סקר "ישראל היום" ו"מאגר מוחות" 15.11.2019

סטילהוק

New member
סקר "ישראל היום" ו"מאגר מוחות" 15.11.2019

סקר "ישראל היום" שנערך השבוע, בעיצומם של ימי ההסלמה בדרום, מלמד שהציבור מסמן למנהיגים את המוצא מן הפלונטר: ‭ 40%‬מעדיפים ממשלת אחדות של הליכוד, כחול לבן וישראל ביתנו, ‭ 28%‬מעדיפים ממשלת ימין צרה, ורק ‭17%‬ היו רוצים לראות ממשלת שמאל צרה (ל-%‭15‬ אין דעה בנושא). התמיכה בממשלת אחדות גבוהה במיוחד בקרב מצביעי ישראל ביתנו (‭81%‬) וכחול לבן (‭.(68% ‬

מצביעי גוש הימין-חרדים, לעומת זאת, פחות נלהבים. רק‭38% ‬ ממצביעי הליכוד מעדיפים ממשלת אחדות (לעומת ‭ 53%‬המעדיפים ממשלת ימין), ובמפלגות החרדיות יש רוב מובהק התומך בממשלת ימין ‭ 75% -‬ ממצביעי יהדות התורה ו-%‭73 ‬ ממצביעי ש"ס.


התמיכה הנמוכה יחסית בקרב הימין בהקמת ממשלת אחדות, לעומת שיעור התמיכה הגבוה יותר בקרב מצביעי המרכז-שמאל, מעניינת במיוחד לנוכח העובדה שאילו הבחירות היו נערכות היום, גוש המרכז-שמאל היה מנצח. אמנם לפי הסקר לאף אחד מהגושים אין ‭ 61‬ מנדטים, אבל גוש המרכז יותר קרוב לשם: ‭ 58 ‬ מנדטים (‭45‬ ללא הרשימה המשותפת), לעומת ‭ 53‬ מנדטים לגוש הימיןחרדים. מפלגתו של ליברמן תוסיף להיות לשון מאזניים, והיא תזכה ל‭9- ‬ מנדטים.
נתון נוסף שצריך להדאיג את הימין הוא השחיקה במעמדו של נתניהו והעלייה במעמדו של גנץ. ‭ 51% ‬ מהנשאלים (בניכוי אלו שלא הביעו דעה) השיבו שיתמכו בו אם ייערכו בחירות ישירות לראשות הממשלה, לעומת ‭ 49%‬ לבני גנץ. לעדיפות שממנה נהנה גוש השמאל-מרכז במנדטים נוסף כעת גם כמעט-שוויון בין המועמדים לראשות הממשלה. גנץ גם יזכה ברוב בקרב מצביעי הרשימה המשותפת: ‭ 56%‬ מהם יתמכו בו בבחירות ישירות, ואילו נתניהו יזכה מהם ל-%0 אחוזי תמיכה.

ייתכן שנאומיו של גנץ במעמד קבלת המנדט מהנשיא או בעצרת השנתית לזכר יצחק רבין אכן הצליחו לשוות לו דימוי מנהיגותי יותר. הנתונים עשויים גם להעיד על שחיקה במעמדו הציבורי של נתניהו, לנוכח הכישלון בהרכבת הממשלה והעיסוק הגובר בפרשיותיו המשפטיות.

הסקר גם בדק באיזו מידה השפיעו ההדלפות והפרסומים השונים בעניין תיקי החקירה של בנימין נתניהו על עמדות הציבור ביחס לראש הממשלה. כזכור, בשבועות האחרונים התפרסמו מצד אחד הדלפות המוכיחות לכאורה מעורבות פסולה של ראש הממשלה בתכנים תקשורתיים, אך מנגד, פורסם גם מידע המעלה חשד לשימוש באמצעים פסולים בגיוס עדי מדינה נגד נתניהו.

‭55%‬ מבעלי הדעה השיבו כי שלל הפרסומים לא גרמו להם לשנות את דעתם. אולם מבין אלו שהושפעו, ניכר כי הפרסומים יותר פוגעים בנתניהו מאשר מועילים לו: בעוד ‭ 28%‬ מדווחים כי הושפעו לרעה מהפרסומים, ‭ 17%‬ בלבד מעידים כי הושפעו לטובה.

נתון מעניין שעשוי להצביע על מגמה שצריכה להטריד את נתניהו, היא שיותר מצביעי ימין הצהירו שדעתם על נתניהו השתנתה לרעה, מאשר מצביעי שמאל שהצהירו כי דעתם הושפעה לטובה. כך למשל, ‭ 25%‬ ממצביעי הליכוד מעידים שדעתם הושפעה לטובה, אך ‭ 16%‬ מהם הושפעו לרעה. 33% ‬ ממצביעי ימינה הושפעו לטובה, אך ‭ 10%‬מהם הושפעו לרעה. מנגד, אחוזים בודדים בשמאל הודו כי דעתם השתנתה לטובת ראש הממשלה: ‭ 4%‬ ממצביעי כחול לבן וממצביעי העבודה-גשר, ו-%0 ממצביעי המחנה הדמוקרטי העידו כי שינו את דעתם על נתניהו לטובה בעקבות הפרסומים.

