תרחיש פוליטי חדש די מעניין יכול לקרות:

תרחיש פוליטי חדש די מעניין יכול לקרות:

גנץ יהיה ראש הממשלה (אם נתניהו יקיים את הרוטציה)
וראש האופוזיציה יהיה............................................יאיר לפיד
https://www.israelhayom.co.il/article/706645

אם לפיד יתמיד בהתנגדותו לנתניהו כראשון ברוטציה וכחול לבן תתפצל, ליש עתיד יש 13 מנדטים, כמו לרשימה המשותפת, אבל אם חוסן לישראל ותלם יצטרפו לקואליציה עם המפלגות החרדיות ועם ימינה סביר להניח שגם ישראל ביתנו תהיה באופוזיציה ומפלגת העבודה-גשר תהיה באופוזיציה בגלל התנגדותה לנתניהו. במקרה כזה סביר שליברמן ועמיר פרץ יעדיפו את לפיד כראש אופוזיציה מאשר את איימן עודה.
אז נתניהו וגנץ יהיו ראשי ממשלה ברוטציה ולפיד יהיה ראש האופוזיציה.
באותה כנסת כחול לבן תניב גם ראש ממשלה וגם ראש אופוזיציה וראש הממשלה גנץ יעביר תדרוכים בטחוניים לראש האופוזיציה לפיד.
אלא אם כן חוסן לישראל ותלם יצטרפו להצעת החוק ההזויה של ח"כ קרעי שבמקורה נועדה נגד עודה, על מנת למנוע מלפיד להיות ראש אופוזיציה קבוע ולמנוע ממנו תדרוכים בטחוניים.

אם אכן יתרחש פיצול כזה גנץ אולי ירוויח תקופה מסויימת להיות ראש ממשלה בחסדי הליכוד, נתניהו וגוש ה-55 שלהם אבל אלקטורלית מי שירוויחו יהיו לפיד וליברמן ומי שיתפוס את עמדת האלטרנטיבה לנתניהו ולליכוד לא יהיה גנץ אלא לפיד.
אני במקום לפיד הייתי הולך על פיצול במקרה כזה.
אין ללפיד מה לחפש בקואליציה כזו ואף אחד שם גם לא באמת רוצה אותו. שינהג כפי שהליכוד נוהג לעשות במקרים כאלה וילך לאופוזיציה.

חוץ מזה שקואליציה של 88 חברי כנסת זו קואליציה גדולה מדי. עדיף שתהיה קואליציה "רק" של 75 חברי כנסת ושתהיה אופוזיציה משמעותית.
 

סטילהוק

New member
אם זה יקרה זו תהיה בגידה ענקית שתרסק את המרכז

מה שישחק שוב לידיו של נתניהו השרלטן. לא סתם אמרתי שהעיתוי של חיסול המחבל הבכיר בעזה ממש לא נבחר במקרה, עובדה שליברמן חשף שהוא כשר ביטחון ביקש לחסלו באותם התנאים ובאותו מידע מודיעיני שהיו בידי צה"ל לגביו ומקום הימצאו כבר לפני שנה, ומי שהתנגד נמרצות ואף עמד על שני רגליו האחוריות והטיל ווטו על חיסולו אז היה לא פחות מנתניהו שהיום מתפאר בחיסולו ושיתוקה של חצי מדינה בעקבות החיסול.

אך מה שמטריד בכל הסיפור הרקוב הזה זה דווקא לא נתניהו כמו שהרמטכ"ל כוכבי, שנראה שהפך בעצמו לחותמת גומי של נתניהו אם אישר את גרסתו, ועוד שאנחנו למדים מליברמן שמדובר בשקר וכזב נוסף של נתניהו שהיתה לו הזדמנות לחסלו כבר לפני שנה ולמנוע את כל הפיגועים והשיגורים שהוא הוציא במהלך השנה האחרונה עד לחיסולו והתנגד אז נמרצות לחיסולו של המחבל הבכיר הזה.

