אשמח לדעת למה יצאתם בשאלה

Kimbal1

New member
""אני אומר לעצמי זה בטח לא אדם דתי"

אתה כותב:"אם אני שומע שמישהו רצח את חברו בגלל מריבה בכביש אני אומר לעצמי זה בטח לא אדם דתי" בוא נקח את זה קצת הלאה - אם אתה שומע שנחשפה מחתרת שזממה לפוצץ מסגדים בהר הבית אתה גם אומר "זה בטח חילוני"? אם אתה שומע שמישהו טבח במתפללים מוסלמים במערת המכפלה אתה גם אומר "עוד פעם החילונים האלה...."? וכשאתה שומע שהרב בקשי דורון פוסק שמותר לגנוב זיתים של פלסטינאים אתה אומר לעצמך:"טוב מה אפשר לצפות? הוא בטח חילוני..."? והאנשים שעומדים וקוראים תהילים לעילוי נשמתו של ברוך גולדשטיין הם גם חילוניים? ויגאל עמיר רצח את רבין בגלל מה שלימדו אותו בשומר הצעיר? והנערים שנשאו את שלטי "בדם ואש את רבין נגרש" גם היו חילונים? ואלו שתוקפים נשים בלבוש "לא צנוע" הם גם חילונים? עכשיו בטח תאמר לי "יש אלימים בכל חברה" - וזה נכון, אבל כל מה שציינתי למעלה נעשה כפועל יוצא של אמונתם הדתית של המבצעים. אתה יכול לטעון שהם מפרשים לא נכון את הדת, אבל זה לא משנה את העובדה שהדת מנוסחת בצורה שמאפשרת פרשנויות שגויות מסוג זה. מעבר לכך ישנם ציוויים בתורה הנוגעים להשמדה פיזית של האויב, כולל ילדים, בנסיבות מסוימות. רוצה עוד דוגמה לאלימות ביהדות? שאל את הרב שלך האם מותר לאדם להחזיק בעבד כנעני והאם מותר להכות עבד כזה. רוצה עוד דוגמה? -כאשר קורח ועדתו התלוננו על הנפוטיזם של משה, ריבונו של עולם בחר להתמודדד עם טענותיהם בדרך שלא הייתה מביישת את גרועי הדיקטטורים.
 

Kimbal1

New member
כל אדם מאמין במשהו?

בוא נעשה קצת סדר. "מאמין", לצורך הדיון, יקרא אדם המקבל קביעה מסוימת כאמת מבלי שהשתכנע רציונלית באמיתותה של אותה קביעה. אמונה במיתוסים של דתות שונות היא דוגמא לכך. לפי ההגדרה הנ"ל, יש אנשים רבים שאינם מאמינים בכלום, אתיאיסטים ואלו המגדירים עצמם כ"חושבים חופשיים" מהווים שתי דוגמאות לאנשים ש"אינם מאמינים בכלום". ייתכן ויש לאנשים אלו ערכים מסויימים שאינם מעוגנים רציונלית, אבל חשוב לזכור שערכים אינן קביעות עובדתיות ("כך וכך מתקיים") אלא קביעות ערכיות ("כך וכך צריך שיתקיים") ולכן הם אינם שייכים לקטגוריה של אמונה.
 

סם2000

New member
אכן כל אדם מאמין במשהו!!!

ההגדרה למילה אמונה היא לא פשוטה. אבל באופן כללי היא זה ידיעה שזה נכון, כאשר המקורות לידיעה זו הם גם הרציונליזם והשכל וגם הרגשה פנימית וא צריך ליהיות סתירה בניהם. ואין!!!!!! אף אדם שאינו מאמין בכלום! גם אדם שמאמין שאין אלוקים מאמין במשהו - בזה שאין אלוקים גם זו אמונה. גם האמונה שאני צריך להנות כמה שיותר בחיים זו אמונה!
 

xslf

New member
"אלוהים נמצא בפרטים הקטנים"

אתה עושה סלט ואתה שם ביחד אגנוסטיקנים (מה שנקרא גם "אתאיסטים חלשים") שאומרים שהם לא יודעים אם יש אלוהים או לא, ו"אתאיסטים חזקים", שטוענים שעד שיוכח אחרת אין אלוהים. קטונתי מלפרט את כל הטיעונים בנושא, ולכן אני ממליצה שתקרא את המאמר "אין אלוהים" והתגובות שבעקבותיו. גם אם אתה לא מסכים לתוכנו, לטעמי חשוב שתדע עם מה אתה מתווכח, כך שתתווכח מתוך ידיעה ולא מתוך בורות.
 

