אם נתניהו, הליכוד ומפלגות הימין האחרות סבורים שזה כל כך

תקימו קואליציה עם ביבי

אני כותב כאן כל הזמן שתקימו קואליציה עם ביבי.
מה אתה רוצה מכחול לבן?
מי שרוצה קואליציה של ביבי עם כחול לבן צריך להתפשר.
אבל ביבי הוא זה שמסמא את עיני הציבור כי הוא לא רוצה קואליציה עם כחול לבן.
הוא כנראה גם לא רוצה קואליציה עם ישראל ביתנו וליברמן.
ביבי רוצה בחירות.

מינוי מבקר מדינה זה לא עניין לא מהותי וגם פיזור הכנסת זה לא עניין לא מהותי.
לגבי ניהול המדינה - נתניהו מעוות את זה לגמרי. לא מסתמכים עליהם בקיום הממשלה. אם בכלל המהלך הזה יתממש, יסתמכו על חלקם בשיתוף פעולה נקודתי בעת כינון הממשלה.
וכל שאר הדברים שהבטיחו להם בתחום האזרחי הם היו מקבלים גם מנתניהו.

הורדת המסך הערב היא בעיני עצמכם בלבד.
כי הציבור כבר לא מתרגש מנתניהו.
זה הומחש היטב בספטמבר.
הכינוס הערב זה עוד אירוע בקמפיין הבחירות המתמשך של נתניהו. לקמפיין בחירות מתייחסים כקמפיין בחירות.
 
אם נתניהו מוכן עקרונית לרוטציה, שיציע רוטציה לליברמן

הוא אפילו לא מנסה לשכנע את המפלגות החרדיות ללכת לקראת ליברמן, כי הוא בטוח שליברמן רודף אותו אישית.
ויכול להיות שהוא צודק. רק נתניהו וליברמן יודעים באמת מה עבר ביניהם.

אבל כל הדברים הללו מוכיחים שנתניהו מהווה מכשול אישי מפני הקמת ממשלת ימין או ממשלת אחדות שתהיה בה מבחינת מדינית דומיננטיות ימנית.

הימין עוד שבוי בקונספציה שבלי נתניהו הוא יתרסק ושכל הכוונה בהחלפת נתניהו היא להפיל את הימין. אבל אנשים שעבדו עם נתניהו ולא מוכנים יותר לעבוד איתו מוכיחים שהסיבות אחרות לגמרי.

נתניהו מינה את בנט כשר בטחון ובמקביל פצח בעקיפין בקמפיין ציבורי שמסביר שהמינוי נבע רק מסיבות פוליטיות ועושה הכל כדי לגמד את שר הבטחון החדש.
בנט ושקד מוכנים לסבול את זה. יש הרבה אחרים שלא.
 

צורי80

New member
עדיף את גנץ מליברמן ברוטציה.

אני מאמין שזו לא רק עמדתי אלא עמדה של רוב המחנה הלאומי.
 
ברור שעדיף את גנץ מליברמן, אבל מבחינת נתניהו, הליכוד והימין

החלופה לממשלת אחדות עם כחול לבן ולבחירות זו ממשלת ימין צרה עם ישראל ביתנו.
נתניהו לא מנסה בכלל לפעול בכיוון של ממשלת ימין צרה. מי שפועלת לכך בעקביות זו איילת שקד ומיקי זוהר אמר שיש לו תוכנית שתאפשר להגיע לזה, אבל לא נראה שהיא מתרוממת לפסים מעשיים.

ממשלת אחדות בין הליכוד בראשות נתניהו לבין כחול לבן זה ריבוע שלא מצליחים לעגל. נתניהו לא באמת רוצה ממשלה כזו וכחול לבן לא באמת רוצה לשבת בממשלה בראשות נתניהו.
כל עוד נתניהו עומד בראשות הליכוד אפשר לדבר על ממשלת אחדות, אבל כנראה שאי אפשר להקים אותה.
מצד אחד, כל המטרה של נתניהו ביצירת גוש ה-55 הייתה להערים מכשולים בלתי עבירים בפני הקמת ממשלת אחדות. ומצד שני, עננת כתב האישום לא מאפשרת לכחול לבן ליטול חלק בממשלה בראשות נתניהו בתנאים שנתניהו דורש.

ליברמן לא רוצה בחירות. אם נתניהו לא רוצה בחירות, המאמץ שלו צריך להיות לכיוון של ממשלה עם ליברמן. אם הוא לא עושה מאמץ כזה, הוא רוצה בחירות.

