ספקות בדרך.

  • פותח הנושא spag
  • פורסם בתאריך

spag

New member
אלוהים - והטבע

אני מתחיל מהנחה שיש משהו, ואז, כמו שכתבתי - אני מנסה לבדוק קודם ביהדות אם אלוהי היהודים (החרדים) אמת - והאם הוא המ ש ה ו הזה. בקשר לטבעי/לא טבעי, אני מתכוון פה ל"הגדרות" האינטואיטיביות. ולדברים שנהוג לקרוא להם על טבעי.
 

puppet

New member
אבל למה

אתה מתחיל לבדוק ממשהו קיים, כשהגיוני לא פחות שהמשהו לא קיים. תראה, הדבר האחד שאני מאמין בו הוא ביישות עליונה, עדיין לא הומצא האדם שהצליח להסביר את סיבת הסיבות ללא יישות מושלמת כלשהו, ושום תיאוריה לא הצליחה להחליף את התיאוריה ההיא. אבל גם בהנחת אלוהים (וכך בדרך כלל אני מתנהג), שהיא כאמור הנחה מוכרחת. לא ברור לי ההמשך, למה אחת מעשרות הדתות הקיימות צריכה להיות אמיתית, למה לא אחת ממליוני האופציות שעדיין לא הומצאו. איך אנחנו יודעים שקורט קוביין הוא לא המשיח (ולפי דעתי, הוא כן). ואיך אנחנו יודעים שאלוהים בכלל רוצה משהו מאיתנו. איך אנחנו יודעים שאנחנו לא רק figments of imagination של אותו אלוהים, איך אנחנו יודעים שאנחנו מוחשיים. איך אנחנו יודעים שאנחנו פה. איך אנחנו יודעים שההגיון שלנו מסוגל להתמודד עם אחת מהשאלות שלנו. בקיצור ידיעת קיומו של האלוהים, לא כופה ולא מכריחה אף אחד לכלום. ולכן, אין לי מושג והבנה בכמיהה והנהיה הזאת אחר אתאיזם. אם מישהו מוכן להסביר לי אותה, באמת אודה לו.
 

spag

New member
נספחים ../images/Emo13.gif

חברים, אל תקחו את זה קשה. אני גאה בכך שאני בנאדם. בנאדם חושב. לא, אין לי תשובות לכל השאלות. כן, יש לי חברים שאומרים שיש להם תשובות. ==> זה פשוט נדרש ממני: לבדוק! ולבדוק! ולבדוק! ולבדוק! ולבדוק. בום בום צ'אק - איך זה שאני מחפש צ'ובה ולא מוצאאאאאא
עוד הערה: לא נראה לי שבקרוב אשנה את דעותי. עדיין אני חילוני גאה. ועדיין אני מזיין חתולים ואוכל אותם עם גבינה.
ועוד הערה: המדע עובד כך: יש שאלה (למה התפוח נופל על הראש שלי?) ממציאים תשובה (כי רובו עפר, והוא שואף להתחבר לשורשו - האדמה) טוב, זה לא מספיק. (כי אם ככה, מה המשמעות שתפוח=עפר? ומאיפה הטעם?) ממציאים תשובה אחרת (כי יש כח גרביטיישן F=m1m2G/R^2, יופי, אז אפילו רשמתי משהו מרשים) אבל זה גם לא מספק (- איפה הכח הזה מתחבא? למה? איך?) אז נמציא משהו חדש (הכח החלש, גרווטציונים ושאר ירקות) יופי, הבאנו משהו יותר מסובך, שאפילו אנחנו לא מרגישים שאנחנו מבינים. האם זה עונה על השאלה למה? תשובה: .... יש פה שאלה ובדיקה של תשובות שנחשבות נכונות, עד שתוכח שגיאתן - במידה דומה, אמנם שונה (כי אינה ניתנת לבדיקה אמיתית): אני רואה חובה לבדוק את האפשרות של התשובה אלוהים מפיל לי את ה תפוח על הראש. לזה אני יכול לענות - שיש הבדל, כי את התיזה הזו - לא ניתן לבדוק או להפריך לעולם. נכון. אבל עדיין זו תיזה לא רעה , ש....פותרת את כל השאלות.
ועוד הערה אחרונה חביבה:לא, זה לא מה שאתם חושבים!
 

Le Fay

New member
../images/Emo108.gifמיאוווו, אפשר קצת יותר ימינה

ולמטה?
 

