ספקות בדרך.

  • פותח הנושא spag
  • פורסם בתאריך

SupermanZW

Well-known member
זה סתם שכנוע עצמי

גם התרבות היהודית של לפני 2700 שנה אינה קיימת עוד, תרבות היא מושג דינאמי שמשתנה לאורך הזמן. תרבויות שנוצרו מאוחר יותר מהתרבות היהודית לא דעכו ונמחקו הם פשוט השתנו ונפרדו. במהלך ההיסטוריה היתפצלו עמים רבים לעמים רבים יותר, למשל, הרומאים התפצלו לספרדים, איטלקים, צרפתים, רומנים, פורטוגזים, וכו'. הטאואטונים (או בשמם הידוע יותר, גרמאנים) התפצלו לגרמנים, אוסטרים, אנגלים, הולנדים, פלמים, וכו' הויקינגים התפצלו לשוודים, נורבגים, דנים, פינים, איסלנדים, וכו'. אצל הסינים התפתחה קבוצת משנה שהפכה עם בפני עצמו, טאייוואנים. ישנן עוד דוגמאות רבות. כעובדה הקבוצה הגדולה ביותר ביהדות היא היהדות הרפורמית ולא האורתודוכסית, אתה סתם משכנע את עצמך בשקרים.
 

Raspiutin

New member
עמישראל

א. היהדות גם כן התפצלה עד אין קץ. חלק מאותן התפצלויות ציינת כאן בעצמך ב. היהדות היא לא הדת היחידה ששרדה אלפיים שנות. גם רוב דתות המזרח עתיקות כיהדות,והנצרות (שהיא גם התפלגות מהיהדות)גם כבר לא ממש בחורה לפני פרקה. ג.באופן פרדוקסלי, עצם היות הנצרות הדת השלטת השאיר את היהדות בחיים. הנוצרים היו צריכים איזשהו סיטרא אחרא והיהודים שימשו שכזה ד. היהדות לא שרדה כעם אלא כדת. ההגדרה של היהדות כלאום לפני דת התרחשה רק עם פרוץ הציונות, ורק הגדרה זאת היא שפרצה את הדרך למדינה יהודית.
 

isackris

New member
היות ו...

אני חושב שאף אחד לא יקרא את התגובה הזאת בתוך בליל התשובות המענינות והמגוונות שנכתבו כאן. אז אגיד את דעתי בקצרה (אדלג על כל מה שכבר נכתב): א: היהדות מאוד השתנתה במשך הזמן ואני יכול לחתום לך שההשקפות של הרב שך והרב עובדיה שונות כמרחק שנות אור מההשקפות של משה רבינו אם הוא היה קיים באמת והוא לא סתם המצאה של עצמו... ב: במשך כל השנים ה"גוים" (ימח שמוים) בודדו את היהודים בנפרד בדרכים שונות כשהיהודים מצדם התעקשו לשמור על יהדותם מתוך טבע הנגד שבאדם... זה קצת מסובך וארוך אז אולי במשפט אחד "אומרים שאלוהים אוהב את הנרדף אני לא יודע אם זה נכון אבל מה שאני באמת לא מבין זה איך זה שתמיד הנרדף אוהב את אלוהים?!?"
 

pinkli

New member
../images/Emo13.gif

דווקא כן קוראים.. --- כי אלוהים לא יעזור..
 

Le Fay

New member
היות ו...

כן קוראים, הבה נזכיר שגם כשרצו להתבולל לא כל כך נתנו להם. כבודו עדיין בגלות?
 

SupermanZW

Well-known member
נתנו גם נתנו

התקופה היחידה בהיסטוריה בה רוב היהודים לא התבוללו היתה בין המאה ה-15 למאה ה-19, בכל הזמנים שלפני המאה ה-15 ואחרי המאה ה-19 התבוללו מרבית היהודים. כיום אחוז התבוללות היהודים מחוץ לישראל הוא 80% ובתוך ישראל 3%, בישראל חיים 37% מיהודי העולם, כלומר 51.5% מסך כל היהודים בעולם הם מתבוללים, מסקנה: בימינו רוב היהודים מתבוללים.
 

Le Fay

New member
עד המאה ה-15 כולל את האינקויזיציה?

ומאיפה הנתונים? ולמה שלא תיענה לבקשה שלי למעלה ותספר עוד על הוודה?
 

