ספקות בדרך.

  • פותח הנושא spag
  • פורסם בתאריך

ShakeSpearE

New member
לעזאזל

1. כל דרך חיים יכולה לתרץ את עצמה. במקרה אתה מכירים מקרוב רק אחת מהם. יש עוד המונמון דתות\תרבויות\השקפות\וכיו"ב שיש להם תשובות לכל דבר. 2. שים לב גם שביהדות, כמו להרבה השקפות אחרות, יש פח זבל.|פח זבל| והוא: אלוהים. כל דבר שאי אפשר להסביר, מפילים עליו. וזה תירוץ די עלוב, כשחושבים על זה, לומר שמשהו נשגב מבינתנו ולכן לא נוכל להבין את זה. (יש פחי זבל לכל מיני השקפות. הדבר היחיד שעולה לי עכשיו זה האתר... אבל יש עוד.)
 
כנראה שמעולם לא היית ממש חילוני.

אני, חילוני מלידה, רואה את השאלות שהצגת כמאוד לא חשובות. ממש לא מעסיק אותי אם יש או אין אלוהים. אם שאלת האלוהות חשובה בעינך, סימן שהדת מעסיקה אותך ולכן גם אם אינך מקיים אף מצווה, אינך חילוני.
 

spag

New member
אני "לא-חלוני" גאה ../images/Emo34.gif

שתי נקודות:
יש לי הרבה חברים טובים חילונים שכן חושבים שהשאלות (כמובן, בניסוח יותר טוב משלי) - כן חשובות. חברים מכל גווני הקשת. הדת היא בלי ספק נושא רחב ועמוק, אתה לא צריך סימנים לכך שהיא מעניינת אותי - אני מודה באשמה.
קצת נשמע כאילו אתה גאה בחילוניותך...(וגם אם לא, יש יוצאים שחשוב להם להיות "חילונים" ולהם אני כותב:). אני לא רואה מטרה - בלהיות ככל העמים, חילוני למהדרין. אני מעוניין לפתח לעצמי את האמונות שלי, את הדיעות שלי ואת התרבות שלי. אני לא יודע מה יצא ממני בסופו של דבר - אבל הקווים המנחים אותי בטח אינם "להיות חילוני". <ספאג, אורתודוקס/אתאיסט/רפורמי/חילוני-ישראלי/מחבל-פלאסטיני>
 

spag

New member
אני "לא-חילוני" גאה ../images/Emo34.gif

שתי נקודות:
יש לי הרבה חברים טובים חילונים שכן חושבים שהשאלות (כמובן, בניסוח יותר טוב משלי) - כן חשובות. חברים מכל גווני הקשת. הדת היא בלי ספק נושא רחב ועמוק, אתה לא צריך סימנים לכך שהיא מעניינת אותי - אני מודה באשמה.
קצת נשמע כאילו אתה גאה בחילוניותך...(וגם אם לא, יש יוצאים שחשוב להם להיות "חילונים" ולהם אני כותב:). אני לא רואה מטרה - בלהיות ככל העמים, חילוני למהדרין. אני מעוניין לפתח לעצמי את האמונות שלי, את הדיעות שלי ואת התרבות שלי. אני לא יודע מה יצא ממני בסופו של דבר - אבל הקווים המנחים אותי בטח אינם "להיות חילוני". <ספאג, אורתודוקס/אתאיסט/רפורמי/חילוני-ישראלי/מחבל-פלאסטיני רק לא "יוצא בשאלה"
>
 
זה בסדר גמור לא להיות חילוני.

ואין כאן קשר ל'להיות עם ככל העמים' משום שלעמים אחרים יש דתות אחרות. רוב האנשים כן עסוקים בשאלות דתיות בכל מקום. אני לא גאה בחילוניותי יותר ממה שאני גאה בדברים אחרים הקשורים בי. אני פשוט לא עסוק בשאלות דתיות. אני נותן לאנשים דין וחשבון על מעשי. חובותי המוסריות הם כלפי בני אדם וקודם כל כלפי בני.
 

אבזץ

New member
ניכרין דברי אמת...

בוני כלב טוב. "לפום צערא אגרא, על דאטפת אטפוך וסוף מטיפיך יטופון" קרינא דאיגרתא איהו להוי פרוונקא, נון קורט לאס דה מינימיס. ההולך לישון עם ילדיו אל יתפלא אם יקום רטוב. לדרבי חוקים משלו והכדור עגול. מבחן בוזגלו ומבחן הגולגולת הדקה. אזרחות היא גם מקצוע. בברכה, פסדונים אבזץ וישלח
 

R a c h e

New member
../images/Emo26.gif../images/Emo41.gifשימו לב!../images/Emo41.gif../images/Emo36.gif

השירשור עבר לטאגליין.....
 
מצאת לך מקום לשטוח בו את הגיגך

תספוג פה רק הבל ורעות רוח, שטויות ועיוותים של האמת, המציאות, וההיטוריה, ללא סנטימנטים, ללא רחמים, וללא מחשבה מספיק עמוקה. אתה על הקצה, ומושיט את היד לכיון התהום בתקווה שמישהו יואיל בטובו למשוך אותה ולדרדר אותך אל השאול ? מה קורה לך ??? אני במסרים !
 

שמווליק

New member
הכל נכון והכל הבל הבלים גם יחד .

יש משפט סיני עתיק שאומר ,ככל שיש באדם יותר סתירות פנימיות כך הוא חכם יותר . עד ששמעתי משפט זה חשבתי שאני מטורף לגמרי (טוב אולי אני קצת מגזים:) בכל מקרה תלמד קצת בודהיזם זה יעזור לך להבין יותר את עצמך ואת הזולת(אם תרצהה אפנה אותך למקורות) בודהיזם זה לא דת מכיוון שלמעשה לפי השקפתי אין כזה דבר דת -זוהי פיקציה שילטונית . יש מסורת,זה דבר חשוב שמחזק את השורשים ,יש את ה - הכל שיש לנו קשרים עמוקים בו ואיתו מכיון שאנו חלק מן ההכל הזה -יש כאלה שמגדירים אותו וכאן מתחיל מעגל הטעויות . הסינים אומרים - צ'י ,תשאל מה זה צ'י ,צ'י זה הכל ,אנרגית הכל .זה צג המחשב הבגד החתול וגרגירי החרא שדבוקים לאסלה זה גם השמש וגם הביצה השמאלית שלך . אתה זה חלק מן ההכל הזה .איזה חלק אתה מחליט.... בקיצור - בבודהיזם אין הכוונה לסגידה למשהו אלה לטיפוח עצמי אבולוציוני ולהגעה להארה . מומלץ , אותי זה שיחרר ...
 
למעלה