בושה וחרפה, שבוע להעברת המנדט וגנץ עדיין לא מאובטח מהמדינה

סטילהוק

New member
בושה וחרפה, שבוע להעברת המנדט וגנץ עדיין לא מאובטח מהמדינה

שבוע להעברת המנדט וגנץ עדיין לא מאובטח מהמדינה
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5609184,00.html

שב"כ, הכנסת והמשטרה לא מאבטחים את יו"ר כחול לבן, אף שהוא צפוי לקבל בשבוע הבא את המנדט לנסות להרכיב ממשלה. בכחול לבן, ששכרו מאבטחים פרטיים, זועמים: "זה אבסורד". בסוף החודש: צוות המו"מ האמריקני בראשות קושנר יגיע לישראל וייפגש עם נתניהו - וגם עם גנץ

חמישה ימים נותרו ליו"ר הליכוד לנסות להרכיב ממשלה חדשה, ולפחות בינתיים נראה כי כשל גם הניסיון החדש שלו להתניע מהלך: ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם אתמול (יום ה') אחר הצהריים "מתווה לממשלת אחדות", אבל לא ויתר בו על בלוק הימין - ותוך זמן קצר דחה יו"ר כחול לבן בני גנץ את ההצעה באומרו: "נתניהו לא רוצה אחדות, אלא חסינות".

גנץ קרא לנתניהו להחזיר את המנדט, שצפוי לעבור אליו בעוד שבוע אם נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה ברגע האחרון - אבל עד עתה הוא אינו מאובטח מהמדינה. לנתניהו נותרו חמישה ימים להקמת ממשלה, ואז הנשיא ראובן ריבלין צפוי להטיל את המנדט על גנץ, תוך שלושה ימים לכל היותר.

בכירים בכחול לבן אמרו כי הניסיונות לכאורה של הליכוד לפרק את המפלגה ייכשלו: "בליכוד יכולים להמשיך לנסות לפרק אותנו, הם לא יצליחו. בני גנץ ויאיר לפיד בירח דבש, ואין להם שום סיכוי. מרגע שנקבל את המנדט זה ייראה אחרת. רוב התסיסה היא בליכוד, שם העשירייה השלישית מתחילה לפחד על מקומה. נפתלי בנט ואיילת שקד כבר הסבירו שהם לא בכיס של אף אחד. יהיה קשה, להרכיב ממשלה אבל אפשרי".

בתוך כך, בכחול לבן זועמים על כך שהמדינה כאמור אינה מאבטחת את גנץ, אף שהוא צפוי לקבל בקרוב את המנדט להרכבת הממשלה. גנץ אמנם אינו יו"ר האופוזיציה ולכן אין חובה חוקתית לאבטחתו, אבל גורמים במפלגה אמרו שהיעדר האבטחה הוא אבסורד. לדבריהם, גנץ הכי קרוב לראש ממשלה מלבד נתניהו זה עשור - והוא הולך ברחוב כאחד האדם. שב"כ שאמון על אבטחת אישים בישראל לא מאבטח את גנץ, וכך גם לא מאבטחי הכנסת או המשטרה. כעת מי שמופקד על אבטחת גנץ הם מאבטחים פרטיים ששכרה מפלגתו.

מעניין באמת מי מונע או מעכב את אבטחתו של ראש המפלגה הגדולה ביותר בכנסת ישראל...
 

צורי80

New member
מה פתאום לאבטח מישהו שאולי יקבל מנדט מהנשיא???

תכף יבוא מישהו ויגיד שגם מי שתמודד על תפקיד הרב הראשי צריך מאבטח.

גנץ בעוד שנתיים יתמנה לראש ממשלה, עד אז אין סיבה לתת לו מאבטח.
 

סטילהוק

New member
אל תדאג ליכודניק, נזכור ולא נשכח לכם את זה

אל תדאג ליכודניק, נזכור ולא נשכח לכם את זה, ונדאג גם שלא לאבטח את העומד בראשכם, גם אם תהיו המפלגה הכי גדולה בכנסת, במידה והמצב יהיה הפוך.

ותזכור ליכודניק שפוט של נתניהו: לכל מטבע יש שני צדדים, היום אתה למעלה, מחר אתה למטה, וממש לא תרצה שיינהגו בך בחוסר ההגינות שאתה נוהג באחרים.

אם אתם חושבים שלא צריך לאבטח את ראש המפחגה הכי גדולה בכנסת על פי תוצאות הבחירות הסופיות של הבחירות בישראל, שלהזכירך ליכודניק, אדונך הוא זה שגרר את המדינה וכל אזרחיה אליהן, אנחנו נחשוב בדיו אותו הדבר לגבי אדונכם והעומד בראשכם לכשייבחר. ונזכיר לכם את טענתכם מהיום.
 
אתה טועה מכמה סיבות

גנץ עומד כיום בראש מחנה פוליטי בישראל שבכל מקרה יציב אותו באחת העמדות הבאות: או ראש אופוזיציה (שמאובטח) או ראש ממשלה (שמאובטח) או שר בכיר (שגם כן מאובטח).
פורמלית אמנם גנץ לא משמש עגיין בשום תפקיד כיום אבל מעשית הוא כרגע ראש האופוזיציה ולו מהסיבה הזו הוא צריך להיות מאובטח.

"אולי יקבל מנדט מהנשיא" זו לא הסיבה ומה שכתבת על מי שמתמודד על תפקיד הרב הראשי, תסלח לי, אבל זה חרטוט.
גבי אשכנזי למשל מקבל כבר אבטחה בגלל שמונה ליו"ר ועדת חוץ ובטחון הזמנית.
אז גנץ עדיין לא מונה פורמלית, אבל הוא כן פורמלית חבר כנסת שידוע לכולם שעומד בראש מחנה פוליטי והוא מועמד אותו מחנה לאחד מהתפקידים המאובטחים שציינתי מעלה.

לא מתאים לך, אבל התגובה הזו שלך היא זלזול באינטיליגנציה.
 

סטילהוק

New member
ויש עוד דבר לא פחות חשוב, מדובר ברמטכ"ל לשעבר והכי טרי שבהם

כך שבושה וחרפה שהוא לא מקבל אבטחה אישית צמודה מהמדינה, בעוד שאפילו הילד קקי מבלפור החי על חשבון המדינה כבר עשור שלם מקבל. שזו פשוט שערורייה לשמה.
 
הוא לא הכי טרי - אייזנקוט הוא הרמטכ"ל הפורש האחרון

גנץ לא רמטכ"ל כבר מספר שנים ורמטכ"ל לשעבר לא צריך לקבל אבטחה לכל ימי חייו.
 
אלה לא סיבות לקבל אבטחה

לא צריך לחפש מתחת לאדמה.
גנץ צריך לקבל אבטחה מהמדינה כיום כאילו הוא ראש האופוזיציה מכיוון שהוא ראש האופוזיציה באופן לא פורמלי.
אותה סיבה שבגינה נתניהו אישר לרמטכ"ל בשבוע שעבר להיפגש עם גנץ ולתדרך אותו בנושאים הבטחוניים האקטואליים צריכה להיות הסיבה שבגינה גנץ צריך לקבל אבטחה מהמדינה.
הגיון פשוט.
 

סטילהוק

New member
מסכים איתך בהחלט


רק ציינתי שבנוסף מדובר ברמטכ"ל לשעבר, ורמטכ"ל די טרי.
 
למעלה