אותי הרבה יותר מטריד שרמטכ"ל שאמור להיות הגורם המקצועי והמאזן הופך לחותמת גומי של ראש ממשלה השקוע עד צוואר בחקירות פליליות ושעומדים להיות מוגשים נגדו 3 כתבי אישום פליליים עד סוף השנה האזרחית. ולא לשכוח שמדובר בראש ממשלה שגם דאג מבעוד מועד לחוקק לעצמו חוק מסוכן במיוחד שמאפשר לו להכריז מלחמה ללא שום אישור של הכנסת או הממשלה. דבר מסוכן מאוד לכשעצמו, ובעיקר כשמדובר בראש ממשלה שעם גבו אל הקיר ושהשעון לגביו והמשך עתידו הפוליטי הולך ומתקתק לאחור...
 
מה שכתבת על הרמטכ"ל זו שטות מוחלטת

החיסול של עושה הצרות מרצועת עזה לא נעשה משיקולים פוליטיים אלא תוך ניצול הזדמנות מבצעית וגם אם ניתן היה לחסלו לפני שנה ולא עשו את זה, לא משנה את העובדה הזו.
אפשר לחלוק על השיקולים של הדרג המדיני בנקודות זמן שונות, אבל לטעון שביצוע החיסול אתמול נעשה משיקולים פוליטיים ולא משיקולים מבצעיים זו שטות מוחלטת.
יש תמימות דעים שרב המחבלים הזה היה צריך להיות מחוסל. היה מי שסבר שלפני טיפול במנהרות החיזבאללה לא נכון לעשות זאת. האם זה היה נכון או לא? אפשר להתווכח על זה, אבל מערכת הבטחון לא מבצעת פעולות כאלה משיקולים פוליטיים וזו טעות איומה להאשים אותה בכך.
 

סטילהוק

New member
היה צריך לחסלו כבר לפני שנה שאז נתניהו השרלטן התנגד

ואף עמד על רגליו האחוריות מול שר הביטחון שלו ליברמן שזה לא ייצא לפועל.
ליברמן חשף זאת בראיון שנערך עימו אמש. והותקף ע"י גלנט הליכודניק שמידע כזה מהקבינט הבטחוני אסור לחשוף. למה אסור לחשוף את האמת שנתניהו התנגד לפני שנה לחיסולו של המחבל הנפשע הזה? הרי אם היה מחוסל אז כל הפיגועים ושיגורי הטילים שהוציא המנוול הזה לאורך כל השנה האחרונה היו נמנעים. ותסלח לי מאוד, אמנם נולדתי בלילה, אך לא אתמול בלילה. העיתוי של החיסול הזה לא מקרי בכלל. יותר מזה, הזהרתי לא פעם ולא פעמיים שנתניהו לא בוחל ולא יבחל בשום אמצעי בכדי להשיג את מטרותיו, כולל סיכון המדינה כולה ואזרחיה למטחי טילים כבדים מכל החזיתות, בכדי להשיג את מטרותיו. כך שאני לא קונה אפילו לרגע שהעיתוי שנבחר הוא מקרי. שום דבר לא מקרי אצל נתניהו ומושחתיו שמחזיקים כבר שנה את כל המדינה בני ערובה.
 

צורי80

New member
לא יכול להיות חלוקה שווה של התיקים בין שני צדדים

כאשר צד אחד מביא 55 מנדטים והצד השני מביא 20 מנדטים.
גם חלוקה שווה כאשר יחסי הכוחות הם 33-55 זה מעוות.
אם כחול לבן יגיעו עם 20 מנדטים, הם צריכים לקבל 4-5 שרים.
 

סטילהוק

New member
בקיצור אתם לא רוצים ממשלת אחדות, אתם רוצים עלה תאנה

להשלמת מניין לממשלת שחיתות/כפייה דתית חרדית/מדינת הלכה. ואת זה לא תקבלו בחיים.
 
