שאלות לאורח מר ישראל סגל

../images/Emo41.gifשאלות לאורח מר ישראל סגל../images/Emo41.gif

מר ישראל סגל יתארח אצלינו בפורום ביום רביעי 24.11.04 החל משעה 9 בערב ויענה על שאלותיכם. על האורח: מר סגל מוכר לכולנו כעיתונאי, עורך ומגיש תכניות טלוויזיה וכסופר שכתב את הספרים: "נעילה", "אחד משנינו" ולאחרונה "וכי נחש ממית".
אתם מוזמנים לשרשר כאן את השאלות למר ישראל סגל.
אנחנו מבקשים לשמור על מספר כללים בסיסים על מנת להקל על האירוח:
לא לנהל דיונים בשרשור השאלות.
הודעות שכוללים אלמנטים של: שפה לא נאותה, קללות, וכדומה ימחקו מיידית. תודה מראש ובילוי נעים. צוות הנהלת הפורום.
 

ran444

New member
למר סגל

יש לי שאלה. ברור שהצלחת בעולם מחןץ לישיבה אתה נראה מעורה מעורב ומשפיע. רציתי לשאול אותך שאלה עד כמה העולם מבחוץ הצליח לחדור לתוכך עד כמה אתה מרגיש חלק ממנו. תודה.
 
שאלות על הבוקר

בוקר טוב 1) כמה זמן לקח לך תהליך היציאה בשאלה? 2) האם היציאה בשאלה שלך היא נושא שמעסיק אותך ביומיום ? זהו לבינתיים.
 
מר סגל הנכבד

א. כשאתה מדבר על מלחמת תרבות בין חילונים לחרדים למה אתה מתכוון? ב. האם את לא חושב שהמרירות האישית שלך כנגד אחיך שנידה אותך גורמת לך לשנוא את כל החרדים? ג. לפני כמה שנים עשית כתבה לטלויזה על חרדים בעמנואל שלא עומדים בצפירה ביום הזכרון לחללי צה"ל. בהתחשב בעובדה שבנך ובתך לפי מה שהתפרסם תומכים בסרבנות, האם היית עושה היום כתבה כזאת שוב?
 

אחר

New member
שאלותיי

שלום מר סגל א. האם נכונות השמועות כי אתה התבטאת שבמבט לאחור לא היית עושה את הצעד של חזרה בשאלה? ב. האם היה לך חלק בהקמת תנועת ה.ל.ל והאם יש לך קשר עם התנועה כיום? ג. האם אתה חושב שתהליך של יציאה בשאלה יכול להתקיים תוך שמירת קשר טוב עם המשפחה? במי נראה לך תלוייים הדברים? תודה ויום טוב
 
לאחר

לא מדוייק. אמרתי שיש לי ספק (! ) היה לי חלק בהקמת " הלל ". אין לי קשק כיום . בודאי שאפשר לחזור בשאלה ולשמור קשר טוב עם המשפחה. במקרה שלי, לצערי, זה לא קרה.
 

אסתי2002

New member
שאלותי...

קראתי את שני הספרים "נעילנ" "וכי הנחש ממית", אז קודם כל - נהניתי ומהאחרון יותר- בעיקר אהבתי את צורת הכתיבה בה אתה עובר בין גוף ראשון לשלישי, בעיני זה מרתק אבל בכל זאת התרשמתי בעיקר על פי הספר השני שאתה עדיין נמצא במצב של " חשבון לא סגור" עם אחיך ואולי גם עם עוד אנשים במשפחה? בחברה החרדית? אני יודעת שיוצא לשאלה תמיד יהיה יוצא לשאלה, אבל אתה עגיין נשאר עם הכעס ואולי דרך הספר לסגור חשבון? ותמשיך לכתוב...
 
שאלותיי

1. האם אתה מודע לכך שלפחות בחודשים הראשונים של יוצאים בשאלה רבים, אתה מהווה עבורם איזשהו סמל ומוקד הזדהות ושאיפה? אם תסכים איתי שזו אחריות כבדה, מה אתה עושה בקשר לזה? 2. האם באמת נראה לך כי הסכנה הגדולה ביותר לחברה כאן מגיעה מכיוון החברה החרדית? בהתחשב בכל המלחמות, החיסולים, ההתעללויות ושאר מרעין בישין שמתחוללים כאן, האם החרדים הם באמת הסכנה הגדולה שבה יש לרכז את המאמץ המלחמתי? 3. מה באמת קרה בינך לבין רוני שוב (מקור ראשון) שגרם לה לצאת ממך נסערת כל כך ולכתוב את אשר כתבה? 4. בעמודו הראשון של הספר הבאת את הציטוט: "וכי נחש ממית נחש מחיה? אלא שבזמן שישראל מסתכלים כלפי מעלה ומכוונים את לבם לאביהם שבשמים, היו נרפאים" ושייכת אותו ל"שיר ילדים מבוסס על אגדות חז"ל". כתלמיד חכם אתה וודאי יודע שהציטוט הוא (בשינוי שתי מילים) ממסכת ראש השנה. 5. מאנשים שקראו תיגר על השקפת העולם אליה נולדו ועל הסביבה הממסדית בה צמחו, היה מצופה לכאורה שלא ימהרו לשקוע ולהטמיע עצמם בחברה חדשה תוך כדי קבלת כל חוקיה וכלליה. איך אתה מסביר את העובדה שרוב היוצאים ממהרים לנסות ולהשתלב בכוח בחברה החילונית (צבא וכו') מבלי לחשוב ולערער? 6. האם אתה עדיין קובע עיתים לתורה?
 

אחר

New member
האם תוכל להרחיב את השכלתנו

ולספר לנו מה אירע עם רוני שוב?
 
לייזר פלס

אינני רואה בחרדים " סכנה לאומית ". גב' רוני שוב שאלה שאלות של עם ארצית ולכן אמרתי לה שהראיון נגמר. היא בכל זאת התעקשה לפרסם ומתוך עוינות. נו שויען... השיר אומנם מבוסס על משנה אבל הסוגה שלו היא אגדת חז"ל ולא מהחלק ההלכתי.
 
למעלה