעון אברבנל

תודה מעומק לב על קריאתך. אין תכונת אופי ליוצאים בשאלה. כל אדם הוא עולם בפני עצמו. תחשוב היטב לפני שאתה עושה את הצעד - זה לא גן של שושנים.
 
אני לא מבין בכלל איך אפשר לצאת

בשאלה. אםנניח אתה חרדי ואין לך מושג על העולם החילוני, למה לך לצאת בשאלה לעולם שאתה לא מכיר בו אף אחד ולהתחיל חיים חדשים אם אפשר להמשיך לחיות בתוך החיים החרדיים ולעשות מה שרוצים. אני חרדי עם כיפה שלעולם לא אצא בשאלה כי אין לי סיבה, זה רק יגרום לי לסבל ולנתק. אני לא חושב שמישהו פה נהנה יותר או פחות ממני, אני רק חושב שחסכתי לעצמי המון כאב ראש. לא ככה?
 
אני לא מבינה איך אפשר להשאר:)

חסכת כאב ראש הרווחת הרבה כאב לב, קושקוש. <אלוהימית חוזרת למערה>
 

pinkli

New member
היייי

ברוכה הבאה.. מה שלומך? הכל טוב? (מקווה שאת מגוננת מספיק)
 
למעלה