דברים ששמוליק כתב וכמה עובדות

אוהב את אסטרולוג../images/Emo24.gif

ז"פ "אוהב את אסטרולוג, אוהב את הלל" "אוהב את אסטרולוג, אוהב את הלל" "אוהב את אסטרולוג, אוהב את הלל" "אוהב את אסטרולוג, אוהב את הלל" "אוהב את אסטרולוג, אוהב את הלל" "אוהב את אסטרולוג, אוהב את הלל" "אוהב את אסטרולוג, אוהב את הלל" וגם את בני, וגם את ישראל, וגם את הפטיש, וגם את נועם, וגם את שבתאי, וגם חרבונא זכור לטוב. אוהבותכם כולכם!! רק אהבה מביאה אהבה!!
אסטרו, אתה נשאר איתנו, נקודה.
 
מתנצל!

המכתב של הבחורה מלפני 6 שנים יכול מאוד להיות שזה שקר וכזב ועל כל פנים במכתב שלה לא היה כתוב מי ניצל אותה ,ושוב יכול מאוד להיות שהמכתב נוסח ע"י רבנים שחשבו ועשו חשבון שמיכון שהציבור החופשי הוא ליברלי והוא בטוח יפרסם את המכתב אז כדאי מאוד לעשות איזה מכתב שירתיע כאלה שחושבים לברוח מהעולם החרדי,שלא יעזו בכיכול,,, {אני בטוח שאם היה סיפור הפוך על חוזר בתשובה שהתאבד ומשאיר מכתב עם האשמות על החרדים , העיתונים שלהם לא היו בכלל מתיחסים לזה וזה אומר המון על החברה חרדית,,,} על כל פנים אני עם הנושא הזה גמרתי ולא השוב אליו,,, ובקשר לאסטרולוג אני חושב שהוא מאוד רצוי בפורום, למרות שמן הסתם הוא לא מאמין במזלות{גם אני לא,,,} ואני גם חייב להודות שיש הרבה יוצאים שהילל עזר להם מאוד ואפילו שבתי צבי אמר לי שהוא מכיר , רק היה לו אי הבנות אז בקשר אלי, עם י, האם יש מענק ליוצא או לא? אני זוכר ששבתי צבי אמר שכן וי, גער בו ואמר לי שאין כזה דבר, ולי באופן אישי י, אמר לי שכל הפונים להילל צריכים לעשות הכל לבד,,, ורוב הפונים פונים לאחר כמה שנים, אז יכול להיות שהקדמתי עם הזמן,,, על כל פנים,אני יורד מהעץ, והשירשור הבא שלי יהיה על אחותי שהייתי אצלה בשבת בביתר עילית ונהינתי ותודה לכל מי שיעץ לי לנסוע,,,
 
תשובה:

אינני מייצג את הלל, אך הנה מה שידוע לי: 1. מתוך עקרון, הלל לא תציע שום דבר שווה ערך כמתנה למי שיעזוב את הדת. 2. תמיד יהיו קיימים תורמים עצמאים שירצו לעזור ליוצאים בשאלה בצורות שונות, הכוללות עזרה בדיור, ביגוד, לימודים, הלוואות, וכדומה. 3.מאחר שהלל נוסדה על מנת לסייע ליוצאים בשאלה, הלל עשויה לקשר בין התורמים העצמאים לבין היוצאים שכבר יצאו ונמצאים במצוקה. עיקר התמיכה של הלל היא הפניה למקורות מידע החסרים ליוצא, הפגשת היוצא עם יוצאים אחרים, והפניה לגורמי סיוע רלוונטים. 4. באם הלל מקשרת בין תורמים עצמאים לבין יוצאים הזקוקים לעזרה בלימודים, דיור, ביגוד, וכדומה, זה יתבצע רק במקרה שהיוצא אינו יכול להשיג עזרה זו לבדו, ובתנאי שנשללה האפשרות כי היוצא הושפע מאפשרויות הסיוע בהחלטתו לעזוב את הדת. 5. במידה והיוצא בשאלה מעדיף להשאר דתי, קיימים מקורות תמיכה חרדים רבים יותר מאשר הלל יכולה להציע לו (כולל משפחת היוצא, ארגוני חסד חרדים, ארגוני תמיכה בחוזרים בתשובה או באברכים, וכדומה). אין הגיון לעזוב את הדת כשהתמיכה שתקבל היא פחותה יותר בכל מקרה - בפרט שהתמיכה מהלל מיועדת תמיד רק למטרות ספציפיות (אין אפשרות לנצל תמיכה בלימודים, למטרת דיור, וההפך).
 
