לאור הציוץ הבא של לא אחר ממזכיר המדינה האמריקאי, נשאלת השאלה

סטילהוק

New member
תסמוך על טראמפ ועל נתניהו, נראה לאיפה זה יביא אותך...

תשאל את הכורדים בני בריתו לאן זה הביא אותם...
 

סטילהוק

New member
עזוב איראן וצפ' קוריאה, אפילו מול טורקיה האפס הזה נכשל

ארדואן לא סופר את טראמפ ממטר. טראמפ מושקע חזק בטורקיה, ושני מגדלי טראמפ שם מוכיחים זאת יותר מכל. משענת הקנה הרצוץ הזה שנתניהו עוד סיפר לכולנו איך הוא הולך להקים איתו ברית הגנה משותפת לפני הבגידות האחרונות, שהוכיחו אפילו לנתניהו את מה שטענתי כבר מזמן לגביו, הוא איש עסקים שרלטן ומושחת שמתנהל אך ורק לטובת עסקיו ורווחיו. כך בסוריה, כך מול טורקיה, כך מול איראן, כך מול פוטין ורוסיה וכל מדינה אחרת. עובדה שהסיג כוחות אמריקאים מצפ'-מז' סוריה שחצצו בין הכורדים בני בריתו הנאמנים לטורקים והרודן ארדואן ומנעו את הטבח והטיהור האתני שלהם ע"י ארדואן ושותפיו הטבעיים, ומנגד שלח כוחות אמריקאים גדולים אף יותר בכדי להגן/לשדוד את בארות הנפט במז' סוריה, ולהעביר כמויות גדולות של נפט לרשותו, דרך התאגיד המושחת אקסון מוביל, שמזכיר המדינה האמריקאי לשעבר, רקס טילרסון, היה מנכ"לה, ושמואשמת בבית המשפט בהונאת משקיעים בנוגע לסיכונים של שינויי האקלים על עסקיה. ושים גם לב שבמקביל ארה"ב המדינה היחידה שפרשה מהסכם האקלים העולמי. שום דבר לא במקרה. ובכלל אין דבר כזה "במקרה" אצל טראמפ. האיש הזה חושב רק על עצמו וטובתו האישית בלבד. כשהוא הצהיר שהגיע הזמן להפוך את ארה"ב גדולה שוב, הוא התכוון בכלל לרוסיה של אדונו פוטין, שבזכותו ובוגדנותו הפכה באמת לגדולה שוב ומאיימת הפעם יותר מתמיד על העולם כולו וגם על ארה"ב שהכניסה לתוכה ברוב טיפשותה סוס טרויאני בדמותו של טראמפ המריונטה של פוטין בבית הלבן.

המרוויח הגדול: פוטין ובעלי בריתו, ובראשן איראן. המפסיד הגדול: ארה"ב והעולם כולו. ובטווח ישראל שרק אלוהים יודע מה יעלה עכשיו בגורלה של המדינה שתהיה מעכשיו תלויה בפוטין...
 
אגב, הביצועים של טראמפ מול אירן וצפון קוריאה יכולים גם לרמז

לך מה היכולת שלו להביא את מצרים לאמץ לחיקה את רצועת עזה.
אל תסמוך עליו שינסה בכלל לעשות את זה וגם אם ינסה אל תסמוך על כך שיצליח.
הכסף של טראמפ (שגם כך אינו שש לתת) לא באמת עובד על השחקנים במזרח התיכון (חוץ מעל שחקן אחד - ישראל).
 

צורי80

New member
אני ממש לא תולה בכך תקוות

לצערי, אני לא חושב שיש סיכוי ראלי שטראמפ יעשה את המהלך הזה.
זה יכל להיות מהלך מבריק שמאוד אופייני לקו המחשבה שלו,
מהלך שבפרספקטיבה של שנים, לא מייד, היה שם את טראמפ בסיפרי ההיסטוריה כמי שהנמיך את גובה הלהבות במזרח התיכון באופן משמעותי. שלום לא יכול להיות פה, אבל הוא יכל להביא את הדבר שהכי קרוב לזה.

אבל הנסיבות נראה לי לא יובילו שזה יצא לפועל, למרות הפוטנצייאל. כך שהוא לא יכנס לסיפרי ההיסטוריה, מלבד ההכרה בירושלים, מה שמעמיד אותו בשורה אחת עם המלך כורש ועם בלפור.
 

סטילהוק

New member
ברור שהמצב עכשיו גרוע, ובעיקר שמדובר בשני שרלטנים איפוטנטים

שלא נוקפים אצבע נגד איראן. כבר ראינו שסנקציות מדגדגות לאיראנים את קצה הציפורן, ופוטין אדונו של טראמפ המריונטה בקרמלין עוקף אותן חופשי וממשיך לספק לאיראן נשק ואמצעי לחימה, כמו גם חומרים וידע גרעיני, וכך גן ארדואן שמצפצף על טראמפ שיש לו הסכם בשתיקה איתו גם נגד הכורדים בני בריתו הנאמנים והנבגדים על ידו וגם כלכלי, שהרי טראמפ מושקע בטורקיה חזק מאוד, ובדיוק כמו כל מושחת שמחזיק במניות דמים מושחתות הוא לא רוצה שמניותיו ייפגעו ורווחיו יירדו, ולכן מגן ומצדיק את השחיתות ואת שוד הקופה הציבורית.
 
למעלה