SupermanZW

Well-known member
תגובה

עד תחילת האינקוויזיציה נהגו היהודים להתבולל לרוב, רק לאחר חקיקת חוקים שלא אפשרו להיודים להנשא לספרדים ירדה ההתבוללות. על הוודה קרא בקישור
 
היות ו

קוראים קוראים נניח להתבוללות היהודים. נראה לי שהגויים התבוללו בנו. וכי מהיכן ליהודי כמוני יש עור לבן (למעט בעונת הרחצה וחלק היד שעל החלון של האוטו) שיער בלונדיני ועיניים ירוקות ולכמה מאיתנו יש מראה אפריקני אופייני ? ומה התרחש בחדרי השינה הצנועים בעיתות של מאורעות ופוגרומים למיניהם ובתקופותיהם ?
 

isackris

New member
היות ואתם כן קוראים... ../images/Emo51.gif

אז רציתי אתמול להוסיף גם על השאלה המוסרית אבל התעצלתי אז מה שרציתי להגיד זה: א: כמו שכתב אתאסיט מיט ציציס הדת היהודית מחשיבה כל מי שאינו יהודי ליותר גרוע מבהמה מותר לגנוב אותו (אסור עכשיו אבל זה רק מפני דרכי שלום שלא יהיו בעיות) ובשום מקום לא כתוב עונש להורג עבד או סתם גוי חוץ מחמישים כסף למי שהורג עבד גוי של אחר.וכבר אמר מי שאמר "שהגזענים הראשונים שהמציאו את חוקי הגזע הם היהודים. ואלמלא הנאצים היו נגד היהודים, היהודים היו הראשונים שמצטרפים אליו..." רק עם מוסר עקום כזה אפשר להבין את המצב בשטחים שאנשים שמתימרים להיות מוסריים מתנהגים כמו חיות ברגע שמדובר באחד מעם אחר בגלל שכך חינכה אותם הדת שלהם (אותו דבר לגבי הערבים שמתאבדים בגלל האיסלם) ובכלל לגבי מוסר הנוצרים התקדמו הרבה יותר, בתורה כתוב "ואהבת לרעך כמוך" ישו הוסיף "יותר ממך" וידוע המשפט שלו שאם מישהו יתן לו סטירה הוא יגיש לו את הלחי השניה... ודווקא דת הרחמים והאהבה הזאת רצחה במשך ההיסטוריה ללא הפסק... ב: יש גם שאלה בפני עצמה האם מוסריות מוכתבת ע"י התורה זה נקרא מוסר היות ואני למשל לא רוצח בגלל שאני רוצה עולם הבא אז אני נקרא בן אדם מוסרי??? אני חיית טרף אגואיסטית!!!שחושבת רק על העןלם הבא שלה! אז כאן הבן שואל אם כן מה מחייב אותי למוסריות וזאת באמת נקודה רגישה! אבל אני חושב שזה לא רק קוד חברתי של חיה ותן לחיות. היות שאם זה היה רק זה אז אפחד לא היה מעתיק תוכנות או מוזיקה בגלל שהוא יודע שזה גורם לחברות להתפרק ולא יכינו לו יצירות חדשות וכן אף אחד לא היה משקר למס הכנסה היות והוא יודע שאחרת לא יהיו לו כבישים ותשתיות ובטחון וכדו' אני חושב שבכל זאת יש רגש פנימי בתוכנו תקרא לזה יצר טוב או איך שתרצה... זה מה אני לחשוב... כתבתי על זה פעם ואין לי כח להאריך... או קיי ד"ש לפינקי ולפיה... ובדיחה ללה פאי "איש אחד היה צדיק גדול כל חייו וכשנפטר הכניסו אותו לגן עדן וישב שם עם אלוהים וכל הגדוילים בשולחן הכבוד אבל לא היה לו מצב רוח אלוהים שואל אותו למה אין לך מצב רוח? אז הוא עונה לו לא נעים לי לספר אלוהים משכנע אותו נו לעזאזל תגיד לי אני הרי ההאלוהים שלך אקיצר ההוא נשבר ומספר לאלוהים ששבנו לא עלינו התנצר?!? אלוהים פורץ בצחוק ואומר לו נו אז מה גם שלי... אז הצדיק שואל אותו כן? ואיך הענשת אותו? "j'ai ecris un "nouveau testament! ענה האלוהים... וכן אני עדיין בגלות לכל הפחות לחודש הקרוב... לעזאזל אני מתחיל לשכוח ת' עיברית... אוי לעזאזל! ואומר שראיתי לים את האופק...
 

Le Fay

New member
אוי לך שגולה אתה מעמך ולשונך

ומולדתך האהובה אל בינות הברברים (סתם, יותר מדי שעות קאאזה). איך זה שלא אמרת מילה על החתיכות שמה? ומה מעניין מה ראית לים, ספר מה הים ראה לך (זה לא מקאאזה אלא מהחמסין)! הבדיחה משובחת בהרבה מרוב הבדיחות שמייחסים לפלוץ הגדול, שמחה להיווכח שהוא לא רק למד בינתיים צרפתית אלא גם הוכשר למשחקי מילים בה
 

spag

New member
מה? מה? מה הפירוש?

" "j'ai ecris un "nouveau testament! " גמני רוצה!
 
למעלה