ספרים וסרטים שחובה לצפות ולקרוא

isackris

New member
איך שכחתי "אידיוט מושלם"

הקומדיה הכי טוב שראיתי בחיים בצרפתית זה נקרא "le diner de cons" מומלץ בחום...
 

ידו בכל

New member
הקלסיקות של הקולנוע

הקלסיקות של הקולנוע, מעבר למה שכבר הוזכר על ידי אחרים, לדעתי לפחות הם: שעת הצוענים - הסרט הכי טוב של קוסטריצה, סרט עצוב יפיפיה שאומנם מתחיל קצת איטי אבל משאיר אותך בסוף המום. יש שם גם מוזיקה מדהימה. אקספרס של חצות עם הנעימה המפורסמת שבו. יש בסרט סצנות אלימות והוא מיועד לבעלי קיבה חזקה. הסרט הזה הפחית בזמנו את התיירות לתורקיה. שיער של מילוש פורמן. קן הקוקיה מילוש פורמן. בטי בלו. הבוגר עם דסטין הופמן ופס הקול של הסרט.
 
ספר וסרט חובה שאינם מוכרים כמעט

ספר: והיום אינו כלה של צ'ינגיס אייטמטוב - סופר קזחי שמתאר בצורה מרתקת ומקסימה את החיים ביישוב קטן - 8 בתים בסה"כ , במהלך 60 שנות השלטון הסובייטי. סרט":דודסקאדן - אחד הסרטים הפחות מוכרים של הבמאי היפני אקירה קוראסווה שהיה נערץ ע"י גדולי השחקנים והבמאים האמריקאים.
 

snatgra

New member
עוד סרטים של קוראסווא

Ran, Seven Samurai שתיהם מומלצים בחום
 

לילית3

New member
ואיך אפשר לשכוח את אלמודובר:

כל הסרטים שלו נפלאים אחד אחד: קיקה עקבים גבוהים קשור אותי אהוב אותי (ענק!) אהבה בשר ודם והנפלא מכולם - "דבר אליה" ועוד סרט נפלא של אמיר קוסטוריצה מהטובים שראיתי אי פעם: מתחת לפני האדמה חתול שחור חתול לבן - גם סרט צועני , לא זוכרת של מי. ואני גם אוהבת מאד את הארי פוטר למרות שהספרים יותר כייפים מהסרט. מתי, מתי יתורגם כבר הספר החמישי!!!!
 
../images/Emo124.gif סמולנית אחת!

ככה זה עם כל הסמולנים בארץ ישראל. הם מתלהבים מהסרטים הכחולים האלה של אלמודובר... בטח הוא איזה הומו. "חתול לבן חתול שחור" - של קוסטריצה! האמת היא שגם לי פיי נתנה רשימה סמולנית אבל היא כבר אבודה.
 
חתול

שחור חתול לבן הוא גם של אמיר קוסטריצה. איך שכחת את מטאדור של אלמודובר. הוא מהטובים שלו. אני מוסיף גם את "קזינו" ואת "השור הזועם" של סקורסזה. "הרומן שלי עם אנני" של וודי אלן סרט נפלא שראיתי בימים האחרונים: "תעביר את זה הלאה" עם קווין ספייסי. ויש עוד הרבה מאד.
 

Kimbal1

New member
ואם אלמודובר אז...

..."נשים על סף התמוטטות עצבים" הנפלא ו"פרח הסוד לי"!
 

לילית3

New member
ועוד אחד של אלמודובר ששכחתי -

"הכל אודות אמא" יש לעי רק סופרלטיבים על הסרטים שלו!!! פשוט צריך לקחת את הסרטים שלו מהספריה ולצפות בהם אחד אחרי השני. רצוי לפי סדר הופעתם. עם השנים אלמודובר התעדן וכך גם הדמויות והסטיות שהוא מביא..
 

paydros

New member
חובה לקרוא זן ואומנות אחזקת האופנוע

לכל המחפשים ספרים איכותים באמת זהו אחד מני רבים אשר אולי ישיב על אי אלו תמיהות שאולי היו לכם (ולכולנו יש) מנסיון אישי העמודים הראשונים משעממים אבל ברגע שנכנסים לזה אני פשוט נסחף גם אם זו הפעם החמישית שאני קורא אותו. זה ספר שאפשר להגדיר אותו כרומן פילוסופי, אז מי שלא בכיוון של פילוסופייה-חבל שיתחיל.
 
מוסיפה גם הצגות...

"הקומיקאים" עם מוני מושנוב ושלמה בראבא מומלץ!! "מניין נשים" של נעמי רגן קצת כבד אבל ממש שווה!! סרט- "נשים אמיתיות" סרט חביב!! אבא בלאגאן סרט קליל לא משהו מיוחד.
 
מנסה להיזכר בע"פ (יש לי רשימה בבית)

ספרים: סלמנדרה/ק.צטניק (ספר שואה. חובה.) מדריך הטרמפיסט לגלקסיה/ד.אדאמס (מדע בדיוני מצחיק ומטורף) ולא זוכרת יותר! (אני גרועה בשמות) סרטים: פורסט גאמפ (אתם בטח מכירים) אמילי (סרט צרפתי קטנצ'יק וחמוד) יומנה של בריג'יט ג'ונס (קומדיה מצויינת לערב בנות). פאטצ' אדאמס (קומדיה חינוכית. מתאים להקרנה בתנועת הנוער.) ספיד (בשביל האקשן.בשביל קיאנו ריבס.) החתונה היוונית שלי (קומדיה חמודה.לכל המשפחה.) סתם ממה ששלפתי מהמוח.
 

rigoletto111

New member
והמלצותי:

ספרים: "פתק" - חנן פרנק. ספרי שירה של נתן אלתרמן ולאה גולדברג סרטים: הפסנתרן - פולנסקי ספרות זולה , שאיפות (Blow(
 
ממשיכה להמליץ... "אמא חורגת"

עם ג'וליה רוברטס. "כנפיים שבורות" סרט ישראלי (מן הסתם כולם ראו בקולנוע עכשיו יצא לוידאו). "שבועיים מראש" עם סנדרה בולוק קומדיה רומנטית. "יפה במהנטן" "הלוחש לסוסים"
 
למעלה