נתניהו כנראה פותר לכחול לבן את הדילמה וסוגר לחלוטין את הדלת

נתניהו כנראה פותר לכחול לבן את הדילמה וסוגר לחלוטין את הדלת

בפני ממשלת אחדות.
מכאן 11:
"
המסר של נתניהו לכחול לבן: לא מוותר על החסינות
אם נתניהו לא יקבל חסינות, בדעתו לבקש מבית המשפט זיכוי מחמת הגנה מן הצדק ואכיפה בררנית. בכחול לבן חוששים כי נתניהו ישתמש בחסינות כדי למנוע העמדה לדין ויצליח להשיג רוב באמצעות ליברמן

ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר לגורמים בכחול לבן מסר ולפיו אין לו כוונה להסכים למתווה הנבצרות של נשיא המדינה ראובן ריבלין. כך דיווח הערב (שישי) פרשננו מרדכי גילת בתוכנית "השבוע" בכאן 11. אם נתניהו לא יקבל חסינות, בדעתו לבקש מבית המשפט זיכוי מחמת הגנה מן הצדק ואכיפה בררנית.

גורמים בכחול לבן מאותתים כי הם מאבדים אמון באופציית ממשלת האחדות ואומרים גם שאינם מאמינים לנתניהו. בכחול לבן בחנו משפטית את מתווה הנשיא, אבל החשש שלהם הוא שנתניהו ישתמש בחסינות כדי למנוע העמדה לדין ויצליח להשיג רוב באמצעות יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.
ליברמן מצדו מסרב לשלול את האפשרות שיחבור לממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת. מצד שני, ליברמן מערכים מכשולים ומונע את הקמתה.

לבקשת גנץ, ריבלין יוועד עמו במוצאי שבת. גנץ ינסה לגייס את הנשיא לסייע לו לפתור את הפלונטר הפוליטי. יו"ר כחול לבן פנה לראשי המפלגות בבלוק שהקים נתניהו: "כולכם אנשים אחראים - אתם באמת מוכנים לתת לנתניהו לגרור את ישראל למערכת בחירות שלישית? זה מה שהבוחרים שלכם רוצים? זה מה שמגיע לחולים במסדרונות בבתי החולים? האם ניתן להעמיד את אתגרי הביטחון של ישראל ללא ידיים מנוסות, קבועות ויציבות על ההגה? שחררו את נתניהו ממחויבותו לבלוק ואפשרו לו לנהל משא ומתן ישיר". בליכוד הגיבו: "הליכוד פונה ליאיר לפיד לשחרר את בני גנץ מהתחייבויתו לגוש".

על רקע המאמצים של גנץ להקים ממשלה, במפלגתו קיימת מחלוקת עמוקה בנוגע למתווה הנשיא. מספר 2 במפלגה, יאיר לפיד, לא מוכן לשמוע על מצב שבו ראש הממשלה בנימין נתניהו מכהן ראשון, ובכלל מתווה הנשיא נתפס כדבר שלא ניתן לקיים אותו באמת. יועצים לגנץ המליצו לו ללכת על המתווה - גם במחיר של פרידה מלפיד. מה שמונע את זה - ההבנה שהמחיר הפוליטי על פרידה ממנו הוא מחיר כבד מדי ולכן זה לא על הפרק.

לקראת פגישתו הצפויה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום ראשון, אמר אתמול יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בריאיון לרן בנימיני וטלי בן עובדיה בכאן רשת ב כי גם כחול לבן אשמים במבוי הסתום בתהליך הרכבת הממשלה - אך אחריותו של נתניהו גדולה יותר. "אין ספק שנתניהו מעדיף בחירות", אמר ליברמן.
"
[URL]https://www.kan.org.il/item/?itemId=61771[/URL]
 
עכשיו עולה תרחיש נוסף שיכול לסבך את העניינים:

ישראל ביתנו יכולה לנקוט במהלך שיעמיד את כחול לבן בבעיה.
ישראל ביתנו הרי עקרונית תומכת בחסינות. היא יכולה להעניק לנתניהו רוב בכנסת לחסינות מבלי להעניק לו רוב לממשלת ימין צרה.
ליברמן יכול לעשות דיל עם נתניהו: חסינות תמורת ויתור על הגוש.

במקרה שתהיה לנתניהו חסינות לא יהיה בכנסת הנוכחית מצב של ראש ממשלה תחת כתב אישום ולכאורה יוסר מכשול בפני כחול לבן להסכים לממשלת אחדות בראשות נתניהו כראשון ברוטציה.
השאלה הגדולה שתעמוד בפני כחול לבן במקרה כזה היא האם לשתף פעולה עם ראש ממשלה שמסתתר מאחורי חסינות כאשר המקל של ישראל ביתנו מול כחול לבן במקרה כזה יהיה שאם כחול לבן תסרב, ישראל ביתנו תצטרף לממשלת ימין צרה בראשות נתניהו.

