ריקלין: "הימין לא הולך לנצח את הבחירות הבאות"

סטילהוק

New member
ריקלין: "הימין לא הולך לנצח את הבחירות הבאות"

"הימין לא הולך לנצח את הבחירות הבאות"
https://www.inn.co.il/News/News.aspx/424482

העיתונאי שמעון ריקלין שדחה הצעה לבית היהודי: "לא בא לי להיות במקום שמשקר - זה פשוט מגעיל, הימין עשה טעויות גדולות".

העיתונאי שמעון ריקלין, אשר קיבל השבוע הצעה להצטרף לבית היהודי והתלבט, אמר הבוקר כי הוא שמח שדחה בסופו של דבר את ההצעה

"אני שמח וממש ברכתי אתמול הגומל שלא הצטרפתי", סיפר, "לא בא לי להיות במקום שמשקר ומפר את ההבטחות שלו ולא מגבש את הדרך שלו ומנסה לרצות כל מיני גופים מבחוץ - זה פשוט מגעיל. זהו".

לדבריו הימין טעה כשלא רץ בשתי מפלגות אחת לימין הרך הליברלי ואחת לימין החרד"לי: "אם הימין רוצה לנצח הימין שלצד הליכוד צריך לרוץ בשני ראשים. ככה שום קול מחנה הימין לא ילך לאיבוד".

"בימין עשו את כל הטעויות הכי גדולות. לקחו את סמוטריץ' שרק בבחירות הקודמות החרימו אותו כי הוא לא היה בסדר והוא פתאום הולך עם בנט ושקד ואז משאירים את הרב רפי בלי יכולת לעבור ואחרי הקרקס הזה פתאום הם מתאחדים באיחוד מוזר שלא מובן מה הרשימה הזאת רוצה. זאת טעות גדולה תוך הפרת הבטחה למה ללכת עקום", תהה.

ריקלין לא פטר גם את נתניהו מאחריות: "אני חושב שנתניהו טעה שלא דחף ללכת בשני ראשים. ברגע שאתה מוותר על הליכה בשני ראשים אתה מוותר על האפשרות שמחנה הימין ינצח. אתמול השמאל היה צריך לצאת בחגיגות כי הימין לא יכול לנצח את הבחירות. מראש מתחילים בתקווה לתיקו. אני מבין שראש הממשלה עשה את זה כי בסקרים הבית היהודי היה במצב לא טוב. אני אומר אז מה? מה אתה מוותר יש עוד חודש וחצי מתחילה מערכת בחירות ולא צריך לוותר על זה".

ריקלין תקף את נפתלי בנט: "שיטת החרמות של בנט שפעם זה סמוטריץ' ופעם אחרת זה בן גביר זו לא שיטה למי שרוצה להיות מנהיג. מנהיג הולך חכם ומנסה לאחד את כל הקולות גם עם קולות קשים לאנשים וכן, בן גביר הוא קשה לכולם וברור שזו לא הדרך של הציונות הדתית. ואחרי שאמרנו את זה, כשהימין רוצה לנצח ויש לבן גביר עשרות אלפי קולות אתה מנסה לחשוב איך למקסם את הקולות למשל בריצה בבלוק טכני כמו שנעשה בבחירות הקודמות שהציעו לבן גביר את מקום 8 ומיד אחרי זה נפרדים. אבל אז אתה לא משקר, לא מרמה ואתה לא מחרים ושומר על המילה שלך. למה בציונות הדתית עושים את הדברים עקום? אני לא מבין את זה".