וכבר כתבתי בהודעה אחרת, לנתניהו יש אינטרס בבחירות ללא קשר למה יהיו תוצאות הבחירות ולכן הוא מוכן ללכת לבחירות גם אם הוא יודע שהתוצאות עלולות להיות לא טובות לימין.
בעת הזו הסידור של לעמוד בראש ממשלת מעבר מתמשכת זה הרע במיעוטו מבחינת נתניהו.
אולי הניפוח של ממשלת המיעוט זה מהלך בקמפיין שמטרתו בין השאר לשפר את התוצאות עבור הימין.
 
נתניהו בלחץ גדול לא בגלל אחמד טיבי ולא בגלל הרשימה המשותפת

הוא בלחץ גדול בגלל חשש שאולי הפך לממשי שיאבד את הקלפים שלו.

נתניהו סמך על כך שגנץ לא יצליח להרכיב ממשלה, נגיע לתקופת 21 הימים (שבליכוד הרי ניסו להגיע אליהם ישר אחרי תקופת המנדט של נתניהו ובדקו אפשרות לדלג על מתן המנדט לגנץ - לא שכחתי גם את זה) ואז שום דבר כבר לא יוכל לעצור את הבחירות השלישיות ואת הישארות נתניהו כראש ממשלה (ממשלת מעבר הארוכה בתולדות המדינה) לעוד חצי שנה לפחות.

לגיטימי לגמרי מצד גנץ לנסות למנוע את זה וגם אם נגזרו עלינו בחירות נוספות בקרוב, לגיטימי מצידו להעדיף שהוא יהיה ראש ממשלת המעבר ולא נתניהו.
ועוד יותר לגיטימי מצידו לבצע מהלך פוליטי שיאפשר יותר זמן לנסות להגיע לממשלה יציבה ורחבה.

זו לא אקסיומה שנתניהו חייב להיות ראש הממשלה.
גנץ נבחר על ידי בוחריו כדי להחליף את נתניהו ורשימתו קיבלה בבחירות האחרונות יותר קולות (ומנדט אחד יותר) מאלה שקיבלה רשימתו של נתניהו.

לכן, שלטון העם לא בהכרח מחייב את שלטון נתניהו.
 

צורי80

New member
אז אולי זה הזמן להתנצל בפני נתניהו

טענת שנתניהו מייצר ספינים, עכשיו מסתבר שהוא דווקא תיאר את המציאות.
 
נתניהו מייצר ספינים בלי סוף וגם ממשלת המיעוט זה ספין

אבל כשנתניהו דוהר לעבר בחירות נוספות לגיטימי לגמרי לנסות למנוע את הבחירות או להחליף את ראש הממשלה לתקופת מעבר גם באמצעות שימוש בחברי כנסת של הרשימה המשותפת.
מה שנתניהו תיאר במערכת הבחירות ואחרי הבחירות ומתאר גם כיום לגבי ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת רחוק מאוד מהמציאות.
נתניהו נמצא בקמפיין בחירות מתמשך.
 

סטילהוק

New member
בינתיים מתברר שגם אדלסון מסיר את המשך תמיכתו בנתניהו

ובבחירות הבאות הוא כבר לא מתכוון לתמוך בו. השאלה מה יהיה עם הביביתון, והאם סוף סוף הוא יהפוך לעיתון אובייקטיבי ולא משוחד...
 
טור במעריב שמתאר במדויק את התנהלות נתניהו:

[URL]https://www.maariv.co.il/journalists/opinions/Article-729864[/URL]
"
נתניהו מעדיף להזהיר אותנו מ"מצב חירום" במקום למנוע אותו
אם באמת ובתמים סבור רה"מ ששיתופה של הרשימה המשותפת בממשלה מהווה סכנה, הגיע הזמן שיקום ויעשה מעשה, ויפרוש מהפוליטיקה כדי למנוע אותה

נתניהו בלחץ. במהלך השבת, זמן לאחר ירי הרקטות מעזה לעבר באר שבע, חייג רה"מ לבכירי הליכוד, ותדרך אותם בזו הלשון: "בני גנץ יקים ממשלת מעבר בתמיכת הרשימה המשותפת. מדובר במצב חירום שיש לעשות הכל כדי למנוע אותו". לפי אחד הדיווחים, נתניהו אף הרחיק לכת, וביקש מהשרים "להבעיר את הכל" על מנת למנוע את ה"סכנה" הזו, כפי שהגדיר אותה.

ומאז, המערכת הפוליטית כמרקחה. בכירי הליכוד תוקפים עם דף המסרים שהגיע מבלפור, ואילו בשמאל ישנה דריכות ואופטימיות, לצד קריאה לחיזוק בני גנץ, לקראת מה שנראה כהכרעה דרמטית שהולכת ליפול בימים הקרובים.


