לספח את הבקעה בוודאי! אבל מה הקשר לחרדים?

אבל גם אתה לא כל כך מצליח לקרוא את המפה

גדעון סער אמר אתמול במפורש בדיוק את הבעיה שלכם: לנתניהו אין יכולת להרכיב ממשלה ורוב הסיכויים שגם אחרי הבחירות הבאות לא תהיה לו יכולת כזו.
ליברמן לא יתן לנתניהו בכנסת ה-23 את מה שסירב לתת לו בכנסות ה-21 וה-22.
וללא ליברמן אין לגוש הימין סיכוי סביר להשיג רוב בכנסת.

נתניהו כבר לא מביא שלטון לליכוד ולימין
בינתיים הוא רק מצליח להשאיר את הליכוד ואת הימין בשלטון מעבר

אלה לא הערכות, זו המציאות (וגם אתה, לפי ההודעות שלך, כנראה סבור שבחירות לא טובות לימין)
 
במצב היום הדרך היחידה לצאת מהפלונטר היא שנתניהו יפנה את

מקומו.

אין אפשרות להרכיב ממשלה חדשה שנתניהו מהווה חלק ממנה (היום זה כבר לא רק עומד בראשה, אלא מהווה חלק ממנה, כי הוא לא יכול לכהן כשר תחת כתב אישום).

אין אפשרות שנתניהו יישאר ראש ממשלה אלא בבחירות נוספות שאחריהן לפי כל תרחיש סביר הפלונטר יישאר ונחזור שוב לשאלה איך יוצאים מהפלונטר ובדיוק לאותן תשובות כמו עכשיו.

הגענו לנקודה שבה תמיכה בנתניהו שכוללת דבקות בכך שיישאר ראש הממשלה משמעותה המשך הפלונטר הפוליטי. הליכוד צריך למצוא את הדרך להמשיך לתמוך מבחינה ציבורית בנתניהו ויחד עם זאת להחליף אותו בראשות הממשלה.
נתניהו, עם כל הכבוד לו, לא חשוב ולא גדול יותר ממדינת ישראל.

והעובדה שנתניהו נאחז בקרנות המזבח ומסרב לשחרר את הליכוד, את הימין ואת המדינה בעת הזו, למרות שהוא מודע היטב וכנראה יותר טוב מכולנו למצב האמיתי, היא נקודה שלילית מאוד לרעת נתניהו.
מה שנתניהו עושה כעת זו הקרבה של המדינה לצרכיים אישיים שלו.
מעשית, נתניהו פועל כעת גם לרעת עצמו וגם לרעת המדינה.

אם היה לנתניהו רוב להקים ממשלה, אני הייתי כותב כאן חד משמעית (וכבר כתבתי את זה פעמים רבות) שיש לנתניהו לגיטמציה להמשיך לכהן כראש ממשלה עד לפסק דין חלוט.
אבל אין לו רוב ואין צפי סביר שיהיה לו רוב ולכן, לטובת המדינה, נתניהו צריך לשחרר.
אם נתניהו מוכן לגרור את המדינה לבחירות אחר בחירות רק כדי להמשיך לכהן כראש ממשלה - זה כתם בו נתניהו מכתים את עצמו.
 
שתי האופציות של ליברמן הן ממשלת ימין עם נתניהו או בחירות

ליברמן מאוד לא רוצה בחירות ולבטח רוצה אותן פחות מנתניהו ולכן ליברמן יצטרך להיות זה שנכנס עם הרבה פשרות לממשלת ימין צרה ולא נתניהו, הליכוד והחרדים.
זה תורת המשחקים.
נתניהו יכול להשיג את מה שהוא רוצה (בחירות) ללא שום ויתור. ליברמן יכול למנוע את מה שהוא לא רוצה (בחירות) רק עם ויתורים.
 