קצת על בני.

אני חושב שאתה עושה לבני בדיוק מה שאתה חושב שבני עשה לישראל, אז בבקשה אני רוצה להכיר לך את הבני שלי. הבן, בני לא מכיר את ישראל, הוא מכיר אותו ממעשיו. ומבחינתו, (וגם מבחינתי) זה מספיק. ישראל הוא בחור שלא התקבל לה.ל.ל, ושנאתו לה.ל.ל ידועה בשער בת רבים. הוא מרבה להתראין באמצעי התקשורת, ופעם אפי' קצת השמיץ אותנו. (ויש עוד כמה בדברים שהשתיקה יפה להם) עכשיו הוא כותב "אבל אשמים אנחנו" נו לעזאזל, מה כבר אפשר לחשוב. למותר לציין שה.ל.ל הוא האחרון שלא יקבל יוצא סתם "כי ככה בא לו". יש נוהלים מדויקים, שלשמחתי מקפידים בה.ל.ל להיצמד אליהם, ע"פ הנוהלים כל יוצא חייב להיפגש עם פסיכולוג מוסמך ולקבל את אישורו. תפקידו של הפסיכולוג לבדוק האם היוצא כשיר ליציאה, בין היתר כדי למנוע מקרים כואבים כעין אלו. (כמובן שבמקרה שלנו אין כל קשר (כפי שרינה דואגת להדגיש) בין היציאה למקרה הטראגי. במקרה של ישראל נקבע כי בשלב זה של חייו יקשה עליו להשתלב. זהו זה. אף אחד לא שונא אותו, וכל הסיפורים שמופצים על "שלחו אותו לגינה" מופרכים מיסודם. כואב הלב לראות איך אנשים שמשקיעים את הנשמה חוטפים כזו סתירת לחי. בני הוא איש נורא נורא מתחשב, הוא האחרון שיעלים עיין ממקרים קשים, וברור שזה יקומם אותו נורא לשמוע על ה.ל.ל שהוא מבכירי הפעילים בה דברים כמו שכותב ישראל. אבל ישראל לא באמת מתכוון למה שהוא כותב, הוא סתם כתב כי זה נראה לו מעניין, וביחוד הכותרת הסימלית "אבל אשמים אנחנו". סתם יצור שנהנה מלהרגיש מטיף.
 

ידו בכל

New member
נשמע לי הזוי

לא ידעתי שכל אחד שמסתיע בה.ל.ל צריך להיפגש עם פסיכולוג. אני חושב שזו פגיעה נוראית בפרטיות של האדם ופטרונות.
 
למה?

זאת פגישה קצרה ונחמדה. הלל רוצה לעזור למי שהיא יכולה לעזור לו. לאדם שבאמת רוצה לצאת לחברה בחוץ. לדעתי זה רק מחזק את העובדה שהלל לא רצה ושולפת חרדים. הפסיכולוגית מבררת שהיוצא באמת רוצה לצאת ושלם עם החלטתו ולא משחק משחקים. לדעתי זאת שיטה טובה מאד לגרום לבחורים מתנדנדים לא להכנס להלל (דבר שהם לא רוצים) ושיטה טובה גם ללמוד על המצטרף ולדעת במה אפשר לעזור לו ועד כמה. אלוהימית.
 

ידו בכל

New member
אולי אני לא מכיר מספיק

ואולי אין לי את הניסיון שיש בה.ל.ל נראה לי, שהמניעים למה לצאת פשוט לא רלוונטים וכל מניע הוא לגיטימי לחלוטין משום שאורח החיים החרדי הוא הלא נורמלי. ללמוד על היוצא זה בדיוק החדירה לפרטיות שעליה אני מדבר והיא נראית לי הזויה. ברור לי שבכל מקום שמחלק כספים חייב שיהיה מנגנון פיקוח אבל זה מתנגש לי עם הפלישה לפרטיות. זה יותר מתאים לעולם החרדי ששם אין פרטיות ובמה זה שונה מהדרכת כלות ?
 