כתבתי פעמים רבות שעדיפה ממשלת ימין עם ישראל ביתנו

על פני ממשלת ימין במסווה אחדות מזוייפת שבה כחול לבן או חלק ממרכיביה משמשים סרח עודף בממשלת גוש 55.
לכל האורך אנשי גוש ה-55 (גם בפורום הזה) מוכיחים שהם לא באמת רוצים אחדות אלא להשתמש בכחול לבן כגלגל חילופי לישראל ביתנו שנטשה אותם.
כחול לבן או חוסן לישראל ותל"ם לא צריכים לשמש גלגל חילופי ואם הם בוחרים לעשות זאת, לפיד לא צריך לשתף פעולה עם זה.
אם גנץ רוצה ללכת בדרך ברק ומפלגת העבודה או מפלגת העצמאות בראשותו, שיעשה זאת ללא יש עתיד.

ואם גנץ עושה את זה בגלל המצב הבטחוני - אז שייכנס לבדו כשר בלי תיק עד לסיום המצב הבטחוני.

אם גנץ ייכנס עכשיו בתנאים של נתניהו, הליכוד וגוש ה-55 (וכשצורי משמיע קולות של אפילו אי עמידה בהבטחת הפריטטיות), אין סיכוי שהם יתנו לו בעוד שנה או שנתיים להיות ראש ממשלה.
הוא גם יאכל את הדגים המסריחים וגם יגורש מהעיר.
ההחלטה העומדת בפני גנץ היא האם להמשיך להוות אלטרנטיבה לנתניהו ולליכוד ששומרת על כוחה, או להיות סמרטוט רצפה שלהם שיזרקו ברגע הראשון שיהיה להם נוח.
 
נניח שתוקם ממשלה של נתניהו עם גנץ וכל גוש ה-55

ונניח שהיועץ המשפטי לממשלה יחליט לסגור את כל התיקים נגד נתניהו או אפילו רק להסיר את סעיף השוחד.
האם יש מישהו שבאמת מאמין שנתניהו יפנה את כסאו לגנץ ומשפחת נתניהו תפנה את משכנה בעשור האחרון למשפחת גנץ?
במקרה כזה נתניהו וכל גוש ה-55 שלו ושוב יחד עם ישראל ביתנו האופוזיציונית והשותפים הנאמנים של נתניהו לפיזור הכנסת, חברי הכנסת של הרשימה המשותפת, יפזרו את הכנסת לפני שגנץ יכהן כראש ממשלה אפילו שניה אחת.

ואם יוגש נגד נתניהו כתב אישום הכולל סעיף שוחד ממילא הוא יגרור את הליכוד, גוש ה-55 שלו ואת המדינה כולה למערכת בחירות "הוא זכאי, הוא זכאי" עוד לפני שיתחיל המשפט שלו.

חובת ההוכחה שכל התסריטים הללו מופרכים מוטלת על בנימין נתניהו, משפחת נתניהו, הליכוד וגוש ה-55 כולו.
בלי הוכחה ניצחת אין אמון בהם.
 

סטילהוק

New member
זו בדיוק הסיבה למה טענתי וממשיך לטעון ששחיתות האיום הכי גדול

בגלל שלשחיתות, ועוד של ראש ממשלה, יש את ההשלכות הכי חמורות על כל המדינה ואזרחיה. וזה כולל את הכל, הביטחון, הכלכלה, החברה, דת ומדינה, פשע, וכל אזרח ואזרחית במדינה מושפע ממנה אם ישירות ואם בעקיפין. כולם נפגעים מהשחיתות בסופו של דבר. אך מה שהכי גרוע בשחיתות זה שהיא מתפשטת כמו אש בשדה קוצים והופכת בהדרגה לאיום קיומי ממשי על המדינה כולה.
 