סטילהוק

New member
ליברמן אולי לא רוצה בחירות, אך הוא המרוויח הגדול מבחירות

ולמעשה מבין הליכוד, כחול-לבן וישראל ביתנו, ליברמן הוא המרוויח היחיד מבחירות. בגלל שעל פי הסקר האחרון של ישראל היום שהדבר האחרון שהליכודניקים יכולים לאמר עליו זה שהוא שמאלני או משוחד, מעצם הזדהותו המוחלטת עם נתניהו בדיוק כמו הליכוד, עד כדי כך שהוא זכה, ובצדק, לכינוי "הביביתון", ליברמן היחיד מבין השלושה שזוכה במנדט נוסף אם ייערך סבב שלישי של בחירות. לעומתו הליכוד מפסידה מנדט ואילו כחול-לבן של גנץ נשארת עם אותו מס' מנדטים. וזה לא על פי סקרים של "שמאלנים" מערוץ 13, זה על פי סקר של ישראל היום. כך שמכל הבחינות לליברמן הכי משתלם בחירות אם נתניהו יגרור שוב את המדינה כולה לסבב שלישי של בחירות. ימינה של הסמוטריצ'ים מאבדת בבחירות הבאות 2 מנדטים, מה שמוריד את הגוש החרדי-מתחרד-משיחי של נתניהו שרוב הסיכויים שעד סוף החודש הזה כבר יהיה עם כתב אישום ואולי אפילו שלושה, ל 53 מנדטים בלבד ללא ליברמן, ואת גוש חוסם נתניהו וחוק החסינות/פייה דתית חרדית בואכה מדינת הלכה ל 58 מנדטים, בעוד שליברמן לא רק שנשאר לשון המאזניים, לא גם מגדים את כוחו ל 9 מנדטים. ובמקרה כזה לממשלת אחדות יש הרבה יותר סיכויים לקום מאשר בסבב הנוכחי, וללשון המאזניים יש יותר כוח להביא לממשלת אחדות, כמובן ללא נתניהו שלא יוכל להיבחר לראש ממשלה עם כתב אישום פלילי, ובטח שלא עם 3 כתבי אישום פליליים. במצב כזה לליכוד שיהיה חופשי מאחיזתו של נתניהו גם יהיה הרבה קל לבוא בידיים פתוחות ובנפש חפצה לממשלת אחדות, ובעיקר אם מצבם יהיה יהיה כמו שהסקר של ישראל היום מראה שהוא יהיה, אם לא אפילו פחות טוב מזה ורק עם 30 מנדטים מול כחול-לבן וליברמן שיחד יהיו עם 42 (33+9) מנדטים רק הם.
 
יש שאלה נוספת לגבי ממשלת ימין צרה או בחירות

מה נתניהו וליברמן מעדיפים: ממשלת ימין צרה שתצטרך להתמודד עם תוכנית טראמפ או בחירות שיחסלו סופית את תוכנית טראמפ?

אם נתניהו רוצה את תוכנית טראמפ אולי יש לו אינטרס בממשלה חדשה. אם הוא רוצה להרוג אותה זה עוד שיקול מבחינתו לטובת בחירות.
לגבי ליברמן - אם הוא רוצה להרוג את תוכנית טראמפ הוא יכול לעשות את זה גם בבחירות וגם במסגרת ממשלת ימין צרה. אבל אם הוא רוצה את תוכנית טראמפ הוא תלוי ברצון של נתניהו בממשלת ימין צרה והסיכוי לקבל את התוכנית בממשלת ימין צרה הרבה יותר קטן מאשר בממשלה עם כחול לבן.
 
מי שבצרות זה נתניהו, מי שבאיום זה הליכוד...

נתניהו בצרות משפטיות, הליכוד יודע שיתרסק כמו מפלגת העבודה אם תהיינה עוד בחירות.
אז על פי כל היגיון, מי שצריך לשלם כדי לנסות ולהציל את עצמו/למזער נזקים, זה דווקא נתניהו/ליכוד.

האמת, הליכוד צריך להעיף את נתניהו מתוכו למען סיכוי לשרוד...
 
למעלה