ספקות בדרך.

  • פותח הנושא spag
  • פורסם בתאריך
חושב שיודע בדיוק למה את מתכוונת

ואני גם מכיר ת'מנגנון הדתי מבפנים ויודע כיצד נוצרת ההתלהבות הזו. אפשר להסביר זאת באריכות כזו, שיהא צורך לשם כך, בספר כזה עבה, - ולהמחשת העובי, אני מרחיק את כפות ידי זו מזו תוך פרישת זרועותי כנשר שדפיו כאלו דקים - כעת אני מצמיד את הבוהן והאצבע של ידי הימנית ואותיותיו כאלו קטנות. - פותח מרווח קטנטן ביותר בין האצבע לאמה ובמילה אחת (לא כולל הסוגריים): סוגסטיה (= השאה עצמית = שכנוע עצמי).
 

Le Fay

New member
../images/Emo127.gifתשובה מלאה, מקיפה ומעניינת! ../images/Emo8.gif

 
אגב במגזר שלי לא מנסים להחזיר

בתשובה אף אחד. להיפך לא מקבלים לשם חוזרים בתשובה ואף מתרחקים מהם. זה נפוץ יותר אצל הספרדים והחבדניקים. ואצל אנשים שבאופן עצמאי נעשים מחבתים. ולה פיי בקשר למה שאמרת שהם צריכים חיזוק בעצמם את כל כך צודקת. ממש מוזר שאלו שממש מקבלים אותי בזרועות פתוחות ואוהבים אותי הם המשפחה היותר חרדית שלי. יש לי דודים שהם ממש ממש חרדים קיצוניים והם מקבלים אותי בכיף. לעומת המשפחה היותר "שפויה" שבהתחלה הייתי בטוחה שלא תהיה להם שום בעיה איתי והם מתרחקים ומחרימים. כנראה שאלה שבטוחים בצדקת דרכם ואמונתם לא נתרעים כמו אלה שיודעים שיש להם קופת שרצים והיו מתים לעשות את אותו מעשה. בקיצור אני מרגישה שאלה שמדברים נגדי בתוך תוכם קצת מקנאים ולא בטוח שהם כל כך בטוחים בדרכם.
 
זה לא יפה.

אני קנאי, שלא בטוח בעצמו, מוחה על דברייך כנגד קנאים שלא בטוחים בעצמם. את פוגעת בציבור שלם של אנשים: אנשים, שמשכו בכיתה א' את הצמות לכל הילדות בגלל קנאתם במין החזק. חובבי ענפי-ספורט זניחים (כדורסל נשים ופינג פונג) שלא בטוחים בעצמם שהשם 'ספורט' קשור לענפים אלה. ציבור של צרכנים שאם אינם מקבלים שירות לקוחות מקצועי (שפותר את בעיותיהם מיד) הם שואלים "זה בגלל שאני רוסי נכון? בגלל זה אתם לא עוזרים לי נכון?" ורבבות אנשים שנוסעים לטיול בצפון, יושבים ליד הנהג ולא בטוחים בצדקת דרכם: "אחי נראה לי שאנחנו עכשיו בכביש הסרגל תיזהר מהעקומות החדות" את פוגעת בכולם. אין זאת הפעם הראשונה בה את פוגעת בציבורים שלימים. (כמדומני, את זאת שפגעת בשוטרי תנועה עם עכוזים בולטים) אני מבקש ממך-תפסיקי להיות גזענית! זה לא מתאים לך. את זאת ש "פותחת את ידיך ומשביעה כל חי רצון' (אפרופו רצון, מעולם לא הבנתי כיצד את מצפה שמישהו יהיה שבע מ'רצון', אני מעולם לא שבעתי מזה ואינני מכיר מישהו שכן. לדעתי עליך לתקן את דבריך ולומר 'משביעה כל חי עוגות' או לכל היותר 'משביעה כל חי סקס פרוע הכולל קשירות והצלפות'. ..סליחה אם נסחפתי מעט) לכן דווקא את צריכה להיות רגישה לצרכיהם של כולם ולא לצחוק על קבוצות מיעוט באוכלוסיה. אני לא יודע מה עובר עליך. לא נותר אלא לקוות שאת לא עוברת את אותה תקופה שעברת לפני שלושת אלפים שנה (נו שתיעדו אותך ואת משה באמצע, 'ויהי קולות וברקים וענן כבד על ההר') כולנו סובלים עד היום מהשבר הסורי-אפריקאי שיצרת באותו רגע של חולשה. אני מתחנן אליך, תתעשתי, תחזרי להיות אותה אחת שאוהבת את הזר ואת השונה. בברכה, עוזר מיוחד (התנדבות) וסגן סמנכ"ל (בשכר) יו"ר ועד המיעוטים. קנאי שלא בטוח בעצמו.
 

spag

New member
../images/Emo6.gif

לא בא בּלוֹבָּה יותר בחיים שלַךְ
2^(
+
+
+
+
)=לוֹבָּה
 

Le Fay

New member
סליחה שנדחפתי

אבל אם קשירות והצלפות, בדיוק מצאתי משו שעשוי לעניין אותך (אשמח להתאים גם לגודל שלך).
 