השאלה הגדולה היא מה באמת עובר בראש של ליברמן.
 

סטילהוק

New member
נתניהו רוצה לשנות את החוק כדי שלא ייכנס לכלא

זו היתה מטרתו מכתחילה, לא טובת המדינה ולא נעליים. ובשביל זה הוא לא יבחל בשום אמצעי. ואם ליברמן רוצה להתאבד פוליטית שיתמוך בו, אבל יאבד את כל בוחריו או לפחות את רובם. ואני לא חושב שליברמן מתאבד שיעי, ובטח לא בשביל נתניהו שנוא נפשו. בכל מקרה הציבור יראה בעין חמורה מאוד אם נתניהו יעקוף את בית המשפט ולא יוכיח את חפותו בבית משפט, ותוצאות הבחירות הבאות יהיו בהתאם. כי הציבור הישראלי יראה במו עיניו איך נתניהו שם את עצמו מעל החוק במדינה בכדי שלא להיכנס לכלא, וזה דבר מסוכן מאוד שגובל בדיקטטורה, שזה גם הצעד הבא של שליט ששם את עצמו מעל החוק בכדי להימלט מעמידה למשפט וכניסה לכלא.

כנראה שכשנתניהו אמר שלא יהיה כלום הוא התכוון שלא יהיה כלום כי הוא ומושחתיו ידאגו שלא יהיה כלום, ולא יבחלו להשתמש בשום אמצעי להשגת מטרה זו. כפי שראינו לאורך כל השנה האחרונה ואנחנו ממשיכים לראות הלאה.
 
לא צריך לשנות שום חוק, כל מה שנתניהו צריך זה לבקש מהכנסת

חסינות אם וכאשר היועץ המשפטי יחליט להגיש נגדו כתב אישום.
אם ועדת הכנסת ולאחר מכן מליאת הכנסת יאשרו את הבקשה ויעניקו לו חסינות, תהיה לו חסינות למשך כהונת הכנסת ה-22 מבלי לשנות שום חוק.

ליברמן לא יאבד את הבייס שלו במהלך כזה ואם נתניהו יסכים לוותר על הגוש, יזכה בתמיכה גם בקרב המנדטים שהרוויח בבחירות האחרונות.
ליברמן וישראל ביתנו לא טענו מעולם שיש להם בעיה עם חסינות ועם כהונה תחת כתבי אישום והתנגדות לכך אינה חלק מהאג'נדה שלהם. פומבית הם גם לא הביעו התנגדות לכך שנתניהו יכהן כראש ממשלה ולא הציגו עצמם כחלק ממחנה "רק לא ביבי", אלא התמקדו בקמפיין נגד המפלגות החרדיות ונגד "המשיחיים".

לכן דיל חסינות תמורת ויתור על הגוש לא יהווה מצד ליברמן שום הפרת הבטחה ודווקא עשוי להשיג מבחינת ליברמן קיום הבטחה.

אם לא יחליט ללכת על המהלך הדי הזוי של ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת, זה למעשה הקלף האחרון של ליברמן למנוע בחירות ולנסות להשיג ממשלת אחדות.

ואם נתניהו החליט לחזור בו מקבלת מתווה הנשיא ולהעביר לכחול לבן מסר שאינו מוותר על חסינות, ייתכן שכבר יש לו איזה סיכום או מהלכים לקראת סיכום בכיוון הזה עם ליברמן.

כיוון כזה מצידו של ליברמן נראה הרבה יותר הגיוני מאשר כיוון של ממשלה הנתמכת על ידי הרשימה המשותפת.
השאלה מה הוא באמת רוצה בקשר לנתניהו.
בשבוע הבא הוא יצטרך להבהיר את זה.
 
ליברמן גם יוכל להסביר שמכיוון שלא קיבל מכחול לבן תשובה

חיובית לגבי מתווה הנבצרות של הנשיא, לא נותרה לו ברירה אלא לתמוך בחסינות לנתניהו, על מנת למנוע בחירות נוספות, ובתמורה קיבל מנתניהו את הויתור על גוש ה-55.

מבחינת נתניהו, הצעה כזו מצידו של ליברמן במצב הנוכחי תהיה הצעה שלא ניתן לסרב לה.
מה עדיף לנתניהו? חסינות אחת ביד מליברמן כעת או 61 מנדטים ללא ליברמן על העץ של עוד בחירות?
 