סטילהוק

New member
אם גנץ ייכנס לבדו לממשלת השחיתות של נתניהו זה סופו הפוליטי

ואני לפחות לא אסלח לו על זה לעולם.
כפי שכבר אמרתי, אצלי אם בגדת בי פעם אחת זו פעם אחת יותר מדי, והפעם האחרונה.
 

ronniway1

New member
אני בטוח שהוא לא יישן בלילה בגלל שלא תסלח לו


 

צורי80

New member
אלו תנאיי סחיטה, גם אם לכם עדיף הבחירות, למה שנסכים?

שחיתות זה להקים מדינה איסלמיסטית במרחק 45 שניות טיסה משדה התעופה של כולנו,
הרדיפה אחרי נתניהו על מתנות בסכומים אפסיים בהקשר של מדינה, ייזכרו לדראון עולם. אפילו יותר מהרדיפה כנגד זאב ז'בוטינסקי ("אדולף ז'בוטינסקי") ומנחם בגין ("בגין רוצח").
 
אתם לא מסכימים לממשלת אחדות בשום תנאים

אתם מסכימים רק לממשלת ימין עם גלגל חילופי שנקרא כחול לבן לגלגל המפונצ'ר של ישראל ביתנו.
זכותכם לא להסכים לממשלת אחדות וגם לא לממשלה עם ישראל ביתנו אבל המשמעות היא שאתם אלה שרוצים בחירות.
אתם הרי אמרתם בעקביות שאינכם רוצים ממשלת אחדות עד אשר התוצאות לא התאימו לתוכניות שלכם.
בפועל גם היום אתם לא רוצים ממשלת אחדות.

אתם אלה שמציבים שני תנאי סחיטה מוקדמים - נתניהו ראשון וגוש ה-55 ולא מתביישים לכתוב על תנאי סחיטה.

בבקשה, אם אתם לא רוצים בחירות וכן רוצים ממשלת אחדות, בואו תציגו את ההצעה שלכם לממשלת אחדות אמיתית ואת הערובות לקיום ההצעה הזו במלואה.

כל המטרה של גוש ה-55 מראש הייתה על מנת להכשיל ממשלת אחדות אבל נוח לכם לקראת הקמפיין להציג שכחול לבן וגוש "שמאל-ערבים-מרכז" רוצים בחירות.
אבל לא יעזור לכם והסקרים מראים זאת - האחריות לבחירות נוספות תיפול על ראשכם ובמיוחד על ראשו של נתניהו שכבר הראה מספיק פעמים את השימוש הנלוז שלו בבחירות לצרכים הפוליטיים שלו.
 

צורי80

New member
האם אתם מסכימים לתת ערובה לכך שנתניהו יכהן שני - שנתיים

ממש ממש לא, הפוך, אתם מתעקשים שלא יכהן אם יוגש נגדו כתב אישום.
כך שאם עושים רוטציה לא רלוונטי שנתניהו יהיה שני, כי אתם דורשים שהוא לא יהיה ראש ממשלה עם כתב אישום.
זה מעבר לעובדה שגנץ חסר כל ניסיון מניסטריאלי, ואין שום היגיון שישר יקפוץ למים להיות ראש ממשלה, כשבמקום זה הוא יכול להיות שר ביטחון שנתיים ואז ראש ממשלה.

הליכוד הבטיח לבוחריו שיקים ממשלה עם המחנה הלאומי. כמו שאתם לא רוצים להפר את ההבטחה שלכם - לא לשבת תחת ראש ממשלה עם כתב אישום, כך הליכוד לא רוצה להפר את ההבטחה שלו שיקים ממשלה עם המחנה הלאומי.
אם הליכוד יפר את ההבטחה שלו, יכול להיות שבפעם הבאה חלק מבוחריו ילך למפלגות הגוש ולא אליו.

רוצים שאנחנו נפר את הבטחתנו לבוחר, ורוצים שנתניהו יהיה שני?
אני מסכים,
בתנאי שבממשלת הליכוד-כחול לבן נתניהו יהיה ראש ממשלה בשנתיים של 2021-2023 גם אם יוגש נגדו כתב אישום וגם אם יהיה בעניינו פסק דין שאינו חלוט.
 