נמאס!

אני מוחה כנגד הפגיעה שלך באנשים שרואים כדורסל נשים. כדורסל נשים, כפי שכל בר דעת יגיד לך, הוא משחק שובה עין ויפה. משחק שלא רק שאיננו נופל ברמתו מהמקבילה הגברית שלו-להפך, הוא מותח וקיימת בו תחרות בריאה. (תחרות בריאה פירושה שאינך יודע מי הקבוצה שתיקח את האליפות במשך שבעים השנה הקרובות) לכן, כל ניסיון שלך לצחוק עליו רק מראה את השובינסטיות שטבועה בך ובשכמותך. אני מתפלא שהארגון שלך, שחורט על דגלו את סיסמת "אי האפלייה" של מיעוטים בחברה, הוא-הוא הארגון, שמפר ברגל גסה את מטרותיו. אגב, עובבי זה כבר עבר את גבול הטעם הטוב. זה לא מצחיק שאתה נכנס עם שם דבילי כזה ומגיב בכל פעם מחדש (לא שבלי זה אתה מצחיק...) בברכה, נשיא ועד המיעוטים, צופה בכדורסל נשים. ונסיים במילים שלך: נ.ב. טפו תה עם חלב. נ.ב.ב. יאק טפו. נ.ב.ב.ב ראשית, ההני להודיעך בדבר שלומי, והשנית טפו. נ.ב.ב.ב.ב.ב.ב.ב טבע אתה מוצא באנשים שמגבבים שטויות שהם חושבים שהם חכמים. נ.ב.ב.ב.ב.ב.ב.ב.ב.ב.ב זכורני שהזמנתי פעם טכנאי הביתה וראיתי שאיננו יודע את נפשו. נ.ב.ב.ב.ב.ב.ב.ב.ב.ב.ב.ב.ב.ב טפו על עובבי ולוואי ויזכר לדיראון עולם בברכה, אחד שנמאס לו. גברת, בהצלחה באילת.
 

Le Fay

New member
תודה. אותך לאוסטפלד!../images/Emo46.gif

ושלא תעז לומר מילה על תנועות מעוגלות וחלקות של גברים. נ.ב. מה, אתם לא באים? מחממים לכבודכם את הים.
 
כל קשר ביני לבין הר סיני,

לבין המשבר הסורי אפריקאי מקרי בהחלט. לעזעזאל למה אנשים קושרים כל דבר לאלוהים. כולה רציתי לברוא עולם ולעשות לי חברים והם עושים ממני גזענית, רוצחת ואחראית לבעיות והשגעונות שהם יצרו במו ידיהם. אז למרות שסאדו זה סבבה לאנשים מסוימים וסוטים שעברו התעללויות מיניות. ולמרות שהצלפות זה משהו שרק הבנים המפגרים שיצאו לי בלי כוונה מחבבים. אני מסירה אחריות ומדגישה שתפקידי הוא לא להאכיל, לא להשכיב ולא להצליף באף אחד לא כולל חתיכים וחתולים. ובברכת ימותו הקנאים וגו' ודוק' דוק' אלוהימימימית.
 

אבזץ

New member
ומחולי נפש יצילינו, ב"ה

לא נותר אלא לקוות אלא לסקס פרוע הכולל קשירות והצלפות' הכותב אינו מזדהה עם הכתוב על החתום, פסדונים אבזץ
 

spag

New member
האם ניסית פעם "להוציא בשאלה" מישהו?

אני מעולם לא ניסיתי להשפיע על מישהו "לרעה"
, אפילו באיזשהו מובן אני נגד זה, כי כמו שכתבתי אני לא בטוח שאצלי האמת המוחלטת, אז למה לי לקבל גם ת'גהינם שלו?
רק - לפני איזה חדשיים דברתי עם מישהי ולקחתי אותה כפרוייקט, להשפיע עליה לרעה, אבל היא כל כך שטופת מוח "אני מאמינה" - ולא משנה מה יגידו/יוכיחו לה. (משעשעשעשעשעשע כאילו דה נהנהנהנהנה
) האם אתם רואים בזה...הנאה? טעם? טעם לפגם? - להוציא אנשים בשאלה. האם יש ביניכם שמנסים להשםיע על אחים ואחיות? על משפחה? על חברים טובים?
 

pinkli

New member
לא!

זו לא העבודה שלי .. וכן מכירה עוד מס' יוצאים שלהשפיע על בחורים ובחורות ממש לא בראש שלהם, למה? זו עוד שאלה.. לפעמים יוצא משפט או שתיים שנוגד את דעותיהם וכדו' אך בהחלט לא כדי להכעיס, להשפיע וכו'...
 

