אשמח לדעת למה יצאתם בשאלה

מיכל25אב

New member
"ברוך דיין אמת???..?"

בא נסחף עוד קצת... אגב,קצת מגוחך היה לא להתיחס להבדלים בין המינים,מכל בחינה שלא תסתכל עליה....
 
זו הדת שלך, לא שלי...

אני לא בטוח בניסוח ובפרטים, אבל זה היה ברוח מה שכתבתי. אני זוכר ששמעתי את זה מטיפוס מזוקן בשם "אבשלום" שגרם לבנות השבט (במחנה הרא"ה) להפסיק לגעת בבנים ... מי דיבר על הבדלים בין המינים ? אבל האם זה אומר שנשים נחותות (מבחינה קטגוריאלית!) מגברים ?
 

מיכל25אב

New member
טוב,לא הייתי במחנה הרא"ה

ואולי טוב שכך...אבל עדיין לא הבנתי מה מקור ההשוואה בין שתי הברכות.... ולא,נשים לא נחותות מגברים!(מה ז"א מבחינה קטגורלית?) שונות?כן!
 
הקשר בין שתי הברכות פשוט:

אותו אדם שקבע את הברכות אמר כך (קומונסנס): נשים נחותות מגברים, ולכן הגברים צריכים לברך לאלוהים שהוא לא עשה אותם אישה, כמו שלא עשה אותם גויים-נחותים. בקשר לנשים - אדם צריך לברך גם על הרעה, כידוע, ולכן הן מברכות את מה שהן מברכות.
 

מיכל25אב

New member
אז נשים מברכות על הרעה?

נו שוין... וזה הקשר בין הברכה הזו ל"ברוך דיין אמת" זה מזכיר לי שחמי פעם אמר לי שהשיר "אשת חייל" בא לשבח את הגבר על הבחירה שלו ולהזכיר לאישה בזכות מי היא אשת חייל... נו טוב-אני מהשיר הבנתי שהיהדות מזכירה לגבר לשבח את אישתו על שטרחה והכינה את השבת...מזל שיש פרשנות...
 

ZVI Z

New member
נשים לא נחותות?

תלוי את מי שואלים אם שואלים את התורה אז הן בהחלט נחותות (בדיוק כתבתי על זה פה באיזה הודעה) התורה משווה אותם ואת העבדים לבית ולחפצים
 

ZVI Z

New member
על זה נאמר-'איש לרעהו..'וקצת תוספת

אפשר לתת עוד הרבה דוגמאות למרות שזה מיותר כי זה לא ישכנע אותך כמובן. אנלא זוכר בדיוק אבל אישה שקולה כמו בית וכמו חפץ וכמו עבד(שגם הוא זוכה לרמה מחפירה של יחס מהתורה) לא מבין איך אפשר בכלל להיות אישה דתייה אבל שיבושם להם אלימות?.. 42 ילדים נרצחים בגלל שקיללו את אלישע 24 אלף נרצחים בגלל שלא נהגו כבוד ברעהו..(אם כמובן זה אלוהים החליט על המגפה) 6 מליון...בגלל חטאים?!(לפי הסבר 1 שלכם) ואתה יודע שלא חסרות עוד דוגמאות.
 

rigoletto111

New member
"שהאנשים שנוהגים באלימות כלפי

הפלסטינים הם ברובם המכריע דתיים": ראית את 4 המג"בניקים שרצחו באופן מזוויע ערבי בחברון. אין ביניהם אף אחד דתי. אפילו לא הדרוזי ("לאומנות יהודית"?) ... . בקיצור, סדיסטים ומנוולים יש בכל מקום. אולי מספיק עם הסטיגמות האלה?
 

rigoletto111

New member
מתוך הארבעה אף אחד לא דתי

אז איזה עובדות? תראה, אחרי שבתל-אביב היה פיגוע בדולפינריום המונים (חילונים) התנפלו על מסגד חסן בכ ביפו בשבת. ובהתנחלויות היו הרבה יותר פיגועים ולא ראיתי כזו התנפלות על המסגדים מצד מתנחלים דתיים. ברור שהכי קל להגיד "אנשי הימין/דתיים מתעללים בפלסטינים" בתור אקסיומה בלי לבדוק. ואני שמעתי מחבר שלי דתי (ימני) על כל מיני חיילים שהיו איתו שדיברו בעד זכויות הפלסטינים וכו' אבל כשהיו במחסום התעללו בפלסטינים בצורה גועלית וגנבו מהם דברים.
 
