ספקות בדרך.

  • פותח הנושא spag
  • פורסם בתאריך

spag

New member
נו, כמה פעמים אומר לך תודה היום?

תודה. אין לי משהו אחר לאמר.
 

Le Fay

New member
פקשה. מה זה מוסר בשבילך?

מוכנה לחכות בסבלנות לאחרי הבחינה.
 

lala897

New member
לפי זה כל אחד הולך לפי המטרה שלו

ביחס למטרות שלו. אז אדם יכול לרצוח ולהיות מוסרי. כי זה תואם את המטרות שלו. אדם יכול להתפוצץ באוטובוס ולהיות מוסרי. יכול לאנוס ולהיות מוסרי. הוא הגדיר את כללי המוסר ביחס למטרות שלו ויצא לו שלהתפוצץ באוטובוס זה מוסרי אז מה את רוצה ממנו? הוא הגדיר את כללי המוסר שלו ביחס למטרות שלו ויצא לו שלאנוס זה מוסרי בשבילו. אז מה את רוצה ממנו? זה מה שאת טוענת בעצם?
 

Le Fay

New member
קודם כל, לא אמרתי שרוצה משהו ממישהו

שנית, נסי לקרוא שוב, אולי תביני.
 

שלומפער

New member
הבעיה שזה לא עובד

המוסר המהולל הזה. אתה מוכן למכור את הבת שלך לשפחה? (תסלח לי אבל אני לומד עכשיו בבא קמא אז משם הדוגמאות) למה בור פטור על כלים? מה זה שונה? פי פרה כחצר המזיק או כחצר הניזק.. מאי בעי רפתך בפומא דכלבאי.. רוצה עוד דוגמאות להתקומם?? אני לומד בישיבה. הדמויות שאמורות להיות לי מקור להערצה.. לא בדיוק משדרות רמת מוסריות גבוהה. אני לא רוצה לפרט את הבעיות שלהם.. אבל הם ממש ממש לא מוסריים.. כמו כולם??. נכון. אם אדם טוב הוא טוב ואם לא שום דת לא תצליח לשנות אותו.
 
בדיוק את זה עשו בעלי השפעה

ובעלי המאה לפני אלפי שנים! הם התיישבו ובנו מערכת חוקים לטובת האינטרסים שלהם, כמו משפחת הכוהנים, אינטרס אישי מובהק של אהרן, כנ"ל משה עם הלוויים (לא לפני שהוא הבהיר טוב שלא יקום עוד נביא כמוהו כמו ישו), אותו דבר שושלת המלכות של יהודה. וכדי לגרום לאנשים לקבל את המורות שלהם, הכניסו בהם את הרגש האנושי בחוקי מוסר למיניהם. אבל רוב החוקים האלה נועדו שוב לשרת את החזקים. לדוגמה: קח גבר שיש לו ארבע נשים, אחת הוא אנס וזכה בה מתוקף החוק המוסרי של לשלם כופר לאבא שלה וגם זכה בה כאישה, השנייה הוא סתם קנה בתור שיפחה והפך אותה בתור פילגש וכו' וכו' אישה שווה כלום לא בעדות ואין לה זכויות ירושה וכו' .. עכשיו אם הילד מתחצף לו הרי הוא הופך לבן סורר ומורה, הרי הוא חייב לכבד אותו כי זה חובה!! ואל תשכחו איפה בני אדם היו חיים באותם תקופות כשכתבו את התורה.. היו מחלות מגיפות רעב ועוני, מוות בעריסה בכמויות, מלחמות שבטים וכו', לא יהיה קל לשכנע אנשים שהדת הזאת היא הכי טובה? הרי יש בדת הזאת חוקי מוסר!!! כבד את אביך ואת אימך!!! לא תרצח!!! לא תנאף!!! אבל מצד שני ללכת לרצוח את יושבי כנען, לבצע פיגועי התאבדות בעם אחר כמו שמשון זה מותר... הכול למען העם היהודי המגובש והלאומני. העם המובחר.
 

spag

New member
אהבתי

"לבצע פיגועי התאבדות בעם אחר כמו שמשון"
חמוד.
 

pinkli

New member
מוסר..

