ספקות בדרך.

  • פותח הנושא spag
  • פורסם בתאריך
נכון מאותה סיבה כנראה

החרדים מאמינים במשהו כי "זה הדבר היחיד שהם שמעו כל החיים שלהם וזה המקום היחיד בהם הם היו והם לא מכירים מציאויות אחרות. זאת עובדה כבדת משקל לסיבה שהם נשארים בדתם." <סליחה שהכנסתי תיקוני כתיב קטנים>
 
חן חן ידידי היקר.

אכן המילה "אדיר" מתארת אותי היטב. (אני במקומך לא הייתי מכליל את איזיס ביחד איתנו- להזכירך הוא הפסיק לעשות את צרכיו בחדר השירותים מאז המפץ הגדול שאוסיריס עשה שם (מעשה מגונה לכל הדעות), כך שהמילה אדיר רחוקה מלתאר את מצבו ההגייני (המילה "אשפתות" או "פיגולים" תקלע יותר לאמת לפי דעתי)) בברכה, אנוביס האדיר. נ.ב. בודהה קיים ועוד איך- אני זוכר שבישיבה היה בחור שמעולם לא ראו אותו במצב מאונך עקב שעות השינה המרובות שלו (להוציא פעם אחת בה הייתה רעידת אדמה בעוצמה של עשר בסולם ריכטר שאז הוא התיישב במיטה ושאל אם כבר עבר זמן תפילין) לאותו בחור קראו בודהה. ספאג אחשלי, אם גמרת ת'מבחנים אולי נשתה איזה דרינק, איזה cup of tea עם חלב (כתבתי "עם חלב" בשביל הבורים.המילה "תה" מעצם הגדרתה היא תה עם חלב,טפו)
 

spag

New member
אני אף פם לא גומר.

ת'מבחנים. מה? אני אחש'ך? על במת?! יווווו...איזה כיף. אז מתי נפגש לתה עם חלב? אולי תביא גם את בודהה לביקור? מצדי שישן, העיקר שישרה אווירה?
 
אה...ובקשר ל"מנחות שהעלו המצרים"

אני לא יודע מה איתך-אבל אני לא קורא לגוויות מצחינות של חתולים "מנחה".
 

spag

New member
ושלא נדבר...

מה הם עשו לגוויות החתולים לפני שהביאו לך אותם...יאמי, לה-פיי, קצת יותר ימינה? מיאאאאאאו!
 

forestdevil

New member
המצרים סגדו לחתולים לא העלו אותם...

נו טוב... אלק אנוביס האדיר
 

spag

New member
למה? חתולים כבושים במומיות -

זה נורא טעים!!! אפילו בבית של דער רוסישער דער פאצקער אנארכיסט אין כזה אוכל טעים! <כה אמר רע אלוהי היאור>
 

SupermanZW

Well-known member
בודהה בהחלט היה קיים

הוא לא היה אל, הוא היה נסיך הודי בשם סידאהארטה שהפך לפילוסוף והמציא תורת חיים, הוא מעולם לא טען להיותו אל.
 
ספאגי

מאות מיליוני נוצרים יודעים שמוהר"ר ישו זצוקל"הלה הלך , כפשוטו , על המים, והאכיל כמה (מי ידע לספור אז?) אלפי מאמינים בשתי כיכרות לחם וקופסה של סרדינים. זו האנלוגיה הכי דומה למעמד הר סיני ורבותי התקשו להשיב פני בתואנות שוא ומדוחים על כך... תפסיק עם ה
 

299

New member
ואם כבר הזכרת הליכה על המים

אמנם לא קשור לדיון הפילוסופי המעמיק שפתחתם כאן , אבל נזכרתי במשהו שראיתי באותו פאב מקומי באילת... יש לו שם הרבה אמרות שפר תלויות על הקיר ואחת מהן היא : "סוד ההליכה על המים טמון בידיעת מיקומן של האבנים"
 

uri80

New member
בדיוק.

גנבת לי את המילים. ספאג- לעולם אל תיקח עדות ממספרי המאמינים-הם לא אומרים מאומה. יש הרבה יותר נוצרים, הינדים ובודהיסטים מיהודים- אתה עדיין לא רואה אותי רץ להמיר את דתי למרות שגם להם יש ראיות לכאורה לניסים וכו'.
 

uri80

New member
דומה מאד.

הטיעון שכל כך הרבה אנשים נכחו במתן תורה הוא פשוט מעגלי- אני לא בטוח לחלוטין באמיתות הטקסט => הטקסט חסר חשיבות מבחינתי בהקשר הנ"ל = שווה ערך לטקסטים ושאר מעשיות אחרים.
 

lala897

New member
כדי להשוות בין שני דברים ולהקיש

מסקנות צריכים שהמאפיינים שלהם יהיו דומים עד כמה שאפשר. המאפיינים של הבודהיזם, דת ההינדים לא דומים למאפייני היהדות. והנצרות והאיסלאם זה נושא קצת שונה כי הם די מתבססות על היהדות.
 
"דומים עד כמה שאפשר"

מה הכוונה בעד כמה שאפשר? לכל דבר יש את המדד שלו. לדעתי יש בהחלט מקום לדמיון. דתות הן דתות ולמרות שלכל דת יש את המאפינים שלה עדין יש דמיון רב בינהם ובטוח שמאפיין אחד לפחות מקביל. אגב לדעתי מה ששווה לכולן שהן כולן יחד אופיום להמונים. ומה לגבי הנצרות והאיסלם אותן כן אפשר להשוות ליהדות?
 

lala897

New member
הנצרות והאיסלאם הן טיפה שונות

תלוי מה את באה להגיד. אם את באה להגיד אני אראה לך שהיהדות היא שקרית ע"י זה שאני אשווה לך את היהדות לדתות אחרות ששתינו מסכימות שהן שקריות. ואז כמו שהבודהיזם (לדוגמא) שקרי כך היהדות שקרית. את יכולה להגיד כזה דבר בשביל זה את צריכה דת שמאפייניה דומים. שהתפתחה בצורה דומה וכו'. הנצרות והאיסלאם במקרה זה הן שונות בגלל שהן מתבססות על היהדות- התנ"ך. אבל לעניין המצאת דת. הן דומות אבל המאפיינים שלהם שונים.
 
למעלה