ספקות בדרך.

  • פותח הנושא spag
  • פורסם בתאריך
זה בדיוק הנושא שמעסיק את אלבר קאמי

בספרו "המיתוס של סיזיפוס": איך חיים בעולם אבסורדי, ואיך מגשרים על הפער בין הצורך שלנו במשמעות לבין חוסר היכולת האנושית להגיע אל אותה משמעות.
 
עכשיו אתה יכול להבין.

את מה שאמרתי פעם. שהיהדות הוא משהו אחר לגמרי ממה שהחרדים והדתיים מציגים אותה.
 

spag

New member
מבין.

BTW, איפה לייזר? יומיים היא לא פה, דווקא כשאני מוציא ת'קשקע של עצמי...
 

Le Fay

New member
מנענעת גדרות

ומדליקה פנסים, כדי שאנשים יבואו לחפש תחתיהם. זה לא קישקע! בתור אחת שמתה על קישקע, תאמין לי שהייתי מזהה
 
אוקיי. אז אני מציע לך

פשוט לקרוא ולבדוק. בתנ"ך. בגמרא. בראשונים. ובאחרונים. אם תהיה אמיתי תווכח בשני דברים. אחד, שהחרדים עוותו כל דבר שקשור ביהדות. והשני, שהאתאיסטים לא פחות טובים מהם.
 

Bgood2me

New member
למען האמת

מצורף לינק לבלוגר שטוען שחובה לשאול שווה קריאה הפוסטים שלו עוסקים בשאלת השאלות מומלץ
 
יקירי

ספקות?! זה תמיד דבר חיובי. תמיד תפקפק, תמיד תשאל, תמיד תתהה. הקדמה: אני יוצאת כבר 6 שנים. כבר קיימתי את כל הלאווים ועברתי על כל מצוות עשה ולמרות זאת, ככל הנראה, תמיד אשאר "יוצאת בשאלה". אז ככה: כמו הרבה מאוד יוצאים אחרים (ובשונה מיוצאים אחרים) גם היציאה שלי הייתה איטית ו"מסודרת". לא פשוט קמתי יום אחד ועזבתי את הישיבה. זה התפתח לאורך המון זמן ובעקבות שיחות עם הרבה אנשים וכו'. תמיד הייתי גאה בכך (וגם כיום) שכדתיה, נתתי לעצמי לשמוע ולחוות גם דברים אחרים וכחילונית, לא שנאתי את היהדות והמשכתי ללמוד ולהיפגש עם חבר'ה מכל קצוות הקשת. * * * כשהייתי חרדית, לא שאלתי את עצמי מאין באתי ולאן אני הולכת כיוון שהכל היה ברור, הכל היה מכוון, הכל –כביכול- מושלם. עם התחלת פקפוקיי, התחילו ללוות אותי גם השאלות הללו שלא עוזבות אותי עד היום. כיום כבר ברור לי שלא לכל שאלותיי יש תשובות. לפחות לא בינתיים. אני ממשיכה לשאול ולתהות אך לא ממהרת לאמץ תשובות אינסטנט כפי שאימצתי בעת חרֵדוּתִּי. כתבת שהתשובות של היהדות "לא כל כך רעות". הן כן רעות מכיוון שמעבר לפנטזיות ו"אמונות", אין להן על מה להיסמך. אתה טועה כשאתה כותב שלכולנו ברור שאם נעמוד לוויכוח מול "הגדויילים", נישאר ללא תשובות. לי זה לא ברור. לא יהיו לי תשובות אליהם כשישאלו אותי "מה מטרת העולם" אבל גם לא יהיו תשובות לשאלתי "איך אתם יודעים זאת" מעבר ל"כך כתוב בתורה", "כך נמסר לנו מדור לדור"… אני כן בטוחה שהיהדות טועה כיוון שברור לי שדבר שלילי – לא יכול להיות חיובי. היהדות (בהתבסס על התורה) מלאה באיומים ("מות יומת" וכדומה) על כל צעד ושעל שאדם עושה. אישה הבוגדת בבעלה (זה עניינם הפרטי), עלם צעיר המתאהב בחברו ושוכב אתו, אדם הקוטף לו פרי בשבת ועוד ועוד… היהדות גם מלאה בעוולות שונות כנישול בני אדם מארצם, רצח, אפליה כלפי נשים, נכים, עבדים ועוד. היהדות (בהתייחס אליה כאל דת) – נוראית. · הקשר בין היהדות בעבר ליהדות לאורתודוכסיה הנוכחית – מקרי בהחלט. אברהם אבינו (שכנראה אתה מגדיר אותו כאורתודוכס) לא היה דומה כלל לא לאפי איתם (צד אחד באורתודוכסיה) ואף לא לכבוד הרב אלפרוביץ' שליט"א. גם אהרון הכהן הגדול (כפי שמתואר) היה שונה בעיקרו מתרבות החטאים החרדית. · כתבת על כך שנוח לך "לחפש מתחת לפנס" כיוון שכאן נולדת וזהו. אבל הרי את השרשור פתחת לא בנוחות כי אם בסוג של חיפוש האמת…אז? · "מתן תורה": יקירי, מיליוני אנשים בעולם יאמינו בהרבה מאוד שטויות אם רק תיתן להם את האפשרות ל"משמעות לחיים" באינסטנט. זו בדיוק הסיבה לכך שהמוני בני אדם מאמינים שישו הלך על המים. זו גם הסיבה לכך שהרבה מאוד (פחות מ"היהודים" אבל עדיין מדובר ביותר מכמה מאות) אנשים מהרבה מאוד מקומות מאמינים שהרבי חי וקיים. רבים מהם אף יכולים לתאר לך בפרוטרוט את פגישותיהם אתו בשנים האחרונות. אגב, לא כל היהודים מאמינים שאכן סיפור מתן תורה הוא "מעשה שהיה כך היה" ואני ממליצה לך לדבר עם הרב אזרי (הרב הרפורמי של תל אביב) על הנושא. · מוסריות? עיין בדברי הפתיחה. · מותק, לך אין תשובה. גם לי אין. גם ליהדות אין תשובה אלא יש לה סיפור אגדות על עולם שנברא בששה ימים. אין לי שמץ של מושג מה קורה כרגע על גג הבניין בו אני יושבת, גם לך לא. אם יבוא מישהו ויספר לך שיושב שם דוב לבן ושותה מיץ תפוזים מקש – תאמין לו כי "יש לו תשובה"? (כל הזכויות על הקטע האחרון שמורות לסייברדין). סיכום לא סופי: א. לצערי התעכבתי בכתיבת התגובה שלי כיוון שאתמול הייתי עסוקה במשך כל היום עקב פתיחת הדיון בהאג. סליחה. ב. מחר בבוקר אני מפגינה באזור מבשרת ציון. מתישהו בהמשך היום (אחה"צ/ערב) אני אסיים. אם תרצה, אגיע לירושלים וניפגש לשיחה. הטלפון שלי לרשותך. ג. חשיש הרבה יותר טוב מגראס.
 

