ספקות בדרך.

  • פותח הנושא spag
  • פורסם בתאריך

spag

New member
תודהתודהתודהדהדה,

אבל אני לא חושב שמישהו פה משמיץ עם כוונה רעה...זה סוג של הומור לפעמים.
 
ספאג היטיב להבין אותי

המשמעות של שלושת הליצנים בתחתית התגובה שלי היא - הכל בהומור.
 

Le Fay

New member
מה יהיה? עוד'פם מסכימה איתך

מלבד זה שאין לי מושג מה מתאים לספאג, ומקווה שאתה טועה בקשר אליו.
 

Le Fay

New member
זה ארוע נדיר. פירומן או סאדיסט?

כי אם יש לו חשבון פתוח איתך, את יודעת שאשמח מאד להצטרף ללינץ'
 

amiak

New member
יש לי כוויה בפרצוף שנראית כמו היקי.

ברור שהחשבון פתוח.
 

Le Fay

New member
../images/Emo46.gif

תירי, אם הכרתי פעם אנשים ששורפים אחרים, לא נשארתי לידם די זמן כדי להתנסות בזה בעצמי. אם את לא נהנית מזה - ומתקשה להניח שאת כן - לא מבינה איך מישהו כזה בכלל מגיע לעמוד לידך; ובכל מקרה אשמח לסייע בפירוקו לגורמים (רק כדי לבדוק איזה בורג לא במקום, כמובן).
 
לה פיי, מה עם זכותי לאמר מה היה שם?

לפני שאת יוצאת ללינץ' תבררי מה קרה שם. אבל מכיון שאני מתרחק מן הכיעור ומן הדומה לו, לא אגיב כאן לטענותיה של ההיא.
 

Le Fay

New member
זהה לזכותה, כמובן

(כל הפרטים זכאים להגנה שווה וכולי) אם כי עמיה כבר צברה אצלי כמה זכויות יתר (ותסלח לי אם מתקשה לראות את הקירבה שלה לכיעור מכל סוג שהוא). אז מה הסיפור, מישהי קפצה על האש בעצמה?
 

spag

New member
LOL

בנזונה של קטע, אה? וברצינות: -------- . סוף. נ.ב. עוד סיפור בשבילך: הרועה שהיה מצעק "זאב, זאב" להבהיל את שאר אנשי הכפר. יום בהיר אחד הגיע זאב. הילד צעק "זאב! זאב! זאב!" ו- נכון! אף אחד לא בא לעזור לו. אין כבשים, אין רועה, נשאר רק זאב שבע. כמה עצוב. נמשל: אתה מדבר המון שטויות ואם פעם אתה עונה לי ברצינות, אני לא יודע איך לקרוא זאת. זוכר את הפיגוע הקודם? בקו 18? זוכר מה עשיתי כשהתקשרת אלי למחרת?
 

spag

New member
משום מה,

יש לי הרגשה שאתה לא מדבר אלי אלה ליצור אנושי אחר. כהרגלי, אשים מילים בפיך - אני חושב שאתה פשוט נהנה להגיד את זה. כבר אמרתי לך שלפעמים אתה מחליט שצורת ביטוי או רעיון מסויים יפה - ואז אתה תכניס את זה לכל שיחה שלך עם חברים? אמרתי לך שאתה לפעמים אומר דברים רק בגלל שהם נשמעים יפה
כן, אני מעוצבן עליך, חשבתי שאתה מכיר אותי ברמה אחת יותר. משום מה הכרתי אותך כשנה, ובחודש האחרון, בבת אחת שמעתי אותך אומר כמה פעמים, על אנשים שונים ש"להם עדיף שישארו דתיים". אולי כי באופנה של קלאסיק, זה נשמע טוב?!
וכדאמרי אינשי - בנזונה, החלטתי לרדת עליך בכללי. ככה. אתה כותב כאילו אתה בטוח שאין תשובה. ואולי יש תשובה? ואולי אתה זה שמפספס משהו ולא כל הרבנים השחורים? סתם מתלהם בשביל הפרובוקטיביות... <אנשים, זה המשך לויכוח ביננו>
 
התנצלות

אחרי שקראתי את מה שכתבתי בשעות עירניות יותר, נראה לי שטעיתי בכמה מהדברים שכתבתי, ומוטב היה שלא יאמרו. אבל יאמר מראש, כי מעולם אין לקחת את הדברים שלי כמוחלטים, אני מעלה צד מסויים שייתכן שהוא נכון, איני חושב באופן מוחלט שכך הם פני הדברים לגביך, כמו שכתבתי בהודעתי הקודמת, העליתי צד מסויים שייתכן והוא נכון. לאלוהים פתרונים. הניסוח המטומטם שלי "מתלהם בשביל הפורובוקטיביות" כמו שאמרת, בהחלט לא מקובל גם עליי, זה בסדר. מה אני יעשה כך נולדתי, מטומטם מוגבל פרובוקטור. לאלוהים פתרונים. ולסיום, כן, אני אף פעם לא רציני, תמיד אני נשאר עם הטיפה המרה הזו של הצחוק והלעג, לצערי עוד לא מצאתי משהו שיהיה הולם רציניות. שלך, חברך קלאסיק
 

spag

New member
מתקבלת.