כן, להיות בתוך חממה כמובן שיהיו פחות בעיות, אם לא חושפים את בני האדם לשמש, הם לא יכוו, (אך גם לא ישתזפו או יהיו בריאים יותר מאורה..) מה חשוב'מוסר היהדות', בוא נראה את התוצאות שלה,!! למה בעולם החילוני יש יותר סמים, אונס, רצח וכדו' אולי רק בעולם החרדי,דתי יש יותר- גילוי עריות, ניצול מיני, השפלה, ועוד. רק שהם מחביאים הכל תחת השטיח שקיבלו מכספי המדינה? תבוא כאן לבתי ספר פרטיים באנגליה, אולי זה 'מוסר'? 'חברה גמישה ויציבה' כל מקום בו החינוך תקיף, בדרך כלל אלו התוצאות (או שהן מתהפחות במקרים מסוימים..) --- כי אלוהים לא יעזור ואנו לאן נפנה?.. --לי--
 

puppet

New member
חייב לציין

ששאלת המוסר והיהדות, היא הדבר הכי סובייקטיבי בעולם. אז כמובן, שאם בא למישהו פה להגדיר מחדש את הפילוסופיה כולה - זו זכותו. אבל מעבר לכך, מדובר בשאלה ללא תשובה שמוחות רבים וטובים מכולנו כבר דשו עד תום.
 

spag

New member
4) פאנץ' ליין

לא יודע מה איתכם. לי ברור שיש מ ש ה ו ששולט ב א י ז ש ה ו מובן על העולם. אני חושב שלכולם ברור שיש משהו בטלפתיה, יוגה, טלקנזיס, כישוף ושאר דברים על טבעיים. [פה אני מבקש שתביעו דעתכם!] אם כן, ברור לי שיש משהו שמסובב את העולם. שאלה מהו? תשובה לא יודע אין לי תשובה. ליהדות - יש ועם כל הכבוד, ויש כבוד, כל עוד לי אין תשובה יותר טובה לקיום העולם ולקיומי - הפתרון היהודי הכי טוב.
 

R a c h e

New member
שאלה גדולה, מעט זמן לפני המשמרת....

מה שולט פה? אין לי מושג, אבל האמת שדי נח אם יש איזה אלוהים, אותו אני מכירה מראשית ימי ואיתו הכי נח לי. ברובו הגדול של הזמן אני לגמרי לא בקשר איתו ומה שלי ברור שאם הוא קיים גם לא משנה לו מה בדיוק רחל עושה, אין לי הרגשה של "השגחה פרטית" של "מישהו שומר עלי" ומה שעוד יותר ברור לי זה שלתפילות ולכל הטקסים אין כל משמעות. לאור הנ"ל אולי יהיה מובן למה הייתי מופתעת מההתנהגות שלי לפני שנה וחצי, ומעשה שהיה כך היה: זה היה בערב שבועות, כמדומני, כשהיה גיוס גדול בצו 8 לקראת אחד מהמבצעים הצבאיים הגדולים בשטחים, אני מתקשרת בערב החג הביתה ואומרים לי שאחי (הדתי, שהתחיל באותו זמן קורס פראמדיקים) זכה בצו שכזה, אני חושבת שמה שקרא אח"כ זה מה שנקרא "תגובה היסטרית" כי אין לי הסבר אחר לזה, הייתה לי הרגשה שאם הוא הולך, אני לא רואה אותו יותר. הייתי בלחץ איום והתחלתי, להפתעתי, לאמר בע"פ את כל פרקי התהילים שהיו זכורים לי, (לא היה ספר מתאים בבית....) כעבור כשעתיים (וכאן, לפחות, ברור לי שלא הייתה לי השפעה......) אני תופסת אותו בטלפון בדיוק אחרי שהוא קיבל הודעה ממד"א שלגביו הצו 8 מבוטל כמו לגבי עובדי מד"א האחרים כי הם מרותקים לתחנות שלהם וצריך אותם בעורף יותר מאשר בשטחים. הרבה זמן לא יכולתי לספר את הסיפור הזה, לאחרונה כן סיפרתי לכמה אנשים, ההרגשה שלי הייתה מוזרה, האם כשאני בלחץ אני כן מכירה את אלוהים? הרי כל הזמן אני טוענת שלא משנה לי אם הוא קיים או לא, וכך גם להיפך מעשי אינם נחשבים בעיניו...... זהו בנתיים, שיהיה יום טוב לכולם!
 
חיוך על שפתיי../images/Emo140.gif למקרא תגובתך רחל.

