ספקות בדרך.

  • פותח הנושא spag
  • פורסם בתאריך

rachel21

New member
מצטרפת לפורום המאמינות

לדעתי העניה-צריך ללכת אחורה ולבדוק לפני 'דת'-'דרך' 'יהדות' 'איסלם' ועד... 1)האם יש אלוהים?|סדגש 2)מהי תורתו-למה ברא אותנו ואת העולם? יודעים מה זה דוסים?
 

Mr Majar

New member
דוגמה קלאסית לדמגוגיה דתית

הטיעונים שלך אחת לאחד נכונים, והגיוניים. אבל אם לוקחים נשימה ומביטים על דבריך מרחוק, דבריך מצחיקים. על פי דבריך אין צורך בבדיקה של התורה או שמאמינים או שלא. אם מאמינים ממילא הכל מסתדר, אין סתירות ואין שאלות ובא גואל לישראל, ואם לא מאמינים אז אין טעם לבדוק.
 

lala897

New member
ממש לא. לא מה שאמרתי לא מה

שהתכוונתי ולא מה שאני חושבת. צריך מאד בדיקה וחקירה. הפרכת התורה ע"י סתירות היא לא נכונה מבחינה לוגית. אפשר לנסות בדרכים אחרות.
 
ואף על פי כן....

כאשר יש מערכת (במקרה זה התורה), הטוענת להיותה מושלמת, מתוקף זה שהיא אלוהית, אין מקום בה לסתירות. ואם היא כושלת ולו רק בתו אחד, הרי שהיא כבר אינה מושלמת. מכאן, שכל טיעונה של התורה להיותה מושלמת ואלוהית, נשען על תילי תילים של תירוצים, האחד דחוק יותר מהשני, והשלישי.... חבל על הזמן.
 

Le Fay

New member
את זה לא רק מבינה, עם זה אפילו

יכולה להסכים
נ.ב. גמני, גמני, גמני רוצה! וגם לראות את ספל
 

lala897

New member
מה??

היא טוענת להיות מושלמת ואכן טוענת שהיא מושלמת. לטענתה היא לא כושלת אפילו לא בתו אחד.
 
תו לדוגמא:

לפני שבועיים קראנו הבטחה בפרשת השבוע: כי אשר ראיתם את מצרים היום, לא תוסיפו לראותם עוד עד עולם והנה אנחנו קוראים בספר מלכים, כי שישק מלך מצרים, עלה על ירושלים, כבשה, החרים את כלי המקדש והיגלה חלקים גדולים נעם ישראל בחזרה לעבדות במצרים. אני יודע שיש לזה תירוצים, אני מזמין אותך לפרט אותם כאן, למען יראו כולם עד כמה עלובים כרעי התרנגולת האלוהית.... >> אתאיסט חושב שיש 600,000 תוים כאלה, שכן אמרו חז"ל "יש שישים ריבוא אותיות לתורה" <<
 

lala897

New member
אני לא באה פה להביא לך שום דבר

או להראות לך אם זה כן סתירה או לא סתירה. זאת לא הנקודה ולא המטרה שלי. זה שאתה אומר "אני יודע שיש לזה תרוצים" אתה קורא לזה תירוצים כי אתה לא מאמין בהסברים ולכן קורא להם תרוצים. אדם אחר יכול לחשוב שאלה הסברים הגיוניים מאד. הסברים יש. זה שאתה בחרת לא להאמין להם זה הבחירה שלך זאת ל א הפרכת התורה. ואגב, בלי קשר, באמת בלי קשר כי זה לא המטרה שלי ולא מעניין אותי כ"כ עכשיו. אני לא כ"כ מבינה מה הבעיה בפסוק. הוא אמר להם לא להוסיף לראות את מצרים- יש מצווה לא ללכת למצרים לא?
 
נכון מאוד

כאן אני חייב להסכים איתך, אני בהחלט בחרתי, והבחירה שלי, לא היא המהווה פירכה לתורה. אני אבהיר את הבעיה בפסוק, הפסוק "לא תוסיפו לראותם" אינו (רק) מצוה, הוא (קודם כל) הבטחה והתחייבות שגלות מצרים הסתיימה, ולא תשוב יותר. ואם נחזור לתחילת ההודעה, אכן כן, אני בוחר לקרוא להם תירוצים קלושים, את רשאית להתייחס אליהם כהסברים תקפים. אם תואילי להסביר לחברי הפורום הנכבד את ההסברים שלך, יוכלו גם הם לבחור האם הסברים הם אלו או תירוצים קלושים... >> אתאיסט מרגיע, עוד מעט חוזר לבונקר <<
 

lala897

New member
גלות מצרים לא שבה למיטב ידיעתי

זה עדיין לא היה גלות. anyway טוב שהבנת את הנקודה שלי
זה מה שבאתי להגיד.
 

ברוריה2

New member
ואפשר להסתכל על זה בדיוק בכיוון

ההפוך: אם אתה מאמין אתה מסוגל לכלול בהגיון האמונה שלך (אם ניתן לקרוא לכך "הגיון") כל דבר וגם דברים שאינם מתיישבים זה עם זה בתוך הכתובים או עם המציאות/הסטוריה/שכל ישר וכיו"ב. בחינת, אל תבלבל אותי עם עובדות. זאת אומרת, דת או התורה לצורך הענין, היא דבר מופרך, רק שהאמונה שלך מכשירה אותה להיות מקובלת על הדעת בתרגילי דיסוננסיים שונים שלא ניכנס אליהם כאן. וזו זכותך המלאה כיכל אחד ומה שעושה לו את זה..
 

ברוריה2

New member
זה חלק מהענין, לא? ../images/Emo4.gifאבל לצערי

על הענין הזה אני דוקא מדברת בניד ראש ובצער כי זה כמו לדבר אל קיר. אתה צודק שאולי רק יוצא ששינה את הפרספקטיבה במהלך חייו יכול לחשוב בשני המימדים הללו בבת אחת..
 

lala897

New member
אבל אני רוצה להבין../images/Emo10.gif

אכפת לך להסביר לי שוב? פליזזז?
 
למעלה