הליכוד ונתניהו לא מוכנים לוותר על אף אחד מהתנאים

אני כבר כתבתי שאני מעדיף שנתניהו יהיה ראשון וגנץ כבר הסכים עקרונית שנתניהו יהיה ראשון (לפיד עדיין לא מסכים) אבל נתניהו והליכוד מתעקשים על גוש ה-55 ללא קשר למי ראשון או שני.
אם נתניהו והליכוד היו מוותרים על גוש ה-55, הייתה לכם ממשלה כי ליברמן היה תומך בכם ואז כחול לבן הייתה צריכה להחליט האם היא מאפשרת ממשלת אחדות או היא זו שמונעת ממשלת אחדות. במקרה כזה גנץ היה מפעיל את כל כובד משקלו בכחול לבן לקבל את נתניהו כראשון ברוטציה.

אבל נתניהו והליכוד כלל לא מעוניינים בכך. כל המטרה של הקמת גוש ה-55 הייתה מראש כדי למנוע ממשלת אחדות.
מה שנתניהו והליכוד מציעים לכחול לבן זה להיכנע ולהתפשט מכל עקרונותיה כדי להיות גלגל חילופי לישראל ביתנו בממשלת ימין במסווה שקוף שנקרא "אחדות רחבה".

אם הליכוד ונתניהו רציניים בקשר לאחדות שיוותרו על גוש ה-55 ואז הכדור יעבור לכחול לבן.

שים לב - אני בשום נקודת זמן מאז הבחירות לא דרשתי את שני התנאים וכתבתי די בעקביות בעד זה שנתניהו יהיה ראשון ברוטציה.
מי שדורש את שני התנאים ללא שום נכונות לפשרות אלה נתניהו והליכוד.
לכן, כל עוד נתניהו והליכוד לא מוותרים על גוש ה-55, אין שום סיבה שכחול לבן תסכים בפומבי חד-משמעית שנתניהו יהיה ראשון.
יתנו - יקבלו. לא יתנו - לא יקבלו.
מקסימום, אם תוותרו על גוש ה-55 וכחול לבן לא תסכים שנתניהו יהיה ראשון אז תהיה לכם ממשלה עם ליברמן וכחול לבן תהיה באופוזיציה.
אבל אם כחול לבן תסכים קטגורית שנתניהו יהיה ראשון אין שום סיכוי שנתניהו יוותר על גוש ה-55. הוא ינצל את זה כדי להראות שכחול לבן נכנעת ולא עומדת על עקרונותיה וידהר בכל זאת לבחירות תוך כדי שינצל גם את זה נגד כחול לבן בקמפיין שלו.

נתניהו הוא הפוליטיקאי הממולח. לא גנץ. במקרה הזה העובדה הזו עומדת לכם לרועץ.
המשחקים והשטיקים של נתניהו כבר מוכרים לכולם.
 
הליכוד ונתניהו הבטיחו לגנץ שוויון גם במקרה כזה

הם וכל גוש ה-55 הרי רוצים שלפיד יתפצל ולא מעוניינים בו. 20 מנדטים שמעניקים רוב ל-55 שווים יותר.
אם 4-5 שרים אז אין בעיה - תנסו להקים ממשלה ללא ה-20.

ואם לשבעה מנדטים של ימינה לשעבר יש שלושה שרים אז ל-20 מנדטים מגיעים תשעה שרים.
המפתח לחוסן לישראל + תלם לא צריך להיות נמוך מהמפתח לימינה לשעבר אפילו לא במאית שר.
לפי המפתח שלך נא לפטר את אחד השרים פרץ, סמוטריץ' או בנט. שלא לדבר על בכירות התיקים בהם הם מחזיקים.
אבל אצלך יש קריטריונים לימין וקריטריונים אחרים למרכז-שמאל.
אפילו כתבת שאורי אריאל לא היה צריך להתפטר. אין לך בעיה ל-4 שרים על 7 מנדטים. אבל 20 מנדטים שפחות מוצאים חן בעיניך צריכים לקבל רק 4-5 שרים.
הצביעות שלך זועקת לשמיים.