כדאי שטיפת הצחוק תישאר וטיפת הלעג תיעלם
אין רע בפרובוקטיביות אם היא מנוסחת לא בטימטום. שלך, חברך ספאג נ.ב. ומתי תלמד לכתוב במקום "אני יעשה"
"אעשה"
 

rachel21

New member
ןלדעתי העניה....

מה רע בל'חזור בתשובה'? כמו שלא רע ל'חזור בשאלה' גם אני ספאג מתלבטת גדולה אבל תולים את זה ל'טריות'שלי בענין.ולך?לא מתאים... אחרי שנה זה מתעורר שוב?-שאני אדע... טוב,בכל התקפה כזו על המוח שלך-או שתשב לדבר עם משהו שיפריך לך הכל או תכנס לפורום ותתקיף.... בהצלחה בכל. אל תתביש בספקות,זה מראה על השכל. מה הוא עדין עובד? יודעים מה זה דוסים?
 
באמת שממש לא רציתי להגיב

אבל, מה לעשות , ההתנסחות של לבלב הפכה זאת לכמעט הכרחי. בפורום שלנו למצער אני מצפה להרגיש חופשי. ואני מפזר קצת סמיילים בכדי לשחרר ת'אווירה שלא תהיה טעונה מדי. - מי שרגיש לאמונתו היהודית ורגשותיו יכולים להפגע שיעצור כאן - אני חושב, שאם אעמוד לויכוח מול אחד ה'גדוילים', אם הוא יהא כנה ויבוא בראש פתוח ומתוך מוכנות לוותר על האינטרסים שלו, הוא יצא בשאלה. === ועכשיו לעצם העניין, מה אני מרגיש לגבי השאלות והתשובות הרלוונטיות, כפי שהתבטא ספאג:
'מקום ארון אינו מן המידה', כלומר, עפ"י חישוב מידות ארון הקודש ומידות קודש הקודשים, בו אמור ארון הקודש להכנס, יוצא שהמוכל גדול מהמכיל. ולכן מסבירים שהיה בזה נס. כמובן, שאם נקבל את אמיתות הדת היהודית הכל אפשרי. האם נראה לכם באינטואיציה ובהרגשה שיתכן שדבר גדול יכנס לדבר קטן ?
מה דעתכם ומה אתם מרגישים ביחס למישהו (מישהו בהפשטה), שאחראי לאונס ולרצח של אשה נחמדה אחת. וגזילת כל רכושו של עשיר אחד והפיכתו לאביון והכנסתו לדיכאון עד כדי התאבדות ? בעיני, מישהו כזה הוא מנוול מדרגה ראשונה ואני אתפוס ממנו מרחק ככל שרק אוכל. עכשיו, אלהי הדת היהודית, 'עשה עושה ויעשה לכל המעשים' ('כל' - כולל הזוועתיים). מה דעתכם על אלהים זה? איך אתם מרגישים ביחס אליו?
רוב אוכלסיית העולם מושפעת באמונותיה ובערכיה מההורים ומהחברה. יקח כל אחד מאיתנו את הרב הנחשב בעיניו ובחוג ממנו הגיע. ויעשה את הניסוי המחשבתי הבא: ידמיין שאותו רב צדיק ונשגב נולד ככושי (לא PC? אז מה) בהארלם. או כבן לאחת ממשפחות הפשע הישראליות. ולחילופין כאחיו של יאיר לפיד המקסים. או כבנו של יוסי שריד. מה היה צומח ממנו ? האם זה גורם לכם להרגיש משהו ?
"איוב משל היה". האם יתכן שכל התורה משל שיצא מהקשרו ?
בחז"ל יש מחלוקות על עובדות. דוגמא: אחד אומר שמעולם לא היה ארוע של בן סורר ומורה וחברו חולק עליו ואומר, אני ישבתי על קברו של בן סורר ומורה. האם גם על כך נאמר, 'אלו ואלו דברי אלוהים חיים' ? מה זה גורם לך להרגיש לגבי אמיתות דבריהם של חז"ל ?
אלהים אין לו גוף ואין לו דמות הגוף ואין שייך אצלו שם לשון ותיאור אלא אפשר לומר רק מה אינו. המקרא מלא בתיאורים מגשימים של אלהים, 'אצבע אלהים' , 'יד אדני' ועוד. מקובל להסביר שהאנשה זו היא לסבר את האוזן. האם זה מתקבל על דעתך ? תורה שלמה שאין משמעות לפשט המילים ? או, שכותבי התורה התכוונו לפשוטו לפי מושגי האלילים, שרווחו בתקופה ההיא ?
'דרך הטוב להיטיב'. וכדי להיטיב הטבה ראויה שאינה 'נהמא דכיסופא' (לחם חסד), 'נתאווה הקב"ה לעשות לו דירה בתחתונים'. וכך ע"י עמידה בנסיון יזכו הנשמות להטבה בזכות ולא בחסד. האם זה נראה לכם ? האם מוצדק שכה הרבה יסבלו (כל הסבל הקיים בעולם) למען יהנו בסוף התהליך חלק מהאוכלוסיה?
מבקשים מאיתנו להסביר איך נברא העולם. האם המאמינים יודעים איך נברא העולם? האם הרב הגדול ביותר יודע איך 'ברא אלהים את השמים ואת הארץ' ? האם אותו רב יודע כלל מה זה, או מה הוא אלהים ? יתרה מכך, ברגע שמכניסים לתמונה את אלהים השאלות גדלות ומתעצמות שכן הבורא גדול מהנברא ומורכב הימנו עשרות מונים.
האם את, או אתה הקוראים בעד נאציזם (אידיאוליוגיה לאומנית) המובילה לשואה (כמו זו שעברה על עמנו לפני כמה עשרות שנים) ? בעד ג'נוסייד (רצח עם) ? התורה מצווה להשמיד את ז' עממין שהיו בארץ כנען ואת העם העמלקי וכן עיר הנידחת. האם אתם מזדהים עם מצוות 'הומניות חיוניות ומוסריות' אלו ?
זהו לבנתיים, כדי שאוכל להתפנות הלילה לדברים נוספים... הערות: - הזכרתי מובאות רבות ללא ציון המקור עקב קוצר הזמן לביבליוגרפיה. - כל דברי למעלה נובעים מהרגש ויש לייחד מקום נפרד לדיון בנושא מצד ההגיון. === פניה לספאג (ולמתלבטים נוספים) אין לי מטרה להשפיע על אפאחד ולא לשם כך כתבתי את דברי. כן יש לי עניין להרגיש חופשי להתבטא, לפחות כאן, בפורום ליוצאים בשאלה. אתם עשו איש הישר בעיניו. כל אחד את הטוב לו. ונברככם בהצלחה זהו התפרקתי
 