spag

New member
גדול גדול גדול גדול../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif

אין כמוך! וכמו שכתוב: "וכתתו חרבותם לעטים, וחביתותיהם למחברות" (ותודה לסיטרא אחרא)
 

spag

New member
קראתי שוב. והנהנתי שוב. ../images/Emo24.gif

ועדיין אני חושב שגראס יותר טוב מחשיש.
 

pinkli

New member
../images/Emo35.gifשאלה.

מה דוחף את אנשי הדת להחזיר אנשים בתשובה ? למה יש את 'ערכים'? רק כדי לקבל עוד חלק בעולם הבא? (זוהי אנוכיות גרידא?) להרגיש בטוח עם עצמם? 'כואב להם שנשרף בגהנום? מה זה? ---- כי אלוהים לא יעזור.. --לי--
 

Le Fay

New member
משערת שהמחב"תים הכי יעילים הם

אלה שיש להם ספקות: הם הכי נלהבים לשכנע אחרים, כי הם מנסים לשכנע גם את עצמם.
 
ראשית יש לציין

שהתשובות לשאלתך מטבען אינן מדע מדוייק אלא הערכות השערות ולעיתים אולי אף ספקולציות. כל התשובות שציינת נכונות ומלבדן יש עוד כמה: - תאוות הכוח. יודעת איזו הרגשה טובה היא לשנות לאנשים ת'חיים ? - אופי דומיננטי. וריאציה על הסיבה הקודמת. - מקריות. יש אנשים בעלי כושר רטורי וידע מתאים בתחום והם פשוט 'נשאבו' לעיסוק זה. וכפי שציינת: - אגואיזם מחד. - ואלטרואיזם מאידך. - חיזוק עצמי. - פרנסה. רבים הם המתפרנסים מעיסוק זה. - חיפוש אקשן ושעשועים. - תאוות ההתנצחות. שאלו את החבדניקים מהי מידת נצח מ7 המידות (חסד גבורה תפארת נצח הוד יסוד מלכות). כל הסיבות הנ"ל נראות לי נכונות למחבתים שונים בהרכבים שונים שלהן: - אותו מחבת יכול להיות מונע ע"י קוקטייל של סיבות. - יש כאלו שעושים זאת מסיבה כזו ואחרים מסיבה אחרת. - יש כאלו שאחלו לעסוק בכך מסיבה מסויימת ובהמשך העיסוק נשאר והסיבות השתנו. - כמובן שזה שונה גם לפי האובייקט אותו אותו מנסים להחזיר בתשובה. כשפונים לחילוני זר, המניעים שונים, מאשר כשפונים למישהו מוכר ומודע משכבר. סך הכל מדובר בבני אדם בשר ודם כמוני וכמוכם. רובם סימפטיים ובעלי כוונות טובות. יצרים ובלבולים, צרכים ודחפים כמו לכל אחד. אני עצמי (ואולי זה אומר עלי כמה דברים), די חיבבתי ומחבב את אלו שניסו להחזירני בתשובה שלמה
 

pinkli

New member
../images/Emo99.gifתודה

בהחלט, איך שכחתי את ענין הפרנסה... נראה לי שהרבה עושים זאת כי מאמינים שזוהי חובתם, בכל זאת זה מפליא, אני לא בטוחה אם הרבה 'טבעוניים' מנסים לשכנע אחרים לאכול רק פירות וירקות אפילו מאמינים באמונה שלמה שזה מה שצריך, מדהים אותי ההתלהבות הזו ... בטוח אתה יודע למה אני מתכוונת... --לי--
 
למעלה