אם נתניהו, הליכוד וגוש ה-55 הם גורמים אמינים (שאפשר לסמוך עליהם גם שיקיימו רוטציה) אז הם חייבים לעמוד בהבטחתם לגנץ לממשלה שוויונית בכל מקרה.
כחול לבן על כל מרכיביה לא תתפשר על אמינות מצד גוש ה-55 ועוד לפני שבכלל יוצאים לדרך ביחד.

אגב, גם מתווה הנשיא מדבר על פריטטיות ושוויוניות ללא קשר לחלוקת המנדטים בין שני הצדדים. מי שדורש מכחול לבן לקבל את מתווה הנשיא, נא שיקבל אותו מצידו שלו.
נאה דורש - נאה מקיים.

בקיצור, אתה מתחיל את קואליציית האחדות ברגל שמאל שלא מעידה על הרבה סיכויים לקיימה בהמשך.
כנראה שיש בסיס לחששות שהצד שלכם לא יעמוד בהסכמי קואליציה כזו.
 

סטילהוק

New member
זה באמת חדש לך שהוא צבוע ובכלל שכל הליכודניקים צבועים?

מספיק לראות איך הם התייחסו לאולמרט והם איך מתייחסים לנתניהו שבאותה סיטואציה בכדי להבין עד כמה שהם צבועים.
 
אולמרט ונתניהו זו לא אותה סיטואציה

אולמרט נחקר על עבירות שביצע כשכיהן כראש עיריית ירושלים וכשר התמ"ת, לא כראש ממשלה.
אולמרט התפטר לפני שהוגש נגדו כתב אישום ואפילו כתב חשדות.

נתניהו נחקר על עבירות שביצע לכאורה כשכיהן כראש ממשלה.
נתניהו עושה הכל כדי לא להתפטר עד שלב כמה שיותר מאוחר במהלכים המשפטיים.

לא מתייחסים לנקודה של מתי נעברו העבירות של אולמרט ועל מתי מיוחסים החשדות נגד נתניהו, אבל זו נקודה חשובה.
עבירות של אדם בזמן שלפני היותו ראש ממשלה לעומת חשדות נגד ראש ממשלה בעת שהוא ראש ממשלה.
 

סטילהוק

New member
צודק, נתניהו יותר גרוע בהרבה מבחינת סיטואציה

אך אני מדבר על הטענה שראש ממשלה השקוע עד צוואר בחקירות לא יכול להמשיך ואסור שימשיך בתפקידו, כדברי נתניהו בכבודו ובעצמו, שאז הליכודניקים לגמרי הסכימו איתו ואילו היום מתרצים מיליון תירוצים למה לא.
 

צורי80

New member
זה לא סביר ולא יחזיק מעמד

בקואליציה של 75 ח"כים יהיו לפחות 20 שרים (כנראה 25 הייתי מנחש)
זה אומר שאם החלוקה תהיה חצי חצי, 20 הח"כים של חוסן-תל"ם יקבלו 10 שרים.
מפתח של שר לכל שני ח"כים, הרבה אנשים שספק כמה ניסיון יש להם.
מהצד השני, לימין יהיה מפתח של שני שרים ל-11 ח"כים, מעבר לחוסר הוגנות, זה יגרום לקואליציה להיות מאוד לא יציבה.

אפשר ללכת לקראת חוסן-תל"ם ולקבוע שהאוזר והנדל יקבלו תיקים כחלק מהימין, וחוסן-תל"ם יקבלו מפתח קצת נדיב ביחס לקואליציה, עבור 18 ח"כים.
 
למעלה