סטילהוק, הנה דוגמה בשבילך שמראה עד כמה מצב המאבק בקורונה

סטילהוק, הנה דוגמה בשבילך שמראה עד כמה מצב המאבק בקורונה

בישראל טוב מאוד יחסית למדינות אחרות בעולם:
מתחת לרדאר: מגפת הקורונה הקטלנית של שווייץ
"
יותר מ-500 בני אדם כבר מתו ואלפים נדבקו במדינה שאוכלוסייתה דומה לזו של ישראל • כיצד קרה שאחת המדינות העשירות באירופה נלכדה בסחרור?

יבשת אירופה הפכה בשבועיים החולפים למוקד התפרצות הקורונה הגדול בעולם. שני שלישים ממקרי המוות מהנגיף מתרחשים במדינות היבשת. בעוד המדינות הגדולות והמאוכלסות של היבשת כמו צרפת, בריטניה, איטליה, ספרד וגרמניה נאבקות לבלום את התפשטות הנגיף, גורלן של המדינות הקטנות נותר במידה רבה בעלטה תקשורתית.

שווייץ רחוקה מלהיות אחת המדינות הגדולות באירופה, עם אוכלוסייה של שמונה מיליון בני אדם, קטנה מזו של ישראל, היא לעיתים נבלעת בשצף החדשות שמייצרות שכנותיה הגדולות יותר, צרפת, גרמניה ואיטליה. אך בימים אלו תופסת התפרצות הקורונה במדינה ממדים מבהילים.

רשויות הבריאות במדינה הודיעו היום כי מספר הנדבקים ניצב כעת על 18,267 בני אדם ו-505 בני אדם כבר מתו כתוצאה מהנגיף. מדובר בנתונים מדהימים ביחס לאוכלוסייה. למעשה, בניכוי מדינות זעירות כמו הוותיקן, סאן מארינו, איסלנד ואיי פארו, שווייץ נמצאת במקום השני בעולם בשיעורי ההדבקות במחלה ביחס לאוכלוסייתה, אחרי ספרד.

שיעור ההידבקות הגדול יכול להעיד גם על כמות רבה של בדיקות, אך הממשלה השווייצרית החליטה כבר בתחילת החודש שעבר להפסיק לבדוק אנשים שלא נמצאים בקבוצות סיכון או מראים סימפטומים קלים. בנוסף, שיעור התמותה הגבוהה לצד העומס על מערכת הבריאות המקומית, מעיד על התקדמות מהירה ומפתיעה של הנגיף.

במקרה של שווייץ, ההשוואה לישראל כמעט מתבקשת. למדינות אוכלוסייה דומה, מערכת בריאות מערבית ובשתיהן אובחן החולה הראשון באותו תאריך בדיוק, 27 בפברואר. הממשלה השוויצרית החליטה סופית לסגור בתי עסק לא נחוצים, כשבוע אחרי ישראל, ולא נתקבלה כל החלטה לקיים סגר כמו באוסטריה השכנה. שווייץ התעקשה להשאיר את גבולותיה עם איטליה מדרום פתוחים, זאת בשל הקרבה התרבותית בין הקנטונים האיטלקיים של שווייץ לאיטליה.

ואכן מי שנפגע באורח החמור ביותר הם שלושת הקנטונים האיטלקים בדרום שווייץ, קונפדרציה המורכבת מ-26 קנטונים, מחוזות אוטונומיים. הסיבה נעוצה בעיקר במעבר החופשי של תושבים מצפון איטליה, אחד המוקדים הגדולים של התפרצות הקורונה באירופה.

קשה לדעת מה מפעולותיה של שווייץ גרם להתפרצות החמורה במדינה, אך נראה כי רק עכשיו הרשויות במדינה מתחילות להתמודד עם חומרתו של המצב. שר הפנים המקומי, אליין ברסה יצא היום בתחזית קודרת כי השפעותיו הקשות של הנגיף ימשיכו להכות במדינה לפחות עד סוף הקיץ, אם לא מעבר לכך.

במסיבת עיתונאים אמר השר כי "גם כשנראה ירידה במספר הנדבקים, האולוסיות החלשות שלנו יישארו בסיכון ויש להיערך לכך. על הציבור להיות סבלני ולהתנגד לפיתוי שבשבירת מדיניות הריחוק החברתי, כשמזג האוויר יתחיל להשתפר".
"
 
למעלה