קודם כל

אין לי שום תלונות למדריכת הכלות שלי, הלכתי אליה מרצוני והיא היתה מקסימה! זה שיש לה דיעות קצת מפגרות זה בגלל האמונה שלה. היא עצמה אשה מדהימה. אני לא יודעת בדיוק את הסיבות אני מניחה שלא עשו זאת סתם אלא שהיו תקדימים. לא נראה לי שבודקים למה הוא רוצה לצאת, נראה לי שבודקים האם אכן הוא יוצא שהחליט לעזוב את העולם שאחריו או סתם שאבבניק שרוצה עזרה בלימודים או קצת אקשן. בכל אופן, אני מאמינה שנציג של הלל יסביר לך את זה יותר טוב ממני.
 
אלוהמית וואללה ?

שבבאניקים לומדים ???????? אז מישהו רוצה להסביר לי בדיוק מה ההגדרה של "שבבניק" ????
 

ברוריה2

New member
ראה מסר אישי. ובכללי-לא נראה לי

ששיטות הפעולה של הל"ל הן ענין לדיון בפורום ציבורי עקב רגישות הנושא ומפני מרעין בישין. אז במטותא..
 

Le Fay

New member
איזו פלישה לפרטיות? זו לא סריקת מוח

זו שיחה. חוצמיזה - אם לא תהיה שיחה עם פסיכולוג, ואחר כך יתגלו סימפטומים של סכיזופרניה - לא יאשימו את הל"ל שלא טרחו לבדוק?
 

אבזץ

New member
דבר דבור על אופניו.

במהלכה של הפגישה עם הפסיכולוג מחברים אלקטרודות לאונה השמאלית של המוח אגב ניסור הגולגולת, ותוך כדי מתן מכות חשמל לטשטוש ולהרפיה. לאחר הנבירה המעמיקה במוח וביתברר כי הינך מטורף יאשפזוך בכפיה בבית חולים פסיכיאטרי, שם יכריכו אותך לאכול חזיר בבוקר ובערב להרוג חרדים. די לצ'יזבטים, תגידו את האמת! ולגופו של עניין הפגישה עם הפסיכולוג היא מחויבת המציאות. ודי לחכימא ברמיזא ולשטיא בכרומיזא.
 

אבזץ

New member
יכריכו= יכריחו שוב הדיסלקציה

ולא קרב זה אל זה כל הלילה.
 
../images/Emo31.gifמיותר שבתאי!

הוא כבר התנצל, כך שאין מה להוכיח את "חפות" בני. הסיפורים האישיים שלו לא אמורים להתפרסם בכללי. והביטויים שלך נגדו קצת מוגזמים.
 
עשי לי טובה

אני מכיר אותו היטב, את המניעים שלו לכתב את מה שהוא כתב, ואת המניעים להתנצלותו. והאמיני לי, אני יודע דברים שאת לא יודעת. הוא כתב לי בכללי "שבתאי הבטחת שתסביר". אז הוא קיבל תשובה בכללי. אם כולם (לדעתו) היו צריכים לדעת שלא הסברתי (כי לא רציתי לפגוע בו) ז כולם צריכים לדעת ש"כן" הסברתי. ובכן קבלי אותו כמשה פיש. בעניין הפומביות: סיפורו התפרסם במעריב, בהארץ, ובמעריב לנוער עם פרטים מלאים בתוספת תמונות. אז בבקשה. בעניין הפומביות בנוגע לנוהלי ה.ל.ל, אני חושב שהרבה יותר גרוע שיהיה כתב "לא קיבלו אותי" בלי שיובהר מדוע. בעניין ה"למה" צריך נוהלים ששאל ידו בכל, אני סומך ע ברוריה שהשיבה לו כדבעי. שיהיה לך יום נעים. <ויופי יופי לך על העוקצנות>
 
אוקיי סליחה

כנראה אני באמת לא יודעת מספיק בכל אופן צרמו לי הביטויים עליו כי אני חושבת שהוא בחור נחמד. למרות שיש צדק במה שאתה אומר. לא משנה נמאס מהבלאגן בוא נעזוב את זה. סליחה שבתאי אם נפגעת. אלוהימית.
 
למעלה