דילמה

hasid10

New member
דילמה

שלום אני כותב בפורום השכן והעלתי את השאלה הזאת שם והמליצו לי לשאול פה. אני בחור בן 18 שבדרך לצאת בשאלה. ויש לי דילמה אם ללכת לצבא או לא ואני יפרט איזה יתרונות יש בללכת או לא ללכת. ללכת: בצבא אני יכול להיכנס לעולם החילוני, ואני יכול לצאת יותר משופשף, ואני יכול ללמוד על חשבון הצבא. לא ללכת: הצבא זה מקום מאד שמרני ודתי וימני (אני שמאלני מוצהר) זה מאד קשה לחרדי שלא מכיר את התרבות החילונית להיזרק ברגע לצבא, וגם אני יכול להסתדר בלי צבא (לפי עניות דעתי), וגם ממש לא בא לי לקבל שלוש שנים מקסימום 700₪ ולחיות בלי שקל על התחת. אז מה אתם אומרים לעשות ללכת או לא? נ.ב. אל תגידו שצריך לתרום למדינה, המדינה דפקה לי את החיים ואני לא חייב לה כלום!
 

הפלאש

New member
תראה

כל מה שהזכרת בספיקותיך היו מנת חלקי בעבר, אף אני בדומה לך שמאלני שחושב שהצבא הינו צבא כיבוש, אך מאידך חשבתי שאולי עבור התפתחותי אפשר שכן אלך לצבא, בסופו של דבר אחרי בירורים הבנתי שהצבא הוא גוף שקרן, מטומטם וחסר היגיון, החילים כעבדים ושפחות תחת מפקדים עריצים וחסרי רגש. יצאתי מהצבא על פרופיל 21 אחרי שבוע בכלא על עריקות של חצי שנה. כיום אני משלים בגרות מאושר מאד מבחירתי. אגב יש לי עוד כמה נימוקים למה הצבא מיותר אך בחרתי לא להעלותם על הכתב מסיבות השמורות עימי. בהצלחה בכל אשר תפנה.
 

TaL53

New member
אני רק שאלה

במה המדינה דפקה לך את החיים? ואם עדיין יש לך את הבחירה (עד כמה שזה מקומם) מדוע לא תלך לשירות לאומי?
 
אני חושב שאתה צריך להתגייס

"המדינה דפקה לי את החיים ואני לא חייב לה כלום!" אני חושב שהגישה הזו מוטעית ואולי בצבא אתה תלמד להעריך את המדינה מחדש. אל תסתמך על מה שכתוב בעיתון, על פוליטיקאים מושחתים ורבנים פדופילים. בזכות המדינה שלך אתה נמצא כאן כדי להעביר עליה ביקורת, והביקורת הזו צריכה לבוא מאהבה, לא משנאה. יהיה לך קשה בצבא, אבל אתה תלמד שם שיש דברים שצריך לעשות גם כשקשה, גם כשלא מבינים את הקפריזות של המפקד, גם כשנותנים ונותנים בלי להרגיש את התמורה בכיס (אמרת שאתה מעוניין לעשות צבא כי זה משתלם מבחינת לימודים). חוץ מהתרומה למדינה ולאזרחיה, אתה תצא משם בן אדם בוגר, שקול, אחראי יותר. אתה תלמד לקבל דברים בפרופורציות הנכונות. אתה תדע שכמה שהחיים ממשיכים להציב בפניך אתגרים - האתגרים האלו לא משתווים לאתגר שבשירות ביחידה איכותית. אם השקפתך הפוליטית נמצאת בצדה השמאלי של המפה, תוכל לשרת ביחידה שאינה קרבית. תוכל להתברג ביחידה מיחידות חיל החינוך או פיקוד העורף, תוכל לשרת במקום קרבי יותר ועם זאת פחות "לוחמני" כמו מתקן תיאום וקישור (מת"ק) שתפקידו לנתב כניסת פלסטינים לשטחי המדינה באמצעות אשרות שונות, ולתת לשירות שלך נופך שמתאים להשקפות שלך (לדוגמא, לפעול מתוך המת"ק לשיפור היחס לאזרח הפלסטיני, ומתן מענה טוב ויעיל יותר לצרכים של הנכנסים ויוצאים). יש מה לעשות ויש מה ללמוד. העיקר שתצא משם גבר, ולא מפונק מדי. שיהיה בהצלחה
 

henry987

New member
תתגייס לצבא

כי הצבא תורם המון. זו מסגרת שתורמת המון לפרט וזו מסגרת שתגרום לך לשינוי משמעותי בחיים ובדרכי החשיבה. בתור לוחם לשעבר אני יכול להעיד על עצמי שהצבא ממש שינה אותי ותרם לי רבות. זה נכון שלא קל לחיות מ700 ש"ח בחודש, אבל אם אתה לוחם, אתה לא יוצא כל שבוע הביתה ובצבא מסופק לך הכל, כך שאתה לא צריך לבזבז כסף. תתגייס לצבא!!! ותתגייס לקרבי!!!
 

RonspotNL

New member
כן

ללכת ולעשות ואתה כן חייב לה זו החובה של כל אזרח ישראלי לעשות צבא וככה גם אתה
 

moshavnikit

New member
המדינה לא דופקת את החיים לאף אחד

אנחנו עושים את המדינה, אנחנו צריכים לעבוד קשה כדי שהיא תהיה מדינה טובה, היא לא יכולה להיות מדינה טובה מעצמה כי מדינה היא לא יישות.
 