spag

New member
../images/Emo150.gif ביקורות ../images/Emo67.gif

זה משעמם -
מצטער...
לא יכולתי לכתוב את זה יותר מעניין? -
אין זמן...וגם - שימו לב לשעה!
חלק מהטיעונים שלי קצרצרים מידי! -
תגידו תודה
עליכם ריחמתי. וגם, באתי בהנחה שרובכם מכירים את הטיעונים האלה ולכן אין צורך להרחיב.
חלק מהטיעונים שלי לא נכונים? -
"ותקנוני נא בזאת!"
למה אני לא חוזר בתשובה מיד? - ככה
למה אני בכלל חושב על זה? - .
, אני לא יכול שלא. אתם יודעים, לפעמים הראש פשוט נמשך
לחשוב על דברים מסויימים. חשוב לי להיות בצד האמיתי.
יהודי, תן חיוך! הכל לטובה! ולסיום, אני רוצה לספר מעשה שקרה. שיעור א', בן 14. שומע את הווארט הבא: ר' מ"מ מקאצק אמר, שלפני שיבוא משיח, יהיה נסיון כפי שהיה לאליהו בכרמל. ו---האש תיפול על מזבחם של נביאי הבעל כששמעתי, לקחתי זאת ברצינות, הקשחתי ליבי ואמרתי לעצמי שאם אי פעם אהיה בכזה מצב - לא מעניין אותי איפה תיפול האש - אני נשאר יהודי. שנה עברה והאש נפלה בצד הלא נכון. עוד חצי שנה חלפה ויום אחד חשבתי - - - למה מי מת?! האש נפלה אצל נביאי הבעל? ז"א - הוכח שהיהדות טועה? אלך אחרי הארבע מאות ולא אחרי אליהו ועדיין אחריהם אני. וגאה אני בכך. שימו לב לשעה, רבותי וגבירותי! לייזער, תגובתך חשובה לי. קלאסיק, אם שרדת וקראת את כל שכתבתי - אין לי זכות להגיד לך "ארצה". דנה - אל תקחי אותי יותר מדי ברצינות. בן הצבי - אני רק זורם, לא בקרוב אניח לך תפילין
מתנצל אם שיעממתי אתכם יותר מדי...אני חייב להודות, שאני לא הייתי מצליח לקרוא את כל זה... אני מקווה שלא יזרקו אותי מהל"ל LOL
 
עכשיו הגזמת! יזרקו אותך מהלל?

אני מקווה שהמשפט הזה נאמר בצחוק. אתה יודע יפה מאד שהלל לא מתערבת כלל באמונתם של אנשים. להתראות במפגש הבא של הלל.
 

spag

New member
בצחוק, בצחוק...

אפילו בדיחות אתה לא מבין? ילד רע!
 

Le Fay

New member
בנאדם, שקלת לקחת ויטמינים?

לא שאני מזלזלת בשאלות שלך. אבל ראבק, עכשיו? חכה למחר. אם אתה מוכרח משהו עכשיו: כולם טועים, אפילו הטבע; השאלה באיזה שיעור.
 

rigoletto111

New member
מעמד הר סיני וזכרון קולקטיבי

זכרון קולקטיבי הוא דבר שקל מאד לעצב, ולפעמים בצורה פרדוקסלית. עד לפני כמה עשרות שנים לימדו בבתי הספר שכל הערבים ב48 ברחו (ולא גורשו חלילה). והיום כבר יודעים שזה לא נכון. ואני מדבר איתך על דבר שהיה לפני 55 שנה, לא לפני אלפי שנים. כמעט כל רעיון מוזר שמישהו מחז"ל טרח לכתוב הפך להיות צאן ברזל של אמונת הדוסים. כתוב בתורה "וחמושים עלו בני ישראל". אחד החכמים, כנראה אחרי שהיטיב את ליבו ביין , החליט שהכוונה היא שרק אחד מחמישה יצא והשאר מתו בזמן מכת החושך. למה? יש הוכחות? ככה הוא החליט וזהו. ועד היום כל דוס יספר לך שרק חמישית מהיהודים יצאו. והנה עוצב לו הזכרון הקולקטיבי שלנו כי רש"י הכניס את זה לפירוש שלו.
 

Mr Majar

New member
לכל שאלה תשובה

יש משהו שאני לא מבין. למה צריך תשובה לכל שאלה, מה האידיאל הזה? למה לכל דבר יש תכלית, ואני חייב לברר את התכלית עד שיצא לי עשן מהאוזניים. הגישה הזו כל כך דתית. אני אומר בואו נפסיק להיות מושלמים, נעשה שטויות, נהיה קלי דעת. כמו שאמר טילר דירדן: שיפור עצמי זה אוננות, לעומת זאת הרס עצמי....
 
זאת ועוד

בל נשכח שאין שום דבר רע באוננות. >ספל חמאה מעדיפה את תפיסת העולם של דרלה<
 

spag

New member
אוננות?

מחליש את הכוח, ריח רע בפה, נשירת שיער, ריח רע בבית השחי, פגיעה במערכת החיסונית, מוות, גרביים מלוכלכות (המאמר כתוב בלשון זכר, עמכן הסליחה על חוסר הידע שלי) ועיתונים ישנים עם תמונות של שייקצע שנגנבו ר"ל ה"י מאיזשהו חור. זה לא רע, זה?
 

Le Fay

New member
נשמע כמו ציטטא ממישהו שרוצה

לשמור את כל ה-FUN לעצמו.
 

spag

New member
לא, תודה.

"טילר דירדן: שיפור עצמי זה אוננות, לעומת זאת הרס עצמי.... "?
 

puppet

New member
נחמד

לקחת משפט מסרט שמבקר את המשפט עצמו (הטוויסט הכפול והידוע של מועדון קרב). הרס עצמי... הרס עצמי מה? אולי תיקח פטיש ותהלום בראש שלך פשוט בשם הערך העצמי. אולי זה לא סוד גדול, אבל תבין, טיילר דירדן הוא רק השלב הראשון בביקורת של מועדון קרב על תרבות הצריכה. השלב השני הוא היציאה מהתמימות האנארכיסטית של אד נורטון במאבק, אתה חושב שהסרט הוא אנטי קפיטליסטי, תחשוב שוב.
 
למעלה