Umberto Eco

New member
את המונח agnostic אתה מכיר?

אגנוסטיק הוא אחד שמאמין בחוסר האפשרות לענות על שאלת קיום האלוהים. יצאת מתוך הנחה כי לכל שאלה יש תשובה, ומכיוון שאין תשובות אצל החילונים, כנראה שהאלטרנטיבה נכונה. זו שיטה מחבת"ית ידועה : מאיפה בא המפץ הגדול? לא יודע. -> יש אלוהים. למה עם ישראל שורד? לא יודע. -> אנחנו עם סגולה. בחשיבה ראשונית הכל נראה הגיוני.. אבל מאיפה ההנחה המופרכת שלכל שאלה יש תשובה? למי שמכיר, גודל הוכיח כי בכל מערכת אקסיומתית יהיו משפטים נכונים, אבל בכל זאת לא ניתנים להוכחה, ולא ניתן לדעת איזה משפטים שייכים לקטגוריה הזאת מראש. או בשפה פשוטה: לא לכל שאלה יש אפשרות לדעת את התשובה. הלך המחשבה הזה מתבטא גם בפיסיקה בעקרון אי-הוודאות, שם מתגלה כי בטבע יש חוסר ידיעה מובנה לגבי שאלות מסוימות. יש דברים שפשוט לא ניתן לדעת, בלי קשר לפיתוחים מדעיים\לוגים. הטענה שחייבת להיות תשובה -> עד לאלטרנטיבה ננהג ע"פ התשובה הקיימת - פשוט לא נכונה. לגבי השיקול של "ולפעמים אני מרגיש שאני זה שטועה" אם תרגיש יותר טוב בעולם הדתי\חרדי על אף השיקולים של הנוחות + חוסר אמונה, אני מניח שבאמת תחזור. אבל כל זה קשור כבר לרגש\פסיכולוגיה ולא לשיקול לוגי. לגבי זה שהחרדים שרדו לאורך כל הדורות.. אלישע מתמחה בזה, אבל די להזכיר שחז"ל הלוא הם הפרושים שפרשו מאמונה המקובלת. כמו"כ היהדות הושפעה רבות מדתות ותרבויות אחרות (למשל הגנוסטיקאים והקבלה) כך שהדבר היחיד ששרד זה אולי עשרת הדיברות, אבל חצי מהם מחומרבי ולא מהיהדות. מצטער על האיחור..
 

spag

New member
יפה אתה כותב.

אני די מסכים איתך. ובכל זאת, לי יש נטיה לחפש תשובות לשאלות - ולכן אני מניח שיש תשובות. אם לא נחפש תשובות - איך נדע שאינן קיימות? כמובן שישנם דברים שלא ניתנים להוכחה - אבל עדיין נחפש הוכחות לשאר הדברים וננסה להוכיח את אי קיום ההוכחה - דבר שאפשרי לפעמים. שים
לא טענתי שחייבת להיות תשובה, רק הנחתי זאת. ושים
שבניגוד למה שכתבת - החשיבה המדעית הנהוגה היום היא כן לנהוג לפי התיאוריה הכי מתאימה - עד שנמצא אלטרנטיבה. הרי כל המדע זה סט של תיאוריות מקורבות! מצורף קובץ מהרצאה באונ' העברית שהעביר פרופ' אבישי דקל (איך שהבנתי - אחד הקוסמולגים הבחירים בארץ) שבו מוצגת החשיבה המדעית בקצרה:
הנחות יסוד פשוטות (בדיון שלנו: יש אלוהים)
נסיון למצוא פגם (בדיקות של הנושא שבדיון שלנו הנו פילוסופי - ולכן בדיקות פילוסופיות-לוגיות) .
אם מוצאים בעיה במודל - נחפש חדש. .
כל עוד לא מוצאים ממשיכים בחיפוש, ובינתיים סומכים על המודל הקיים. - עדיין לא נמצאה בעיה לוגית מוחלטת שסותרת את היהדות. הסיבה שבכל זאת אתה צודק: אי-ההתאמה של מודל-היהדות ל"חשיבה המדעית" שמופיעה בקצרצרה בציור : בכל הנושא של אלוהות וכו' אין גדלים מדידים, גם לא מבחינה לוגית. מה שגורר את אי היכולת שלנו לבצע "תצפיות" ולנסות לאמת או להכחיש את קיומו ית'
יענו - אלוהים שובר את הכלים של המשחק, ואי אפשר להמשיך לדון בו עם הלוגיקה האנושית. לכן אני מסכים איתך, ולא מאמין. אבל שים לב, שזו החשיבה המדעית המקובלת היום, וכמו שכתבת - חשוב להטיל ספק!
 
למעלה