מי כתב לך את השטויות האלו ?

הכניסה לעולם החילוני לא קשורה בכלום לצבא. אין עניין של כניסה לעולם חילוני, יש עניין של לצאת מעולם סגור ושמרני עד כדי פרמיטיבי של הדתיים. זו הבחירה שלך ואך ורק שלך. דת לא עושה אותך אדם רע יותר, אתה בוחר אם להיות כזה. חילוניות לא עושה אותך אדם טוב יותר, אתה בוחר אם להיות כזה. וההיפך לגבי שניהם. יציאה מעולם הדת לא חייבת להיות קיצונית בשום אופן ואפשר להיות גם דתי וגם יותר רפורמי, כלומר לשמור שבת אבל כן לנסוע ברכב. האנגלוסקסים עושים ככה, הצרפתים עושים ככה, ועוד מליוני דתיים בעולם כולו. לא יקרה לך כלום ואף אחד לא ישפוט אותך על באמת בשום מקום אם שמרת שבת או לא. ואם כן, המשקל של דרך ארץ יהיה גדול עד כדי ביטול כל שאר העבירות כל עוד הן לא פוגעות באחרים. אז ללכת לצבא ? כן, חד משמעית כן. זה לא עניין של שפשוף, זה עניין של עוד מקור התנסות, עוד מקום שממנו אפשר ללמוד ערכים, עוד מקום שאפשר ללמוד שיש דברים שחייבים לעשות ויש דברים שאפשר לוותר עליהם. עוד מקום שלומדים בו כי "דרך ארץ קדמה לתורה" ויהי מה. בצבא מכירים עוד חברים ואנשים נהדרים. בצבא רואים גם טוב וגם רע. לומדים להתמודד עם מצבים מאד מאתגרים בחיים. בצבא לומדים ערכים, כבוד, וגם כבוד לאוייב שלך שהריי אם לא תכבד אותו, תהפוך למזלזל. ברגע שזילזלת, לא למדת במה הוא השתפר, בדיוק ברגע הזה זילזלת בעצמך. בדיוק כמו שקורה לדתיים, הם מזלזלים בעצמם כי הרבנים שלהם מכתיבים להם את החיים ולא המציאות. בצבא אפשר ללמוד מקצוע, אפשר להכיר את הכלה שלך, אפשר ליצור קשרים טובים לעתיד, אפשר רק ללמוד. למה לא ללכת ? אז כמו בכל דבר טוב כמו הדת, יש גם דברים רעים. אם בחילוניות אתה שומע על אנסים וגנבים, בתוך המגזר הדתי ההיקפים הם הרבה יותר גדולים, רק ששם אין תקשורת ואז אתה כדתי נחשף הרבה פחות למציאות שיש בין כתלי בית הכנסת. אז מה הקשר לצבא ? הצבא נותן הרבה יותר טוב מאשר רע. אולם גם שם יש רגעים לא נעימים, יש לעיתים ניצול לרעה של חולשות האחר, יש סמים, יש במקומות מסויימים יש כנופיות וכו'. יחד עם זאת, היתרונות בצבא עולים על הכל. אם אתה בוחר ללכת לצבא, זה אומר שאתה חזק נפשית ואתה יכול להיות תותח לא קטן. אם בחרת לצאת מהחושך של מוגבלות היסטורית לאור של המודרניזציה תוך שמירה נכונה על הערכים שקבלת מהדת, שיחקת אותה בגדול. שמירה על ערכי התורה זה לא אומר לשמור שבת. ושמרת את יום השבת לקדשו זה לא אומר שאתה צריך לקום מוקדם בבוקר ולעבוד את אלוהים בתפילות. זא אומר שאתה צריך לברך על השבת כי היא יום המנוחה שנתן לך ההוא מלמעלה. הקיצר, לך לצבא, תעשה טירונות, תשמור בשבתות, תצא לקצונה אמן, תהיה תותח ותשמור על הערכים של דרך ארץ קדמה לתורה. קודם כל תהיה בן אדם. אה, כן, מי האידיוט שאמר לך שהצבא הוא ימני ? מי אמר לך שהוא שמרני ? למה הכוונה בשמרני ? הצבא הוא גוף ללא יכולת להפגנת דיעה ואין מדובר בעניין אינדיבידואלי. אתה כחייל לא יכול ואסור לך להביע דיעה פוליטית כי אתה תהיה כפוף לחוק ולהחלטות הממשל. אז אם אתה שמאלני, זה מעניין תתחת. תהיה שמאלני תהיה ימני, זה לא משנה כל עוד אתה בא במטרה אחת - למלא את החלטות הממשלה גם אם הן פוגעות בדיעותיך. זה נקרא לשרת את העם. בהצלחה ידידי, אני מתנצל על אריכות הדברים. אבל עם כל הבני בליעל המשתמטים שיש היום, אם דתיים חארות שלא לוקחים חלק בנשיאה בנטל ועוד מקבלים מאיתנו קצבאות כי אנחנו משלמים מיסים, ואם הערבים שלא עושים כלום עבור המדינה ובוכים שאין להם זכויות (שזה שקר אדיר) אני חייב לכתוב לך את זה.
 
למעלה