בהמשך מתח ריקלין ביקורת קשה על הציונות הדתית: "יכול להיות שהציונות הדתית הגיע לסוף דרכה ההיסטורית בהיעדר רעיון מאחד ומוביל כמו שהיה לציונות הדתית פעם. לכן גם בנט ושקד הגיעו, לכן כל הקרקס הזה. יכול להיות שהציונות הדתית עוברת תהליך של היטמעות בחברה הישראלית במפלגות השונות משמאל ומימין ומה שהתרגלנו לראות מהציונות הדתית לא קיים היום. מי שחושב שההתנחלויות מעניין את הציונות הדתית טועה טעות מרה. הציונות הדתית תמיד רצתה לתרום למדינה להוביל ולהיות חלק מהמדינה. זה הדברים הכי חשובים לציונות הדתית, לכן כשמפא"י הציבה את ההתיישבות כערך הציונות הדתית הלכה לשם, כשמפא"י הציבה את הצבא כערך הציונות הדתית הלכה לשם, וכשהציבו את התקשורת ואת הקולנוע וכו' וכו'. תמיד שאלתי את חברי בציונות הדתית אבל מה אתם מביאים מקורי משלכם שלא מפא"י הביאו לפניכם? ועד היום לא קיבלתי תשובה".
 
בפסקה האחרונה ריקלין מתאר את המציאות כפי שהיא ולכן

מה שכתב לפניה לא רלוונטי.
הציונות הדתית בקושי יכולה להחזיק היום רשימה אחת, היא לא יכולה להחזיק שתי רשימות.
ריקלין לא התייחס לכך שהציונות הדתית בעצם מחזיקה כבר רשימה מלבד השתיים הללו - את רשימת הליכוד.
גם ליכוד וגם עוד שתי רשימות מגזריות? הציונות הדתית לא עד כדי כך גדולה.
 

סטילהוק

New member
אם נתניהו השרלטן ישתה מהם את הקולות לא יישאר כלום מהם

אני טענתי עוד הרבה לפני ריקלין שעצם תהליך ההתחרדות שעובר בשנים האחרונות על הציונות הדתית, קורע את הציונות הדתית לגזרים, ואם יש משהו שנתניהו הכי אוהב חוץ מהמובן מאליו, זה את שיטת ההפרד ומשול, ובגלל זה הוא שולט בהם כבר יותר מעשור. אך נראה שגם להם שמתחילים להבין את זה בהדרגה מתחיל להימאס מכל המצב הזה שהם נשלטים ע"י נתניהו ושאין להם שום סיי ושום עצמאות אפילו לחשוב בעצמם. ולכן אני מסכים עם ריקלין שמשהו רע מאוד עובר על הציונות הדתית, וזה התחיל בהתחרדות שהפכה עם הזמן להקצנה מטורפת שמרחיקה מהם עוד ועוד ימנים ליבראלים וגם דתים לייט ודתיים מסורתיים שצופים בחרדה בתהליך ההתחרדות בצעדי ענק של הציונות הדתית.
 
שוב, אין תהליך התחרדות בלבד. יש שני תהליכים מקבילים

מצד אחד התחרדות אבל מצד שני גם הרבה חילון.
לך נוח להדגיש את ההתחרדות, אבל דווקא ההתקרבות לעולם החילוני קיימת בהיקפים גדולים יותר.
זה תהליך טבעי של חברה ששואפת להיטמעות ולא להנצחת הבידול.
וזה לא "משהו רע מאוד".
זה דווקא טוב.

מה שרע זה שלא מתאימים את ההיערכות הפוליטית למצב הזה.
והליכוד הוא חלק בלתי נפרד מההיערכות הפוליטית הזו שצריכה להתבצע.
אבל בגלל גחמות משפחתיות, הליכוד בראשות נתניהו מתעסק עם משחקי לגו של הרכבת ופירוק רשימות (ברבים) של הציונות הדתית מחוץ לליכוד.

אין מקום ליותר מרשימת ציונות דתית אחת מימין לליכד שהיא רשימת הציונות הדתית הגדולה. בכל מערך של שתי רשימות כאלה, אחת מהן כנראה לא תעבור את אחוז החסימה. בחלק מהקומבינציות גם שתי רשימות עלולות לא לעבור את אחוז החסימה.
אם היה נשאר המצב של בנט-שקד-סמוטריץ' ופרץ-בן גביר מאוד יכול להיות ששתי הרשימות לא היו עוברות את אחוז החסימה.
 
למעלה