היועמ"ש מנדלבליט הגיש את כתב האישום נגד רה"מ נתניהו לביהמ"ש

סטילהוק

New member
היועמ"ש מנדלבליט הגיש את כתב האישום נגד רה"מ נתניהו לביהמ"ש

היועמ"ש מנדלבליט הגיש את כתב האישום נגד רה"מ נתניהו לביהמ"ש המחוזי

לאחר שראש הממשלה נתניהו משך את בקשת החסינות, הגיש היום (שלישי) היועמ"ש מנדלבליט את כתב האישום נגד ראש הממשלה לבית המשפט המחוזי בירושלים.


בהודעה מטעם היועץ המשפטי לממשלה נמסר כי היועץ המשפטי לממשלה החליט על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה ואחרים בפרשות המכונות "1000", "2000" ו-"4000".

בהתאם להוראות חוק חסינות חברי הכנסת, זכויותיהם וחובותיהם, כתב האישום לא הוגש לבית המשפט, על מנת לאפשר דיון בבקשת ראש הממשלה מהכנסת לקבלת חסינות.

בעקבות הודעת ראש הממשלה מהיום כי הוא מושך את בקשתו לקבל חסינות מהכנסת, אנו מעדכנים כי כתב האישום הוגש לפני זמן קצר למזכירות בית המשפט המחוזי בירושלים, כמתחייב בחוק".

כמו כן, היועמ"ש החליט שאין לפסול את הרשימה בראשות לריסה עמיר מהתמודדות בבחירות
https://www.maariv.co.il/elections2020/news/Article-743726

אביחי מנדלבליט קבע בחוות הדעת שהגיש לוועדת הבחירות המרכזית כי בבקשת הפסילה של ח"כ איציק שמולי לא הונחה תשתית המצדיקה היעתרות לבקשה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע היום (שלישי) לוועדת הבחירות המרכזית כי עמדתו היא שאין לפסול את רשימת משפט צדק בראשות לריסה עמיר, אשתו של יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, מלהתמודד בבחירות לכנסת ה-23 משום שלא הונחה עילה לפסילתה.

את בקשת הפסילה הגיש ח"כ איציק שמולי (העבודה-גשר-מרצ בטענה ש"הדמוקרטיה לא צריכה לפתוח את הדלת למי שירה שלושה כדורים בגבה ומגיע עתה כדי לוודא את הריגתה". ח"כ שמולי טען כי "מי שעומד בפועל מאחורי רשימת 'משפט צדק' הוא הטרוריסט המתועב יגאל עמיר במטרה להביא לשחרורו מהכלא ולהפצת משנתו הרעילה. הגשנו את הבקשה לפסילת הרשימה ואני קורא לכל סיעות הבית לתמוך בה ללא סייג".
 
למעלה