רגע לפני תחילתו של שבוע חדש וסוער, פרסם נתניהו סרטון חדש, שבו קרא לגבי אשכנזי ומשה יעלון להזהיר את גנץ מפני הקמת ממשלה צרה בתמיכת המפלגה הערבית, כאשר במקביל הודיעה הליכוד על כינוס חירום שיתקיים בגני התערוכה בתל אביב. מנגד, בכחול-לבן דואגים להעלות את מפלס הלחץ של משפחת נתניהו באמצעות שורה של ציוצים בטוויטר, בהם יש יותר מרמז על כוונה לקבל הכרעה בסוגייה, שעלולה להוביל בהמשך לפינויה של משפחת נתניהו מהבית בבלפור.

כשמסתכלים מהצד על מבול המסרים של נתניהו, נראה שהוא חושב ששכחנו שמי ששיתף פעולה עם הרשימה המשותפת היה הוא בעצמו, בהצבעה הקריטית על פיזור הכנסת שהובילה לסיבוב השני בבחירות ספטמבר.

ידוע ומקובל על כולם שהמכשול לאחדות השוויונית בין כחול לבן לליכוד הוא מצבו המשפטי של נתניהו וסירובו להיפרד מבלוק הימין. לכן, יש לשאול ברצינות את היושב בבלפור - אם סכנת הקמת ממשלת המיעוט בתמיכת הרשימה הערבית כל כך נוראית בעיניך, מדוע לא תפעל על מנת להוריד את האופציה הזו מסדר היום?

ואולם, אם באמת ובתמים סבור רה"מ ששיתופה של הרשימה המשותפת בממשלה הוא מצב חירום, הגיע הזמן שיקום מר נתניהו, ויעשה מעשה כדי למנוע את האירוע "המסוכן" הזה, להגדרתו. ברור לכולם שאם יודיע על פרישתו מהפוליטיקה, תוכל לקום ממשלת אחדות לאומית בין הליכוד וכחול לבן תוך שעות בודדות, ובכך הוא יירשם בהיסטוריה כמי שמנע "מצב חירום לאומי".

אם התסריט הזה נראה לכם דמיוני, ייתכן שהבנתם כבר ש"מצב החירום" שנתניהו מתריע מפניו לא נוגע לשיתופה של הרשימה המשותפת בקואליציה, אלא קשור בעיקר ל"סכנה" הממשית שעומדת בפניו ובפני משפחתו, אשר ייאלצו במצב כזה לארוז את המזוודות ולפנות את המעון בבלפור.
"
 

סטילהוק

New member
נתניהו היה מקים בעצמו ממשלה עם הערבים אפילו בתוכה

ם רק הערבים היו מסכימים ואם לא היו לו שום אופציות אחרות להתחמק ממשפט וכניסה לכלא. גם אפילו עם החמאס הוא היה מקים ממשלה אם זו היתה הברירה היחידה שלו. כבר עכשיונתניהו קורא לשתי מפלגות אנטי-ציוניות מובהקות שותפיי הטבעיים. אז שלא יטיף מוסר לאחרים ויביט קודם במראה השרלטן, השקרן, מפר ההבטחות הסדרתי חסר כל האחריות, שמאז ומתמיד תמיד מאשים את כולם חוץ מאת עצמו, ומעולם לא נטל אחריות על שום מחדל או כישלון שהיה אחראי לו.
 
איך תצא ממשלת מיעוט מהסלט הבא?

תל"ם לא מוכנה לתמוך אלא אם ישראל ביתנו תתמוך ותהיה שותפה
ישראל ביתנו לא מוכנה להיות שותפה אם המחנה הדמוקרטי שותפה
המחנה הדמוקרטי לא מוכנה לתמוך אם היא לא שותפה
הרשימה המשותפת או חלקים ממנה לא מוכנים לתמוך אם ישראל ביתנו שותפה ואם המחנה הדמוקרטי לא שותפה

רק אדם אחד יכול לגרום לכל כך הרבה אילוצים סותרים להסתדר ברגע אחד למהלך הזוי כזה - בנימין נתניהו
אם מהסלט הזה תצא ממשלה, אפילו ליום אחד, זה רק יהווה עוד דוגמה למצב המערכת הפוליטית בישראל בעידן נתניהו
רק לנתניהו יש כוח שיכול לאחד את כל הגורמים המנוגדים הללו למטרה משותפת אחת בלבד: החלפת בנימין נתניהו.
אם זה יקרה והמטרה הזו תושג, ממשלה כזו לא תחזיק מעמד אפילו ימים. ולמרכיבים השונים גם לא יהיה אינטרס להחזיק אותה, אלא להיפך, הם ירצו לפרק אותה כמה שיותר מהר.

אם יקרה דבר כזה נתניהו יוכל לרשום על שמו עוד שיא.
 
למעלה