דילמת המאה

צורי80

New member
דילמת המאה

לדחות או לקבל את עסקת המאה אם הערבים ידחו אותה.
בשלב הראשון צריך להגיד כן, אך אם הם יסרבו, שאלה מצויינת מה כדאי לעשות.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
סוזי דים לא מבין ששדרוג הרשות למדינה זאת הסרת חרב

של מתן אזרחות לעוד 2-3 מיליון ערבים הכוללת גם זכות הצבעה לכנסת. גם הסיפוח של כל ישובי יש"ע ימנע רצף טריטוריאלי מהמדינה הפלסטינית ויאפשר לנו להפריע למדינה הפלסטינית לגבש צבא אחיד ולנתק את חלקי המדינה הפלסטינית זה מזה בכל פעם שינסו להפר את מגבלת הפירוז.
 
כנראה גם בימינה לא מבינים את מה שכתבת

אגב, גם המתנגדים למדינה פלסטינית בליכוד כנראה לא מבינים את מה שכתבת.

אבל לגבי מניעת רצף טריטוריאלי יש בעיה "קטנה" - ישראל יכולה להסכים למדינה כזו כמה שבא לה, מדינה כזו לא באמת תקום כי הפלסטינים לא יקימו אותה.
זה יוביל בסופו של דבר לכך שישראל תצטרך לשלוט על ה 2-3 מליון ערבים.

גם אם אבו מאזן לא יממש את איומו לפרק את הרשות, אבו מאזן כנראה נמצא בשארית חייו. אחרי אבו מאזן הכל יפול על ישראל, אם לא תהיה רשות פלסטינית מבוססת.
אנחנו נחזור למצב שלפני תהליך אוסלו (רבים בימין אכן מייחלים לחזור למצב ההוא והשר אלקין כבר שנים אומר שאחרי אבו מאזן זה מה שיקרה).
מי שרוצה למנוע חזרה למצב הזה ולא לשלוט על 2-3 מליון ערבים, צריך לחתור להסדר (לא בהכרח הסכם אבל הסדר) שיאפשר ל 2-3 מליון ערבים הללו לנהל את חייהם בלי מעורבות ישראלית.
 

צורי80

New member
אלה הפחדות השמאל ולא מעבר לכך

אף אחד לא יתן ל-2.2 מיליון ערביי יו"ש אזרחות (והם גם לא יבקשו).

מדינה פלסטינית זה להעתיק את רצועת עזה פי 10, גם אם היא תהיה מחולקת ל-10 חלקים.
 
בנט מתנה תמיכה בתוכנית בהחלת ריבונות

[URL]https://www.israelhayom.co.il/article/727769[/URL]

"
בנט התייחס לעמדותיו בנגוע לתוכניתו של טראמפ ואמר: "עומדת בפנינו בפני ממשלת ישראל הזדמנות של פעם בחצי שנה להחיל את הריבונות. זה החלום שלנו כל כך הרבה שנים. שואלים אותנו בימים האחרונים מה תהיה עמדתנו בנוגע לתכנית המדינית תשובתנו פשוטה. יספחו - נתמוך, לא יספחו לא נתמוך".
השר הוסיף כי "‏ייתכן שמדינת ישראל עומדת בפני הזדמנות היסטורית, לצד סיכונים משמעותיים. ‏מפלגת ימינה תעמוד על המשמר. ‏אהיה ברור: מפלגת ימינה לא תאפשר למסור אדמה לערבים או להקים מדינה פלשתינית. ‏לאחר שיפורסמו פרטי התוכנית נתייחס לגופה".
"
 
אני בדרך כלל לא מתייחס למה שמפורסם באתר 'דבקה', אבל אולי

תוכנית המאה אינה הסיפור האמיתי השבוע, אלא משהו אחר?
"
צפייה דרוכה בוושינגטון לקראת 'התרחשות דרמטית' ביחסי ישראל עם מדינות ערב. נתניהו יישאר בארה"ב בהמתנה עד סוף השבוע

מיוחד למקורות של תיקדבקה בוושינגטון: צפייה מתוחה בבית הלבן ובפמליה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקראת האפשרות כי מיד לאחר פגישתם של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונתניהו, ביום שלישי 28.1, תתרחש פריצת דרך דרמטית ביחסי ישראל עם מדינות ערב.
מה בדיוק עומד להתרחש נשמר בסוד מוחלט המצוי בידי מספר אנשים מצומצם ביותר המקורבים לנשיא טרמאפ ולראש הממשלה נתניהו.
לאירוע כזה התייחס נתניהו עם צאתו לוושינגטון כאשר אמר 'דברים דרמטיים מאוד מתרחשים'.
המקורות שלנו מדווחים, כי חוגים המקורבים לבית הלבן אמרו, ביום א' 26.1, כי הם לא זוכרים איפול כזה כבד שהוטל על התרחשות בינלאומיות דומה. הם נימקו זאת בשתי סיבות עיקריות:
1. אפשרות כי אם יינתן פרסום למהלך הוא יכול לטרפד אותו.
2. האישים הערביים שקשורים במהלך יכולים ברגע האחרון לבטל אותו ולא להגיע לבירה האמריקנית.
שני הסימנים הבולטים ביותר למתרחש היא העובדה שעד עתה אף שליט מרכזי או ממשלה ערבית סונית אחת לא הגיבה על הפרטים המתפרסמים 'כתוכנית המאה' של הנשיא טראמפ, כאילו היא איננה קיימת.
ביום א' חתם שר הפנים אריה דרעי על מסמך המתיר מעתה לאנשי עסקים ישראליים לנסוע לסעודיה. מסמך זה לא היה נחתם אם הסעודים היו מודיעים שהם לא יתירו כניסתם של ישראליים לממלכה.
סימן נוסף היא תמיכתו של נתניהו בפגישה שהנשיא טראמפ עומד לקיים ביום שני עם מנהיג 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ.
ייתכן כי כבר בפגישה זו טראמפ, במקום לדבר עם גנץ על פרטי 'תוכנית המאה' הוא יודיע לו על ההתפתחות העומדת להתרחש ויציע לו להישאר בוושינגטון ולקחת בה חלק.
בהתפתחות כזו ייקשה על גנץ לחזור לישראל ולהשתתף בדיוניים בכנסת על מתן חסינות לנתניהו, והוא יצטרך להחליט באם הוא נשאר בוושינגטון ומצטרף למהלך. "
 

סטילהוק

New member
לפי מה שהבנתי שר החוץ של בחריין אמור להגיע גם לוושינגטון

אז כנראה שזה קשור לזה. לא שיחסים דיפלומטיים עם בחריין זה מי יודע מה, כי גם ככה כבר יש יחסים לא רשמיים בין ישראל למדינות המפרץ ואפילו עם סעודיה. כך שזה לא יפתיע אף אחד.
 
למעלה