 

צורי80

New member
קריאת השקמה לליכוד, בחירות שלישיות משתלמות לשמאל

גנץ יודע שבחירות שלישיות ישרתו את האינטרס שלו, ולכן, אין מה לעשות, לצערי הליכוד צריך להתפשר.
הפשרות יכולות להיות כמה:
1.גנץ ראשון ברוטציה, אולם העניינים המשפטיים של נתניהו מוקפאים ל-4 שנים.
2.הליכוד יכנס לקואליציה רק עם הימין החדש ועוד מפלגה דתית אחת, כחול לבן יוכלו להביא עוד איתם לקואליציה.
3.אפשרות דומה.
 
בחירות שלישיות לא ישרתו את האינטרס של גנץ

גם לפי הסקר הזה גנץ לא יוכל להרכיב קואליציה ללא הליכוד אלא אם כן ליברמן יסכים לממשלת מיעוט הנתמכת על ידי המחנה הדמוקרטי (במקרה של 54 - 53 לא יהיה צורך בתמיכת הרשימה המשותפת אלא בהימנעות שלה בלבד) וגם ממשלה כזו לא תוכל להחזיק מעמד יותר ממספר חודשים.

אבל מה שגנץ יודע זה שכניסה לקואליציית ימין כגלגל חליפי לישראל ביתנו בודאות לא תשרת את האינטרסים שלו.

לא ברור למה התכוונת באפשרות דומה ב-3, אבל לא ציינת עוד אופציה שעומדת בפני הליכוד ונתניהו - ללחוץ חזק על המפלגות החרדיות להתפשר עם דרישות ליברמן ולהקים ממשלת ימין (כפי שאתם רוצים) עם ישראל ביתנו.

אופציה 1 לא רלוונטית כי לא בידי הפוליטיקאים להקפיא הליכים משפטיים ל-4 שנים. לא תקבלו מכחול לבן את החוק הצרפתי.
החוק הצרפתי יכול להתקבל בהסכמה רחבה אך ורק במקביל לחוק הגבלת משך כהונה.
החוק הצרפתי מבחינתכם זה חסינות לכל החיים תוך ניצול ראשות הממשלה לדחיית הליכים משפטיים עד אין קץ.
התעלולים הללו כבר שקופים לגמרי.
 

סטילהוק

New member
צודק, בחלומות הלילה הם יקבלו את החוק הצרפתי


ואם כל המטרה של אדונו נתניהו זה להתחמק מעמידה למשפט ועונש מאסר, אז לא תקום שום ממשלה.

אך לגבי מה שכתבת שגם ממשלה כזו לא תוכל להחזיק מעמד יותר ממספר חודשים, להזכירך שממשלה שנופלת הופכת לממשלת מעבר בדיוק כמו ממשלת נתניהו עכשיו, ואם אחרי כמה חודשים היא תיפול ואין הכרעה של 61 מנדטים לאף צד, גנץ ממשיך להיות ראש ממשלת מעבר בדיוק כמו נתניהו, רק שנתניהו כבר לא בשלטון. גם אם יהיה באופוזיציה וגם אם יהיה עסוק בענייניו המשפטיים. ושנתניהו כבר לא בשלטון זה הזמן להקים ממשלת אחדות אמיתית, ללא הגורם שמונע את הקמתה.
 
אין דבר כזה ממשלה שנופלת. ממשלת מעבר יכולה להיות רק אחרי

שהכנסת מפזרת את עצמה ואחרי בחירות לפני שמוקמת ממשלה חדשה.
כיום אפשר להביע אי אמון בממשלה רק באי אמון קונסטרוקטיבי עם הצגת ממשלה חלופית.
 
אחרי פיזור הכנסת ובחירות ממשלה לא נופלת אלא יוצאת ולכן זו

ממשלת מעבר.
ממשלה נופלת בחוק שקיים כיום זו רק ממשלה שמוחלפת מיידית אחרי אי אמון קונסטרוקטיבי.
למעשה לפי החוק כיום אי אפשר להפיל ממשלה אלא רק להחליף ממשלה.
 

סטילהוק

New member
לזה בדיוק התכוונתי

שאם תקום ממשלת מיעוט (ללא הערבים, בתקווה שגם לא נצטרך את תמיכתם מבחוץ) אחרי הבחירות הבאות, גם אם ממשלת המיעוט הזאת תיפול אחרי כמה חודשים היא עדיין תהיה ממשלת מעבר וגנץ עדיין יהיה ראש ממשלה, בעוד שנתניהו כבר לא יהיה בשלטון בגלל ההיממור שלו פעם שלישית על בחירות וגרירת המדינה ואזרחיה לסבב שלישי ברציפות. שלא לדבר בכלל על כך שעד מרץ 2020 מועד הסבב השלישי של הבחירות נתניהו כבר יהיה כנראה עם כתב אישום פלילי ואולי אפילו 3...
 
למעלה