תבדוק שוב

אני לא מדבר על סתם סאדיזם או יצר נקמנות רגעי. הטרוריסטים האידאולוגים שפגעו בערבים - רובם המכריע, אם לא כולם - דתיים. המחתרת היהודית, שפעלה בתחילת שנות ה-80' - כולם בה היו דתיים. אגב, בבתי כנסת ברחבי הארץ עשו להם התרמות! תנועת כך ושאר התנועות מסוגה - רובם דתיים, אם לא כולם. כנופיות מסוג בת-עין - דתיים. ברוך גולדשטיין. והרשימה עוד ארוכה ... אגב, הרבה דברים שמתנחלים עושים בכפרים ערביים לא מגיעים לתקשורת.
 

rigoletto111

New member
טרוריסטים אידיאולוגים יש בכל מקום

מדינת ישראל ידעה טרוריסטים אידיאולוגיים לא פחות מסוכנים מחבורת השולים המטורפת מבת עין או מאנשי כ"ך. רק נזכיר את מרכוס קלינברג, ישראל בר, וענונו (כשישתחרר יוכל להצטרף לצוות יוצאים) ואודי אדיב. לאור העובדה שאודי אדיב היה מרצה שלי באוניברסיטה, תרשה לי לא להתעלף מהתרמות שעשו למען אנשי המחתרת היהודית. גם הרבה דברים שמג"בניקים חילונים עושים לערבים לא מגיעים לתקשורת. שב פעם ליד כמה מגבניקים באוטובוס ותקשיב גם אתה לכל "סיפורי הגבורה" על מכות לערבים ...
 
איפה בדיוק הטרוריזם פה ?!

טרוריזם מוגדר כהתנהגות אלימה במטרה להפחיד. אף אחד מארבעתם אינו עונה לקריטריונים. איך אתה בכלל מכניס את וענונו לטרוריזם, כשהמטרה שלו הייתה הפחתת האלימות ?! מרוב "עשבים שוטים" בחברה הדתית כבר קשה קצת לראות את הגינה... בקשר למג"בניקים - שוב, זה לא עניין אידאולוגי, סתם סאדיזם, ועל זה בכלל לא דיברתי.
 

rigoletto111

New member
את ההגדרות האלו תשמור למילון שיום

אחד תכתוב לטובת מזניבי הזנב והשעירים למיניהם. מי שמוסר מידע צבאי לסורים , או מידע על לוחמה ביולוגית לסובייטים, מסכן חיים של בני אדם בדיוק כמו המופרעים מבת-עין. ואגב, אולי גם גולדשטיין חשב שבסופו של דבר פעולתו תביא להפחדת הערבים והפחתת האלימות ...
 
מה זה שייך לאלימות ?

להזכירך, הוויכוח נסוב סביב השאלה - האם יש קשר בין היהדות לאלימות. אתה רשאי לא להסכים אם אף פעולת ריגול נגד ישראל, אבל עדיין זו אינה פעולה אלימה, איך שלא תסתכל על זה.
 

סם2000

New member
אולי כדאי שתפתח עיתון

אולי כדאי שתפתח עיתון :רצח, אונס, היתעללות בילדים, סתם דקירה "על רקע רומנטי",עוד המון המון דוגמאות. 95% ,כן 95% הם לא(!!!) של דתיים. ואם תלך איתי להיסטוריה צר לי לאכזב אותך אבל אחד העמים הכי מוסרים שהיו היו עם ישראל.דוגמא לכך תוכל למצא בשיעורו של הרב אלחנן סמט על פרשת משפטים בנשא העבדות לפי התורה. (עבדות זה דבר לא מוסרי איך התירה אותה התורה).xxx
 
אני מזהה בעיה חמורה בהבנת הנקרא

בפעם המליון: לא דיברתי על אלימות סתם ולא על סדיזם. דיברתי על אלימות אידאולוגית. זו קיימת באופן כמעט בלעדי אצל דתיים. אגב, מאיפה בדיוק הסטטיסטיקה של 95 אחוז ? אני מבין גם שהשמדת עם טוטאלית (עמלק) ועוד השמדה מותנית של שבעה עמים נוספים נחשבת אצלך למעשה מוסרי ... Jawoll!
 
שקר וכזב ...

עם כל הכעס המוצדק על החברה החרדית עדיין הם אין אצלם בכלל רציחות וכמעט שאין אצלם אלימות בקרב המבוגרים וגם בגיל ההתבגרות שזה גיל קשה ובכל תיכון חילוני יש המון אלימות וסמים [או התאבדיות]בין הבנים בחברה החרדית זה באחוזים מאוד נמוכים. מה שנכון,נכון.
 
למעלה