Kimbal1

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

 

Kimbal1

New member
שים לב....

כדי שנוכל לדון במשהו כדאי שנדבר באותה שפה. נתחיל מהקביעה שלך "גם האמונה שאני צריך להנות.... זו אמונה" - זהו, שבשפה שלי זו לא אמונה אלא קביעה ערכית וכבר התייחסתי לכך בהודעתי הקודמת. "גם אדם שמאמין שאין אלוקים מאמין במשהו-בזה שאין אלוקים....". מי שאומר שאין אלוהים איננו "מאמין שאין אלוהים" אלא חושב שאין אלוהים. זו, לשיטתי, איננה אמונה אלא קביעה שמבוססת על הכרה רציונלית. לפי ההגיון שלך גם מי שטוען שאין על כוכב נפטון מושבה של עכברים ורודים דוברי באסקית "מאמין במשהו", כי הוא הרי "מאמין" שאין על כוכב נפטון וכו'.. ולא היא. מי שטוען "אין אלוהים" "אין שילוש קדוש" "אין חלזונות שיודעים לנגן בפסנתר" לא מצהיר הצהרות של אמונה אלא שולל,על בסיס רציונלי, את אפשרות קיומן של תופעות מסוימות.
 
בין אמונה לדת אין קשר

דו כיווני. אמונה הכרחית לדת, אך דת אינה הכרחית לאמונה. אדם מאמין אינו בהכרח אדם דתי. >ספל חמאה דתייה אדוקה (אם כי אני לא בטוחה שאדיקה כלולה בדת שלי:)<
 

Kimbal1

New member
מסכים לחלוטין

הבעיה היא שהבחור ניסה לפשט את העניינים ולבלבל בין קביעות ערכיות, שלילה של קביעות לא רציונליות ואמונה וניסה לכרוך את הכל תחת "אמונה". בשבילו, גם בנאדם שטוען שאין דובי קוטב על השמש הוא מאמין - משום שהוא "מאמין" שאין דובי קוטב על השמש ואת זה היה חשוב לי לתקן.
 

xslf

New member
../images/Emo45.gif ../images/Emo45.gif ../images/Emo45.gif ../images/Emo45.gif ../images/Emo45.gif ../images/Emo45.gif

 

Le Fay

New member
סם דארלינג, אם אתה כבר בקטע - ד"ש

לסאנטה קלאוס וללפרקונים (נירה לי יש'ך נטיה עזה לבעלי זקנים לבנים ארוכים אז הלפרקונים זה כדי לגוון לג'ינג'י). <פיי לא מאמינה לאפ'חד>
 

ידו בכל

New member
לא יודע לגבי אחרים

לגבי, לרצות שיהיה לי הכי נוח שאפשר זו אידיאולוגיה מצוינת. פולחן לאל, סגידה, אשמנו בגדנו זה בעיני מזוכיזים ולא אידיאולוגיה.
 

מיכל25אב

New member
לחיי האידאולוגיה

אם זה מה שזיכנו לראותך פה בפורום..... >מה רע במזוכיזם
<
 

Kimbal1

New member
../images/Emo2.gif מה רע במזוכיזם?

עכשיו אני מבין למה התכוונה הרבנית כשאמרה שבזכות שמירת נידה יש שבועיים שבהם "אפשר לישון בשקט...."
 

ידו בכל

New member
שאת מציגה את זה ככה

זה בהחלט נשמע אחרת
וכיף לראות אותך תמיד. < ידו בכל מדמין את מיכל במגפי עור שחורים ושוט >
 

crfv

New member
יופי לך. אז תמשיך ללמוד בנחת

לנו למשל לא היתה נחת אז הזזנו ת'תחת למקום שבו לא תדבק בנו ספחת ועל כן ידידי המשך לעלעל בכתבי קודש ולהתפלל שיום אחד לא תדבק בך הקדחת וואי איזה שיר אידיוטי אבל מתאים למסר.
 

xslf

New member
יש אנשים שלא מאמינים בכלום

עובדה. וגם אם מישהו מאמין באל כלשהו- המרחק בין זה לבין קיום מצוות גדול מאוד מאוד, ולא בהכרח מתחייב או מובן מאליו. (אני? אני פעם האמנתי באל כלשהו. היום לא. הפסקתי להאמין באל הרבה זמן אחרי שעזבתי את הדת. למה עזבתי את הדת? משהו חרה לי בהתנהגות של הקהילה הדתית היום. מתוך חיפוש אחרי שורש הבעייה ומקורה, עלו ספקות ושאלות רבות מאוד שלא נענו בצורה מספקת).
 
למעלה