ספקות בדרך.

  • פותח הנושא spag
  • פורסם בתאריך
אוקיי,

קודם כל כתבת "בשונה מיוצאים אחרים" מההכירות שלי עם יוצאים רבים יש הרבה שיצאו בדרך שלך והרבה שיצאו אחרת כל אחד ודרכו הוא ולדעתי כל דרך מקובלת ויפה כי כל אחד הוא אחר. אני יענה לך קודם כל על הפתיחה שלך ואחר כך לפי הזמן אגיב לשאר. בגלל שבאנו מהחברה החרדית לימדו אותנו לחשוב כל הזמן על מהות ועל שאלות ותשובות. חלק גדול מהיציאה שלי היה להתנתק מכל הבלה בלה בלה. מי אמר שלכל דבר יש תשובה? למה לכל שאלה חיבת להיות תשובה אחת ואמיתית? במשך הזמן למדתי לתת כבוד לשאלות ולתשובות של הרבנים ולתשובות של כולם אבל יחד עם זה לכבד את הרגשות שלי והדיעות שלי. מה שבעיקר לי מפריע זה מתן התשובות יש דברים לא פתורים פה, זה ברור. גם לי יש הרגשה של כח עליון ושל עוצמות שגבוהות מההגיון שלי אבל עצם הנסיון לתת תירוצים ופירושים לכל תהיה הם אלו שמעצבנים אותי. נכון יש חכמים רבים ממני, והאינטלגנציה שלי לוקה בחסר אבל עדין זה לא עושה אותי טפשה ואני לא חיבת לקנות את כל התשובות שנותנים לי. לי עד היום יש שאלות רבות שאינן פתורות, אבל אין לי שום בעיה עם זה להיפך. אני יודעת שגם אם יש תשובה שמוצאת חן בעיני מולה עומדות עוד אלפי תשובות אחרות, זה העולם פה, יש שאלות בכל מקום ובכל כיוון ואני לא מתכוונת להיות אליהו שמתרץ קושיות. ואני אגיד לך ספציפית על היהדות שהתשובות שלה לפעמים ממש מעצבנות אותי, כל דבר שלא מסתדר אפילו בתנ"ך הם מיד נותנים אלפי פירושים שיתאימו לתאוריה שלהם וזאת הטעות הכי גדולה. ועוד, לחרדים אין שאלות? גם להם הרבנים עצמם יש בעיות ודברים לא פתורים גם בסוגיות לימוד, מה התשובה לשאלות? אליהו יבוא ויענה. העולם הוא מורכב, יש דברים שאנחנו מבינים יש דברים שעוד לא הבנו והנינים
 
המשך!

והנינים שלי אולי יבינו. מה שהכי חשוב לדעתי זה לא לקנות תשובות ולא להסתפק בתשובות מטופשות העיקר כדי להרגיש שהכל כעת מובן. מקווה שהצלחתי להבהיר את עצמי. אלוהימית.
 

פרח צוף

New member
עם זה אני מסכימה

אבל אני פוחדת לקחת אחריות מי אמר שזו הדרך הנכונה?לכן אני רוצה לבדוק ולהיות שלמה בהחלטתי כדי שכשאצטרך לעשות אי אלו ויתורים כואבים יהיה לי ראש מורם וגב חזק לעמוד בהם
 

Mr Majar

New member
פרח יקרה

אני חושב שחיפוש שכזה חסר תועלת, ונדון לכישלון מאוד. לכמה סיבות: 1. את לא הולכת לחיות מספיק זמן בכדי לבדוק ולהבין את כל האופציות. היהדות היא לא האופציה היחידה, אחרי הכל. 2. יש לך פילטרים במוח שמושפעים מהילדות, מהחינוך וההורים ומכל העולם שלך, כך שלמרבה האבסורד לרוב מה שאנו קוראים מסכנה רציונאלית טהורה, היא למעשה מסכנה אמוציונאלית טהורה. (משהו כמו להחליט דבר ואז למצוא לו את ההסבר, הדוגמה אינה מושלמת.) 3. כל מקור מידע שקיים ביקום הושפע, ומושפע ע"י האנשים שכתבו אותו ולכן למעשה ולמרבה הצער אין מקורות מהימנים. חוץ ממקור אחד, המצפון והיושר הפנימי שלך.
 

spag

New member
אני מסכים אתך, רק נסח זאת יפה יותר:

3 לא שונה עקרונית מ 2?! "המצפון והיושר הפנימי" זה לא בדיוק הדבר האמוציונאלי לחלוטין שכתבת עליו? או שאינך רואה רע בהחלטה אמוציונאלית לחלוטין?
 