והנה תגובתי. ידוע הסיפור שבבית חולים עשו ניסוי ולחלק מהחולים נתנו סוכריות במקום כדורים ללא ידיעתם. התוצאה היתה מפתיעה (או שלא) החולים הגיבו כרגיל כאילו זו היתה התרופה שלהם ולא חלה כל הרעה במצבם. מסקנת המחקר הזה היא שלהשפעה הפסיכולוגית של התרופות יש משקל לפחות כמו להשפעה הכימיכלית שלהם. אינני יודע אם המחקר הזה בוצע או שזה רק סיפור(פשוט כי אין לי מקור להסתמך עליו) אבל הפואנטה היא שיש יחסי גומלין מובהקים בין הצרכים הפיזיים שלנו לצרכים הפסיכולוגיים שלנו. כיוצאים בשאלה תוכנתנו בילדותינו להאמין באלוהים ובתורתו. חז"ל אמרו "גירסא דינקותא לא משתכחה". והנה עברנו תהליך יציאה שבסופו הגענו (הגעתי) למסקנה שמה שסיפרו לנו זה שטויות (לפחות חלקים מזה). אחת מהדעות החדשות שלי כיוצא בשאלה היא שבני האדם המציאו את אלוהים כי יש להם צורך פסיכולוגי להאמין במשהו שגדול מהם. אנחנו כבני אדם לא יכולים להתמודד עם מרבית כוחות הטבע (לדוגמה רעידות אדמה, וולקנים, בצורת, שיטפונות) לכן היינו צריכים להמציא משהו שגדול מכל אלה כדי שנוכל להתפלל אליו בעת צרה. לדעתי כל הדתות מבוססות על הצורך הזה. הצורך הפסיכולוגי הזה הינו בסיסי וקיים אצל כל אדם באשר הוא אדם (גם אצלי ואצלך) והוא בא לידי ביטוי בעת צרה. כן גם אני אומר תהילים כשקורה לי משהו רע, אבל אני יודע שזה לא בגלל שאני מאמין שזה יעזור לי במשהו אלא בגלל שזה מתוכנת אצלי עמוק במח מהילדות. זו בסך הכל תגובה טבעית למצב לא טבעי. נ.ב. אני לא פסיכולוג מוסמך.
 

Le Fay

New member
חצי מהאנשים שמכירה צועקים "אמא'לה"

כשהם רואים רכב שועט לעברם. לפעמים הוא מספיק לעצור. מה זה אומר לנו?
 

amiak

New member
שאמא'לה היא וונדר וומן...

ועם לאסו עשוי זהב היא יכולה לעצור את הרכב?
 
זה מוכיח שדג זקוק לאופניים../images/Emo110.gif

כי דג לא יכול לצעוק אמלה כשהוא רוכב על אופניים ומכונית מתקרבת אליו
וברצינות זה מוכיח שזה מה שתוכנת אצלם בילדותם.
 

פרח צוף

New member
שאלה לי אליך שהיא בעצם שאלות

כמו שאתה יודע אני נמצאת בשלב האמצע בעצם לא מאמינה אבל לא מסופקת אם באמת זה צעד נכון ללכת ולהיות חילונית אתה בעצמך בא ומוכיח נקודה חשובה שלחילונים אין תשובות וליהדות כן אז מה בעצם צריך לעשות?כאשר ידבנו ליבו או שצריך לחקור לברר לבדוק לעומק את כל השאלות והקושיות ואם כן איפה אפשר לברר??????? זו עיקר ההתלבטות שלי צריך לעשות צעדים שקולים ומחושבים אין ספק שהחיים החילונים הרבה יותר משוחררים וכפיים אבל גם ביהדות יש דברים יפים שלא צריך להתכחש להם בקצור אני מאדדדדדדדדדד מאדדדדדדדדדדד מבובלת אם יש פה מישהו שחושב שיוכל לענות ברצינות כולי אוזן
 

Le Fay

New member
רגע, רגע - ספאג לא הוכיח שום נקודה

רק הפריח לחלל האוויר הרבה טענות, חלק מהן מופרכות לגמרי ורובן לא נכונות. הייתי בטוחה שהוא שתה משהו ושזה יעבור עד הבוקר, כי אמרו לי שהוא הרבה יותר אינטליגנטי מזה. איפה למדתם - את והוא - להתייחס לכל דבר שכתוב, גם אם הוא שטות ברבוע, כמו להוכחה? זה חולני!
 
צודקת, אבל...

תהליך היציאה בשאלה, כרןך בזעזוע של כל העולם המוכר, פתאום כל מה שגדלת עליו, כל "העובדות" המוצקות, מוטלות בספק. אל המצב הנפשי הזה, נכנסים המחב"תים, בשפת חלקות ודמגוגיה, עם תערובת של חצאי אמיתות, עובדות מוסתרות ושקרים מכוונים, ומנסים "להוכיח" למתלבט, שליהדות יש תשובות. אי לזאת, ולכן, ובהתאם לכך, סוג ההודעות הזה, כשאינו בא מפי טרול או מחב"ת, מקנה לכותב את הזכות לקבל תשובה ענינית. השתייה, אגב, גם היא אחת משיטות ההחזרה בתשובה, לפחות אצל המחב"תים החב"דים. >> אתאיסט שותה לזכרם בטיש <<
 

Le Fay

New member
כן, אבל אף אחד לא מבקש הוכחה? נגיד,

"תביא לינק" או "מי אומר?" או "יש עוד מקור שמאשר את הדברים שאמרת עכשיו?" - המתלבט פשוט מאמין לכל מה שאומרים לו?
 
למעלה