וואלה כמה נכון

אני חושב, שאם אעמוד לויכוח מול אחד ה'גדוילים', אם הוא יהא כנה ויבוא בראש פתוח ומתוך מוכנות לוותר על האינטרסים שלו, הוא יצא בשאלה כבר כתב חברינו שבתאי צבי אני גדול מהרמב"ם, זה כ"כ נכון, וצריך לומר את זה בלי בושה, אנחנו היוצאים גדולים מחכמולוגי ישראל ומהגדוילים...
 
זאת ועוד:

הרי גם גדולי ישראל מסוכסכים בינם לבינם ובינם לבין עצמם. אז מה אנו אמורים לחשוב עליהם ?
המשפט, 'אל תאמין בעצמך עד יום מותך', נאמר לא רק כלפי המון העם אלא כלפי אחמי"ם. שכן הדוגמא המובאת שם במקום היא משמעי כהן גדול שבגיל 80 נעשה צדוקי. האם יש צורך להסביר על מעמדו של כהן גדול ? האם יש כאן מישהו שאינו יודע מה אמר הרב שך בנוגע לחב"ד ולרבי מחב"ד ? בסערת המחלוקות הפוקדות את הציבור החרדי, על מועצות גדולי וחכמי התורה שלו, הנימוקים המושמעים ביותר בגנות ההשתלחות ההדדית בגדולי המחנה האחר הם: 1) זה פוגע בחינוך הילדים. 2) זה גורם לחילול השם. כלומר, שפלגי הדתיים השונים אכן בליבם מזלזלים זה ברבניו של זה. ורק כלפי חוץ מעדיפים להצניע זלזול זה. לגבי רבני התנועה הדתית לאומית. האם יש ספק למשהו כאן מה חושבים עליהם המוני בית ישראל החרדים לדבר ה' ? ומה לגבי אחר, אלישע בן אבויה ? == אך יש כאלה שלוקחים מונופול על החכמה הם יודעים יותר טוב ממני הם יודעים יותר טוב ממך מה טוב בשבילי מה טוב בשבילך == מאידך: מדובר באנשים בעלי אישיות חיובית בהרבה מובנים, אינטלגנציה גבוהה, השכלה רבה מאד בתחומם ומן הסתם גם בעלי מוטיבציה אדירה. אין לזלזל בכאלה (אלא אולי, כתגובת נגד להשתלחויות)
 
למעלה