סטילהוק

New member
הבייס של ליברמן זה כולה 3-4 מנדטים, הוא יאבד את רוב המנדטים

שקיבל בבחירות האחרונות אם יעשה צעד התאבדותי כזה. ואני לא רואה את ליברמן מתאבד שיעי, ובטח לא בשביל השרלטן נתניהו שנוא נפשו ורוב בוחריו.

וברור שלנתניהו השרלטן הצבוע אין שום בעיה עם כהונה תחת כתבי אישום, כל עוד מדובר בו כמובן, לא כשמדובר באולמרט או בכל ראש ממשלה אחר שלא ששמו לא נתניהו. וגם אם לליברמן אין שום בעיה עם שחיתות וחסינות מענישה על שחיתות, אז לרוב בוחריו, ובעיקר לחדשים שבהם יש ועוד איך בעיה, וליברמן מנסה להוות אלטרנטיבה לנתניהו, ולכן לא יעשה משהו שיפגע באמינותו. הציבור במרכז לא יסלח לו על זה, ובשביל לשלוט ליברמן צריך את המרכז. הוא לא יוכל לשלוט בלעדי המרכז. ועובדה שגם נתניהו לא יכול, כי רוב בוחרי ליברמן הם מרכז.
 
אני רואה שהספקת לשכוח את הפרשיות שבהן ליברמן עצמו ומפלגתו

נקשרו.
ד"ש מפאינה קירשנבאום...
כנראה גם שכחת שהייתה תקופה בה ליברמן דרש שמפלגתו תחזיק בתיק בטחון הפנים (אהרונוביץ') וששר המשפטים ימונה בתיאום עם ליברמן ושיהיה אדם כלבבו.

אין דבר מגוחך יותר מההלבנה שנעשית כעת לליברמן במרכז ובשמאל כאילו הוא באמת אלטרנטיבה לנתניהו, כאילו יש לו איזושהי אמינות וכאילו הוא שותף נאמן במאבק בשחיתות.
היחס של ליברמן ושל מפלגתו לשחיתות יותר גרוע מהיחס של נתניהו ושל הליכוד לשחיתות.

ליברמן בסך הכל רוכב על מצביעי הרק לא ביבי ורק לא חרדים בשביל האינטרסים האישיים שלו.
הדאגה של ליברמן לאינטרסים האישיים שלו לא פחותה במאומה מהדאגה של נתניהו לאינטרסים האישיים שלו.

ליברמן הוא משענת קנה רצוץ גם לימין, גם למרכז וגם לשמאל.
אי אפשר לסמוך עליו בשום נושא, גם לא בנושאי דת ומדינה.
שאל את עופר ברקוביץ החילוני בירושלים.
 

סטילהוק

New member
מעולם לא טענתי שליברמן טלית שכולה תכלת, אם כבר נהפוכו

כשנתניהו מינה את ויינשטיין לכאורה בכדי שיסגור את תיקיו של ליברמן בתמורה לתמיכת ליברמן וישראל ביתנו בממשלתו שעמדה ליפול, לא חסכתי בכלל במתקפה על ליברמן. כולל לגבי עדי התביעה שמקום קבורתם לא נודע עד עצם היום הזה. אבל אחרי שנסגרו התיקים של ליברמן, אין טעם לדבר על זה, למרות שזה עדיין מאוד מטריד שבכזאת קלות סוגרים תיקים פליליים של פוליטיקאים. אך מי שלפחות 3 כתבי אישום פליליים חמורים עומדים להיות מוגשים נגדו בימים הקרובים, זה נתניהו ולא ליברמן. אבל שלא תטעה אפילו לרגע, למרות שליברמן אינו אמין בעיניי, ומעולם לא הצבעתי לו ולא אצביע לו בדיוק מהסיבות האלה, נתניהו הרבה יותר גרוע ממנו והרבה פחות אמין ממנו בעיניי, אדם שלא בוחל ולא יבחל בשום אמצעי בכדי להשיג את מטרותיו, ולכן בעיניי נתניהו הרבה יותר גרוע ומסוכן מליברמן למדינה, לבטחונה ולאזרחיה.
 

סטילהוק

New member
רק מושחתים וצבועים יראו בעין חמורה הגשת כתב אישום נגד נתניהו

כי עובדה שלליכודניקים הצבועים האלה לא היתה שום בעיה עם כתב האישום נגד אולמרט. נתניהו לא שונה מאף אזרח ולאף אזרח במדינה אסור להיות מעל החוק, גם לא לראש הממשלה. רק בדיקטטורה השליט נמצא מעל החוק והחוק כפוף לדיקטטור.
 
למעלה