Mr Majar

New member
איני אנסה

גם אם סעיף 3 אינו נכון, ויש מקורות מהימנים, עדין יש בעיה עם החשיבה שלנו. ההבדל הוא שבסעיף 2 אני מדבר על המוח החוקר ובסעיף 3 אני מדבר על מקורות המחקר. וברשותך אני אסביר זאת על דרך המשל, אם יש עין ויש אבן שצריך לבחון, אז סעיף 2 אומר שהעין לא יכולה לראות כי היא מקולקלת (איזו בחירה גרועה של מילה.) וסעיף 3 טוען שהאבן אינה יכולה להראות כי שמו עליה שמיכה. אני חושב שאין דבר כזה החלטה אמוציונאלית טהורה. מה לעשות אנחנו לא מכונות, ואין אפשרות לנתק חלק מיתוכנו. ברור שכל החלטה נובעת גם מהאמוציה וגם מהרציו וגם מהגשם שבדיוק יורד, וגם מעוד הרבה דברים. מצפון ויושר פנימי זה לאו דוקא בהגדרה של האמוציונאלי, לטעמי לפחות.
 

פרח צוף

New member
כשאתה קונה משהו

אתה מברר בכמה חנויות על טיבו אורך חייו וכמה דברים החשובים לך אני גם רוצה לקנות משהו לשנות משהו אבל עד שלא אגיע למסקנה הברורה לא ארכוש את המוצר אתייעץ עם המוכר עם אנשים שקנו שיש להם נסיון בשימוש אבל מה הולכים לקנות זה חייבים לדעת אנחנו לא עדר כבשים אנחנו אנשים חושבים וחשובים שרוצים לעשות לעצמנו טוב ולא נזקים זו המטרה שלי בבדיקה מה הטוב בחיים החילונים זה שהחיים החרדים הם על הפנים זה כולנו מסכימים, אבל מי אמר שהדשא של השכןירוק יותר?
 

Mr Majar

New member
הלוואי

והאנלוגיה שלך היתה נכונה, וזה היה כזה פשוט. מה שאני ניסיתי לומר זה שאין תשובות, ושהדשא של השכן אינו ירוק יותר, אבל ירוק (או לא) באותה המידה. אז מה זה אומר שתמשיכי לחיות תחת הדיכוי רק כי אין לך את כל התשובות. תמשיכי לחיות בחברה מעווטת?
 
תשובתי אליך נשלחה באייסיקיו, חבוב:)

רק רציתי להוסיף שאלה : כשיצאתם בשאלה, האם זרקתם/שכחתם את כל מה שהאמנתם בו? כי , כמו שכתבתי לספאג, אחד הדברים שטובים בלהיות חילוני זה שאתה יכול לבחור איזה חלק מהיהדות אתה רוצה לקחת איתך. מי שבתוך הדת לא מקבל את האופציה הזאת! אתם לא חייבים לזרוק הכל, יכול להיות שאם תחפשו תמצאו בה עוד דברים ששוה ואפילו כדאי לשמור עליהם ולהאמין בהם. ואגב, אני חילונית.
 
מהיכן את שואבת את המידע שלך?

מנין לך מהן האופציות שלי ומה אני לוקחת ומה לא? שאלת שאלה ויחד עם זה קבעת עובדה. כל אחד פה והאמונות שלו יש את אלו שלא מאמינים בכלום, יש כאלו שמאמינים בחלק ובמה שהם רוצים ויש כאלה, כמוני למשל שמאמינים בעצמם. ואגב, אני יוצאת בשאלה.
 

spag

New member
קיבלתי.

נכנס למאגר
זו הבטחה: כחילוני - אשמר הרבה מהיהדות. ואולי לא? טוב, אז לא הבטחה. אבל - אשתדל!
 

astyle

New member
מרשים

תשמע בן אדם! אני קראתי את זה ברכבת... חתיכת חיבור הייתי אומר! אני לא מצאתי תשובה עד היום, אבל מצאתי שאלות נכונות יותר.. אפשר להסתכל על הדברים בגישה הכללית של "למה הכל".. אפשר להסתכל על זה בצורה יותר אישית... למה אני... לשאלה הזאת יש תשובה.. אני קורא המון פילוסופיה, ויש המון אנלוגיות ליהדות, אבל השאלות יותר נוקבות והתשובות יותר ברורות.. מומלץ
 
אה ודבר נוסף ששכחתי לכתוב

חשוב, שתשימו לב, כל מי, שכותב כאן דברי כפירה ושכנוע באי אמיתות הדת: אם הצלחת להשפיע ולו על מתלבט אחד, לבחור בדרך הרע (קרי החילונית), הרי, שכל חטאיו וחטאי הדורות שיבואו בעקבותיו, חלים עליך והרי אתה כירבעם בן נבט, חוטא ומחטיא את הרבים ועל חילול ה' אין יום הכיפורים ואף לא יום המיתה, מכפרים. ומה אם השפעת על כמה אנשים. אפילו אם אתה תחזור בתשובה, עדיין ישנם אלו, שהושפעו ממך וממשיכים לחטוא. המדרון חלקלק ואתם על שפתו. ראו הוזהרתם! ===== דברים חשובים והרי גורל תלויים בכל מעשה שתעשו ובכל החלטה שתחליטו, הגאולה והתגלות שמו יתברך בעולם, זיכוך כלל נשמות ישראל. אנא שימו אל ליבכם! ===== האם התכוונתי ברצינות למה שכתבתי כאן ? שכל אחד יחשוב מה שהוא רוצה... אולי נעשה משאל מה כלאחד חושב...
 
למעלה